Oikeusministeriön lakiluonnos: Maalittaminen rangaistavaksi - il.fi (linkki) Mitä mieltä?
Kuinkakohan suuri osa mun Twitter-fiidistä olis laitonta tuon lain ollessa voimassa? Kuinkakohan moni normaali keskustelu kriminalisoituu ...
Ironista, että tämäkin aloitus deletoitaneen pois.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/3684f8e9-a820-435e-907f-73dad8697…
Kommentit (71)
Vihapuhetta ei ole olemassakaan. Kyseessä on vassareiden keksimä termi, ettei saa arvostella heidän agendaansa. Jopa sanoja on kielletty, koska joku voi aina jossain päin maailmankolkkaa loukkaantua jostain.
Samat ihmiset jotka ajavat näitä lakeja, haluavat lisää prostituutiota Suomeen, lisää transsuja, ulk kiksia ja huumeita lailliseksi. He vihaavat kristinuskoa mutta hyväksyvät islämin.
Vierailija kirjoitti:
On nämä päästään sekaisin. Tulisipa sota. Täydellistä diktatuuri- ja poliisivaltiota ajetaan.
Tää on itseasiassa ihan totta ja mä oon ollut jo uhri. Miten teidät muutkin saisi uskomaan että nuo jauhojengit saa meidät muut hengiltä? Minua kutsuttiin kertakäyttöiseksi.
Sehän siinä on kun juuri kukaan ei tunnu edes osaavan määritellä tätä orwellilaista uudissanaa. Tähän niitä resursseja sitten käytetään??
vielä muistan kuinka symppis tiedemies sai tv:ssä ryöpytystä vastapuolen ihan itse keksimästä pahuudestaan. Kauheaa sekomeininkiä, sekavammaksi vielä mennee?
Eikö tuo laki estä ihmisiä kritisoimasta yhtenäisenä joukkona esimerkiksi vallanpitäjiä? Ai kuinka kätevää, heille. Väärästä julkaistusta mielipiteestä vankilaan.
Vierailija kirjoitti:
PalstaTrolli kirjoitti:
Tiesittekö muuten, että demareista 95% kannattaa sanavapauden vahvaa rajoittamista vihapuhe ja maalittamispykälillä?
Palstatrolli uliiisee kun pitää ottaa vastuu sanomisistaan
Poliisi ja oikeusviranomaiset ovat erimieltä, sivistä itseäsi ja lue aiheesta.
Eli miniterin toimia ei saisi arvostella? Eli joudut linnaan jos arvostelet esim. kun Pekka Haaviston toimia, kun omistajaohjauministerinä möi Fortumin siirtoverkot veroparatiisisaarien kautta voittoja kotiuttavalle ulkomaiselle sijoittajayhtiölle?
Tai Marinin olemattomat toimet Fortum-Uniper- kriisissä?
Saako arvostella vai ei?
PalstaTrolli kirjoitti:
Tiesittekö muuten, että demareista 95% kannattaa sanavapauden vahvaa rajoittamista vihapuhe ja maalittamispykälillä?
Kyllä minäkin yläasteella olisin tykännyt tuollaisista rajoituksista kun minulle huudeltiin kaikenlaista kakkaa vähänniinkuin demareillekin.
Maalittaminen tuo psykologisesti lapsen tasolle jääneille mielihyvää.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo laki estä ihmisiä kritisoimasta yhtenäisenä joukkona esimerkiksi vallanpitäjiä? Ai kuinka kätevää, heille. Väärästä julkaistusta mielipiteestä vankilaan.
mistä lähtien suomessa on ihmisiä laitettu vankilaan? ehdollinen on yleensä kovinta mitä annetaan.
Höpö höpöä hallitukselta. Eikö olisi tärkeämpiä asioita kuten sähkökriisi, Uniper kriisi, sote kriisi ja tehohoito-osastojen sulkeminen lakkojen takia, ruoan hinnan nousu, korkojen nousu
Diarra ja Marin joutuvat siis siistimään twiittailujaan.
Henriksson ajaa ruotsin kieltä ja maalittamista. Olisi aika vaihtaa fiksumpaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mistä lähtien suomessa on ihmisiä laitettu vankilaan? ehdollinen on yleensä kovinta mitä annetaan.
Tossa esityksessä oli ainakin, että voitais laittaa vuodeksi linnaan tai sakkoa. Ei se toki ole yleinen käytäntö Suomessa, mutta kenties ajat muuttuvat. Toisaalta täällä et pahemmin istu vankilassa räiskäyksestä tai pahoinpitelystä yms. mutta jos erehdyt koskemaan valtion juttuihin, niin häkki heiluu nopeaan.
Ihan sama asia kuin lasten ja nuorten kiusaaminen, jossa käydään joukolla yhden kimppuun somessa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama asia kuin lasten ja nuorten kiusaaminen, jossa käydään joukolla yhden kimppuun somessa.
Perinteinen verbaalinen koulukiusaaminen on lähinnä muodikkaampaa maalittamista.
Vierailija kirjoitti:
Sehän siinä on kun juuri kukaan ei tunnu edes osaavan määritellä tätä orwellilaista uudissanaa. Tähän niitä resursseja sitten käytetään??
Julkisesti toisen nolaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Tästä hyötyy eniten persut - heitä on saanut tähän asti ruoskia mennen tullen ja se on ollut trendikästä. Miettikääs muuten kuinka paljon Trumpiakin maalitettiin! Nämä mediatalot, jotka armotta **ttuili hänelle, ovat juuri näitä jotka on nyt etupäässä ajamassa maalituslakeja.
Joo mut eihän tämä maalittaminen koske kuin "väärää" mielipidettä.
Päivi Räsänenkin oli kovasti ajamassa vihapuhelakeja (koska ne koskee vain persuja), ja oli sitten itse käräjillä raamatun siteeraamisesta. Vallankumous syö lapsensa.
Kohta riittää rikkaita persuja(.ᴗ.)