Mistä huomasit että lapsesi on erityislapsi?
Minkäikäinen hän oli? Huomasitko asian itse, vai kertoiko joku muu sen sinulle? Miten otit asian?
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Itkettää sairas lapsi :( Ei terve katkaise välejä jos on synnyttänyt :(((
Tässä minä olen äiti, oi synnyttäjäni.
Vierailija kirjoitti:
Onko silloin itse nepsy, jos tehtailee pakkomielteisesti tänne aloituksia joissa diagnosoi muita nepsyiksi?
Nepsyillä on yksi vahva kiinnostuksenkohde. Voihan se olla joku ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Onko silloin itse nepsy, jos tehtailee pakkomielteisesti tänne aloituksia joissa diagnosoi muita nepsyiksi?
Ehkä silloin jos olettaa että yksi ihminen kirjoittaa aina vaan kustakin aiheesta aloituksia?
Autismi periytyy. Siksi olisikin kiinnostavaa tutkituttaa nepsylasten vanhemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Whaaat 🤣 Nepsy käsite on ensinnäkin todella laaja käsite. Toisekseen varmaan todella harvalla ihmisellä on vain YKSI kiinnostuksen kohde.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla narsisti jos vainoaa. Narsisti diagnosoi ongelman osoittamaan pois itsestään jos hänen hovistaan poistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla narsisti jos vainoaa. Narsisti diagnosoi ongelman osoittamaan pois itsestään jos hänen hovistaan poistuu.
Ei kai narsismi ja nepsyys ole toisiaan poissulkevia.
Jos ja kun koulutuksenne täällä ovat duunarialoilta eikä psykologi/psykiatri, ei teillä ole kykyä eikä pätevyyttä diagnosoida muita. Jättäkää se siis tekemättä :)
ohis
Adhd-diagnoosin saavat niin monet nykyään, kun kasvavat padi kädessä.
Ihan ekan kerran taisin miettiä, että onpa hassua kun hän istui rattaissa ja puhelin, että katso tuossa on lintu ja näytin oikein kädellä niin lapsi vilasi nopeasti, mutta ei reagoinut muutoin. Vaikea selittää tilannetta, mutta tuli sellaine olo, että hän ei ole niin paljon vuorovaikutuksessa kuin pitäisi. Sitten noin 2veenä olimme tapahtumassa, missä oli paljon muita samanikäisiä lapsia äiteineen. Minun lapseni meni tilan perimmäiseen nurkaan yksin touhuamaan kun muut pysytteli lähellä äitiään.
Päiväkodissa koko ajan sanoivat, että pitää mennä puheterapiaan, perheneuvolaan jne. Missään ei mitään huolta noussut esiin eikä niin pienelle vielä tehty tutkimuksia.
8veenä sai adhd ja asperger diagnoosit erikoissairaanhoidosta ja on erkkaluokalla.
Kaikki ihmiset ovat joko ADHD-narsisteja, autisteja tai psykopaatteja. Jokainen voi miettiä itselleen mikä on.
Ei vitsi, hullut pilasi keskustelun TAAS.
Vierailija kirjoitti:
En tajunnut, ennen kuin lapseni itse sanoi haluavansa tutkimuksiin 19-vuotiaana. Toki tiesin, että koulu ei suju. Add sieltä tuli.
Mun jo aikuisen lapsen add löytyi 15-vuotiaana. Näissä kestää kauan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai narsismi ja nepsyys ole toisiaan poissulkevia.
Jos vanhemmat ovat autistisia narsisteja joilla ainakin lievää kehitysvammaa, niin millaiset mahdollisuudet jälkikasvulla on normaaliin elämään?
Minulta olisi voinut huomata pikkulapsena siitä että oli viivästynyt unirytmi ja olin kuulemma jatkuvasti jostain ärtynyt (varmaan aistiyliherkkyyksien vuoksi). Koululaisena oli koko ajan tavarat hukassa, läksyt tekemättä vaikka muuten pärjäsinkin kohtuu hyvin koulussa jne.
ADHD dg napsahti kun olin 34-v
Vielä lisään, että pkssa hoitajat sanoivat, ettei ole läsnä esim aamupiirissa. Tai istuu, muttei näytä siltä. Katselee muualle ja on omissa oloissaan. Silti jos häneltä kysyi jotain, hän osasi aina vastata. Kokeneet hoitajat meidän tapauksessa kyllä näki kanssa, että jt on. Vuorovaikutus on niin erilaista kuin muilla ja sellanen presenssi.
Vierailija kirjoitti:
Minulta olisi voinut huomata pikkulapsena siitä että oli viivästynyt unirytmi ja olin kuulemma jatkuvasti jostain ärtynyt (varmaan aistiyliherkkyyksien vuoksi). Koululaisena oli koko ajan tavarat hukassa, läksyt tekemättä vaikka muuten pärjäsinkin kohtuu hyvin koulussa jne.
Mitä tarkoittaa viivästynyt unirytmi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nepsy pystyy keskittymään yhteen kiinnostavaan asiaan, esim. henkilöön. Hän lukee aiheesta, kääntää kaikki keskustelut häneen, näkee kaikissa aiheissa vain kiinnostuksen kohteensa vaikkeivat ne liittyisi tähän mitenkään, stalkkaa henkilöä netistä, puhuu muille hänestä, tekee pakonomaisia toistoja kuten aloituksia tänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa viivästynyt unirytmi?
Sitä että jo pikkulapsena en saanut illalla ajoissa unta ja toisaalta aamulla herääminen oli uskomattoman vaikeaa. Nepsyillä keskivertoa yleisempää erilaiset uniongelmat jo lapsesta lähtien.