Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua?
Itsellä se että ei tervehditä tai sanota huomenta ensi kertaa aamulla nähdessä tai hyvästellä. Mistä tulee ajatus että ei tarvitse? Pieni asia.
Kommentit (1585)
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole varastamista jos on maksanut hotelliaamiaisensa ja jos nyt ottaa yhden sämpylän tai
croissantin vaikka jatkomatkalle lähtiessä!
Hotellien säännöt kieltävät eväiden tekemisen. Mitä muuta se sämpylä tai croissant on kuin eväs?
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ärsyttää ihmisten lisääntynyt röyhkeys. Siitä on tullut jokin uusi normaali, josta ollaa vielä jopa ylpeitä, että "kyllä minä voin, mitä se kenellekään kuuluu". Kyllä muuten kuuluu. Toisten huomioon ottaminen kuuluu yleissivistykseen. Aika paljon näkee vanhempia, jotka naureskellen kannustavat lapsiaan huonoon käytökseen ja aikuisia, jotka jotenkin uhmakkaina elävät aivan kuin muita ihmisiä ei olisi olemassakaan. Naapureista välittämättä meuhkataan menemään mihin aikaan vuorokaudesta tahansa, tungetaan jonoissa kyynräpäätaktiikalla eteen, istutaan pipo silmillä ruokapöydässä, maiskutellaan, kailotetaan puhelimessa ja nämä kaikki ihan vain sen takia "koska mä voin". Surkeista surkein tekosyy typeryydelle ja huonolle käytökselle. Voisihan sitä kuka vain, mutta kotikasvatus ja omatunto onneksi estävät pahimman perseilyn. Ennen osattiin ja voitiin hävetä omaa huonoa käytöstä, mutta nykyisin ihmisiltä varmaan puuttuu joku sisäine
Olisikin edes korvanapit joista se jumputus kuuluisi vain omiin korviin.
Totta kirjoitit muuten ja veit sanat suustani. Tuollaisia uhmakkaita, itsekkäitä ja ilkeitä sikoja nykyään on paljon. En tiedä miksi. Semmoinen häpeän tunne puuttuu ja kaikki nöyryys ja muiden kunnioitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en käsitä sitä, miksi monet suomalaiset eivät osaa sanoa Hei anteeksi, pääsenkö tästä ohi? kun yrittävät esim. ohittaa kapealla kadulla, tai päästä ohi ihmisjoukossa. Eilenkin yksi nainen vain seisoi hiljaa takanani kunnes tajusin itse kysyä häneltä, että haluaako hän ohitseni.
Olit sitte tukkinu tien niin pahasti, että sun olis pitänyt ite tajuta se. Sitähän toi kyttääminen yleensä tarkoittaa.
Tässä tilanteessa oli niin, että ravintolan sisäänkäynti oli suoraan kadulle. Siinä oli jostain syystä jonoa, joten joidenkin (minut mukaan lukien) piti odottaa siinä kadulla.
Töissä toimistolla eniten ärsyttää ne jotka alkavat mussuttaa aamiaista tai välipalaa siinä omalla työpisteensä. En halua kuunnella rapistelua ja mussutusta. Mene taukohuoneeseen syömään tai syö kotona!
Vierailija kirjoitti:
Sormen nuolaisu, kun kääntää lehdestä sivua. Taikka kaupassa hedelmäpussia avatessa tekee niin. Turhaa ja ikävää.
Mulla oli peruskoulussa opettaja joka teki tätä aina kun jakoi jotain monisteita. Kerran sain just sen ekan monisteen jossa oli pieni kostea läikkä...
Kaverini kehuu aina sukulaistensa rikkauksilla ja kuuluisuuksilla. Eräs hänen kaverinsa sanoi että on hänenkin vävynsä rikas. Tästä suivaantuneena kaverini suuttui ja kertoi mulle että miksi tän ihmisen täytyy aina kilpailla hänen kanssaan =)) Ei koskaan kertonut omia tekemisiään, ehkä niitä ei ollut mutta jatkuvasti kertoili sukulaistensa tekemisistä tai haukkui muita tuttujaan. Aina aiheena kuinka ihmiset ovat hänelle kateellisia. Niinkun mistä? hänhän elää vain sukulaistensa elämää, kun muusta ei ole kerrottavaa. Voiko ketään vähempää kiinnostaa. En koskaan kertonut mitään itsestäni tai mistään, vain tyhjänpäiväisiä asioita. Nykyisin kuuluu entisiin tuttavuuksiin.
Vierailija kirjoitti:
>> Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua? Itsellä se että ei tervehditä tai sanota huomenta ensi kertaa aamulla nähdessä tai hyvästellä. Mistä tulee ajatus että ei tarvitse? Pieni asia. <<
Tämä sama.
Uskovana ihmisenä ihmettelen erityisen suuresti sitä, kuinka seurakunnassa on tällaisia läpikatsojia ja noteeraamatta jättäjiä erittäin paljon. Vaikka itse olen jokaista katsonut päin ja ollut valmis kaikkia tervehtimään, ja tervehtinytkin, niin moni ei ole siltikään vastannut, vaan katsonut poispäin minusta tai "lävitseni" niin kuin en olisi edes olemassa. Yli 10 vuotta kumminkin käynyt samassa paikassa ja tehnytkin siellä asioita.
Ja sitten leikitään hurskasta uskovaa. Ja minä istun ihmetellen penkissä, että mitä tämä porukka oikien on, kun monet tuntemattomat vastaantulojat kaupungillakin katsovat päin ja hymyilevät. Kaupassa tevehtii kassa jne.
Tavallaan ymmärrän pointtisi, mutta samalla kuulostat hieman kyllä nyt tuomitsevalta, ollaksesi hyväsydäminen seurakuntalainen. Kirkossa ja seurakunnassa käydessä voi monilla olla mielessä isoja ajatuksia, murheita tai toiveita. Annetaan heille tila, jossa saa olla myös omissa oloissaan jos sellaisen hetken tarvitsee. Älä ota sitä liiaksi itseesi, vaan anna ihmisten olla tervetulleita vikoineen.
Miehet eivät käytä paitaa kahvilassa tai ruokspaikassa
Eipä kai mitkään, kun ei tule heti yhtään mieleen.
Onko vammainen olo onko? Oletko jotenkin sekaisin? Oletko jotenkin sairas? Oletko jotenkin vajaa?
Puhelimen selaaminen, kun tavataan. Haluaisin jutella rauhassa ja kokea, että minut kohdataan ja ollaan läsnä siinä tilanteessa. Mutta ei, vähän väliä kaivetaan puhelin taskusta tai se odottaa siinä käden ulottuvilla pöydällä, ruvetaan selaamaan jotakin asiaa sieltä, selataan somea, kerrotaan mitä somessa joku tuntematon ihminen on päivittänyt...
Toinen ärsyttävä asia on säätö aikataulujen kanssa. Sovitaan, että nähdään tiistaina kello 18 kahvila Pullassa. Tasaisena virtana useita päiviä ennen tapaamista tulee viestejä: "Hei tosi ihanaan nähdä, mutta en ehdi kuudeksi, kävisikö jo neljältä?" "Pitäiskö kuitenkin nähdä kahvila Pavussa, kun se on siinä lähempänä?" "Oisko kuitenkin parempi keskiviikko, tiistaille tulikin muuta?" ja niin edelleen ja niin edelleen. Todella usein tapaaminen myös peruuntuu. "Olen migreenissä / jouduinkin töihin / tuntuukin flunssaiselta olo". Niin raivostuttavaa!
Roskaaminen. Se ettei käytä liikenteessä vilkkua.
Ettei pöydästä noustessa työnnetä tuolia pöydän alle. Ärsyttävintä tämä on, jos ollaan porukalla syömässä ja joku omalla tuolillaan blokkaa muiden kulkuväylät. Samoin kotona on inhottavaa, kun ruokapöydän tuolit lojuvat missä sattuu.
Se että perheessä on yksi henkilö jonka merkkipäiviä ei muisteta. Se on usein anoppi joka unohtaatai haluaa unohtaa miniän merkkipäivän.
Vierailija kirjoitti:
"Näin viimeisilläni raskaana on myös vähän ihmetyttänyt, ettei kukaan ole kertaakaan tarjonnut minulle paikkaa täydessä bussissa tai metrossa. Ihmiset katselevat mahaani kyllä, mutta kukaan ei sano mitään."
Tämä sama tapahtui minulle myös - viimeisilläni raskaana täydessä ruuhkabussissa. Kaikki katselivat kännykkäänsä tai sulkivat silmänsä ja olivat nukkuvinaan. Näin Helsingissä - luultavasti muissa Suomen suuremmissa kaupungeissa olisi annettu istumapaikka, mutta hesalaiset ovat ihan "omaa luokkansa".
Samoja kokemuksia. Oli vielä kesä, joten mahan päällä ei ollut takkia peitteenä. Invapaikoilla istuvat pitivät viereisellä penkillä pieniä muovipussukoita. Seisoin siinä vieressä mahani kanssa. Molemmat vain töllöttivät puhelimiaan. Onneksi vierestä vapautui paikka.
Toisella kerralla invapaikalla istui teinipoika, joka piti käytäväpaikalla reppuaan. Kysyin sitten asiallisesti, että pääsisinkö istumaan. Hän sanoi ei. Kysyin uudelleen osoittaen vatsaani. Edelleen ei. Otin repun, laskin sen lattialle ja istuin. Kun nousin kyydistä, reppu siirtyi taas paikalle alta aikayksikön.
Ja kyllä, tämäkin Helsingissä.
Se kun TODELLA moni ihminen käy vessassa pienemmällä hädällä ja ei pese käsiä!! Siis hyi h*lvetti, kyllähän siellä vessassa kosketaan joka paikkaan, vaikka kävisi vain pienellä hädällä. Sitten nämä ihmiset menee suoraan jääkaapille tai ruokaa laittamaan. Milloin aikuisista ihmisistä on tullut näin sikamaisia, ettei edes käsiä voida pestä vessassa käydessä. Ei kauheasti vaadi vaivaa, että vähän pesee käsiä tarpeidensa jälkeen.
Ei kunnioitusta toisen arki ja työaikaa kohtaan, pitäis olla saatavilla 24/7.
Sanoisin että eduskunta on täynnä huono tapaisia ihmisiä, heitä kun katsoo niin oksettaa.
Ihmisten pitää kunnioittaa muita joten siitä se on kiinni, eduskunta ei kunnioita ketään.
Vierailija kirjoitti:
Kun ei anneta pillua vaikka kuinka panettais.
M69
Törkeä kielenkäyttö julkisesti ärsyttää.
Tupakan tumpin jättäminen maahan. Tai nuuskapussin, niitä näkee myös nykyään siellä sun täällä.