Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te jotka olette jatkuvasti kipeänä syötte?

Vierailija
08.09.2022 |

Ihmettelen, kun jotkut tutut ihan jatkuvasti kipeänä. Niin lapset kuin aikuiset. Meillä myös useampi lapsi, jotka toki silloin tällöin saavat flunssan, mutta harvemmin ja jos saavat niin yleensä paranevat tosi nopeasti, jopa pienimmällä, päiväkoti-ikäisellä vuotaa ehkä korkeintaan pari päivää nenä ja sitten on jo ohi. Itse en edes muista milloin viimeksi olen ollut sairaana. Oksennustauti oli reilu vuosi sitten, sitä ennen edellinen sairasloma varmaan useita vuosia aiemmin.

Ihmettelen näitä perheitä joissa lapsilla aina valuu räkä nenästä, ja aikuisetkin vähän väliä kipeänä, miten se on mahdollista? Olen huomannut, että järjestäen näissä perheissä lapset juovat ihan järkyttäviä määriä maitoa, syövät tosi paljon lihaa (etenkin prosessoitua: nakkeja, makkaraa jne eineksiä), paljon sokeroituja tuotteita ja vähän, jos ollenkaan vihanneksia.

Toki tajuan, että on olemassa sellaisia ihmisiä, joilla erinäisiä sairauksia, jotka heikentävät vastustuskykyä, mutta tietämissäni tapauksissa ei näin ole. Ihan vaan vinkkinä, jos haluatte että perheenne pysyy terveenä, panostakaa siihen terveelliseen ruokavalioon.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vodkaa.

Vierailija
2/62 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellinen ruokavalio on täysin aliarvostettua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on suppea näkemys, näin kauniisti ilmaistuna. Kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia. Perimämme määrittelee ison osan siitä millainen vastustuskyky kullakin on.

Ruokavaliolla on vain pieni osuus siihen sairastuuko lapsena päiväkotien tartuntatauteihin.

Näihin flunssainen ja vatsatauteihin sairastuu toki myös aikuiset.

Meillä syödään kasvispainotteisesti, käytetään kalaöljyä ja muita vitamiineja. Silti kaksoset 5v ovat kokoajan kipeinä. Kaikki mitä on päiväkodissa liikkeellä, he sairastuvat ja minä äitinä usein heidän jälkeen.

Vierailija
4/62 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan nyt toisin päin. Mä en syö mitenkään terveellisesti, mutta en ole oikeastaa ikinä pientä nuhaa kummemmin kipeänä ( 22 vuotta sitten oli viimeksi kuumetta, 14 vuotta sitten yhden oksennuksen vatsatauti)

Luulisin että perimä vaikuttaa. 

Vierailija
5/62 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin meillä on lasten keskuudessa kaksi pandemiaa ylitse muiden, ylipaino ja mielenterveysongelmat ja se ei kiinnosta ketään.

Vierailija
6/62 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota votkaa se on lääkettä. Juo muutama mukillinen päivässä raakana.

Vierailija
7/62 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja stressikin vaikuttaa. Itse esim teen stressaavaa työtä, jossa huono työyhteisö (kaikki valittaa, haukkuu toisiaan, mua syyllistetään ym) niin tottakai tulen helpommin flunssaan jos ympäristö täyttä myrkkyä.

Vierailija
8/62 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö osaa suomea? Miten te jatkuvasti kipeänä olevat syötte?

Vierailija
9/62 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin meillä on lasten keskuudessa kaksi pandemiaa ylitse muiden, ylipaino ja mielenterveysongelmat ja se ei kiinnosta ketään.

Aamen. Ja nämähän yleensä liittyvät toisiinsa. Suolen bakteerit, ruokavalio Kaikki vaikuttaa kaikkeen.

Vierailija
10/62 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ihminen luulee myös että liikunta on avain painonpudotukseen. Vaikka ruokavalio on kaiken a ja o.

Vierailija
11/62 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perimän lisäksi vaikuttaa kuinka huolellisesti pestään käsiä. Ja se käsien pesu ei tarkoita mitään sormien työntämistä vähän hanan alle veteen vaan oikein peukaloiden, sormenvälien ja ranteiden pesua saippualla.

Ja on tärkeää huolehtia käsihygieniasta kotiin palatessa ja muutenkin.

Vierailija
12/62 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perimän lisäksi vaikuttaa kuinka huolellisesti pestään käsiä. Ja se käsien pesu ei tarkoita mitään sormien työntämistä vähän hanan alle veteen vaan oikein peukaloiden, sormenvälien ja ranteiden pesua saippualla.

Ja on tärkeää huolehtia käsihygieniasta kotiin palatessa ja muutenkin.

Joo kyllä! Pelkkä 2 sekunnin huljuttelu veden alla ei riitä!

Vierailija
13/62 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ruokavalio vaikuttaisi eniten, niin en olisi koskaan kipeänä. Syön lähes pelkkää monipuolista kasvisruokaa ja lisäksi vitamiineja, nukun hyvin ja liikun sopivasti. Mutta kun ei se ole vain siitä kiinni, vaan ihan kaikesta muustakin. 

Helppoahan se olis osoittaa sormella, et kaikki sairaat ovat itse syyllisiä sairasteluunsa, mutta kun se ei ole totta. Vaikka toki ruoalla on merkitys yleiseen hyvinvointiin, niin yksi yhteen terveyden kanssa se ei mene.

Vierailija
14/62 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan edellisiä kirjoittajia käsien pesun tärkeydestä ja huolellisuudesta.Aiemmin noin 10 vuotta sitten itsekin sairastin flunssia ja mahatautia useammin, mutta tietoisesti paransin käsien pesua ja sitä etten koskettele nenää.Käsiä pesen joka välissä ja kunnossa ja olen tosi terveenä pysynyt vuosikausia.ruokavalio on ihan normaali, pääosin terveellistä kotiruokaa ja ulkoilen paljon.

Vierailija
15/62 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemuksen mukaan ulkoilu vaikuttaa myös paljon!

Vierailija
16/62 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan vilustuessa helposti flunssan. Ihan sama mikä ruokavalio niin näin on ollut. Korona-aikaan en tosin sairastellut, ehkä maskeista yms. sittenkin oli hyötyä.

Vierailija
17/62 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alati kipeä!

Syön terveellistä ruokaa ja harrastan ruuanlaittoa, en syö eineksiä, pullahöttöjä, karkkia, sipsejä en laisinkaan.

Mulla on astma, saan flunssat helposti.

Käytän maskia kun käytän julkisia, pesen käsiä.

Aika rankkaa lukea syyllistäviä kommentteja!

Korona sulkujen aikana olin terveempi kuin ikinä aiemmin, koska ei tarvinnut tavata flunssassa töihin tulevia tartuttajia.

Nämä sankarit jotka tulevat isoon avokonttoriin puolikuntoisina tartuttavat muita.

Vierailija
18/62 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen pandemiaa sairastuin lievään flunssaan kerran kaks vuodessa. Pandemian alkaessa, pelkäämisen lisääntyessä ja käsidesin lotraamisella olen alkanut sairastumaan jatkuvasti! Pari kertaa korona, nyt viikon sitkeä flunssa kuumeineen joka ei ole tarttunut edes muuhun perheeseen. Jatkuvasti lievää flunssaa. Ja syön kasviksia ja vitamiineja enkä polta tai juo alkoholia ollenkaan.

Vierailija
19/62 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö osaa suomea? Miten te jatkuvasti kipeänä olevat syötte?

Ei nämä kykene vastaamaan kun eivät ymmärrä kysymystä.

Vierailija
20/62 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ei edelleenkään pese tarpeeksi käsiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme