Kuningatar Elisabeth kuollut
Kommentit (7881)
William ja Catherine vierailevat tÀnÀÀn Army Training Centre PirbrightissÀ tapaamassa Kansainyhteisön joukkoja (Kanadasta, Uudesta Seelannista ja Australiasta), jotka osallistuvat kuningattaren hautajaisiin.
https://pbs.twimg.com/media/FcuwlVvXwAAH2dF?format=jpg&name=900x900
Kuningashuone on kyllÀ ajatellut ihan kaikkea. Hieno ele mennÀ tapaamaan joukkoja.
Valkoset shortsit pÀÀllÀ? tilannetajua kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus on ilmoittanut, ettÀ pÀÀsy jonoon on katkaistu koska jono on saavuttanut suunnitellun pÀÀtepisteen.
Mutta eiköhÀn sinne pÀÀse taas sitten kun jono lyhenee?
Joku TwitterissÀ vitsaili, ettÀ brittilÀinen vaisto sanoo, ettÀ The Jonoon pÀÀsemiseksi muodostuu toinen, epÀvirallinen jono.
Jonottamisen ne todellakin osaavat. Kun on tottunut siihen, ettÀ meillÀ rynnitÀÀn esim. bussiin kaikista suunnista kyynÀrpÀitÀ kÀyttÀen, tuo brittilÀinen kohtelias jonotus suorassa jonossa oli kyllÀ silmiÀ avaava kokemus.
Ei ihme, ettÀ on ruuhkaa: Frakkipukuiset vaksit, vai mitkÀ lie jononjÀrjestelijÀt, voisivat toimia vÀhÀn tehokkaammin, ettÀ jono soljuisi nopeammin arkun ohi. Jossain vaiheessa siellÀ oli niin tomera tÀti, ettÀ viisikin eri linjaa ohitti arkun yhtaikaa samalta puolelta ja ihmiset eivÀt jÀÀneet seisomaan sekunneiksi arkun luo vaan ripeÀsti eteenpÀÀn. Nyt sitten taas kohteliaat britit antavat yhden kerrallaan pÀÀstÀ kumartamaan arkulle ja siihen vielÀ mietiskelemÀÀn ja koko jono seisoo pienen vÀlimatkan pÀÀssÀ. PitÀisi olla ohitustahtina viisi ihmistÀ sekunnissa eikÀ viisi sekuntia/ihminen.
Lontossa noin sama lÀmpö kuin meillÀ nyt +12-14 toiset kulkee jo toppatakissa ja kaulaliinassa, toiset shortsit ja t-paita. Kovin on erilaista kostyymia joo.
Charles ja Camilla tulossa Walesiin, live-lÀhetys
Vierailija kirjoitti:
Lontossa noin sama lÀmpö kuin meillÀ nyt +12-14 toiset kulkee jo toppatakissa ja kaulaliinassa, toiset shortsit ja t-paita. Kovin on erilaista kostyymia joo.
AlkuperÀisvÀestön tunnistaa shortseista, turistit toppatakeista stereotypisesti :D
Nyt bbc:llÀ yli 70 tuhatta katsojaa.
NÀinkin yksinkertaisesta tapahtumasta pystyy hyvin lukemaan ihmisten luonnetta, toiset vaan tuijottaa ja nyökkÀÀ, sitten on ihmisiÀ jotka tosissaan kumartaa ja osoittaa tunteitaan. Itse olisin tÀmÀ itkupillien osaston johtaja. ItkettÀÀ jo nÀiden liikuttuneiden surijoidenkin katselu.
Kuinka kauan ihmisillÀ on aikaa vielÀ kÀydÀ arkulla sunnuntaihin? miten arkku sitten jatkaa matkaa, iltalehdessÀ oli joku artikkeli tÀstÀ en nyt jaksa hakea sitÀ.
Vierailija kirjoitti:
Eikös tÀmÀ porukka, joka nyt lipuu sisÀlle, ole aloittanut jonotuksensa joskus aamuyöstÀ kolmen neljÀn aikaan, silloin varmasti ollut kylmÀ ulkona. Osalla nyt takit laitettu reppuihin ja kasseihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei mistÀ te seuraatte tuota livelÀhetystÀ? Linkki ois kiva.
YouTubesta tullut ja tulee suoraa BBC:n lÀhetystÀ, telkkarin kautta katsellut/katson.
N46
Oletko kauankin töllÀnnyt, kun tavikset talsii arkun ohitse ties missÀ rÀÀsyissÀ. Eikö ole sulla parempaa tekemistÀ?
Ja sinulla ei ilmeisesti ole parempaa tekemistÀ kun tulla asialliseen ketjuun haukkumaan muita? Voit mennÀ purkamaan ahdistustasi ja hakemaan huomiota muihin ketjuihin, varmaan löytyy sulle joku niin sopiva kakkapissa-keskustelu.
Itsekin aion kyllÀ katsoa varsinaiset hautajaiset. 1/2 minuuttia katsoin tÀtÀ hömpÀÀ. En ole ahdistunut ollenkaan.
"Parempi ihminen" -diplomisi on postitettu.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan ihmisillÀ on aikaa vielÀ kÀydÀ arkulla sunnuntaihin? miten arkku sitten jatkaa matkaa, iltalehdessÀ oli joku artikkeli tÀstÀ en nyt jaksa hakea sitÀ.
Lying in State pÀÀttyy 06.30 maanantaiaamuna.
Sen jÀlkeen:
https://www.royal.uk/state-funeral-and-committal-service-her-majesty-quâŠ
Vierailija kirjoitti:
Nyt bbc:llÀ yli 70 tuhatta katsojaa.
NÀinkin yksinkertaisesta tapahtumasta pystyy hyvin lukemaan ihmisten luonnetta, toiset vaan tuijottaa ja nyökkÀÀ, sitten on ihmisiÀ jotka tosissaan kumartaa ja osoittaa tunteitaan. Itse olisin tÀmÀ itkupillien osaston johtaja. ItkettÀÀ jo nÀiden liikuttuneiden surijoidenkin katselu.
Mutta eniten minua ihmetyttÀÀ se katsojatyyppi joka tuntikausien jonotuksen jÀlkeen marssiin sisÀÀn ja ohi arkun vilkaisemattakaan siihen pÀin. Olikohan tuo vaivan arvoista pÀÀstÀ esittÀmÀÀn kuningattarelle, ettÀ I dont give a shit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
YouTubesta tullut ja tulee suoraa BBC:n lÀhetystÀ, telkkarin kautta katsellut/katson.
N46
Oletko kauankin töllÀnnyt, kun tavikset talsii arkun ohitse ties missÀ rÀÀsyissÀ. Eikö ole sulla parempaa tekemistÀ?
Se on ihan mahtavan hienoa meidÀn vapaassa liberaaleissa demokratioissa, ettei ketÀÀn a) pakoteta tuonne jonottamaan tuntikausiksi kuten diktatuureissa eikÀ b) toisia pakoteta television ÀÀreen seuraamaan toisten jonottamista kuten diktatuureissa.
Kaikki tuolla jonossa ovat itse valinneet sen jonottamisen ja kaikki tv-ruutujen takana ovat itse valinneet sen katsomisen ja sinun on vaan kestettÀvÀ se, ettÀ meitÀ on moneksi ja jokainen kÀyttÀÀ oman aikansa ihan niin kuin itse haluaa, ja sinulla puolestaan on vapaus kÀyttÀÀ aikaasi siihen, ettÀ ihmettelet sitÀ toisten ajankÀyttöÀ ja tulet siitÀ motkottamaan ja kirjoittamaan kommentteja tÀnne vauva-palstalle. Cheers!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N46
EnpÀ ole kellottanut katsomistani, tuossahan tuo pyörii on/off-tyyliin pitkin pÀivÀÀ taustalla samalla kun teen vÀlillÀ muita pikkujuttu ja ellen sitten ole ihan sohvalle kÀpertyneenÀ sateen ropistessa ikkunaan.
Toivottavasti sinun elosi ja olosi tuska helpottaa.
N46
Hehem voisin mennÀ tuonne arkun vartijaksi, olen katsonut vahdinvaihdon nyt niin monta kymmentÀ kertaa, ettÀ varmasti osaan askeleet ja kuviot tismalleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N46
Se on ihan mahtavan hienoa meidÀn vapaassa liberaaleissa demokratioissa, ettei ketÀÀn a) pakoteta tuonne jonottamaan tuntikausiksi kuten diktatuureissa eikÀ b) toisia pakoteta television ÀÀreen seuraamaan toisten jonottamista kuten diktatuureissa.
Kaikki tuolla jonossa ovat itse valinneet sen jonottamisen ja kaikki tv-ruutujen takana ovat itse valinneet sen katsomisen ja sinun on vaan kestettÀvÀ se, ettÀ meitÀ on moneksi ja jokainen kÀyttÀÀ oman aikansa ihan niin kuin itse haluaa, ja sinulla puolestaan on vapaus kÀyttÀÀ aikaasi siihen, ettÀ ihmettelet sitÀ toisten ajankÀyttöÀ ja tulet siitÀ motkottamaan ja kirjoittamaan kommentteja tÀnne vauva-palstalle. Cheers!
Juu ei tosiaankaan olla missÀÀn Pohjois-Koreassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AlkuperÀisvÀestön tunnistaa shortseista, turistit toppatakeista stereotypisesti :D
Hmm, minun kokemukseni mukaan toisin pÀin. Lontoolaiset ovat toppatakeissa myöhÀÀn kevÀÀllÀkin, koska kostea ilma menee luihin ja ytimiin. Turistit ovat niitÀ, jotka yllÀttyvÀt siitÀ, ettÀ kukat kukkii mutta on ihan hemmetin kova vilu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N46
MitÀ sun pebaa kutittaa muiden tekemiset? Itse katson tuota myös ja teen samalla töitÀ.
-eri
Ei jonotusta jaksa katsella kuin ohimennen.
Itsekin aion kyllÀ katsoa varsinaiset hautajaiset. 1/2 minuuttia katsoin tÀtÀ hömpÀÀ. En ole ahdistunut ollenkaan.