Kuningatar Elisabeth kuollut
Kommentit (7881)
Vierailija kirjoitti:
MeillÀ nÀkyy telkkarissa joku englantilainen uutiskanava. Jono arkulle tÀllÀ hetkellÀ 7km.
Onko jossain arvioitu kauan sen 7 km jonotus kestÀÀ? Tuskin kuitenkaan vielÀ 30 tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Voi voi, majuri Thompson on varattu mies, no tietysti. Vaimo nÀyttÀisi olevan ainakin 5 vuotta miestÀÀn vanhempi.
Kuka on majuri Thompson?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
BBC:n feed on katkennut, ollut jo ainakin vartin pois. MistÀs muualta tÀtÀ nÀkisi...
NÀkyy kyllÀ BBC Newsin pÀÀstreamista, niinkuin siinÀ streamissa nÀkyvÀssÀ kuvassa lukee.
No minĂ€ en löydĂ€ tĂ€llaista linkkiĂ€ sieltĂ€ vaikka viitisen minuuttia klikkailin joka sovua đ
No nyt livekuva nÀkyy siinÀ alkuperÀisessÀ erillisessÀ streamissa. Aiemmin tosiaan striimin pÀÀsi nÀkemÀÀn kun palasi BBC:n etusivulle ja valitsi sieltÀ sen toisen livetekstillÀ varustetun linkin.
Theresa May kÀvi pÀivÀllÀ ja teki syvÀn hoviniiauksen kuningattarelle. Muita julkkiksia en ole tunnistanutkaan. Liikuttavimpia ovat iÀkkÀÀt veteraanit, jotka asepuvuissa tekevÀt kunniaa entiselle ylipÀÀllikölleen.
Kuninkaallinen steariininpoistaja työssÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20min vÀlein tuo vaihto noilla arkun ympÀrillÀ seisovilla sotilailla, kuinkahan monta heitÀ oikein on tuossa hommassa nÀmÀ 4vrk mukana...
Luulen, ettÀ sama porukka pyörittÀÀ homman tyylin 1pvÀn, kÀyvÀt vain 20min vÀlein pikkutauolla, wcssÀ, syömÀssÀ jne.MitenköhÀn tuo oikeasti menee? NiinhÀn he voisi tehdÀ, mutta luulisi ettÀ halukkaita on enemmÀn kuin tarvetta, eli voivat joka kerta vaihtuakin. Toisaalta on tuota varmaan tarvinnut harjoitellakin.
Se on ainakin varmaa, ettei koko pÀivÀÀ kierrÀ samat henkilöt kun vartijoiden asut vÀlillÀ vaihtuu ja on ilmoitettukin mitÀ eri sotilasryhmiÀ on vartiointia vuorollaan hoitamassa.
Tuohon hommaan on halukkaita kyllÀ. HyvÀ jos yksi pÀÀsee tekemÀÀn yhden kerran sen 20 min. ja on varmasti suuri hetki!
Ja joku voi pÀÀstÀ vain varamieheksi jos varsinainen vahti sairastuu tai jotain.
Itse seuraan youtube-kanavalta, ITV News kanavaa
Jos arkailette avata suoria linkkejÀ, etsikÀÀ hakusanalla:
Continuous live coverage of the Queen Lying in State in Westminster Hall | ITV News
Eikö iltalehdet enÀÀ lÀhetÀ suoraa kuvaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiasta neljÀnteen miksei harry saanut kÀyttÀÀ asepukuaan marssilla? Olihan tuo kymmenen vuotta armeijassa ja sai ihan oikeita ylennyksiÀ. Toisin kuin esim. charlesin veli edward joka oli kait kuukauden yhdellÀ armeijakurssilla ja jÀtti sitten kesken koko armeijan ja silti marssi tuolla ties minkÀ nakkieverstin arvonimien ja arvolaattojen kanssa asepuvussa. YmmÀrrÀn kyllÀ ettei andrew saanut mutta ei harryllÀ ole mitÀÀn tuollaista taustalla.
Harry ei saa kÀyttÀÀ univormua, koska hÀn on irtaantunut hovin toiminnasta, ei ole enÀÀ "senior royal" tai "working royal".
MikÀs hÀntÀ kuitenkaan estÀisi kÀyttÀmÀstÀ juuri sitÀ pukua kuin itse haluaa? HÀn on uransa takia ilmeisesti oikeutettu kÀyttÀmÀÀn sotilaspukua? Ja kun ei kuulu enÀÀ hoviin, niin ei tarvitse vÀlittÀÀ heidÀn ahtaista sÀÀnnöistÀÀn. EstÀisikö joku hÀnen osallistumisensa hautajaisiin, vÀÀrÀn puvun takia?
HÀn ei voi kÀyttÀÀ sotilaspukua osallistuessaan hautajaisiin, koska hÀn ei ole enÀÀ "senior royal" eikÀ "working royal". Ja hÀneltÀ vietiin kaikki sotilaalliset kunniatehtÀvÀt, kun hÀn luopui asemastaan hovissa ja muutti USA:n. Harry ei voi aiheuttaa konfliktia isoÀitinsÀ hautajaispÀivÀnÀ ja yrittÀÀ saapua hautajaisiin sotilaspuvussa. HÀn on jo ilmoittanut, ettÀ hÀntÀ ei haittaa osallistua hautajaisiin siviilivaatteissa.
Joo, hÀn ei ole enÀÀ missÀÀn roolissa hovin hommissa, mutta eikös hÀn ole yhÀ evp upseeri Britti armeijassa? Ja sen kautta hÀnellÀ olisi oikeus kÀyttÀÀ asepukua?
EihÀn tÀmÀ minua oikeasti heiluta, mutta mielenkiinnosta vaan kyselen.
TÀmÀhÀn se ihmetyttÀÀ ja kuvaa mielestÀni sitÀ, ettÀ hovi on halunnut nostaa sieltÀ lÀhdön panokset niin korkealle, ettÀ voidaan puhua epÀreiluista eroehdoista. IkÀÀn kuin tarkoitus olisi kertoa, ettÀ jos eroat edustustehtÀvÀstÀ, oma (työ-)historiasi pyyhitÀÀn kokonaan pois. Palvelee varmasti instituution jatkuvuutta, mutta kertoo kyllÀ ettÀ sama toimintakulttuuri, josta jo Diana aikoinaan hovissa kÀrsi, voi edelleen hyvin: inhimillisyys ja yksilön tuki puuttuu.
Ei kukaan voi pyyhkiÀ pois Harryn työhistoriaa armeijassa. Se on sitten ihan eri asia, mitÀ etiketti sanoo siitÀ, miten kuninkaallisen kuuluu pukeutua hautajaisiin Harryn asemassa. Mutta eihÀn me nyt oikeasti tiedetÀ edes, miten Harry haluaa pukeutua hautajaisiin. HÀnellÀ ei ole enÀÀ kunniasotilasarvoja, koska hÀn itse vetÀytyi niistÀ pois. HÀnellÀ on vain ne itse ansaitut, joku sanoi ettÀ kapteenin arvo. Tuossa kai Harry on siinÀ omassa univormussaan:
https://i.dailymail.co.uk/i/pix/2013/05/27/article-2328537-01A78C530000âŠ
RiittÀisikö se Harrylle? En minÀ vaan tiedÀ. Kuninkaallisenahan hÀnen univormunsa olisi tÀllainen:
https://media-cldnry.s-nbcnews.com/image/upload/t_fit-760w,f_auto,q_autâŠ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi voi, majuri Thompson on varattu mies, no tietysti. Vaimo nÀyttÀisi olevan ainakin 5 vuotta miestÀÀn vanhempi.
Kuka on majuri Thompson?
Se komea kilttiasuinen Charlesin adjutantti.
DAILY MAIL:
EXCLUSIVE Sorry ladies, he's taken! Charles III's dashing kilt-clad equerry, 39, who has set pulses racing while serving at new King's side has been happily married to horse-riding marketing executive for 13 years
Hitto ettÀ pitikin ruveta seuraamaan striimiÀ. Addiktoidun niin helposti, esim. sitÀ suoraa lÀhetystÀ Prisman kassanauhalta katsoin tyyliin 24/7. Nyt tÀssÀ sitten menee koko viikonloppu ....
Onneksi olen vapaalla maanantaina (ja ti), voin rauhassa seurata hautajaisia.
Kunniavartiossa kuningattaren arkun edessÀ seissyt vartiosotilas kaatui suoraan eteenpÀin korokkeelta naamalleen maahan. Oli huojunut ja vaappunut ennen sitÀ ja sitten lÀhti taju. Saattoi vÀhÀn sattua Juhaa leukaan kun silleen meni kikkailemaan. On varmaan ollut jo tÀÀllÀ tÀmÀ, mutta itse nÀin vasta Àsken ko. pÀtkÀn Tiktok-sovelluksesta. Löytyy youtubesta avainsanoilla "guard fell down" jne.
IltalehdessÀ vÀitetÀÀn, ettÀ vartijat on liikkumatta paikallaan 6 tuntia. Toivoisi toimittelijan edes vÀhÀn selvittÀvÀn asioita ennen tekstinsÀ julkaisua.
Vierailija kirjoitti:
Eikö iltalehdet enÀÀ lÀhetÀ suoraa kuvaa?
Miksi te katsotte tuota??? Joku vertasi sitÀ joskus facebookissa pyörineeseen Hihnaan.
Vierailija kirjoitti:
Lucky you! Itse tulen kyl juoksemaan suoraan töistÀ kotiin, kerkeen varmaan vielÀ mukaan geimeihin. Ajateltiin kavereiden kanssa jÀrjestÀÀ kisastudion tapainen telkkarin yhteisökatselu, tarjoilut ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lucky you! Itse tulen kyl juoksemaan suoraan töistÀ kotiin, kerkeen varmaan vielÀ mukaan geimeihin. Ajateltiin kavereiden kanssa jÀrjestÀÀ kisastudion tapainen telkkarin yhteisökatselu, tarjoilut ym.
Kyse on hautajaisista...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka on majuri Thompson?
Se komea kilttiasuinen Charlesin adjutantti.
DAILY MAIL:
EXCLUSIVE Sorry ladies, he's taken! Charles III's dashing kilt-clad equerry, 39, who has set pulses racing while serving at new King's side has been happily married to horse-riding marketing executive for 13 years
Kaikki puhuu siitÀ ihmeellisestÀ ja komeasta adjutantista mutta kukaan ei linkitÀ kuvaa siitÀ tÀnne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on hautajaisista...
Itse olen sairaslomalka ja kyllÀ tÀtÀ surus riittÀÀ aamusta iltaan. Joka pivÀlle.
Ei se taitaisi olla reilua. Tuo kunniatehtÀvÀ varmaan annetaan mahdollisimman monelle.