Paljon teillä kotona lämpötila? Onko sopiva?
Meillä 23 ja näpit ihan jäässä. Iltaisin palelee
Kommentit (21)
Nyt on 16-astetta kun totutellaan talvea varten. Lasketaan varmaan vielä aste pari.
22 ja makkareissa 20-21. Iltaisin jopa kuuma kun aurinko paistaa isoista ikkunoista koko päivän. Lämmitys vielä pois päältä.
Olen säätänyt patteritermostaatit 22,9 asteen lämpötilaan. Säädöissä on vielä jonkin verran ns. pakkasvaraa.
14- 26 astetta. Vaihtelee vuoden ajan, sään ja puiden polttamisen mukaan päivittäin. Lämmitän yleensä iltapäivän lopulla niin nukkumaan mennessä on 23 ja aamulla voi olla esim. 16. Alimmillaan on käynyt 12 kun ei ole tilatut puut vielä tulleet. Talo on 50- luvun ja alkuperäistä kaikki.
Sisällä 23, kerrostalo, eikä patterit vielä päällä.
Ylin kerros, joten aurinko paistaa kattoon. Se lämmittää kesällä, mutta talvella on kylmää kuin pirun persiissä.
Noin 20-21,patterit ei vielä päällä. Ihan hyvä.
Mitattiin kun miehen mielestä oli kylmä, minusta sopiva.
Mh 15 astetta, muut huoneet 18 astetta. Itse olen kotona collegepuvussa ja villasukissa, mies haluaisi olla t-paita ja shortsit päällä, mutta nyt saa luvan pukeutua enemmän :D
24 astetta. Sopiva on, kun olen suurimman osan ajasta alasti.
Meidän 30, Teini huone 16 ja lapset 8. Eli iän mukaan mennään..
19. Miehelleni sopiva ilman lisävaatteita, mä puen vähän lisää . Mutta pakko kohta kyllä alkaa lämmittämään takkaa.
Tällä hetkellä +26. Pitää varmaan laittaa ilmastointi päälle.
17-18. Uimosen jälkeen vähän vilpoista mutta tykkään viileästä.
Vierailija kirjoitti:
17-18. Uimosen jälkeen vähän vilpoista mutta tykkään viileästä.
Apua, siis uimisen.
Vierailija kirjoitti:
Mitattiin kun miehen mielestä oli kylmä, minusta sopiva.
Mh 15 astetta, muut huoneet 18 astetta. Itse olen kotona collegepuvussa ja villasukissa, mies haluaisi olla t-paita ja shortsit päällä, mutta nyt saa luvan pukeutua enemmän :D
Miten nämä ratkaistaan, jos toinen haluaisi lämmittää lisää jotta saisi olla kotona vähissä vaatteissa ja toinen taas että puettaisiin enemmän ja säästettäisiin lämmityskuluissa? Itse 70-luvun lapsena muistan että mummolassa maalla oli ihan peruskauraa talviaikaan pukea tuvassa päälle lisävillatakki ja villasukat, kun vanha talo nyt ei ollut niin lämmin, mutta nykyisin tämä taitaisi olla sitä asumisen epämukavuutta?
Vierailija kirjoitti:
Nyt on 16-astetta kun totutellaan talvea varten. Lasketaan varmaan vielä aste pari.
Ette pysy terveenä, jos vielä lämpöä laskette. Lasun paikka, jos teillä on lapsia!
Näyttäis olevan 21.6C patterit ei ole vielä päällä. Talvella on +18C peruslämpö kaukolämmöllä ja takalla lisälämpö.
Meillä 22 läpi vuoden, just passeli!
23 kera vetoisuuden. Ihan sopiva on, mä nyt palelen paikallaan ollessa jopa helteillä. Makkarissa 21, saisi olla mieluusti vähemmön mutta viileämmäksi ei saa.