Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko teillä kouluruokana ruispuolukkapuuroa, joka ei ollut jauhoista vaan hiutaleista tehty?

Vierailija
10.09.2022 |

Tykkäsin tästä lapsena ja haluaisin tehdä, mutta en löydä ihan samaa reseptiä. Ei varmaan olisi vaikea kokeilla, mutta kysyn jos joku tietäisi ennestään tarkan reseptin.

En tiedä oliko joka koulussa täsmälleen sama resepti koska olin vain yhdessä koulukeskuksessa, mutta se puuro mitä muistelen oli selvästi ruskeaa ja siinä oli jonkun verran puolukoita. Se näytti ihan peruspuurolta paitsi että oli aika juoksevaa, ei näyttänyt marjapuurolta, ei vispipuurolta, ei ollut sileää.

Esim. tämän reseptin puuro on vaaleanpunaista ja tasaista eli ei sitä mitä haen: https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/herkullinen-puuro-syntyy-hauduttama…

Olettaisin että puuron makeus olisi tullut imellyttämällä, mutta mitä nyt olen reseptejä vilkuillut, olen alkanut epäilemään vähän että ehkä meidän koulussa tehtiin vaan löysä ruispuuro ja vatkattiin sekaan sokeria ja kourallinen puolukoita :D. Tuossakin reseptissä tulee hirvee määrä siirappia makeuttajaksi....

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi