Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua?

Vierailija
10.09.2022 |

Itsellä se että ei tervehditä tai sanota huomenta ensi kertaa aamulla nähdessä tai hyvästellä. Mistä tulee ajatus että ei tarvitse? Pieni asia.

Kommentit (1585)

Vierailija
1561/1585 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ei anneta pillua vaikka kuinka panettais.

M69

Törkeä kielenkäyttö julkisesti ärsyttää.

Älä sitten käytä törkeää kielenkäyttöä.

Vierailija
1562/1585 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen ihmisen tekemän tekstiin (vapaa-ajalla kirjoitettu) annetaan parannusehdotuksia niin paljon että koko tekstin sisältö paisuisi kuin pullataikina ja lopuksi todetaan että se tehdään vain sen kirjoittajan omaksi parhaaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1563/1585 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että tullaan kiinni, iholle, kaupassa ihan viereen, tönitään, ei väistetä vastaantullessa. Onko tämä sama maa, missä bussipysäkillä vierustoveriin pidetään 5 m väli?

Vierailija
1564/1585 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaan aiheista kuten uskonto, politiikka, omat traumat tilanteissa joihin sopisi kevyt keskustelu.

Vierailija
1565/1585 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tungettelu työpaikalla. Aletaan jaaritella omia juttuja joka väliin. Jos olet asiakkaan kanssa, aletaan horista, kun näpytät koneella työasioita, aletaan horista, kun juttelet jonkun kanssa, aletaan horista, kun koomaat puhelimella, aletaan horista. Sitten vetää herneet nenäänsä kun ei jaksa tuota iänikuista jaaritusta kuunnella. Ja lisäksi udellaan kaikki maan ja taivaan välissä (tosin ei kuunnella mtn kun seuraavana päivänä udellaan samat jutut) ja horistaan politiikasta, uskonnosta (iso kirja -juttuja) ja seksistä. Ja kauhea ulina kun joku ei jaksa kuunnella. Eräälle toiselle työkaverille oli tämän kieltäytyessä kuunnella, alkanut pommittaa ruikutusviestejä iltaisin kun niin paha mieli kun hän ei olekaan maailman napa. 

Vierailija
1566/1585 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemiset lounasaikaan kävelee kadulla  4 vierekkäin koko kadun leveydeltä, koska tärkeäähän se on työkaverin jutut kuulla eikä väistetä ketään vastaantulijaa.

Luulisi akateemisia olevan käytöstapoja mutta todettu on, heillä huonoimmat.

Ylipäänsä raivostuttaa ihmiset jotka ei näe muita

Vierailija
1567/1585 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia kestävä kostonhimo joillakin nuorilla aikuisilla ja nuorilla jaksaa ihmetyttää. He ruokkivat toisissaan vihaa muita suomalaisia kohtaan ja se näkyy kaikilla tavoilla heidän huonossa käytöksessään. Siihen kuuluu myös rasismi monissa eri muodoissa. Myös suomalaisten vihaaminen on tietyllä tavalla rasismia. Pitkävihaisuus on lisääntynyt ja kummallinen draama kaikessa. Huono käytös on rajusti lisääntynyt. Etupäässä se surettaa, mutta kyllä se toisinaan ärsyttääkin.

Vierailija
1568/1585 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päälle puhuminen.

Vierailija
1569/1585 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreiden ja rkp:n poliitikkojen ylimielisyys muita kohtaan. Muilla EI saa olla eri mielipiteitä ja jos on niin kiin automaattisesti tulee rasistin leima otsaan.

Vierailija
1570/1585 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joukkoliikenteessä kengät vastapäisellä istuimella. Ymmärrän jos istuimen alla on sellainen muovinen osa mihin voi nojata jalkoja, mutta että suoraan kengät istuimelle on todella epäkohteliasta.

Seuraava siihen istuva ei varmaan halua lokaa ja koirankakkaa ja muuta kengistä tullutta likaa housuihinsa.

Pahoittelut, että teen tätä. Minun on todella vaikea istua polvet koukussa reumani takia. Millään mutaisilla kengillä en koske vastapäisiin penkkeihin.

Kait sitä voisi jollakin suojata penkin mukanaan olevalla, esim. muovi- tai kangaspalalla, jos tämmöinen vaiva on, että jalat saatava penkille tai ottaa kengät ainakin pois. 

Vierailija
1571/1585 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihreiden ja rkp:n poliitikkojen ylimielisyys muita kohtaan. Muilla EI saa olla eri mielipiteitä ja jos on niin kiin automaattisesti tulee rasistin leima otsaan.

Näin Helsingissä kun ulkomaalaistaustaisen näköinen poika potki ja heitteli vuokraskuuttia rautatieaseman läheisyydessä. Sanoin pojalle, että älä nyt riko sitä, ei noin saa tehdä. Poika huusi minulle, että rasisti. Kirosanojen saattelemana ja potkiminen jatkui. Tässä ei ole pointti se, että ulkomaalaistaustainen teki tihutöitä, niin tekee varmaan yhtälailla suomalaistaustaiset, mutta yllätti, että rasistiksi mainitaan yrittää keskeyttää tihutyön.

Vierailija
1572/1585 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akateemiset lounasaikaan kävelee kadulla  4 vierekkäin koko kadun leveydeltä, koska tärkeäähän se on työkaverin jutut kuulla eikä väistetä ketään vastaantulijaa.

Luulisi akateemisia olevan käytöstapoja mutta todettu on, heillä huonoimmat.

Ylipäänsä raivostuttaa ihmiset jotka ei näe muita

Tätä tekee kyllä monet muutkin seurueet kuin ne "akateemiset" 😂

Vierailija
1573/1585 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neidot ja leidit, ja joskus myös miesväki joiden on aivan pakko istua junassa jalat ristissä vaikka vastapäiselle paikalle istuu joku. Toki myös oma laukku tai reppu siinä viereisellä paikalla vaikka juna on täynnä. Sitten kun käytävällä seisoo jo useita ihmisiä, se reppu tai laukku nostetaan kamalan vaivalloisesti vihdoin syliin. Näitä moukkia näkee ihan joka aamu, onneksi joudun harvoin nykyään kulkemaan ruuhka-aikaan.

Vierailija
1574/1585 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenän kaivaminen raplaaminen,

ei pestä käsiä WC käynnin yhteydessä,

ja jos minulle tullaan kylään olen iloinen, jos aikuisetkin pesisivät kädet, ei vain lapset.

Ruuan laittajat, jotka ei pese niitä käsiä.

Vierailija
1575/1585 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisterin tutkintoaan mainostavat, vaikka se ei ole Suomalaisesta yliopistosta tehty gradu.

Omakehu ruotsinkielestä, vaikka se kuulostaa Venäjälle.

Kylässä napataan lapsen hedelmät, omaan suuhun. Kun perheellä on tiukkaa muutenkin.

Vierailija
1576/1585 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kun ei esitellä itseään tai kahta toisilleen tuntematonta, siis isännän/emännän toimesta kyläilytilanteessa. Pahimmillaan rynnätään toiseen tilaan mököttämään jos paikalla on itselle tuntemattomia ihmisiä.

Joo, saa olla ujo mutta jos ikää on jo pitkälti yli täysi-iän, voisi sinnitellä edes samassa tilassa kuunnellen muita jos ei itse saa sanaa suustaan. 

Tässä kyllä saattoi paljastua kirjoittajasta enemmän kuin oli tarkoitus. Joillain ihmisillä ei ole mitään tapoja vaan tungettelee toisten koteihin vaatimaan ties mitä. Ja tuomioita jaetaan. Miksihän ihminen pakenee kotonaan tai ei haluta esitellä muille?

Vierailija
1577/1585 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki huonot tavat!

Vierailija
1578/1585 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tahansa JATKUVA USEIN TOISTUVA päällepuhuminen. Ihan varmasti meistä jokainen tekee sitä joskus kun on paljon asiaa ja haluaa sanoa sanottavansa tai on niin hauska juttu että haluaa kompata samaan aikaan jotain kun toinen puhuu. Mutta on erikseen ihmistyyppi joka puhuu aina päälle. Voi olla että itse on hiljaa, mutta kun ystävä avaa suunsa, ehtii sano 2 lausetta niin tämä päällepuhuja ottaa puheenvuoron vaikka toisella on asia kesken. Tämä on hiton ärsyttävää.

