Mitä ajatuksia nimestä Tyyne?
Kommentit (48)
Mummoni oli Tyyne. En ole varma, onko nykyään ihan poliittisesti korrektia, että tytöstä tahdotaan mahdollisimman tyyntä.
Kauan sitten edesmenneen mummoni nimi. Samoin puolisoni mummun nimi oli Tyyne. Tuo sukupolvi on jo kuollut.
Veikkaan, että voi tulla suosituksi parinkymmenen vuoden kuluttua, kun otetaan joku nimi suvusta, minkä omistajaa ei enää kukaan ole tuntenut.
Olemme saaneet kuulla poikiemme nimistä, että ne vanhan miehen nimiä. Yhtään saman nimisiä vanhuksia en ole koskaan tuntenut. Nimet valittiin niin, ettei niillä ole mitään suvun painolastia takana.
Vierailija kirjoitti:
Mummoni oli Tyyne. En ole varma, onko nykyään ihan poliittisesti korrektia, että tytöstä tahdotaan mahdollisimman tyyntä.
Jos toinen nimi on Myrsky, niin voi sitten itse myöhemmin valita kumpi kuvaa paremmin itseä.
Mun 1911 syntyneen mummoni nimi. Pikku-Tyyneihin joskus törmännyt myös.
Minulla oli Tyyne-niminen opettaja, joka oli kipakkaluonteinen.
Ei hän ainakaan mikään tyyni ollut.
Sitten taas tunsin tosi lempeän, myhäilevän Tyynen, joka oli nimensä mukainen.
Tyyne ja sen sisarnimi Tyyni ovat suomalaisia naisen etunimiä. Nimien alkuperä on levollista, maltillista merkitsevässä suomen kielen sanassa "tyyni".
Tyyne Syväskökkö-Lipasti on Vesa-Matti Loirin esittämä naishahmo Spede Show- ja Vesku Show -ohjelmista.
Tyyne - Pimpeli pom
Suosituimmillaan nimi oli ajalla 1900 - 1939. Myöhemmin nimeä tapasi vanhemmilla henkilöillä.
Tyyne, Tyyni on samaa sarjaa Vienon, Kainon, Rauhan, Varman, Hellän, Ujon jne kanssa.
(laus.)= Jannikka ja Jässikkä.