Kirjoitin pettäjäeksäni äidille kirjeen
Tuossa kirjeessä kerroin entiselle anopilleni kaiken sen, miten hänen poikansa petti minua vuoden verran toisen naisen kanssa. Kerroin jokaikisen kuvottavan yksityiskohdan.
Kerroin sen, miten eksä petti minua silloin, kun kuljin reissutyössä tienaamassa rahaa yhteiseen talouteen. Sen, kuinka eksä toi tämän toisen naisen minun kotiini ja minun sänkyyni. Sen, kuinka eksä vei tämän naisen heidän suvun mökille voidakseen toteuttaa uskottomuuttaan katseilta piilossa.
Sen, kuinka äärettömän julmasti eksä kohteli minua kotona koko sen vuoden ajan, kun hänellä oli toinen nainen mielensä päällä ja ruhonsa alla. Sen, kuinka pahoin minä voin hänen ryöpytyksensä seurauksena.
Sen, kuinka eksälläni ei ollut edes munaa tunnustaa uskottomuuttaan itse vaan sain tietää asiasta vasta toisen naisen laittamalla törkyviestillä.
Sen, kuinka uskottomuuden paljastumisen jälkeenkin eksä jatkoi tuon toisen naisen luona laukkomista minun tunteistani välittämättä. Sen, kuinka jouduin lopulta jäämään sairaslomalle ja hakeutumaan terapiaan. Sen, kuinka eksä repi minut täysin rikki jatkamalla itsekkäitä tekojaan ja kuinka pimeimpinä hetkinä mietin itseni tappamista.
Sen kuinka lopulta katkaisin välit eksään, koska hän ei halunnut siirtää toista naista edes tilapäisesti sivuun eroprosessin ajaksi. Sen, kuinka välien katkettua eroprosessi meni seuraavan vuoden ajaksi täysin jäihin. Sen, kuinka eksäni aloitti juristisirkuksen, vaikka minä en olisi toivonut mitään muuta kuin sen, että hän olisi kantanut moraalisen vastuunsa minun mielenterveydelleni aiheuttamistaan vaurioista. Sen, kuinka eksäni otti lopulta 30 000 euroa takkiin, koska rakennusinsinöörinä osasin pitää taloriidassa puoleni.
Lopulta kerroin entiselle anopilleni myös sen, kuinka hänen uusi miniänsä on täysi tuuliviiri, huomionhakuinen draamailija ja krooninen varattuihin miehiin sekaantuja. Sen, kuinka koko heidän pikkukylänsä tietää totuuden hänen poikansa ja uuden miniänsä toiminnasta, ja kuinka säälittävinä luusereina heitä pidetään.
Kaksi vuotta siinä meni, että sain purettua ajatukseni kirjeen muotoon. Tämä on nyt se closure, jolla minä saan uskottomuuskriisin aktiivisen käsittelyn oman pääni sisällä päätökseen. Eksä ei silloin aikoinaan halunnut kantaa vastuutaan ja käydä kriisiä kanssani läpi asianmukaisesti, joten nyt minä käsittelen tapahtuneen tällä tavoin ja saan rauhan oman pääni sisällä. Eikä minua kiinnosta enää tippaakaan se, mitä eksän suvussa minusta ajatellaan tai ahdistuvatko he siitä, kun saavat kuulla totuuden. He pitivät minua muutenkin "liian hienona ihmisenä", vaikka ihan tavallinen tallaaja kyllä mielestäni olen. Onneksi tuo heidän uusi miniänsä on sen verran pohjasakkaa, että sopii heidän nihilistiseen ja herravihaiseen valkoroskasakkiinsa vallan mainiosti. Lika barn leka bäst.
Tästä lähtien minä keskityn vain hyviin tyyppeihin.
Kommentit (62)
Ei AP varmaan tullut ajatelleeksi, että se sun eksä saa tästä kuulla ja vain toteaa sinun valehtelevan, koska olet katkera erosta. Ja eiköhän vanhempi omaa lastaansa usko enemmän, kuin jotain vuosien takaista eksää.
Kirjeitä on hyvä kirjoittaa, mutta ei niitä kannata lähettää.
Vierailija kirjoitti:
Kohta ap on närkästynyt kun ex-anoppi ei ymmärräkään moista tempausta.
Ei kukaan vanhempi halua kuulla lapsestaan tommosta. Pura paha olos vaikka terapeutille, mutta älä ihmisen vanhemmalle.
Joo ja jos anoppisi on ns. normaali vanhempi, hän ei hylkää poikaansa vaikka saisikin tietää tämän toimineen väärin.
Tulee vähän mieleen se, kun kerroin itse aikoinaan ex-miehelleni haluavani erota hänestä. Exäni alkoi uhkailevaan sävyyn huutaa "Odotapas kun kerron isällesi tästä!"
Ex oli isäni kanssa hyvissä väleissä, ja ilmeisesti luuli, että isäni "läksyttää" minut erohaluistani. Exälle oli katkera pala, kun isäni totesi, että on surullinen erostamme, mutta että ketään ei voi pakottaa jatkamaan suhdetta. En saanut isältäni minkäänlaista löylytystä, mitä ex tuntui toivovan. Isäni kyllä tiesi, että olen hajalla muutenkin.
Ei koskaan kannata haukkua ja mollata sitä naista, joka petti sinua miehesi kanssa, koska eksäsi ja hänen perheensä vaan haluavat silloin suojella enemmän tätä naista. Jos hän on kuin kuvailet hänen olevan, niin ei sinun sitä tarvitse heille kertoa, he kyllä tulevat näkemään sen itse.
Mutta suurin syyllinen tähän eroon on eksäsi, ei edes se nainen.
Ap:n kannattasi varata aika psykiatrille!
Toivottavasti provo, ei kukaan oikeasti ole noin tyhmä.
Rakkauden vastakohta ei ole viha vaan välinpitämättömyys. Kannattaa jatkaa elämää ja unohtaa menneet. Jostain syystä teidän suhde ei ollut se mitä mies tarvitsi ja hän hoiti tilanteen huonosti. Eteenpäin sanoi mummo lumessa.
Kuinka ihmiset viitsii näin pitkiä provoja väsätä, ei taida olla muuta elämää.
Vierailija kirjoitti:
Kommentoijat 1 & 2 ovat selkeästi ääliöitä.
Kommentoija 1 on joutunut kuuntelemaan koko ikänsä miten äiti haukkuu isää. Äiti itse ei ole mikään unelmapuoliso. Saan lähinnä näppyjä tuollaisesta lopun ikäänsä katkeruuden oksennuksista.
Vierailija kirjoitti:
Kommentoijat 1 & 2 ovat selkeästi ääliöitä.
Ei kyllä se ääliö on tuo avauksen tekijä.
Hyvä. Noin juuri minäkin toimisin. Paska jätkä kun ei ota vastuuta. Varmaan äidilleen haukkunut sinut pystyyn ja nyt leikkii uhria. Lähetä kirje vaan ja sen jälkeen pyllistä koko suvulle. Hyvää loppuelämää. Olet voittaja.
Vierailija kirjoitti:
Teillä ei tainnut olla lapsia?
Ei ollut, luojan kiitos. Ainoa lapsi, joka kuvioissa pyöri, oli toisen naisen poika, jolle eksäni oli muuten kummisetä. Siinä vetivät pojan pään mukavasti solmuun, kun kummisedästä tulikin bonusiskä. Ei paljoa lapsen etu siinä pettäjän ja kolmannen pyörän vaakakupissa painanut, kun pistivät kunnon saippuaoopperan pystyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavoin parisuhteesi kuuluu anopillesi tai ex-anopillesi?
Ei se parisuhde kuulukaan, mutta se mihin tarkoitukseen eksäni käytti sukumökkiä, joka oli myös ex-anoppini omistuksessa, kuuluu. Tuon mökin omistusosuuden eksäni oli perinyt edesmenneeltä isältään, joten minusta on kyllä todella epäkunnioittavaa vainajaa ja koko sukua kohtaan roudata perintömökille toinen nainen.
Lisäksi minä tiedän sen, että eksäni on jauhanut paskaa omalle äidilleen eron syistä ja yrittää vyöryttää syytä minun niskoilleni, koska hän ei kehtaa kertoa totuutta äidilleen, joka kuitenkin uteliaana ihmisenä kyselee asioista. Samalla kuitenkin koko kylä tietää ja juoruaa selän takana, joten reilumpaa, että ex-anoppi tietää totuuden.
Syyllinen eroon? Eikö riitä, että ette tulleet toimeen keskenänne?
Oikeudenkäynnit, joissa etsitään eroon syyllistä todistajien kanssa ovat jääneet historiaan.
Koko kylä, kuulostaa niin pieneltä ja ahdistavalta paikalta, että toivottavasti olet jo muuttanut pois. Siellä ilmeisesti seurustellaan vuorotellen kaikki exät läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut, luojan kiitos. Ainoa lapsi, joka kuvioissa pyöri, oli toisen naisen poika, jolle eksäni oli muuten kummisetä. Siinä vetivät pojan pään mukavasti solmuun, kun kummisedästä tulikin bonusiskä. Ei paljoa lapsen etu siinä pettäjän ja kolmannen pyörän vaakakupissa painanut, kun pistivät kunnon saippuaoopperan pystyyn.
No mitä lisäarvoa kirjeesi enää toi? Tuota on kovin vaikea selitellä parhain päin.
Miten se olisi exäsi äidin syy? ymmärrän hyvin tunteesi, minuakin on petetty, mutta ei se sentään ole vanhempien vika. Kuka tahansa voi pettää, ei myöskään kannata jäädä katkeruuteen. Mitä jos olisit kostanut ja pettänyt exääsi, tai mennyt eteenpäin ja etsinyt toisen erilaisen. Pahimmassa tapauksessa exäsi äiti voi tuntea syyllisyyttä, vaikka pettäminen ei ole vanhempien vika. Ja kyllä vikaa on exässäsi, kuten myös siinä naisessa joka lähti hänen mukaansa ja sinussa siltä osin jos siedit pettämistä kauan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppi on takuulla tyytyväinen ettei teillä ollut lapsia.
Kuulostat ihan hullulta exältäni. Voin antaa hänen numeron, tulisitte hyvin toimeen. Ja muuten, selvitä jatkossa asiat ihan sen toisen osapuolen kanssa, jos olet aikuinen. Koko sukua ei kannata mukaan vetää.
Asiaa!
Kusip** pettäjille pitääkin kostaa kaikin mahdollisin keinoin.
Nai sinä hänen parhaat kaverinsa ja puolet työkavereista jos mahdollista. Tai jos et kykene, niin levitä sanaa sopiville tahoille että olet tehnyt niin. Varmista että juoru kulkeutuu exällesi.
Se parhaiten nauraa joka viimeiksi naura!
Tyypillinen suomalainen asenne tälläkin palstalla. Uhri olkoon hiljaa kärsimyksistään.
Kohta ap on närkästynyt kun ex-anoppi ei ymmärräkään moista tempausta.
Ei kukaan vanhempi halua kuulla lapsestaan tommosta. Pura paha olos vaikka terapeutille, mutta älä ihmisen vanhemmalle.