Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te jotka olette jatkuvasti kipeänä syötte?

Vierailija
08.09.2022 |

Ihmettelen, kun jotkut tutut ihan jatkuvasti kipeänä. Niin lapset kuin aikuiset. Meillä myös useampi lapsi, jotka toki silloin tällöin saavat flunssan, mutta harvemmin ja jos saavat niin yleensä paranevat tosi nopeasti, jopa pienimmällä, päiväkoti-ikäisellä vuotaa ehkä korkeintaan pari päivää nenä ja sitten on jo ohi. Itse en edes muista milloin viimeksi olen ollut sairaana. Oksennustauti oli reilu vuosi sitten, sitä ennen edellinen sairasloma varmaan useita vuosia aiemmin.

Ihmettelen näitä perheitä joissa lapsilla aina valuu räkä nenästä, ja aikuisetkin vähän väliä kipeänä, miten se on mahdollista? Olen huomannut, että järjestäen näissä perheissä lapset juovat ihan järkyttäviä määriä maitoa, syövät tosi paljon lihaa (etenkin prosessoitua: nakkeja, makkaraa jne eineksiä), paljon sokeroituja tuotteita ja vähän, jos ollenkaan vihanneksia.

Toki tajuan, että on olemassa sellaisia ihmisiä, joilla erinäisiä sairauksia, jotka heikentävät vastustuskykyä, mutta tietämissäni tapauksissa ei näin ole. Ihan vaan vinkkinä, jos haluatte että perheenne pysyy terveenä, panostakaa siihen terveelliseen ruokavalioon.

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ruokavalio kaikkea takaa, muutakin tarvitaan.

Itse syön melkolailla ap kuvailemallasi epäterveelllisellä tavalla, no prosessoitua lihaa syön vähemmän ,mut lihaa kuitenkin ja kasvista liian vähän... No, minä olen silti epäterveellisyydestä huolimatta hyvin terve, sairastan erittäin harvoin. Tossa viime keväänä olin ekaa kertaa flunssassa kolmeen vuoteen. Sitä edellinen oli kesällä -19 ja sitä edellistä en edes muista, siitä on hyvin kauan, joskus 2012-2013?

Ehkäpä teetki jotakin oikein :)

Vierailija
62/62 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tulen kipeäksi jos syön liian huonosti esim. liikaa punaista lihaa, varsinkin prosessoitua esim. makkaraa, pastaa tai jotain joka aiheuttaa kauhean närästyksen esim. linssikeitto. En jaksa töissä, verenpaine laskee, tulee kauhea heikko olo. Sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa.

Kyllä se ruokavalio vaikuttaa ainakin jos on perussairaus. Syön siis usein kasviksia, kalaa, kanaa ja riisiä. Syön kyllä höttöruokiakin, mutta mieluummin vasta ennen nukkumaanmenoa. En halua sitä kauheaa oloa ainakaan töissä kun yrittää sinnitellä työpäivää läpi.

Punaista lihaa kuten pastaa.

Tai sitten ajattelet kaiken johtuvan siitä lihasta. Pasta on tehty useimmiten vehnästä, joka on kuuluu kasvikuntaan, tiesitkö?

Eikä niissä pastaruoissa useinkaan ole lihaa tai kasviksiakaan kuin juuri ja juuri höysteeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän