Voiko mies ja nainen olla vain kavereita?
Työskentelen miesvaltaisella alalla ja lapsena asuin maalla ja ainoa leikkikaveri oli isoveljeni. Tulen helposti juttuun miesten kanssa. Nykyinen puolisoni on todella mustasukkainen ja taistelemme lähes päivittäin näistä työpaikkani miehistä jotka mieheni kokee uhkaksi. Minulla on myös miespuoleinen kaveri jonka kanssa soitellaan pari kertaa kuussa. Hänen kanssaan ei koskaan ole ollut mitään sutinaa. Edellinen avioliittoni päättyi eroon koska mies oli mustasukkainen ja uskoi että petän häntä ja alkoi sitten itse pettää minua jolloin homma loppui siihen. Olen alkanut miettiä että onko minussa jotain vikaa ja olenko väärässä kun en näe miesten ja naisten välisessä kaveruudessa mitään ihmeellistä tai hämärää. Koska työskentelen miesvaltaisrlla alalla niin en oikein voi välttääkään miesten seuraa. En tiedä mitä pitäisi tehdä. Muutaman kerran on käynyt niin että joku työkaveri on ihastunut minuun mutta homma ei ole johtanut mihinkään koska tunne ei ole ollut molemminpuolinen. Omasta mielestäni suhde voi syntyä missä vaan ja pettää voi aina jos haluaa. Työpaikka tai työkavereiden sukupuoli ei siihen vaikuta. Onko viimeaikaisilla miehilläni vaan huono itsetunto vai pitääkö tässä vaihtaa alaa?
Kommentit (27)
Tilaisuuden tullen panisin intohimoisesti jokaista kaveriporukkamme naista.
Mies26
No mä ainakin voin olla, naimisissa oleva nainen kaverina vielä. Mutta kyllä mäkin panisin jos niin kävisi.
Ketään miestä ei oikeasti kiinnosta kuunnella naisten jaarituksia. Naiset eivät myöskään ymmärrä miesten huumoria yhtään. Miten siis miehet voisivat kiinnostua naisista kavereina?
On ollut ja on useitakin naiskavereita ilman mitään sexistisiä ajatuksia.
m.54
Naiset voivat olla miesten kavereita, mutta miehet eivät voi olla naisten kavereita.
Voi olla. Miesvaltaisella alalla opiskelleena suurin osa kavereistani on miespuolisia ja heidän puolisonsa ovat ihan normaaleja asian suhteen. Auttanee asiaa, että ovat mukavia ihmisiä ja olen tutustunut myös avoimesti heihin.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla. Miesvaltaisella alalla opiskelleena suurin osa kavereistani on miespuolisia ja heidän puolisonsa ovat ihan normaaleja asian suhteen. Auttanee asiaa, että ovat mukavia ihmisiä ja olen tutustunut myös avoimesti heihin.
Älä valehtele lut*a. Kaikki työpaikkasi miehet ovat jo sinut korkanneet.
Pano tulee aina kun jommankumman suhde tökkii. Ja kännätessä tietysti.
Annan mielelläni voimaannuttavia ruiskeita ystävilleni.
Sen takia ne miehet ovat mustasukkaisia, kun he itse tietävät miehen mielen ja tiedostavat, että harvoin mies pystyy olemaan vain kaveri vaikka pystyykin sen peittämään vaikka 20 vuodeksi.
Vierailija kirjoitti:
Sen takia ne miehet ovat mustasukkaisia, kun he itse tietävät miehen mielen ja tiedostavat, että harvoin mies pystyy olemaan vain kaveri vaikka pystyykin sen peittämään vaikka 20 vuodeksi.
En minä mustis osaa olla, mutta vaikka kaverisuhde on platoninen ilman seksiajatuksia, niin jos joku naistyökaveri antaisi ymmärtää niin ei minulla olisi ongelmaa asian kanssa jos olosuhteet olisivat oikeat.
Mutta ei se ole mikään hetken mielijohteesta syntyvä "lets fuck?" "ok" - vaan siihen pisteeseen on molemmat toisensa ajan saatossa päästäneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä mustis osaa olla, mutta vaikka kaverisuhde on platoninen ilman seksiajatuksia, niin jos joku naistyökaveri antaisi ymmärtää niin ei minulla olisi ongelmaa asian kanssa jos olosuhteet olisivat oikeat.
Mutta ei se ole mikään hetken mielijohteesta syntyvä "lets fuck?" "ok" - vaan siihen pisteeseen on molemmat toisensa ajan saatossa päästäneet.
Tämän takia en käyttänyt sanaa aina, mutta toi viimeinen lause sulta vähän puoltaa tota, kauan sitä sitten oltiin "kavereita" jos lopulta molemmat päästäneet siihen pisteeseen aikojen saatossa..
Itse olen aina päässyt tai joutunut ihan miten vain niin naisten kuin miesten kanssa kaveriksi tai ystäväksi toistaiseksi en parisuhteeseen. - Luojan kiitos en ole biseksuaali, jolloin luultavasti en saisi varmaankaan kaveerata ja tai olla ystävä kenenkään kanssa, kun kuitenkin saatettaisiin aatella että olen heidän kanssa vain siksi, että haluan vain ja ainoastaan seksiä, joka taas saattaisi aiheuttaa erilaisia jänniteitä ja väärinkäsityksiä.
Sitäkään en ymmärrä kun osa nostaa tässä kohtaa esiin ulkosiet ominaisuudet. - Siis ikäänkuin kauniimmat tai komeammat kaveri tai ystäväyt olsivat erityisen vaarallsia koska heidät leimataan oikopäätä potentiaalsiksi seksikumppaneiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä valehtele lut*a. Kaikki työpaikkasi miehet ovat jo sinut korkanneet.
Kuka sanoi, että olen töissä?
Voi olla vain kavereita tai tuttuja, tai kaukaisia kavereita. Ei mies ja nainen automaattisesti imeydy jonkin voiman mukana makkariin petiin, pitäisi olla jo tornadoilmasto. Vakuuttelu tai vääntö aiheesta ei auta, jos toisella on joku käsitys tai luulot. Tunteeko hän sinut hyvin, että et pettäisi kun et petä. Entä pariterapia tai joku keskustelu käytännöistä miten toimit miesten kanssa. Vai onko mies ikuisesti mustis tai epäluuloinen.
Nainen miesvaltaiselta alalta vastaa että todellakin voivat mutta suurimmalla osalla miehistä ja naisista on niin surkea itsetunto että sabotoivat homman tavalla tai toisella.
Olen kaunis, hoikka umpihetero, miehiä on aina ollut ympärillä eri yhteyksistä ja kymmenessä vuodessa vastaan on tullut yksi mies joka on oikeasti herättänyt mielenkiintoa ja ihastusta itsessäni. Monien miesten kanssa on käyty henkeviä ja antoisia keskusteluja, mutta kipinöitä löytyy vain lähimmältä nuotiopaikalta.