Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirjoitin pettäjäeksäni äidille kirjeen

Vierailija
09.09.2022 |

Tuossa kirjeessä kerroin entiselle anopilleni kaiken sen, miten hänen poikansa petti minua vuoden verran toisen naisen kanssa. Kerroin jokaikisen kuvottavan yksityiskohdan.

Kerroin sen, miten eksä petti minua silloin, kun kuljin reissutyössä tienaamassa rahaa yhteiseen talouteen. Sen, kuinka eksä toi tämän toisen naisen minun kotiini ja minun sänkyyni. Sen, kuinka eksä vei tämän naisen heidän suvun mökille voidakseen toteuttaa uskottomuuttaan katseilta piilossa.

Sen, kuinka äärettömän julmasti eksä kohteli minua kotona koko sen vuoden ajan, kun hänellä oli toinen nainen mielensä päällä ja ruhonsa alla. Sen, kuinka pahoin minä voin hänen ryöpytyksensä seurauksena.

Sen, kuinka eksälläni ei ollut edes munaa tunnustaa uskottomuuttaan itse vaan sain tietää asiasta vasta toisen naisen laittamalla törkyviestillä.

Sen, kuinka uskottomuuden paljastumisen jälkeenkin eksä jatkoi tuon toisen naisen luona laukkomista minun tunteistani välittämättä. Sen, kuinka jouduin lopulta jäämään sairaslomalle ja hakeutumaan terapiaan. Sen, kuinka eksä repi minut täysin rikki jatkamalla itsekkäitä tekojaan ja kuinka pimeimpinä hetkinä mietin itseni tappamista.

Sen kuinka lopulta katkaisin välit eksään, koska hän ei halunnut siirtää toista naista edes tilapäisesti sivuun eroprosessin ajaksi. Sen, kuinka välien katkettua eroprosessi meni seuraavan vuoden ajaksi täysin jäihin. Sen, kuinka eksäni aloitti juristisirkuksen, vaikka minä en olisi toivonut mitään muuta kuin sen, että hän olisi kantanut moraalisen vastuunsa minun mielenterveydelleni aiheuttamistaan vaurioista. Sen, kuinka eksäni otti lopulta 30 000 euroa takkiin, koska rakennusinsinöörinä osasin pitää taloriidassa puoleni.

Lopulta kerroin entiselle anopilleni myös sen, kuinka hänen uusi miniänsä on täysi tuuliviiri, huomionhakuinen draamailija ja krooninen varattuihin miehiin sekaantuja. Sen, kuinka koko heidän pikkukylänsä tietää totuuden hänen poikansa ja uuden miniänsä toiminnasta, ja kuinka säälittävinä luusereina heitä pidetään.

Kaksi vuotta siinä meni, että sain purettua ajatukseni kirjeen muotoon. Tämä on nyt se closure, jolla minä saan uskottomuuskriisin aktiivisen käsittelyn oman pääni sisällä päätökseen. Eksä ei silloin aikoinaan halunnut kantaa vastuutaan ja käydä kriisiä kanssani läpi asianmukaisesti, joten nyt minä käsittelen tapahtuneen tällä tavoin ja saan rauhan oman pääni sisällä. Eikä minua kiinnosta enää tippaakaan se, mitä eksän suvussa minusta ajatellaan tai ahdistuvatko he siitä, kun saavat kuulla totuuden. He pitivät minua muutenkin "liian hienona ihmisenä", vaikka ihan tavallinen tallaaja kyllä mielestäni olen. Onneksi tuo heidän uusi miniänsä on sen verran pohjasakkaa, että sopii heidän nihilistiseen ja herravihaiseen valkoroskasakkiinsa vallan mainiosti. Lika barn leka bäst.

Tästä lähtien minä keskityn vain hyviin tyyppeihin.

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä haukutaan ap:tä sekopääksi. Kuvaa hyvin suomalaisten tunnekylmyyttä. Ihan vaan tiedoksi, että varsinainen sekopää on se, joka pysyy kylmänviileänä tuossa tilanteessa. Viha, suuttumus, halu kostaa ja puolustaa itseään on luonnollinen reaktio! Mutta minäkin pyytäisin ap:tä laittamaan jäitä hattuun. Katse muualle, keskity oman hyvänolon vahvistamiseen. Terapia olisi nyt tosi tärkeä!

Vierailija
62/62 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä haukutaan ap:tä sekopääksi. Kuvaa hyvin suomalaisten tunnekylmyyttä. Ihan vaan tiedoksi, että varsinainen sekopää on se, joka pysyy kylmänviileänä tuossa tilanteessa. Viha, suuttumus, halu kostaa ja puolustaa itseään on luonnollinen reaktio! Mutta minäkin pyytäisin ap:tä laittamaan jäitä hattuun. Katse muualle, keskity oman hyvänolon vahvistamiseen. Terapia olisi nyt tosi tärkeä!

Samaa mieltä. Ei tietenkään pidä mennä pesäpallomailalla hakkaamaan kenenkään autoja, mutta aika utopistista että tuollaisessa tilanteessa olisi tunteeton kivikasvo. Muutenkin Suomessa suhtaudutaan eroihin liikaa get over it- tyylisesti. Ero on pieni kuolema ja jos olosuhteet kuin ap:llä, on se myös hyvin traumaattista. Eräs entinen työkaverini kertoi tuttavastaan, joka oli ollut sairaslomalla jonkin aikaa eron jälkeen. Hän naureskeli että on siinä heikko ihminen, kun erosta järkyttyy ja kuinka hän itse oli mennyt vaan suoraan työvuoroon oman eronsa jälkeen. Ihmisiä on erilaisia ja empatia ei olisi pahitteeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän