Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua?
Itsellä se että ei tervehditä tai sanota huomenta ensi kertaa aamulla nähdessä tai hyvästellä. Mistä tulee ajatus että ei tarvitse? Pieni asia.
Kommentit (1585)
Passiiviset ihmiset, jotka olettavat, että heidän ei tarvitse tehdä asioiden suhteen mitään. Odotetaan, että muut tekevät aloitteet koskipa aihe sitten mitä tahansa, yhtedenottoja, keskustelua, pakollisia tekemisiä tai asioiden suunnittelua.
Ihmiset, jotka eivät vastaa tervehdykseen tai tervehdi koskaan itse.
Ne, jotka eivät huomioi seurassa kaikkia.
Ihmiset, jotka puhuvat tyyliin Saksaa keskenään, jos joukossa on yksikin joka ei Saksaa osaa.
Vastavuoroisen vierailukutsun ignooraajat.
Esim. julkisissa saunoissa ihmiset, jotka eivät välitä muiden tarpeista; löylyä paiskotaan liikaa, viedään tuntikausia saunasta tilaa niiltä, jotka eivät ole vielä sinne mahtuneet, porealtaissa asujat.
Päällepuhujat ja jatkuvasti kesketyttäjät ja ne, jotka eivät tartu edeltäneeseen keskusteluun koskaan vaan odottavat vaan pääsevänsä ääneen.
Muiden mielipiteiden ohittajat.
Julkisissa ajoneuvoissa kahden penkin varaajat, yksi itselle, toinen repulle.
Kiitoksen unohtajat.
Vierailija kirjoitti:
Koronan myötä olen huomannut ihmisten määrän jotka eivät laita suun eteen yhtään mitään kun pärskivät. Luulin että kaikki laittavat edes käden suun eteen jos eivät yski hygieenisesti hihaan, mutta ei...
Ah muistan erään kerran työpaikalla kun joku asiakas yski päälleni niin että hiukset heiluivat siinä viimassa :D oli jo hetken aikaa siinä köhinyt kitarisat pitkällä kunnes kääntyi minuun päin eikä puhettakaan että edes yrittäisi peittää vaikka hihalla suutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vessan ovenkahvan rynkyttäminen, vaikka lukko näyttää selkeästi punaista.
Tästä tuli mieleen, että se on myös ärsyttävää kun ängetään sovituskoppiin vaikka siellä on jo joku. Voisi tarkistaa näkyykö kenenkään jalkoja ja jos verho on kiinni niin eikö järkikin sano että siellä on jo joku.
Sovituskoppia viimeksi käyttäneen järki ei aina sano sitä, että ymmärtäisi lähtiessään jättää verhon auki. Muuten olen samaa mieltä, mahdolliset jalat näkee verhon alta, kunhan katsoo tarpeeksi kaukaa.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ettei laita välikapulaa kassahihnalle omien ostoksiensa jälkeen.
Mä en laita. Minusta se kapula on niin kuvottava bakteeripesäke. Laitan omat ostoksenikin toisen perään ilman kapulaa, mutta isolla selvällä välillä.
Miksi ostoksien oltava tiiviisti toisissaan kun niiden ostajatkin on metrin päässä toisistaan?Kyllä voi elämästä tehdä vaikeaa... Onneksi en ole bakteerihullu.
PS. Ja terveys on hyvä, toisin kuin bakteerihulluilla, joilla on yleensä uusimmat muotisairaudet ja muut luulotaudit.
Miksi tähänkin piti vastata noin epäkohteliaasti? Tuo on yksi erittäin huono tapa.
Vierailija kirjoitti:
Se että nimi kirjoitetaan pienellä on loukkaavaa.
Se että ei opeteta lapsia kunnioittamaan eläimiä.
Se että ei opeteta lapsia kunnioittamaan edes omia vanhempiaan.
Se että ei osata tervehtiä.
Se että syödään mässyttäen suu avoinna.
Se että ollaan lippis/pipo tai mikä vaan hattu päässä sisällä.
Se että ei osata edes pienimpiä buffet ravintolan sääntöjä.
Se että ei edes pyydettäessä puhu kovempaa.
Se että istutaan bussissa vanhusten paikalla eikä anneta tilaa.
Se että nostetaan kengät penkille.
Se että viskoo nuuskamällit siihen mihin sattuu putoamaan.
Se että sprayataan pitkin aitoja ja kivijalkoja.
Ja paljon muita.
Runsaat pilkkuvirheet.
