Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtodistus arviointi: tyydyttävä. Mitä tein väärin?

Vierailija
08.09.2022 |

Minulle tuli postissa työtodistus, jossa työtaidot arvioitiin tyydyttäväksi. Olen hämilläni. Olen ymmärtänyt, että nykyään annetaan vähintään hyvä arvioksi. Olenko siis tehnyt jotain väärää, kun en ole edes hyvä vaan tyydyttävä työtaidolta?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä työtodistus on "kiitettävä" ja suositellaan ........" loppulause. Jos et ole lintsanut tai jättänyt hommia hoitamatta niin työtoditus on kiitettävä. Ehkä pomosi on joku pikkusielu 4 v espoon merkononi tai johtammisen ammattitutkinon suorittanut pälli.

Itse oli duunissa Suomessa jenkkifirmassa ja tein olisin voinnut tehdä työni paremminkin muitta pyytämättä tuli jenkkipomolta A4 suitsutusta. Maailmalla ontapan että työntekijää kehutaan jotta hän pääsee ettenpäin. VAin Suomeessa joku pikkusielu tiimin vetäjä ("mun tiimi") laittaa jotain tyydyttävää työtokariin.

Vierailija
22/50 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole ollut hyvä työssään miksi työtodistuksessa pitäisi asiaa kaunistella?

Ei työnantajan tarvitse myöskään pilata työntekijän tulevaisuuden työnhankintamahdollisuuksia mustamaalamalla huonoksi työntekijäksi

Mitä mustamaalaamista se on, että annetaan oikea arviointi. Työntekijähän on saattanut lintsailla, jättää työtehtäviä tekemättä, ollut huolimaton jne jne. Pitäiskö tämmönen arvioida hyväksi. Hullu maailma.

Poissaolojen ei pitäisi vaikuttaa työtodistuksen arvioon jos niistä on lääkärintodistukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kieli ruskeana, tulee kiitettävää

Vierailija
24/50 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä arviossa olisi, jos alin mahdollinen olisi hyvä?

Pyysi uusi todistus ilman arviointia.

Uutta todistusta ilman arviointia ei voi pyytää enää, jos on pyytänyt kirjallisen arvion.

Tietenkin voi.

Vierailija
25/50 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata koskaan pyytää kirjallista arviota työtaidosta.

miksi ei?

Lue aloitus otsikko ja yllä olevat!

U s.

Vierailija
26/50 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata koskaan pyytää kirjallista arviota työtaidosta.

miksi ei?

Riski huonolle työtodistukselle on suuri.

Sellaisen moni haluaakin, että voi välttää töihin joutumisen jatkossa.

Vierailija
27/50 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uutta todistusta ilman arviointia ei voi pyytää enää, jos on pyytänyt kirjallisen arvion.

Voi. Pyytää vaan.

Vierailija
28/50 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kirjoittanut itse jokaisen työtodistukseni. Poikkeuksetta arviointi on ollut kaikissa huippuluokkaa :)

Vierailija
29/50 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö

Vierailija
30/50 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi pyytää, mutta siihen ei tarvitse suostua. Vaatii toki jonkin asteista kusipäisyyttä HR:ltä, jos siihen ei suostu tai sitten olet ihan itse onnistunut suututtamaan heidät jotenkin. 

Tyydyttävä on erittäin huono arviointi työtodistuksissa ja sitä ei kyllä anneta yleensä, mutta tietenkin eri ihmisillä on eri arvosteluasteikot. Itse en kyllä näyttäisi tuota todistusta työhaastattelussa.

Mitä tyydyttävä käytännössä tarkoittaa?

Että on tehnyt vähimmäis vaatimukset työpaikalla rimaa hipoen jos välillä niitäkään.

Vierailija
31/50 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

XDDDDDDDDD

Vierailija
32/50 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi. Olen itse pyytänyt ja saanut, koska 1. saamassani todistuksessa oli arviointi laitettu ilman pyyntöäni ja niin ei saisi tehdä.

Mullekkin on tehty näin. Ja ruksittu että työnantaja irtisanoi. Sillä oli kiva etsiä uusia töitä

Vierailija
33/50 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma moka, isos kana kusi koko sato

Vierailija
34/50 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kirjoittanut itse jokaisen työtodistukseni. Poikkeuksetta arviointi on ollut kaikissa huippuluokkaa :)

😂😂👍

Vierailija
35/50 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

:'DD

Vierailija
36/50 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kannata pyytää arvolauselmaa jos ei ole varma että se on hyvä

Vierailija
37/50 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi valehdella. On oikeus saada työtodistus ilman arviointia.

Vierailija
38/50 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtodistuksessa tuo tyydyttävä arviointi ei ole todellakaan oikeudenmukainen.Kirjoittajan pitäisi keskittyä positiivisiin asioihin tai jättää todsitus kirjoittamatta ja kertomalla syyt siihen. Tuollainen työtodistus merkintä voi estää sinua saamasta työtä. Itse näen työtodistukset omista kolmesta työtodistuksista kaksi melko mitättöminä tai ainakin ne mitä olen saanut, vaikka niissä keskitytään positiivisiin asioihin. Ehkä olen ollut huono kaikessa muussa tai sitten kirjoittajia ei vain kiinnostaa kirjoittaa todistusta. NIissä keskityttiin sellaisiin asioihin mitä nykyajan työelämässä harvoin pidetään tärkeinä.

Vierailija
39/50 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole ollut hyvä työssään miksi työtodistuksessa pitäisi asiaa kaunistella?

Heitänpä sinulle kysymyksen takaisin: Mitäpä itse sanoisit jos sinulle kerrottaisiin työtodistuksessa, että työntekosi oli huonoa ja kukaan ei sitä aiemmin sinulle ole sanonut. Ja kaiken lisäksi olet luullut tehneesi työsi hyvin. 

Vierailija
40/50 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ne hyvätkään arviot työtodistuksissa näytä auttavan työnhaussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan