Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua?
Itsellä se että ei tervehditä tai sanota huomenta ensi kertaa aamulla nähdessä tai hyvästellä. Mistä tulee ajatus että ei tarvitse? Pieni asia.
Kommentit (1585)
Haarukan pitäminen miten sattuu kädessä. Äiti ei ole opettanut kotona pöytätapoja? Joka tapauksessa voisi opetella oikeaoppisen otteen tai pysyä poissa ravintoloista.
Olin kassalla ja ojensin vaihtorahaa asiakkaalle sanoen: Ole hyvä. Hän nappasi rahat sanomatta mitään. Vähältä piti, etten nykäissyt rahoja takaisin ja kysynyt: Mites sanotaan?
Nauratti itseäni myöhemmin, mutta kun satoja kohteliaita asiakkaita olin palvellut peräkkäin, tämä käytös tyrmistytti!
- Mässytys, siis suu auki syöminen.
- Toisen päälle puhuminen
- "enään"
Lapsiperheen vanhemmat, jotka pitävät kiinni omista vapaa-ajanmenoistaan (esim. reissusta) siinäkin tilanteessa, että lapset ovat kipeänä tai olleet juuri ennen vanhempien lähtöä kipeänä. Eli altistavat tahallaan lasten hoitajat taudille. Oma eläkeikäinen äitini oli lupautunut serkkuni lasten hoitajaksi, ja lapset olivatkin olleet noroviruksessa juuri ennen vanhempien reissua. Tietenkin tauti tarttui äitiini, joka oli tosi kipeä lastenhoidon jälkeen, eikä ollut tohtinut kieltäytyä kun oli alun perin luvannut lapsia hoitaa. Vanhempien olisi kuulunut perua reissu, eikä altistaa hoitajaa taudille. Todellista itsekkyyttä.
eniten ärsyttää kaikki. ja varsinkin kassojen tekopirteät "hyvää päivän jatkoa" lässytykset. tuntemattomat ihmiset ja smal talk, eli on pakko yrittää aloittaa keskustelua, kun pitäisi naamasta näkyä, että on parempi olla hiljaa tuon lähellä. olisi syytä palata koronaa edeltävään aikaan ja ottaa ne 6 metrin hajuraot taas käyttöön. saisi olla rauhassa missä tahansa kulkiessaan. jopa metsässä retkeilyetiketti edellyttää kanssakulkijan tervehtimistä kohdattaessa. siksi en kulje koskaan polkuja pitkin. puhutellaan, jos on asiaa. tämän tietää myös kakarat.
Ravintolassa tai kutsuilla puhelinta räplätään koko ajan :( Ymmärrän jos kuvia otetaan muistoksi tai jaettavaksi, mutta kun ei vaan menee chattailemaan yms.
Vierailija kirjoitti:
Jatkuva kiroilu ja alatyylinen puhetapa, jossa kaikki asiat ovat joko v:een hyviä tai v:een huonoja. Lisäksi semmoinen alkeellinen huumori, jossa yritetään väkisin vääntää jokaisesta sanasta jonkinlaista kaksimielistä vitsiä kun ei ole muuten mitään järkevää sanottavaa.
Siis niin tämä!! En inhoa mitään niin paljon kuin sitä, että.normaalia keskustelua on täysin mahdotonta käydä, kun ihan joka asia onnistutaan kääntämään niin että kyse on p**lusta. Esimerkki - itse yrität puhua vaikka säästä "kylläpä nyt on sateista" ja tällainen ääliö vastaa "kyllä mä olen aina ollut sitä mieltä että märät naiset on ihania" tjsp. Yök!
Vierailija kirjoitti:
Räkiminen ulkona toisten ihmisten lähellä, usein äänekkäästi kakoen, hyi olkoon.
Tällainen on niin oksettavaa, itse joudun tosissani taistelemaan etten yökkää saman tien. Pitäisikin seuraavalla kerralla oksentaa tällaisen päälle... "Sori vaan mut se oli ihan reaktio"
Kovaan ääneen puhelimeen puhuminen julkisella paikalla, kovaan ääneen aivastaminen
Vierailija kirjoitti:
Kovaäänisyys.
Se, että pelkkä puheääni on sellainen.
Tämän lisäksi se että joku puhuu aivan kokoajan ja reippaasti /toistuvasti toisten päälle. Keskustelusta ei tule mitään kun toinen vetää aina joka asian itseensä ja puu vain asioita omasta näkökulmastaan. Tiedättehän te nämä voimakkaan minä keskeiset ihmiset.
Samassa työpaikassa olevat henkilöt jotka ei tervehdi muiya edim aamulla naulakolla. Siis miten törppöjä ihmiset voikaan olla (meillä uudet erityisesti nuoret ei tervehdi....haloo).
Vierailija kirjoitti:
- Täysin vieraiden ihmisten katsominen nenän vartta pitkin esim. kaupassa! Mitä sekin on, monta kertaa saanut kiinni itse teosta kyseisenlaisen mulkoilijan. Mikä teitä vaivaa?!