Vierailija kirjoitti:
Se kun kävellään päin. Erityisesti tätä tekee idiootit junien, metrojen ja vastaavien ovilla. Sen verran ärsyttää että itse kävelen myös päin ja samalla lyön laukulla tai kyynärpäällä kylkeen.
Millä perusteella oletat, että muiden pitäisi väistää sinua? Aika lapsellinen olet.
Yleinen itsekkyys sylettää. Luikitaan ovien välistä ja läväytetään ovi seuraavan kulkijan naamaan, bussissa levitetään kassi viereen eikä oteta syliin, kun bussi alkaa täyttyä, ei tervehditä, ei sanota kiitos, ei sanota anteeksi kun pitää ahtautua jostain, seistään keskellä oviaukkoja joukolla eikä väistetä.. Näitähän on. Tuntuu, että keskivertotallukka on todella kuspää ja harvassa ovat enää hyväkäytöksiset tai edes peruskäytöstaitoiset ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Housuun paskaaminen.
Missä piireissä oikein pyörit, jos tämä on mielestäsi yleinen tapa? :D
Juoppo-/narkkipiireissä
Se, että sovituista tapaamisista ei pidetä kiinni.
Nykyään tuntuu, että on niin helppo lähettää se Sori tiedän että meidän piti tavata tänään, mutta en nyt jaksa saapua paikalle-viesti. Ei minuakaan aina välttämättä huvita mennä ystävän luokse kylään, mutta olemme jo sopineet asiasta. Yleensä se on kuitenkin ihan kivaa loppujen lopuksi, kun pääsee eroon alkuväsymyksestä.
Eräs entinen ystäväni perui usein tapaamisen krapulan takia. Minusta se olisi ihan päivänselvää, että jos huomenna on menoa, niin en vedä tänään hirveitä kännejä.
Vierailija kirjoitti:
Inhottavaa kun porukat syömisen jäkeen kuivaavat nenän servettiin ja tukkivat sen juomalasiin tai lautaselle.
Olen allerginen sille ja voin oksentaa jos näen sen.
Höpö, höpö.
Paskaisen kuraisen kånken-repun hierominen viattomien ihmisten naamaan julkisissa kulkuneuvoissa.
Vierailija kirjoitti:
Yleinen itsekkyys sylettää. Luikitaan ovien välistä ja läväytetään ovi seuraavan kulkijan naamaan, bussissa levitetään kassi viereen eikä oteta syliin, kun bussi alkaa täyttyä, ei tervehditä, ei sanota kiitos, ei sanota anteeksi kun pitää ahtautua jostain, seistään keskellä oviaukkoja joukolla eikä väistetä.. Näitähän on. Tuntuu, että keskivertotallukka on todella kuspää ja harvassa ovat enää hyväkäytöksiset tai edes peruskäytöstaitoiset ihmiset.
Mustakin tuntuu, että peruskäytöstavat ovat niin hukassa, että oikein yllättyy kun joku esim. pitää seuraavalle ovea auki.
Ei näytetä vilkkua kun ei jakseta, käännytään väkisin parkkipaikalta vasemmalle niin että taakse kasautuu mieletön jono koska minä minä minä.
Huudetaan omia juttuja puhelimeen samaan aikaan kun revitään vaaterekistä kamaa ja jätetään lojumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kun kävellään päin. Erityisesti tätä tekee idiootit junien, metrojen ja vastaavien ovilla. Sen verran ärsyttää että itse kävelen myös päin ja samalla lyön laukulla tai kyynärpäällä kylkeen.
Millä perusteella oletat, että muiden pitäisi väistää sinua? Aika lapsellinen olet.
Yleensä kaupungilla kuljetaan oikealla jos mahdollista, ja ihmisten annetaan ensi tulla ulos ennen kuin tungetaan itse sisään, ja niin edelleen. On lukuisia kirjoittamattomia sääntöjä siitä kuinka kaupungilla liikutaan kohteliaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkuva kiroilu ja alatyylinen puhetapa, jossa kaikki asiat ovat joko v:een hyviä tai v:een huonoja. Lisäksi semmoinen alkeellinen huumori, jossa yritetään väkisin vääntää jokaisesta sanasta jonkinlaista kaksimielistä vitsiä kun ei ole muuten mitään järkevää sanottavaa.
Siis niin tämä!! En inhoa mitään niin paljon kuin sitä, että.normaalia keskustelua on täysin mahdotonta käydä, kun ihan joka asia onnistutaan kääntämään niin että kyse on p**lusta. Esimerkki - itse yrität puhua vaikka säästä "kylläpä nyt on sateista" ja tällainen ääliö vastaa "kyllä mä olen aina ollut sitä mieltä että märät naiset on ihania" tjsp. Yök!
En kyllä ymmärrä nyt yhtään; missä tällaiseen käytökseen törmää käytännössä teini-iän jälkeen? Kiinnostaisi tietää.
Vierailija kirjoitti:
- Täysin vieraiden ihmisten katsominen nenän vartta pitkin esim. kaupassa! Mitä sekin on, monta kertaa saanut kiinni itse teosta kyseisenlaisen mulkoilijan. Mikä teitä vaivaa?!
- Tervehtimättä jättäminen tai että ei vastata tervehdykseen
- Ei sanota kiitos
- Ei pyydetä anteeksi vaikka olisi aihetta
- Varsinkin vanhempien naisten tapa tiuskia ja puhua epäkohteliaasti asiakaspalvelijoille ilman syytä tai ihan naurettavista pikkuasioista. Todistin tätä juuri eilen eräässä lounasravintolassa. Vanha eukko tylytti törkeästi työntekijää, joka ON ystävällinen ja ammattitaitoinen. Harmitti että en mennyt väliin. Työntekijän kärsivällisyys oli kunnioitettavaa, mutta minusta hänen ei olisi pitänyt ottaa tämän selvästi katkeran ja elämäänsä kyllästyneen akan haukkuja noin vain vastaan. Minä olisin heittänyt ämmän ulos niska-pe*se-otteella ja lujaa. Akan tavoite oli ainoastaan purkaa paha olonsa johonkin ja se on täysin asiatonta. Myös negatiivinen palaute kuuluu antaa asiallisesti.
- Se kun ollaan seurassa, esim. ystävän kanssa syömässä ja tuijotetaan puhelinta koko ajan. Ehdoton ei ja faux pas. Siihen henkilöön, jonka seurassa ollaan, keskitytään. Puhelin pois sosiaalisissa tilanteissa. Monta kertaa olen joutunut huomauttamaan esim. omalle sisarelle.
- Kiroilu julkisilla paikoilla, kovaääninen puhe maustettuna runsaalla kiroilulla
- Tupakointi toisten ihmisten lähellä, esim. ihmisjoukossa
- Etuilu jonossa
- Yleisesti se, että ei oteta toisia ihmisiä huomioon ja mikä pahinta, tämä tapa siirretään myös omille lapsille.
Suurin osa nykyihmisistä tarvitsisi tapakoulutusta kipeästi.
Pakko kysyä, että pukeudutko jotenkin silmäänpistävästi vai miksi luulet, että sua katsotaan nenän vartta pitkin? Itsekin saatan pukeutua vähän tavallisuudesta poikkeavammin, mutta en kaupoilla kiinnitä huomiota muihin vaan katson ohi.
Vierailija kirjoitti:
Kutsutaan kaveri kylään, ja vasta tämän saapuessa kerrotaan, että perheessä on joku kipeänä. Tai tullaan itse kyläilemään eikä mainita etukäteen, että perheessä on flunssaa tai vatsatautia. Pahimmassa tapauksessa tämä selviää vasta myöhemmin, kun tyyppi on jo lähminyt jokaista mahdollista tasoa, eikä tietenkään pessyt käsiä sitä ennen.
Toivoin, että korona olisi tuonut tähän muutoksen, mutta varovaisuutta taisi kestää tasan niin kauan kun viranomaiset käskivät eristäytymään. Ihmisten oma ymmärrys tautien leviämisestä taitaa olla ihan yhtä surkealla tasolla kuin ennenkin.
Ja sitten on se ajatusmalli, että se on vain flunssa. No en minä ainakaan halua edes flunssaa tieten tahtoen hommata. Aktiivisena ihmisenä v*t*ttaa, että flunssaisena on kahlittuna neljän seinän sisälle useammaksi päiväksi.
Päälle puhuminen ärsyttää erityisesti. En ole mitenkään puhelias ja puhun vain, jos minulla on jotain sanottavaa, niin eiköhän joku räpätäti tai -setä ole höpöttämässä päälle.
Ja tupakan tumpit, nuuskapussit, maskiaikana käytetyt maskit, lasinsirut pulloista, lytätyt tölkit, karkkipaperit ja muut tuotekääreet, vaikka roskakori olisi ollut aivan vieressä. Ei voi ymmärtää tällaista välinpitämättömyyttä.