Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirjoitin pettäjäeksäni äidille kirjeen

Vierailija
09.09.2022 |

Tuossa kirjeessä kerroin entiselle anopilleni kaiken sen, miten hänen poikansa petti minua vuoden verran toisen naisen kanssa. Kerroin jokaikisen kuvottavan yksityiskohdan.

Kerroin sen, miten eksä petti minua silloin, kun kuljin reissutyössä tienaamassa rahaa yhteiseen talouteen. Sen, kuinka eksä toi tämän toisen naisen minun kotiini ja minun sänkyyni. Sen, kuinka eksä vei tämän naisen heidän suvun mökille voidakseen toteuttaa uskottomuuttaan katseilta piilossa.

Sen, kuinka äärettömän julmasti eksä kohteli minua kotona koko sen vuoden ajan, kun hänellä oli toinen nainen mielensä päällä ja ruhonsa alla. Sen, kuinka pahoin minä voin hänen ryöpytyksensä seurauksena.

Sen, kuinka eksälläni ei ollut edes munaa tunnustaa uskottomuuttaan itse vaan sain tietää asiasta vasta toisen naisen laittamalla törkyviestillä.

Sen, kuinka uskottomuuden paljastumisen jälkeenkin eksä jatkoi tuon toisen naisen luona laukkomista minun tunteistani välittämättä. Sen, kuinka jouduin lopulta jäämään sairaslomalle ja hakeutumaan terapiaan. Sen, kuinka eksä repi minut täysin rikki jatkamalla itsekkäitä tekojaan ja kuinka pimeimpinä hetkinä mietin itseni tappamista.

Sen kuinka lopulta katkaisin välit eksään, koska hän ei halunnut siirtää toista naista edes tilapäisesti sivuun eroprosessin ajaksi. Sen, kuinka välien katkettua eroprosessi meni seuraavan vuoden ajaksi täysin jäihin. Sen, kuinka eksäni aloitti juristisirkuksen, vaikka minä en olisi toivonut mitään muuta kuin sen, että hän olisi kantanut moraalisen vastuunsa minun mielenterveydelleni aiheuttamistaan vaurioista. Sen, kuinka eksäni otti lopulta 30 000 euroa takkiin, koska rakennusinsinöörinä osasin pitää taloriidassa puoleni.

Lopulta kerroin entiselle anopilleni myös sen, kuinka hänen uusi miniänsä on täysi tuuliviiri, huomionhakuinen draamailija ja krooninen varattuihin miehiin sekaantuja. Sen, kuinka koko heidän pikkukylänsä tietää totuuden hänen poikansa ja uuden miniänsä toiminnasta, ja kuinka säälittävinä luusereina heitä pidetään.

Kaksi vuotta siinä meni, että sain purettua ajatukseni kirjeen muotoon. Tämä on nyt se closure, jolla minä saan uskottomuuskriisin aktiivisen käsittelyn oman pääni sisällä päätökseen. Eksä ei silloin aikoinaan halunnut kantaa vastuutaan ja käydä kriisiä kanssani läpi asianmukaisesti, joten nyt minä käsittelen tapahtuneen tällä tavoin ja saan rauhan oman pääni sisällä. Eikä minua kiinnosta enää tippaakaan se, mitä eksän suvussa minusta ajatellaan tai ahdistuvatko he siitä, kun saavat kuulla totuuden. He pitivät minua muutenkin "liian hienona ihmisenä", vaikka ihan tavallinen tallaaja kyllä mielestäni olen. Onneksi tuo heidän uusi miniänsä on sen verran pohjasakkaa, että sopii heidän nihilistiseen ja herravihaiseen valkoroskasakkiinsa vallan mainiosti. Lika barn leka bäst.

Tästä lähtien minä keskityn vain hyviin tyyppeihin.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä ei tainnut olla lapsia?

Ei ollut, luojan kiitos. Ainoa lapsi, joka kuvioissa pyöri, oli toisen naisen poika, jolle eksäni oli muuten kummisetä. Siinä vetivät pojan pään mukavasti solmuun, kun kummisedästä tulikin bonusiskä. Ei paljoa lapsen etu siinä pettäjän ja kolmannen pyörän vaakakupissa painanut, kun pistivät kunnon saippuaoopperan pystyyn.

No mitä lisäarvoa kirjeesi enää toi? Tuota on kovin vaikea selitellä parhain päin.

Sen lisäarvon, että sain purettua ajatukseni paperille ja kerrottua oman puoleni asioista. Kuten sanottua, eksäni on puhunut ummet ja lammet paskaa suvulleen. Minulla on täysi oikeus seisoa omalla puolellani, kumota nuo paskapuheet, kertoa totuus ja sen jälkeen jatkaa omaa elämääni astetta kevyempänä. Uskovat, jos uskovat. Jo pelkkä totuuden kertominen eksän suvulle vapauttaa minut osaltaan siitä ahdistuksesta, mitä eksä minulle aiheutti. Se riittää.

Vierailija
42/62 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiaa!

Kusip** pettäjille pitääkin kostaa kaikin mahdollisin keinoin.

Nai sinä hänen parhaat kaverinsa ja puolet työkavereista jos mahdollista. Tai jos et kykene, niin levitä sanaa sopiville tahoille että olet tehnyt niin. Varmista että juoru kulkeutuu exällesi.

Se parhaiten nauraa joka viimeiksi naura!

Jos mun eksä käyttäytisi tuolla tavalla meidän erottua, niin olisin aika onnellinen, että erottiin.

Parhaimman koston eksälle antaa, kun pääsee siitä erosta ja pettämisestä ylitse ja rakentaa itsestä paremman ihmisen, eikä katkeroidu tapahtuneesta.

Itseäni petti kuule paljon entinen mies ja hän ei myöskään suostunut ottamaan väliä tähän toiseen naiseen. Minä totesin silloin, että tämä on sitten tässä ja asiallisesti erosin. Sen jälkeen ennätti mennä 5kk kun mies sitten alkoi kyselemään kuulumisiani ja halusi jutella. Totesin siihenkin, että kiitos mutta ei kiitos, se juna on jo mennyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut, luojan kiitos. Ainoa lapsi, joka kuvioissa pyöri, oli toisen naisen poika, jolle eksäni oli muuten kummisetä. Siinä vetivät pojan pään mukavasti solmuun, kun kummisedästä tulikin bonusiskä. Ei paljoa lapsen etu siinä pettäjän ja kolmannen pyörän vaakakupissa painanut, kun pistivät kunnon saippuaoopperan pystyyn.

No mitä lisäarvoa kirjeesi enää toi? Tuota on kovin vaikea selitellä parhain päin.

Sen lisäarvon, että sain purettua ajatukseni paperille ja kerrottua oman puoleni asioista. Kuten sanottua, eksäni on puhunut ummet ja lammet paskaa suvulleen. Minulla on täysi oikeus seisoa omalla puolellani, kumota nuo paskapuheet, kertoa totuus ja sen jälkeen jatkaa omaa elämääni astetta kevyempänä. Uskovat, jos uskovat. Jo pelkkä totuuden kertominen eksän suvulle vapauttaa minut osaltaan siitä ahdistuksesta, mitä eksä minulle aiheutti. Se riittää.

Mistä tiedät mitä ex on suvulleen puhunut?

Vierailija
44/62 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Ap! On ihan oikein, että saat äänesi kuuluville. Muuten exäsi on voinut puhua vaikka mitä tuubaa äidilleen ja suvulleen. Tsemppiä jatkoon

Vierailija
45/62 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska olen kuitenkin jakanut elämääni saman ihmisen kanssa vuosia, tunnen hänen ajatusmallinsa hyvin ja olen tutustunut siinä samalla myös hänen sukuunsa. Heillä on suvussa tapana nojautua kaikissa ongelmissaan - myös parisuhdeongelmissaan - omaan sukuunsa. Samalla heillä on tapana etsiä syyllistä ongelmiinsa oman itsensä ulkopuolelta. Milloin se syyllinen on paska pomo, milloin huono puoliso, milloin rikkaat porvarit, milloin yhteiskunta, milloin kohtalo. Ikinä se syy ei ole omissa huonoissa valinnoissa ja itsetuntemuksen puutteessa. Ja se ulkopuolinen syyllinen on pakko löytyä, koska muuten joutuisi tunnustamaan omat virheensä.

Sekin on jännä, miten minulla somen kaveriehdotukset pursuavat eksän ja sen toisen naisen sukulaisia ja kavereita - siis sellaisia tyyppejä, joita en ole ikinä nähnytkään ja joiden kanssa minulla ei ole yhteisiä kavereita. Somen algoritmit kun toimivat niin, että sinulle ehdotetaan sellaisia ihmisiä kavereiksi, jotka ovat käyneet kyttäämässä profiiliasi. Eli käytännössä eksä ja tuo toinen nainen ovat jauhaneet minusta paskaa omille läheisilleen, jotka ovat sitten käyneet kurkkimassa, että minkäsnäköinen se "hullu eksä" onkaan.

Vierailija
46/62 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska olen kuitenkin jakanut elämääni saman ihmisen kanssa vuosia, tunnen hänen ajatusmallinsa hyvin ja olen tutustunut siinä samalla myös hänen sukuunsa. Heillä on suvussa tapana nojautua kaikissa ongelmissaan - myös parisuhdeongelmissaan - omaan sukuunsa. Samalla heillä on tapana etsiä syyllistä ongelmiinsa oman itsensä ulkopuolelta. Milloin se syyllinen on paska pomo, milloin huono puoliso, milloin rikkaat porvarit, milloin yhteiskunta, milloin kohtalo. Ikinä se syy ei ole omissa huonoissa valinnoissa ja itsetuntemuksen puutteessa. Ja se ulkopuolinen syyllinen on pakko löytyä, koska muuten joutuisi tunnustamaan omat virheensä.

Sekin on jännä, miten minulla somen kaveriehdotukset pursuavat eksän ja sen toisen naisen sukulaisia ja kavereita - siis sellaisia tyyppejä, joita en ole ikinä nähnytkään ja joiden kanssa minulla ei ole yhteisiä kavereita. Somen algoritmit kun toimivat niin, että sinulle ehdotetaan sellaisia ihmisiä kavereiksi, jotka ovat käyneet kyttäämässä profiiliasi. Eli käytännössä eksä ja tuo toinen nainen ovat jauhaneet minusta paskaa omille läheisilleen, jotka ovat sitten käyneet kurkkimassa, että minkäsnäköinen se "hullu eksä" onkaan.

Niin no missä se syy nyt sitten tällä kertaa sinun mielestäsi oli? Mies valitsi huonosti, eikä tuntenut itseään?

Vierailija
47/62 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oikeasti tilanne on noin, niin etkös sä vähän ampunut iteäsi jalkaan? Jos he aina etsivät ulkopuolisesta syyllistä, niin nythän ne tulevat syyttämään sinua tuon eksäsi pettämisestä ja ties mistä muusta.

Vierailija
48/62 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän oli suorastaan hauska 🤣🤣🤣

Vierailija
49/62 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kirjoittele tollaista roskaa...

Vierailija
50/62 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no missä se syy nyt sitten tällä kertaa sinun mielestäsi oli? Mies valitsi huonosti, eikä tuntenut itseään?

Syy oli siinä, että mies valitsi pettämisen. Hän valitsi myös sen, että jatkaa mieluummin toisen naisen perässä laukkomista, kuin keskittyy uskottomuuskriisin selvittämiseen ja mahdollisimman hyvään eroon petetyn puolison kanssa. Hän olisi voinut valita minun ja minun mielenterveyteni kunnioittamisen. Hän olisi voinut päättää parisuhteemme edes ripauksella arvostuksen osoitusta. Ei parisuhteessa ole mikään pakko vastentahtoisesti olla, mutta kyllä se on ihan oikeutettua edellyttää ex-puolisoltaan kunnioittavaa kohtelua pitkän parisuhteen päätteeksi.

Vierailija
51/62 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, vähän kahden vaiheilla onko tämä hyvä juttu. Ymmärrän täysin ap:n raivon huonon kohtelun, pettämisen, suvulle mustamaalaamisen ja omaisuusriidan vuoksi. Mies on ollut täysin selkärangaton ja itsekäs zontaläjä, ja ansaitsee olla vihan kohteena ja hyvä että muutkin hänen sekoilunsa tietäisivät.

Tuossa lähetetyssä kirjeessä on kuitenkin se vaara, että ap leimautuu siksi epävakaaksi, hulluksi eksäksi, mikä näiltä zontaläjiltä usein löytyy. Vaikka viha ja ongelmat olisivat miehen aiheuttamia, reaktio siihen saa legendan elämään ja kultapojun päätä silitellään. Closure-kirje ei lopeta juoruilua pikkupaikkakunnalla.

Jos tämä uusi nainen on sellainen, kun ap kuvaillut, miehen suku ja muutkin tulevat sen huomaamaan. Tuosta minulla on kokemusta. Eksäni petti myös pitkään ja en tiennyt siitä, yhtenä päivänä vaan muutti sen naisen luo ja vyyhti alkoi paljastua. Tästä on jo miltei 10 vuotta ja ex-anoppi ei ole uutta naista hyväksynyt ja ollaan väleissä, vaikka välit poikki hänen poikaansa minulla onkin.

Silloin kirjoitin päiväkirjaan näitä samoja asioita, kuin ap kirjeeseen. Se on terapeuttista. Kävin myös terapiassa. Joku tässä ketjussa jo kommentoi, että rakkauden vastakohta on välinpitämättömyys, ei viha. Toivon että sinä ap saat/sait vihasi ulos ja pääset siirtymään siihen välinpitämättömyyteen. Ymmärrän, kuinka pahalta on tuntunut, nyt suunta eteenpäin ja vanhan kirjan kannet voi sulkea. Tuhkasta nousi feeniks myös, tsemppiä!

Vierailija
52/62 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja itse et sitten ole käynyt kurkkimassa eksän ja toisen naisen somea?  Muutenkin tuntuu siltä, ettet ole alkuunkaan päässyt irti eksästäsi.

Vierailija
53/62 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Ikävää, että eksäsi on sinulle näin tehnyt, mutta mitä hittoa se kuuluu appivanhemmille?

Pettäminen on väärin, mutta minusta tuo kirje, ja vielä yksityiskohtaisesti kerrottuna eksäsi toilailuista heille ON SAIRASTA. Vaikutat ihan psykopaatilta.

Vierailija
54/62 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta teit oikein. Nyt lisää terapiaa, niin saat karisteltua ikävän jakson elämästäsi pois. Mies on kuitenkin jauhanut sontaa äidilleen. Saa tietää asioiden oikean laidan.

Vierailija
55/62 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veri on vettä sakeampaa. Jos poikani vaimo tai exäksi tullut vaimo lähettäisi minulle haukkumakirjeen pojastani, suhtautuisin lähtökohtaisesti epäillen, koska rakastan lastani. Siis huono idea lähettää sellainen kirje minulle. Ehkä tapahtumat ovatkin totta, mutta entä osuutesi jne. Niitä ei kerrota, vaan oma osuutesi on ollut olla tarinan puhdas pulmunen. Sitä en kyllä uskoisi äitinä, enkä kenään muunakaan.

Vierailija
56/62 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä on nyt totta niin et todellakaan ole päässyt eksästäsi irti. Olet todella, todella katkera ja pyörit vihassa ja itsesäälissä. Ja toimit kuin teini lähettämällä kirjeitä entiselle anopillesi jolla ei ole osaa ei arpaa teidän eroon. Ihan täydellä järjellä kun ajattelee niin tuollainen kirje ei hyödytä yhtään mitään, jos ex-anoppi tietää poikansa töppäilyt niin kirjr on turha. Jos ei taas usko pojastaan mitään negaa niin eipä tuo kirje siihenkään auta.

Jos väität että tämä kirjeen kirjoittaminen ja lähettäminen jotenkin auttoi sua pääsemään menneestä irti niin itsepetosta ja naistelehtien kaltaista "voimaantumis" hömppään uskomista. Jos ihan OIKEASTI tämä tempaus olisi sua auttanut niin et tosiaankaan olisi siitä tänne (tai minnekään keskustelupalstalle) ilmoittanut vaan asia oisi sun osalta käsitelty loppuun ja se siitä.

Eli joko aloitus on tosiaan trolli tai väität itsellesi itsepetoksen syövereissä tehneesi nyt jotenkin hienoa, mullistavaa ja vapauttavaa. Et ole.

Vierailija
57/62 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihana miniä. Jos saisin häneltä tuollaisen kirjeen, niin tuntisin varmaan valtavaa surua siitä, että hänen mielenterveytensä on järkkynyt noin pahasti.

Vierailija
58/62 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ymmärrä miksi kaiken ylipäätänsä piti mennä noin pitkälle. Kummatkin ilmeisesti olette olleet onnettomassa liitossa pidempään. Minusta on ihan idioottia kenenkään olettaa, että se ukkeli ihan vain hupiaan olisi lähtenyt vieraisiin, jos juuri sinä olisit hänen elämänsä rakkaus ja teidän liittonne olisi hyvä. Parisuhdeterapia olisi ehkä toiminut aiemmin, ei enää siinä vaiheessa, kun mies löysi toisen. Ja ennen kuin kukaan hermostuu, olen sitä mieltä, että parisuhde on kahden kauppa, ja olisihan se voinut olla toisinkin päin eli vaimo olisi löytänyt elämänsä rakkauden jne.

Katkeruus ei vie sinua eteenpäin. Jokainen on loppupeleissä vastuussa omasta onnestaan ja siitä, että rakastaa ja arvostaa itseään niin paljon, ettei jää vellomaan katkeruuteen.

Ex- anopille kirjoittamasi kirje kuulostaa ihan hullulta ja viihdyttävältä romaanin aiheelta, missä katkera ex- miniä vuodattaa kaiken sonnan äidin niskaan. Miksi? Mitä lisäarvoa se tuo ja mihin? Ihan viihdyttävää kyllä, jos kyse on saippuaoopperasta, mutta toivon ettet oikeasti sitä lähettänyt.

Kaikkea hyvää jatkossa sinulle. Nyt on aika päästää menneisyydestä irti ja tutkailla tulevaisuuteen.

Vierailija
59/62 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi pahoillani että sinulle on käynyt noin. Minä tulin sekä petetyksi, taloudellisesti hyväksikäytetyksi, että myös suhteen päätyttyä entisen avopuolison pahoinpitelemäksi. Jouduin hankkimaan sekä lähestymiskiellon, että tekemään rikosilmoituksen. Silti tunsin todella kovaa vihaakin niistä muista naisista, koska olin epäillyt jossain vaiheessa pettämistä ja suoraan kysyessäni kyseiset naiset valehteli. Jos olisin tiennyt pettämisen, olisin lähtenyt aiemmin. Tiedän siis että se viha ja paha olo on niin suuri, että jopa oman hengen ollessa uhattuna se silti pysyy mielessä.

Sanoisin silti että sinun kannattaa hakea apua ja pidättäytyä tekemästä yhtään mitään. Etenkin eksäsi läheisten sotkeminen tähän on todella väärin.

Minulla perspektiiviä tuo isäni, jonka vaihtuvien naisseikkailuiden seurauksena minä tyttärenä olen jopa saanut nyt aikuisena vihaisia puheluita ja viestejä pettyneiltä naisilta. Ymmärrätkö, miten läheiset kärsii tällaisesta? Eivätkä mitään voi.

Vierailija
60/62 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tosi pahoillani että sinulle on käynyt noin. Minä tulin sekä petetyksi, taloudellisesti hyväksikäytetyksi, että myös suhteen päätyttyä entisen avopuolison pahoinpitelemäksi. Jouduin hankkimaan sekä lähestymiskiellon, että tekemään rikosilmoituksen. Silti tunsin todella kovaa vihaakin niistä muista naisista, koska olin epäillyt jossain vaiheessa pettämistä ja suoraan kysyessäni kyseiset naiset valehteli. Jos olisin tiennyt pettämisen, olisin lähtenyt aiemmin. Tiedän siis että se viha ja paha olo on niin suuri, että jopa oman hengen ollessa uhattuna se silti pysyy mielessä.

Sanoisin silti että sinun kannattaa hakea apua ja pidättäytyä tekemästä yhtään mitään. Etenkin eksäsi läheisten sotkeminen tähän on todella väärin.

Minulla perspektiiviä tuo isäni, jonka vaihtuvien naisseikkailuiden seurauksena minä tyttärenä olen jopa saanut nyt aikuisena vihaisia puheluita ja viestejä pettyneiltä naisilta. Ymmärrätkö, miten läheiset kärsii tällaisesta? Eivätkä mitään voi.

Lisään että nyt kun aikaa on kulunut, niin ne omat fantasiat kostosta vaikuttaa TODELLA lapselliselta ja olen iloinen etten erosta toipuessa toteuttanut mitään näpäytyksiä vaikka ne silloin tuntui muka tosi fiksulta ja osuvalta. Olisin tehnyt itsestäni sekopään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan