Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua?

Vierailija
10.09.2022 |

Itsellä se että ei tervehditä tai sanota huomenta ensi kertaa aamulla nähdessä tai hyvästellä. Mistä tulee ajatus että ei tarvitse? Pieni asia.

Kommentit (1585)

221/1585 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päälle puhuminen ärsyttää erityisesti. En ole mitenkään puhelias ja puhun vain, jos minulla on jotain sanottavaa, niin eiköhän joku räpätäti tai -setä ole höpöttämässä päälle.

No just tosta mun täytyy opetella eroon. Ja heti.

Vierailija
222/1585 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
223/1585 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen alkanut avoimesti sanomaan ulkona kovalla äänellä että kyllä täällä haisee hiki tai deodorantti on pettänyt. Inhottavaa että kaikilla on vettä.Onko vaikea hoitaa hygieeniaa. Koskee myös alempia alueita. Malja vessan pönttön päälle ja siinä peset itse tavaran. 

Oletko ihan pihalla. Käsisuihkut on jo vanha keksintö.

Vierailija
224/1585 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ku ryäkäällähän yleesillä paikoolla ja piereskellähän ja sitte nauraa rätkätetään

päälle niinku puolijauhoonen. Käytös pitää olla asialtaasta.

225/1585 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yskiminen ulkona tai sisätiloissa ilman että ottaa huomioon muita eli yskäisee vaikkapa hihaansa.

No sinnehän sitä juuri kuuluukin yskäistä.

Vierailija
226/1585 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun yleisötapahtumissa yms. ei voi mennä sivummalle tupakalle, vaan siinä kaikkien keskellä aletaan terrorisoimaan muita. Tai vaikka heti kaupan oven edessä. Itekin poltan, mutta tällaiselle itsekkyydelle ei riitä ymmärrys. Lisäksi natsojen heittely pitkin ja poikin. Huoh 🤨

Vierailija
227/1585 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokapöydässä niistäminen. Hyi h*tti.

Vierailija
228/1585 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormien nuolaiseminen ennen hedelmäpussin avaamista. Yök!

Vierailija
229/1585 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten istuminen sisätiloissa erityisesti ruokapöydässä päähine päässä. Aivan sama olkoon kyse villamyssystä tai lippalakista, stetsonista tai karvareuhkasta. Tiedän, on "nuorisomuotia", mutta minä koen sen  erittäin epäkohteliaana erityisesti  muuta pöytäseuruetta kohtaan ja päähineen ottaminen pois sisälle tultaessa kuuluu kyllä sivistyneen ihmisen perusasioihin.

Tietysti päälle puhuminen ja puhelimen käyttäminen (mihin tahansa toimintaan) keskustellessa toisen kanssa on myös perusjunttiuden merkki.

Vierailija
230/1585 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ärsyttää kun muut eivät ole samaa mieltä kanssani vaikka olen oikeassa.

Vierailija
231/1585 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenän kaivaminen ja piereskely toisen edessä.

Vierailija
232/1585 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmaan niistäminen, toinen sierain sormella tukkoon ja toisesta lennätetään voimalla limat.🤢 Tätä näkee usein metsäpoluilla, etenkin setämiesten tekemänä, ällöttää.

Pakko myöntää, että syyllistyn itse tähän metsälenkeille. Puolustuksekseni pitää kuitenkin sanoa se, että kannan harvoin nenäliinaa mukana enkä niistä polulle vaan kanervikon sekaan. Ällöttävä tapa, tiedän. 😢 Isänikin joskus kommentoi, että niistän kuin rekkamies!

N30

Vierailija
233/1585 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai jos ei vastaa toisen tervehdykseen. Oli se sitten vaikka kaupan työntekijä tai tarjoilija tai tuntematon niin olisi kohteliasta vastata tervehdykseen.

18v lapseni oli kesätöissä ravintolan kassalla. Hän sanoi, että suomalaisten yleisin tervehdys näyttää olevan Kahvi tai Olut!

Vierailija
234/1585 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heitetään tupakantumppeja mihin sattuu. 

Nykyisin taloyhtiöiden ei tarvitse osoittaa tupakkapaikkaa , joku epämääräinen etäisyys talon luota. Joten tupakoitsijat hakeutuvat kadun viereen tms.paikkaa.

Tumppeja keräytyy tiettyihin paikkoihin .

Ja , en itse tupakoi .

Vierailija
235/1585 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakantumppien ja nuuskapussien heittäminen maahan.

Vierailija
236/1585 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuu ikinä ymmärtämään sitä tiktokkien katsomista äänet päällä, nää idiootit istuu bussissa ja siinä on ihan ventovieras ihminen vieressä. Minkä helkkarin takia kellään olisi oikeus tulla toisen iholle sen mölyn kanssa??

Vierailija
237/1585 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sskuutin jättäminen mihin sattuu keskelle tietä muiden tielle. Ei ole vaikea laittaa sitä tien sivuun.

Ei se olekaan, mutta valitettavasti ihmiset tekee tätä ihan v***uillakseen. Tietävät oikein hyvin, että jättävät sen toisten tielle.

Vierailija
238/1585 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää se, että kun ihmiset kulkee julkisissa paikoissa ovissa ja perässä tulee joku, niin ekana menevät eivät voi pitää sitä ovea kohteliaasti edes vähänkään auki, vaan läväyttävät sen kiinni päin perässä seuraavan naamaa.

Ja toki sekin, ettei ovea muille pitävää kukaan edes kiitä tästä huomaavaisuudesta.

Ehkä siksi ne ovet paiskataankin perässä kiinni - mene, tiedä?

Tää on niin suomalaista! Kävin just Lontoossa ja oikein ihmettelin sitä kohteliaisuutta, joka oli luonteva osa brittiväestön käyttäytymistä. Keskustassa porukat piti ovea muille ja nämä kiitteli kohteliaasti. Oli tosi ihanaa, kun komeat miehetkin piti ovea tällaiselle tavis-talliaiselle. Ei Suomessa vaan :D

Siitä huomaa että on oikeasti kohtelias mies kun hän ulottaa sen kohteliaan käytöksen kaikkiin, ei vain omasta mielestään kuumille naisille, kuten Suomessa on yleistä.

Siis tämä. Itse pääkaupunkiseudulla asuvana huomaan tätä liikenteessä jatkuvasti. Päivinä, joina en ole jaksanut/ehtinyt hirveästi laittautua ja olen pukeutunut johonkin huppariin ja farkkuihin, bussikuskit eivät monesti vastaa tervehdyksiin ja autot eivät päästä minua suojatien yli. Mutta annas olla, kun olen laittanut mekon päälle ja vaikka vähän huulipunaakin: johan kuskit ja kaupan kassat tervehtivät iloisesti, autot antavat tilaa suojatiellä ja ihmiset eivät kävele minua päin jalkakäytävällä. 

Tuo on niin ilmiselvää, että se ihan naurattaa. Itse pyrin olemaan kohtelias ja huomioonottavainen kaikkia kohtaan ja tuntuu älyttömältä, että jotkut säästelevät kohteliaisuuttaan vain "hyvännäköisille" ihmisille. 

N30

Vierailija
239/1585 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä varmaan on jo mainittu mutta ärsyttää ihan suunnattomasti, jos näen jonkun tiputtavan roskia maahan tai jättävän ostoskärryn niille sijoilleen pakattuaan tavarat autoon. Joku päivä menen perässä, ojennan roskat ja sanon "nämä tippui sinulta äsken". Tai koputan auton ikkunaan ja sanon että kärry jäi. Nämä ovat näitä, joiden mielestä on oikein palkata niitä hommia varten henkilökuntaa.

Vierailija
240/1585 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en asu ihmisten lähellä..saattaisin ärsyyntyä lähes kaikesta..olipas kireetä menoa tässä ketjussa ja muitten kyttäämistä. Huh huh

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän