Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua?

Vierailija
10.09.2022 |

Itsellä se että ei tervehditä tai sanota huomenta ensi kertaa aamulla nähdessä tai hyvästellä. Mistä tulee ajatus että ei tarvitse? Pieni asia.

Kommentit (1882)

Vierailija
1841/1882 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun asiakaspalvelija ei ota ollenkaan katsekontaktia. Nykyään hyvin yleistä.

Ja vielä pahempaa kun lähikaupassani tietty myyjä kääntyy miltei aina juttelemaan viereisen myyjän kanssa eikä katso minuun päinkään. Vältän tätä myyjää jos vain suinkin mahdollista. 

Meidän lähikaupassa myyjillä on tapana kommunikoida keskenään handsfreen kautta niin, ettei tiedä, puhuuko myyjä sinulle mutistessaan "luuriin" siinä kassalla. Voisi jollakin tavalla tehdä asiakkaalle selväksi, että huomio on nyt puhelussa, ettei suotta asiakas luule, että myyjä puhuu hänelle, kysellen "anteeksi, mitä?" 

Vierailija
1842/1882 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menee ratikkaan niin edellä menijä jää oven eteen seisomaan ja pohtimaan minne menis. Ei tajua että perässätulija ei pääse sisään kun seistä toljottaa siinä ihmettelemässä. Kaikkien tiellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1843/1882 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhaa ruokaa suu ammollaan ja samalla paasaa suureen ääneen. Ei pysty puhumaan asioista kuin typerien vitsien kautta. Ei lue muiden Whats up -kommenteja vain omansa ja on ulkona mistä puhe. Kyseenalaistaa kaiken jota ei ole itse keksinyt. Humaltuessa muuttuu piikikkääksi. Puhuu kuinka tänä vuonna hän kutsuu kaikki kaverit mökille mutta ei koskaan saa aikaiseksi yksinkertaista kutsua jossa olisi päivä. Näin ollen se ei koskaan toteudu. 

Vierailija
1844/1882 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää vanhat eläkeläisukot jotka kyttää naisia ja luulee saavansa vielä jostain naisen ja vielä nuoremman.Menkää kapakkaan tai maksullisiin sieltä ehkä voi saada.yöks ukkelit,ette kiinnosta.

Taidat olla aikamoinen rinsessa. 

Vierailija
1845/1882 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tämä jo tulikin mutta kun jotkut jäävät rullaportaiden alas seisomaan ja kattelemaan. Eivätkä tajua että perässä on tulossa kymmeniä muita.

Jep. Mulle jopa suututtu kun karjasin että POIS TIELTÄ! Haluuko ne oikeasti että lauma porukkaa tulee päälle?

Ruotsinlaivalla tapahtunut.

Vierailija
1846/1882 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi joka paikassa - kauppojen edustat, keskellä jonoa sytytetään tupakka - röyhkeä haiseva tapa joka on jostakin kummallisesta syystä muka luvallista. Moukkamaista käytöstä.

Vierailija
1847/1882 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka vaaditte käsienpesua vierailulla, varatkaa myös käsivoidetta. Terveisin atoopikko

Miksi sulla ei ole oma käsirasva mukana, jos joka pesun jälkeen tarvitsee rasvata? 

Vierailija
1848/1882 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin, sanat sä, suhun, sunkin, munkin, mää, sää, yms. Sä on kaikin turhin. 

Vierailija
1849/1882 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaisen perus huomaavaisuuden puuttuminen. Esimerkiksi kaupassa käydessä jätetään kärryt parkkikselle tai johonkin muualle lojumaan, vaikka aivan minimaalisella vaivalla voisi ne palauttaa paikalleen.

Aivan. Ihan kuin olisi joku joka julkisilla paikoilla kävisi korjaamassa jäljet perässä.

Aivan. Ihan kuin olisi joku joka julkisilla paikoilla kävisi korjaamassa jäljet perässä.

VastaaLainaa

Miksikäs Sinä et voi ottaa niitä ilmeisen vapaita kärryjä, ja viedä mennessäsi sinne kaupan puolelle?

Minä liikunta vammaisena usein "ajan" ostokset autolle, ja jätän kärryt leveälle pihalle sivuun kulkureiteiltä.

Varmasti mielelläsi maksat muille autoille aiheutuvat lommot, kun kärryt tuulen mukana lähtevät liikkeelle?

Typeryyttä ja laiskuutta tuo. Jos jaksaa käydä kaupassa, jaksaa varmasti palauttaa myös kärryt.

Vierailija
1850/1882 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kun se svensson kotona piereskelee ja syö räkäänsä. Mä katselen tätä. Mitä pitäisi ajatella.

N57

Eroa.

Vierailija
1851/1882 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiitetä. En koskaan tiedä, ovatko esimerkiksi veljenlapsille lähetetyt lahjat (yleensä ei tavaraa, vaan leffa- tai konsettiliput yms.) tulleet perille, kun kukaan, nuori tai hänen vanhempansa eivät kiitä. On noloa kysyä tuliko paketti tai kirje perille. Sama juttu rippi- ja ylioppilasjuhlien jälkeen. Toivotaan rahaa, mutta kiitos unohtuu. Ennen lähetettiin oikein kiitoskortti kuvan kanssa.

Just tämä, ala-arvoista ja todella ylimielistä käytöstä. Mulla oli sama tilanne kummi- ja siskon pojan suhteen. Ei mitään kiitosta koskaan jollei perään kysellyt. Molemmilla vanhemmat on kuitenkin ihan fiksuja maanläheisiä ns tavallisia jo keski-ikäisiä ihmisiä joilla luulisi olevan vielä hyvät peruskäytöstavat hallussa. Ei. Kiitos tuli vasta kun kyselin että tulikohan joko lahja tai raha tilille perille. Ymmärrän että poikalapset ei ehkä itse tajua eikähän heillä minun puh numetoa edes ollut mutta kyllä heidän äitiensä olisi pitänyt herranenaika sen verran tajuta että lahjasta kiitetään. Hiton tolvanat. Lopetin minkään lahjojen antamisen siihen kun valmistuivat 1.ammattiinsa. En tule systerikään saamaan muuta kuin viestillä onnittelut kun seuraavat pyöreät vuodet koittaa.

Vierailija
1852/1882 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri joka ei tervehdi kuin yhtä perheenjäsentä,  vaikka se tietää että nämä asuu samassa osoitteessa.

Vierailija
1853/1882 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, jotka yhtäkkiä päättää kesken kävelyn oikaista poikittain eteenpäin kävelijöiden ohi eikä eteenpäin menijät kerkeä reagoida, jolloin tapahtuu törmäys. Ja tämä poikittain kävelijä, joka ei viitsi avata silmiään pitää muita syyllisinä ja ryöstäjinä. 

Vierailija
1854/1882 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että noutopöydässä otetaan enemmän ruokaa kuin ollaan aikeissa syödä. Joku senkin ruoan maksaa ja tekee ja ruokaa pitää arvostaa. Joo - joskus ei maistanutkaan siltä mitä odotti, mutta monesti on montaa sorttia lautasilla isoja määriä.

Ennemmin sitten myöhemmin tarvittaessa santsaa.

Tämä! Vitsit että kuumottaa kun ruokaa ei kunnioiteta. Nämä saisivat kokea nälänhädän. 

Yksi lisäys tähän: noutopöydistä noukkijat jotka mättää lautaselleen esim. keitoista lihat, kastikkeista pilkotut ainesosat niin että jäljelle jää aika vähän otettavaa. 

Vierailija
1855/1882 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roskaaminen, itsekkyys. Jos vahingossa tönäisee toista, ei pyydetä anteeksi. Äänekäs kiroilu ja syljeskely. Se, ettei kipeänä julkisella paikalla käytä maskia, vaan kröhii ja aivastelee ympäriinsä.

En myöskään tykkää, kun kaikista laiskimmat ihmiset oikaisevat autoilla jalkakäytävän kautta kerrostalon rapun eteen, kun ei jakseta kävellä parkkipaikalta asti. Tätä tapahtuu jatkuvasti täällä päin ja yleensä nämä ovat miehiä.

Lisäyksenä: on huonoa käytöstä, jos vahingosta ei anneta anteeksi. Esim. Vahingossa tuntemattoman tönäisy ja pyydetään heti anteeksi, mutta sitten ei saa vastaukseksi yhtään mitään. Antaa aika moukkamaisen kuvan ihmisestä, joka ei anna anteeksi vahingosta. 

Vierailija
1856/1882 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset, jotka yhtäkkiä päättää kesken kävelyn oikaista poikittain eteenpäin kävelijöiden ohi eikä eteenpäin menijät kerkeä reagoida, jolloin tapahtuu törmäys. Ja tämä poikittain kävelijä, joka ei viitsi avata silmiään pitää muita syyllisinä ja ryöstäjinä. 

Yksi kans mikä ärsyttää on kävelijät jotka ei osaa kävellä vasempaa tai oikeaa reunaa vaan just siinä keskellä että varmasti ois vaikea ohittaa esim pyöräilijän, toinen on nämä rinnakkain kulkijat, ei senttiäkään oltais valmiita antamaan tilaa. 

Vierailija
1857/1882 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.findance.com/uutiset/71186/7-merkkia-siita-etta-ihminen-ei-…

Juuri tuo. 

Lukekaapa artikkeli siitä miksi jotkut eivät kuuntele ollenkaan toisia tai kuuntelevst näennäisesti ja keskeyttävät muita.

Hitsin hyvä ja niin totta! 

Mulla on juuri tuollainen iäkäs äiti ja tuo piirre on pahentunut iän ja ehkä alkavan aivorappeuman myötä. Hän on varmaan aina ollut jotenkin tunnekylmä, ei ole ollut koskaan sellainen lämmin ja lapsiaan rakastava ja sen näyttävä äiti. Emme tosin kumpikaan ole varmaankaan olleet toivottuja, vaan nuoren lähes tei iäidin vahinkolapsia. 

No, mutta kyllä empätiavaje (kyvyttömyys), äiti-lapsi asetelma näkyy vuorovaikutuksessa läpi elämän. Minä olen 98% ajasta kuuntelija, hän ei oikeadtaan noteeraa mitään sanomisiani eteenkään jos ne ei liity häneen, hän haluaa olla kokoajan äänessä ja hallita sillä tilannetta. En edes usko että hän kykenee enää tekemään tätä tietoisesti, se on hänen perusluonne ja tulee syvältä sisimmästä. Vanhempaa siskoani hän kuuntelee eri tavalla ja kun siskoni saati hänen miehensä sanoo jotakin, niin sitten se adia "on varmaankin niin" ja äiti toteuttaa jonkun asian juuri niin kun siskoni sanoi, minun sanomiset, ehdotukset, kehoitikset, houkuttelut tms menee ihan ohi, äiti tuskin edes kuuntelee eikä noteeraa. Siis käytännössä viittaa kintaalla koska enhän minä 55v 3 eri koulutusta (mm amk) päällikkötasolla työskentelevä varsin hyvin elämässä pärjännyt voi mistään mitään tietää enkä osata mitään. Ja on muuten ihan hemmetin ärsyttävää. 

Vierailija
1858/1882 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täällä, vauviksella se, että jos yrittää keskustelua aiheesta joka ei hivele naisten itsetuntoa, mutta on silti ihan asiallinen ja ajatuksia herättävä, niin aloittaja vähintään lynkataan.

Että naisille "itsereflektio" vaikuttaisi tarkoittavan jotain täydellisyysmielikuvaa itsestään, josta sitten asiallinenkin arvostelu kimpoaa pois.

Vierailija
1859/1882 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se miten hoidetaan tilanne, jossa kuulee väärin.

Olisi kiva jos tilanne menisi jotenkin tähän tapaan:

"Sori en saanut ihan selvää, voitko sanoa uudelleen?"

Toistat repliikkisi, toinen kiittää ja tästä jatketaan eteenpäin normaalisti.

Ei niin, että kovaan ääneen aletaan selittää tyyliin "aa, mä kuulin että sä sanoit [tähän joku järkyttävän nolo ja typerä lause, joka eroaa täysin siitä mitä oikeasti sanottiin]" ja naureskella.

Lapset voi tuollaista harrastaa joskus; aikuisilta se on todella rasittavaa, ja olen myös sitä mieltä että jos omalta lapseltaan huomaa toistuvasti tuollaista, kannattaa kuulon tarkistamisen lisäksi opettaa tavasta pois.

Vierailija
1860/1882 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noihin vessoihin liittyen mulla on joitenki aina sellanen tuuri että jos on vaan yks unisex vessa (ei sellanen koppi vaan huone). Mun on vähän vaikeaa pissata julkisilla paikoilla muutenkin ja siinä just pinnistelin että saisin virran alkaan niiin eiköhä'n sieltä oven takaa ala kuulua kovaäänistä ihmettelyä että oko tää ovi rikki yms ja sen vetelyä/riuhtomista (vaikka varmasti näki että se on vaan lukossa). No yritin siinä sit nopee saada liruteltua vähän, se melakointi häiritsi toimitusta ja loppupeleissä mulla oli varmaan pahempi vessahätä kuin sinne mennessä mutten sit kehdannu heti mennä uudestaa heti hetkeen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme