Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Kuningatar Elisabeth kuollut

Vierailija
08.09.2022 |

Rip

Kommentit (7881)

Vierailija
3061/7881 |
15.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Like the Duke of Edinburgh, who died in 2021, the Queen will be buried in an English oak coffin featuring brass handles that was designed more than 30 years ago, and lined with lead.

The practice of burying royals in lead-lined coffins dates back hundreds of years.

As Royal Family members are buried inside a chamber, rather than directly in the ground, their coffins are lined with lead in order to slow decomposition. The lead seals the coffin and prevents moisture from getting in, preserving the body for up to a year.

The practice dates back to the Victorian era, when an airtight seal on a coffin was necessary to prevent the potent effects of decay in above-ground burials.

Members of the Royal Family and English nobility have used coffins lined with lead for at least four centuries.

According to Westminster Abbey records, Queen Elizabeth I and King Charles II were buried in lead-lined coffins, as were Princess Diana, Sir Winston Churchill and Sir Francis Drake.

https://www.ctvnews.ca/world/why-is-queen-elizabeth-ii-s-coffin-lined-w

Eli ylemmĂ€n luokan hautausmaat on ongelmamaata siinĂ€ missĂ€ entiset ampumaradat kaikkien lyijyarkkujen vuoksi? SiinĂ€ teoreettisessa tapauksessa siis ettĂ€ noita haluttaisiin joskus tulevaisuudessa uudelleenkĂ€yttÀÀ johonkin tarkoitukseen. 

Lyijyarkkua kÀytetÀÀn holviin hautauksessa. Arkkuja ei kaiveta maan sisÀÀn, vaan ovat hyllyillÀ.

Vierailija
3062/7881 |
15.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

No ihan ok nÀköinen tuo adjutantti.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3063/7881 |
15.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Like the Duke of Edinburgh, who died in 2021, the Queen will be buried in an English oak coffin featuring brass handles that was designed more than 30 years ago, and lined with lead.

The practice of burying royals in lead-lined coffins dates back hundreds of years.

As Royal Family members are buried inside a chamber, rather than directly in the ground, their coffins are lined with lead in order to slow decomposition. The lead seals the coffin and prevents moisture from getting in, preserving the body for up to a year.

The practice dates back to the Victorian era, when an airtight seal on a coffin was necessary to prevent the potent effects of decay in above-ground burials.

Members of the Royal Family and English nobility have used coffins lined with lead for at least four centuries.

According to Westminster Abbey records, Queen Elizabeth I and King Charles II were buried in lead-lined coffins, as were Princess Diana, Sir Winston Churchill and Sir Francis Drake.

https://www.ctvnews.ca/world/why-is-queen-elizabeth-ii-s-coffin-lined-w

Eli ylemmĂ€n luokan hautausmaat on ongelmamaata siinĂ€ missĂ€ entiset ampumaradat kaikkien lyijyarkkujen vuoksi? SiinĂ€ teoreettisessa tapauksessa siis ettĂ€ noita haluttaisiin joskus tulevaisuudessa uudelleenkĂ€yttÀÀ johonkin tarkoitukseen. 

Tuossa pÀtkÀssÀ muuten mainitaan "in above-ground burials". Siksi siis nimenomaan lyijyarkku kun arkkuja ei aina haudata maan alle perinteiseen hautausmaahan.

Vierailija
3064/7881 |
15.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Loppuuko tavallisen tallaajan katsottava siihen kun arkku saapuu Windsoriin?

Vierailija
3065/7881 |
15.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olen vapaalla maanantaina (ja ti), voin rauhassa seurata hautajaisia.

Lucky you! Itse tulen kyl juoksemaan suoraan töistÀ kotiin, kerkeen varmaan vielÀ mukaan geimeihin. Ajateltiin kavereiden kanssa jÀrjestÀÀ kisastudion tapainen telkkarin yhteisökatselu, tarjoilut ym.

Kyse on hautajaisista...

Jaa meinaat ettÀ saa vaan koko pÀivÀn itkeÀ vollottaa ja veisata virsiÀ.

Vierailija
3066/7881 |
15.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lucky you! Itse tulen kyl juoksemaan suoraan töistÀ kotiin, kerkeen varmaan vielÀ mukaan geimeihin. Ajateltiin kavereiden kanssa jÀrjestÀÀ kisastudion tapainen telkkarin yhteisökatselu, tarjoilut ym.

Kyse on hautajaisista...

Onhan hautajaistenkin jÀlkeen muistotilaisuudessa kahvit ja vaikka mitÀ naposteltavaa.

Brittityyliin voisi lÀhteÀ hautajaisten jÀlkeen pubiin yhdelle.

Vierailija
3067/7881 |
15.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Live striimi jatkuu monta vuotta, tarkkaillaan rauhallisesti alkaako arkku maatumaan.

Vierailija
3068/7881 |
15.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on hautajaisista...

Onhan hautajaistenkin jÀlkeen muistotilaisuudessa kahvit ja vaikka mitÀ naposteltavaa.

Brittityyliin voisi lÀhteÀ hautajaisten jÀlkeen pubiin yhdelle.

Olen ollut kaksissa brittihautajaisissa ja molemmissa tosiaan mentiin kirkosta pubiin. Anopin hautajaisissa appiukolla oli piikki auki 500 puntaan asti ja sen tÀytyttyÀ vieraat maksoivat itse juomansa. Monet olivat pubissa koko pÀivÀn. Itse kÀvin vÀlillÀ syömÀssÀ ja nukkumassa pÀivÀunet.

Vierailija
3069/7881 |
15.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö iltalehdet enÀÀ lÀhetÀ suoraa kuvaa?

Miksi te katsotte tuota??? Joku vertasi sitÀ joskus facebookissa pyörineeseen Hihnaan.

MĂ€ katsoin Hihnaakin monta tuntia. Toivottavasti tulee taas 😁🙏

Onhan tÀmÀ nyt ihan eri asia. EnemmÀnkin linnanjuhlien kÀttelyjono, jota me suomalaiset niin mielellÀÀn seurataan.

Vierailija
3070/7881 |
15.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Minulle ainakin tulee vieroitusoireita kun kaikki hÀssÀkkÀ loppuu. Toivottavasti Yle on tajunnut ostaa tarpeeksi brittiaiheisia dokkareita.

Vierailija
3071/7881 |
15.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

BBC:n feed on katkennut, ollut jo ainakin vartin pois. MistÀs muualta tÀtÀ nÀkisi...

NÀkyy kyllÀ BBC Newsin pÀÀstreamista, niinkuin siinÀ streamissa nÀkyvÀssÀ kuvassa lukee.

No sepÀ siinÀ olikin, kun mitÀÀn sellaista striimiÀ ei löytynyt, eikÀ ollut mitÀÀn live-linkkiÀ vaikka mitÀ klikkailin. Youtubesta löysin sitten helposti.

Vierailija
3072/7881 |
15.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Katseleekohan britin itse tuota jonoa bongaillen tuttuja ja ajatuksella "oli sitten naapurin akankin pakko tunkea ittensÀ jonoon ettÀ pÀÀsis keikistelmÀÀn telkkariin".

Vierailija
3073/7881 |
15.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha, joku (Niko Saarisen tyyppinen) fani on tehnyt youtubeen oman videon komeasta adjutantista, majuri Jonathan Thompsonista

KyllĂ€ kiitos 😍. Pontevasti majuri tepastelee.

Vierailija
3074/7881 |
15.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

BBC:n feed on katkennut, ollut jo ainakin vartin pois. MistÀs muualta tÀtÀ nÀkisi...

NÀkyy kyllÀ BBC Newsin pÀÀstreamista, niinkuin siinÀ streamissa nÀkyvÀssÀ kuvassa lukee.

No sepÀ siinÀ olikin, kun mitÀÀn sellaista striimiÀ ei löytynyt, eikÀ ollut mitÀÀn live-linkkiÀ vaikka mitÀ klikkailin. Youtubesta löysin sitten helposti.

KyllÀ siellÀ sellainen oli kun itse siirryin sitÀ katsomaan. Liveuutisten otsikkoja on nyt jo muutettu, joten en tosiaan muista mikÀ klikkaamani linkin otsikko silloin oli kun vaihdoin.

Mutta yhtÀkaikki samaa BBC:n streamia onneksi nÀkee monesta eri kanavasta.

Vierailija
3075/7881 |
15.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Jos olisitte itse tuolla katedraalilla, mitÀ tekisitte arkun kohdalla?

SyvĂ€ hoviniiaus,/kevyt pÀÀn nyökkĂ€ys, /ristinmerkki, /polvistutte, /kĂ€si sydĂ€melle, /muutama sana, /ei mitÀÀn?

Vierailija
3076/7881 |
15.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Windsorista saattaa vielÀ siitÀ 800 hengen tilaisuudesta tulla jotain livekuvaa, illalla on vielÀ erikseen kaikkein yksityisin hetki lÀhimmÀlle perheelle.

Vierailija
3077/7881 |
15.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katseleekohan britin itse tuota jonoa bongaillen tuttuja ja ajatuksella "oli sitten naapurin akankin pakko tunkea ittensÀ jonoon ettÀ pÀÀsis keikistelmÀÀn telkkariin".

Kun ihmisiÀ seuraa, ei heistÀ kukaan nÀytÀ jonottaneet tuntikausia vaan pÀÀstÀkseen keikistelemÀÀn telkkariin. Monille hyvin tunteellinen ja varmasti kaikille mieleenpainuva tilaisuus hyvÀstellÀ kuningatar ja kÀynnillÀÀn osoittaa hÀnelle kunnioitusta. IkÀvÀÀ jos joku katsoo arvostellen, eiköhÀn tuo ole kuitenkin kuvattu vaan siksi ettÀ mahdollisimman moni pÀÀsee edes ruudun vÀlityksellÀ mukaan tapahtumaan.

Vierailija
3078/7881 |
15.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Nyt on suunnilleen viikko siitÀ kun suru-uutinen tuli.

Vierailija
3079/7881 |
15.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisitte itse tuolla katedraalilla, mitÀ tekisitte arkun kohdalla?

SyvĂ€ hoviniiaus,/kevyt pÀÀn nyökkĂ€ys, /ristinmerkki, /polvistutte, /kĂ€si sydĂ€melle, /muutama sana, /ei mitÀÀn?

RepeÀisin varmaan lohduttomaan itkuun.

Vierailija
3080/7881 |
15.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on suunnilleen viikko siitÀ kun suru-uutinen tuli.

Joo ja kuinka todella paljon on tapahtunut sen jÀlkeen. KyllÀ on jÀrjestelykoneisto saatu toimimaan kuin rasvattu. TiedÀn, ettÀ tÀtÀ on kulissien takan jÀrjestelty jo vuoskausia, mutta siltikin voi vaan ihailla, miten hienosti on toteutettu kaikki.

Ketju on lukittu.