- Tervehtimättä jättäminen tai että ei vastata tervehdykseen
- Ei sanota kiitos
- Ei pyydetä anteeksi vaikka olisi aihetta
- Varsinkin vanhempien naisten tapa tiuskia ja puhua epäkohteliaasti asiakaspalvelijoille ilman syytä tai ihan naurettavista pikkuasioista. Todistin tätä juuri eilen eräässä lounasravintolassa. Vanha eukko tylytti törkeästi työntekijää, joka ON ystävällinen ja ammattitaitoinen. Harmitti että en mennyt väliin. Työntekijän kärsivällisyys oli kunnioitettavaa, mutta minusta hänen ei olisi pitänyt ottaa tämän selvästi katkeran ja elämäänsä kyllästyneen akan haukkuja noin vain vastaan. Minä olisin heittänyt ämmän ulos niska-pe*se-otteella ja lujaa. Akan tavoite oli ainoastaan purkaa paha olonsa johonkin ja se on täysin asiatonta. Myös negatiivinen palaute kuuluu antaa asiallisesti.
- Se kun ollaan seurassa, esim. ystävän kanssa syömässä ja tuijotetaan puhelinta koko ajan. Ehdoton ei ja faux pas. Siihen henkilöön, jonka seurassa ollaan, keskitytään. Puhelin pois sosiaalisissa tilanteissa. Monta kertaa olen joutunut huomauttamaan esim. omalle sisarelle.
- Kiroilu julkisilla paikoilla, kovaääninen puhe maustettuna runsaalla kiroilulla
- Tupakointi toisten ihmisten lähellä, esim. ihmisjoukossa
- Etuilu jonossa
- Yleisesti se, että ei oteta toisia ihmisiä huomioon ja mikä pahinta, tämä tapa siirretään myös omille lapsille.
Suurin osa nykyihmisistä tarvitsisi tapakoulutusta kipeästi.
Puhut kyllä asiaa, mutta itsekin kiroilit ja esitit halusi käyttää väkivaltaa. Käytit myös halventavaa nimitystä vanhemmasta naisesta. Tapakulttuuria...
Ilmaan niistäminen, toinen sierain sormella tukkoon ja toisesta lennätetään voimalla limat.🤢 Tätä näkee usein metsäpoluilla, etenkin setämiesten tekemänä, ällöttää.
Se että jotkut alkaa välittömästi neuvomaan ja ohjeistamaan toisia. Eli toisinsanoen ottavat hallitsevan roolin toiseen nähden ja tämä tehdään vielä sellaisella äänensävyllä ja sellaisia sanoja käyttäen, että ei jää epäselväksi.
Aivan sietämätön piirre ihmisissä ja saa salamana aikaan pakoreaktion minussa.
Huono henkilökohtainen hygienia ja erityisesti jos henki haisee märännökselle.
Se on aivan hirveää, miten ihmiset ei hoidata vaivojaan vaan kuvittelevat ettei kanssaihmiset haista sitä.
Työpaikalla käyttäytyminen siten, että ei anneta toisille työrauhaa.
Inhottavaa kun porukat syömisen jäkeen kuivaavat nenän servettiin ja tukkivat sen juomalasiin tai lautaselle.
Olen allerginen sille ja voin oksentaa jos näen sen.
Olen alkanut avoimesti sanomaan ulkona kovalla äänellä että kyllä täällä haisee hiki tai deodorantti on pettänyt. Inhottavaa että kaikilla on vettä.Onko vaikea hoitaa hygieeniaa. Koskee myös alempia alueita. Malja vessan pönttön päälle ja siinä peset itse tavaran.
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtaisten asioiden kyseleminen yhä uudestaan ja uudestaan kykenemättä ymmärtämään, että toinen ihminen ei halua vastata niihin kysymyksiin. Pari tuntemaani ihmistä saattaa ruveta kyselemään muilta ihmisiltä todella henkilökohtaisia asioita ja hokea sitten sitä samaa kysymystä kerta toisensa jälkeen ja jankuttaa, että "Kerro nyt, miksi et voi kertoa minulle, haluan tietää sen" kykenemättä ymmärtämään ollenkaan että joitakin asioita ei ole sopivaa kysyä ja että ihmiset eivät halua kertoa kaikkia asioitaan heille. Siis että joku ei halua kertoa näille ihmisille vaikka, että miksi henkilö oli sairaalassa tai että mikä toisen puhelinnumero on, varsinkin jos kysyjä ei tarvitse sitä numeroa mihinkään.
Juoruämmät, jotka käyttävät kaiken liikenevän aikansa muiden asioihin puuttumisiin sekä asioiden eteenpäin kertomisiin, mutta eivät kuitenkaan avaudu niistä oman elämänsä nurjista puolista... Mitä niistä omista, kun muiden ruotiminen on niin paljon mielenkiintoisempaa!
Räkiminen ulkona toisten ihmisten lähellä, usein äänekkäästi kakoen, hyi olkoon.