Olen koittanut tulkita muutamankin henkilön kohdalla mistä tämä saattaisi johtua. Toinen ystäväni on sivistymätön, kouluttamaton vähän "juntti", joka ei varmaankaan edes tajua mitä tekee, hän on itse kauhean puhelias ja puhuu pääsääntöisesti itsestään tai häneen liittyvistä jutuista. Hänellä on niin kiire päästä ääneen, että puolessavälissä juttuani ryntää arvaamaan lopputuloksen jotta pääsee itse ääneen ja pääsääntöisesti vielä arvaa väärin, jonka jälkeen minä olen ihan raivona "ei ei, kun siis tarkoin että...." ja taas hän puhuu päälle ja itseasiassa aika usein en saa sanottua kaikkea mitä haluaisin koska en ole juntti joka huutaa toisen päälle. Olemme tunteneet vuosikymmeniä ja alkaa olla aika raskasta kun ei saa sanottua asioitaan vaan toinen ryntää AINA puhumaan päälle. Usein  lopetan puheeni ihan kesken lauseen kun hän alkaa puhua, hän ei edes myöhemmin että "niin sorry, mitä olit sanomassa" hän vaan jatkaa omalla asiallaan. Tuntuu todella ikävältä, ihan kun minun sanomisilla ei olisi merkitystä.

Toinen tyyppi päällepuhujista on töissä. Kohta eläkkeelle jäävä kollega joka on ollut firmassa varmaan 15v. Meillä on jokaisella päälliköllä oma vastuualue, mutta hän ottaa kantaa joka hiton asiaan nimenomaan minun alueellani vaikka oikeasti olen häntä moninkerroin enemmän ja vaativammin koulutettu, sekä paljon vaativampaa työtä aikaisemmalla isommalla työnantajalla tehnyt. Mutta hänellä on joku ihme äitikompleksi minuun nähden kun hän jotenkin pitää huolta ja sanoo aina viimeisen sanan ja toistaa itsestäänselvyyksiä minun vastuualueen asioista, ryntää usein puhumaan päälle tilanteissa /asioissa jotka ei kuulu hänelle. Tämä menee ehkä vähän jo höperyyden piikkiinkin.

Vierailija
1579/1585 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että ei kiitetä esim. lahjasta, ruoasta, yms. jolla on haluttu muistaa vastaanottajaa.

Se, että vieras ei ymmärrä kyläillessään lähteä omatoimisesti ajoissa, vaan jää "asumaan" kyläpaikkaan (tälläinen vieras  pilasi perheeni Uuden vuoden, kun luultiin että kyseessä olisi normi 2-4 tunnin kyläily, mutta olikin meillä 9-10 tuntia!), mistä isäntäväkikin lopulta väsyy.

Se, että kylään mennessä on joidenkin PAKKO nostaa esim. ruokapyödässä puheenaiheeksi, esim. että "Me ei juoda limsaa", "Me ei syödä leivän päällä meetvurstia", "En oo varmistanu asiaa lääkärissä, mutta oon silti varma että oon allerginen tälle ja tolle" ym. Itsellä tämmösiä sukulaisia/tuttuja paljo, ja kyse siis ihan 40-70 vuotiaista ihmisistä.

Siis, ihan kuin kuolisi siihen että yksi pöydässä olevista vaihtoehdoista on sellainen, josta ei tykkää/halua/voi syödä. Tuntuu vähän isäntäväen lyttäämiseltä, kun pitää korostaa, ettei voi juoda edes sen yhden ainoan kerran sitä yhtä lasillista limsaa vaikka sitä vartavasten on vieraalle tarjottu kun ei ole muutakaan juomaa siihen hätään. 

Vierailija
1580/1585 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että ei kiitetä esim. lahjasta, ruoasta, yms. jolla on haluttu muistaa vastaanottajaa.

Se, että vieras ei ymmärrä kyläillessään lähteä omatoimisesti ajoissa, vaan jää "asumaan" kyläpaikkaan (tälläinen vieras  pilasi perheeni Uuden vuoden, kun luultiin että kyseessä olisi normi 2-4 tunnin kyläily, mutta olikin meillä 9-10 tuntia!), mistä isäntäväkikin lopulta väsyy.

Se, että kylään mennessä on joidenkin PAKKO nostaa esim. ruokapyödässä puheenaiheeksi, esim. että "Me ei juoda limsaa", "Me ei syödä leivän päällä meetvurstia", "En oo varmistanu asiaa lääkärissä, mutta oon silti varma että oon allerginen tälle ja tolle" ym. Itsellä tämmösiä sukulaisia/tuttuja paljo, ja kyse siis ihan 40-70 vuotiaista ihmisistä.

Siis, ihan kuin kuolisi siihen että yksi pöydässä olevista vaihtoehdoista on sellainen, josta ei tykkää/halua/voi syödä. Tuntuu vähän isäntäväen ly

Olen myös törmännyt samaan ilmiöön. Itselle ei tulis mieleenkään ruveta valittaa, että muiden luona kyläillessä ruoka pöydässä ei ole juuri sellaista mitä itse haluaisin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi