Montaako kieltä puhutte edes auttavasti? Niin että pärjäätte esim kaupassa tai muutoin simppeleissä tilanteissa?
Elkeitä saa käyttää, tai mitä ikinä. Monellako saatte asianne sanotuksi ymmärrettävästi
Kommentit (49)
Suomi äidinkieli, ruotsi, saksa, englanti sujuu kaikenlainen asiointi, ranska ja italia - onnistuu ne kauppaostokset.
Suomi ja englanti. Ruotsia en osaa käytännössä yhtään ja saksaa vielä vähemmän vaikka opiskelin kolme vuotta.
Suomi ja englanti onnistuu. Ruotsin ja saksan kielillä saan ehkä jotain sönkättyä.
Suomi, ruotsi, englanti hyvin. Saksa, ranska, italia ja viro menee ruuan tilaus-, tervehdys- ja fraasitasolla.
Suomi (äidinkieli), ruotsi, englanti, saksa, espanja. Eniten olen tottunut puhumaan espanjaa, seuraavana englantia. Ruotsia ymmärrän paremmin kuin puhun, mutta esim. ohjelmia pystyn seurata ilman tekstiä. Saksa on se heikoin, mutta en siellä suunnallakaan tarvitse muita kieliä.
Eikä minua pystyisi myymään (huono vitsi) ranskaksi tai italiaksi, mutta itse pysyisin tuppisuuna.
Suomi, englanti, ruotsi ja viro. Italialla selviäisin ruokakaupassa.
suomea, ruotsia(=2.kotimainen kieli), englantia vieraista kielistä parhaiten ja kauemmin opiskeltuani sekä saksaa niin hyvin, että pärjäisin kyllä joissakin tilanteissa silläkin.
Suomi on äidinkieli, englanti sujuu todella hyvin ja ruotsini on vähän sellaista kapulakieltä, mutta kyllä sillä pärjää.
Lisäksi osaan ranskaa, saksaa ja espanjan kieltä. Ranskaa noista kolmesta eniten, mutta sitäkin ujostelen niin paljon, että en tiedä mitä puhumisesta tulisi. Onneksi monesta tilanteesta selviää ihan sillä, että osaa lukea.
Suomi, ruotsi, englanti. Siis ne mitä koulussa opetettiin.
Eikö kaikki muka osaa ruotsia kun sitä koulussa oli? En moiti, ihmettelen vaan.
suomi, ruotsi, englanti, ranska, saksa, (swahili, Afrikan vuosilta).
Suomea, englantia, ruotsia, saksaa, espanjaa, italiaa, kreikkaa ja klingonia osaan vähintään auttavasti.
Suomea puhun äidinkielenä, viroa kakkoskielenä (olen suorittanut kielitutkinnot), ruotsia olen käyttänyt työssä ja englantia puhun tarvittaessa, keskustelu onnistuu hyvin. Venäjää osaan lukea ja ymmärrän vähän.
Savolaisena jätän vastuun laskemisesta lukijalle: suomee ja savvoo, hiljoo ja kovvoo, englantia vähän ja piirtokirjoituksella onnistuu kaikkien maiden asukkaiden kanssa keskustelu, ellei toinen ole sokea.
Suomi on äidinkieli, englantia osaan sujuvasti, ruotsia ja japania pystyn änkytämään sen verran, että ostokset hoituu ja juna-asema löytyy. :D