Ketä 2500-3000e tienaavan kannattaa äänestää?
Siinä kaikki.
Kuka ajaa työssäkäyvän, keskituloisen etuja?
Ei ainakaan vassarit, sdp eikä kokoomus?
Tienaan tuon verran, silti eletään kädestä suuhun kun verot yms maksut vievät liikaa palkasta, enkä silti saa mitään tukia. (vaikka olen yh myös)
Kommentit (98)
Persuja.
Ei ole mitään vaihtoehtoja. Katsokaa Ruotsin tilannetta jengien kanssa.
Suomessa merkkejä samasta.
Äänestät mitä tahansa puoluetta niin pidät huolen siitä että kymmenen vuoden päästä olosi ei ole turvallinen pimeällä.
Tähän faktaan ei ole kellään mitään sanomista. Katsokaa vaikka.
Ihan samaa olen pohtinut ja yhtään kunnollista vaihtoehtoa ei vain ole. Taitaa mennä vastaäänen antamiseksi.
Todennäköisesti PS tai mitä en ikinä kuvitellut minkäänlaiseksi vaihtoehdoksi KD
SDP on kaikista huonoista vaihtoehdoista kuitenkin pienipalkkaiselle työntekijälle paras vaihtoehto. Muiden palkansaajien asiaa ajavien puolueiden kannatus on niin pientä, että äänesi menee hukkaan, niin kauan kuin nykyinen järjestelmä on voimassa.
Vierailija kirjoitti:
Persuja.
Äänestät mitä tahansa puoluetta niin pidät huolen siitä että kymmenen vuoden päästä olosi ei ole turvallinen pimeällä.
Persut nostavat oppositiossa hyvin yhteiskunnan ongelmia esiin, mutta persujen ongelmana on se, että heillä ei ole kuitenkaan tarjota mitään todellista ratkaisua mihinkään ongelmaan. Ei myöskään turvallisuuteen, vaan vastakkain asettelulla luovat vain lisää epävakautta, joka saa aikaan vain lisää ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
SDP
Muita ei juuri kiinnosta. KD ja Vas vain köyhien asialla. PS valkoisen vanhoillisen miehen viimeinen hätähuuto. Vihr tappaa maaseudun. Kesk tappaa kaupunkilaisen. Kok tappaa muut paitsi rikkaat. Rkp rantaruotsalaisten asialla. Nytliikd ei taida tietää itsekkään mitä haluaa. Siinäpä ne.
KD köyhien asialla, anna mun nauraa. KD on mammonanpalvojakristittyjen puolue.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SDP
Muita ei juuri kiinnosta. KD ja Vas vain köyhien asialla. PS valkoisen vanhoillisen miehen viimeinen hätähuuto. Vihr tappaa maaseudun. Kesk tappaa kaupunkilaisen. Kok tappaa muut paitsi rikkaat. Rkp rantaruotsalaisten asialla. Nytliikd ei taida tietää itsekkään mitä haluaa. Siinäpä ne.
KD köyhien asialla, anna mun nauraa. KD on mammonanpalvojakristittyjen puolue.
KD:sta on kristillisyys kaukana.
Nyt on varmaan kyse siis bruttopalkasta eli 2500-3000 euroa bruttona tienaavan?
Sanoisin että kannttaa jättää äänestämästä koska jokainen puolue vaan haluaa nostaa veroja ja samalla meitä työläisiä vain kurjistetaan.
T: brutto 2850e/kk ja netto noin 2100e/kk.
Vierailija kirjoitti:
Työssäkäyvän kannattaa äänestää kokoomusta, joka esittää veronkevennyksiä. Enemmän käteen rahaa.
Kokoomus nostaa kulutustasaveroja. Tavallinen työlainen hyötyy "veronalennuksesta" muutaman kympin ja häviää satoja euroja kulutustasaverojen nostoista, joita miljardöörit ja perusturvalla kituuttavat maksavat euromääräisesti saman verran. Ansiotuloveroalet taas ovat prosenttiperusteisia, tavallinen työläinen hyötyy kymppejä isotuloinen satasia. Kokoomuksen anti-Robin Hood politiikkaa on varastaa köyhiltä rikkaille.
Vierailija kirjoitti:
SDP on kaikista huonoista vaihtoehdoista kuitenkin pienipalkkaiselle työntekijälle paras vaihtoehto. Muiden palkansaajien asiaa ajavien puolueiden kannatus on niin pientä, että äänesi menee hukkaan, niin kauan kuin nykyinen järjestelmä on voimassa.
Juuri näin. Kokoomuksen kanssa kisaava vastapuolue on aina paras valinta tavalliselle työläiselle ja hyvinvoinivaltiodemokraatille 👍
Miksi veronalennusta lupaavaa Kokoomusta ei kannata äänestää
Työssäkäyvän kannattaa MUKA äänestää kokoomusta, joka esittää veronkevennyksiä. Enemmän käteen rahaa.
Todellisuudessa Kokoomus nostaa samalla kulutustasaveroja. Tavallinen työlainen hyötyy "veronalennuksesta" muutaman kympin ja häviää satoja euroja kulutustasaverojen nostoista, joita miljardöörit, 2000-3000e/kk tienaavat työläiset ja perusturvalla kituuttavat maksavat euromääräisesti saman verran. Ansiotuloveroalet taas ovat prosenttiperusteisia, tavallinen työläinen hyötyy kymppejä isotuloinen satasia. Kokoomuksen anti-Robin Hood politiikkaa on varastaa köyhiltä rikkaille.
Ap taas täällä.
Ehkä se on kuitenkin tärkeä äänestää sdp, juuri tuon oikeiston vastavoima-argumentin vuoksi, ja tuon kulutusverojutun takia..
Kiitos vastanneille!🙂
Kyllähän se 2500-3000e on todella pieni bruttotulo, käteen hää reilu 2000 ja ei sillä kyllä perheellinen elä. Heti, jos tulee yllättäviä menoja, kuten silmälasit itselle tai lapselle, talous kaatuu. Tämä sähkökriisi oli kyllä osittain sdp.n syy, sen tiedostan. Höveliä energia-ja ulkopolitiikkaa. Persut suhtautuisivat terveen skeptisesti eu.hun, joka on kurjistanut meitä.
Eläkkeeni on noin 2700 euroa kuukaudessa. Tarvitsisin hieman lisää rahaa käyttööni, joten äänestän luultavasti Kokoomusta, kun se on pitänyt veronalennuksia eniten esillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persuja.
Persut nostavat oppositiossa hyvin yhteiskunnan ongelmia esiin, mutta persujen ongelmana on se, että heillä ei ole kuitenkaan tarjota mitään todellista ratkaisua mihinkään ongelmaan. Ei myöskään turvallisuuteen, vaan vastakkain asettelulla luovat vain lisää epävakautta, joka saa aikaan vain lisää ongelmia.
Miten niin, eivät tarjoa mitään ratkaisuja? En ole minkään puolueen kannattaja itse, mutta haluan saada ratkaisuja nykyisiin ongelmiin. En niiden lakaisemista maton alle, enkä toisaalta pelkkää huuteluakaan.
Minusta persut on antaneet joitain ehdotuksia, miten maahantuloa rajoitetaan Oikeasti tiukemmin, rikollisia lähetetään helpommin ulos täältä, ei anneta heille sosiaalitukia helpolla jne. Persut ovat energian suhteen ehdottaneet, että jatketaan esim. turpeen käyttöä. En sano, että kaikki heidän ratkaisunsa ovat sellaisenaan suoraan hyväksyttävä, mutta ihmeellinen asenne on joillain, että kaikki mitä persut ehdottaa, voidaan sivuuttaa hölmöjen huuteluna, jota ei muka tarvitse kuunnella. Ottakaa ihmiset itsekin vastuu kuulijoina ja miettikää ongelmiin todellisia ratkaisuja, älkääkä antako asioiden vain mennä vääjäämättä sinne, minne ne nyt vain sattuvat olevan menossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SDP
Nyt oli aika viiltävää analyysiä. :) Itse kuulun myös tuohon tuloluokkaan, eikä minun asioitani aja yhtään kukaan, ei edes SDP, koska olen yrittäjä. Aika toivoton tilanne yrittää vaikuttaa omiin asioihinsa demokratian kautta, kun todellakaan yhtäkään puoluetta en voisi vähempää kiinnostaa. Olenkin siis yleensä äänestänyt Piraattipuoluetta, koska se on paras puolue ylipäänsä. Siitä toivosta olen jo luopunut, että minullakin olisi minun etujani ajava puolue! Olkaa onnellisia te, joiden asiaa ajetaan politiikassa.
Tämä on täysin totta! Yksinyrittäjillä - joita on valtavasti - ei ole käytännössä mitään sosiaaliturvaa Suomessa. On vain velvollisuuksia, ja niitä on paljon.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus. Ainut tie parempaan suuntaan suomessa.
Kokoomus ei aja kuin yli 5000 tienaavien asiaa
En äänestäis. NIiden takia verot ovat niin korkeita.
ÄÄnestäisin sellaista joka antaa keskituloisenkin vaurastua.