Ketä 2500-3000e tienaavan kannattaa äänestää?
Siinä kaikki.
Kuka ajaa työssäkäyvän, keskituloisen etuja?
Ei ainakaan vassarit, sdp eikä kokoomus?
Tienaan tuon verran, silti eletään kädestä suuhun kun verot yms maksut vievät liikaa palkasta, enkä silti saa mitään tukia. (vaikka olen yh myös)
Kommentit (98)
SDP
Muita ei juuri kiinnosta. KD ja Vas vain köyhien asialla. PS valkoisen vanhoillisen miehen viimeinen hätähuuto. Vihr tappaa maaseudun. Kesk tappaa kaupunkilaisen. Kok tappaa muut paitsi rikkaat. Rkp rantaruotsalaisten asialla. Nytliikd ei taida tietää itsekkään mitä haluaa. Siinäpä ne.
Vierailija kirjoitti:
SDP
Muita ei juuri kiinnosta. KD ja Vas vain köyhien asialla. PS valkoisen vanhoillisen miehen viimeinen hätähuuto. Vihr tappaa maaseudun. Kesk tappaa kaupunkilaisen. Kok tappaa muut paitsi rikkaat. Rkp rantaruotsalaisten asialla. Nytliikd ei taida tietää itsekkään mitä haluaa. Siinäpä ne.
Nyt oli aika viiltävää analyysiä. :) Itse kuulun myös tuohon tuloluokkaan, eikä minun asioitani aja yhtään kukaan, ei edes SDP, koska olen yrittäjä. Aika toivoton tilanne yrittää vaikuttaa omiin asioihinsa demokratian kautta, kun todellakaan yhtäkään puoluetta en voisi vähempää kiinnostaa. Olenkin siis yleensä äänestänyt Piraattipuoluetta, koska se on paras puolue ylipäänsä. Siitä toivosta olen jo luopunut, että minullakin olisi minun etujani ajava puolue! Olkaa onnellisia te, joiden asiaa ajetaan politiikassa.
Kokoomus. Ainut tie parempaan suuntaan suomessa.
Minäkin äänestän sdpeetä koska ne tukevat meitä huonoosaisia, jotka eivät pysty töihin. Harmittaa minuakin kun palkka tulee kelalta joskus myöhässä. 5 vuoden aikana se on myöhästynyt jo 8 kertaa. saan itse 1900€, tiukkaa tekee mutta sopivaa työtä ei ole vielä löytynyt, koska olen ollut jokseenkin nirso niiden suhteen kun en jaksaisi aina herätä tasan kello kahdeksan. yksi työ oli hyvä kun olisi alkanut vasta kympiltä,mutta oli 7 kilometrin päässä ja autoa en omista, niin sitten jätin menemättä. kun ei ole pakko mennä, niin eihän se kannata. olisin sanut siitä palkkaa 2500e kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin äänestän sdpeetä koska ne tukevat meitä huonoosaisia, jotka eivät pysty töihin. Harmittaa minuakin kun palkka tulee kelalta joskus myöhässä. 5 vuoden aikana se on myöhästynyt jo 8 kertaa. saan itse 1900€, tiukkaa tekee mutta sopivaa työtä ei ole vielä löytynyt, koska olen ollut jokseenkin nirso niiden suhteen kun en jaksaisi aina herätä tasan kello kahdeksan. yksi työ oli hyvä kun olisi alkanut vasta kympiltä,mutta oli 7 kilometrin päässä ja autoa en omista, niin sitten jätin menemättä. kun ei ole pakko mennä, niin eihän se kannata. olisin sanut siitä palkkaa 2500e kuussa.
Hohhoijaa kokkari. Olisitpa joskus työkyvyttömänä työkkärin listoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa kokkari. Olisitpa joskus työkyvyttömänä työkkärin listoilla.
En ole käyttänyt ikinä kokkaria. En ole työkyvytön, mutta en ole sopivaa työtä viela löytänyt. 5 vuotta listoilla olen ollut, toivottavasti sopiva työ löytyy koska en voi myöskään muuttaa eteläsuomeen koska ei rahat tule riittämään siellä siksi olen kannattanut sdp koska he tukevat vähäosaisia
Millä tavalla sdp ajaa pienituloisten työläisten asiaa?
Vierailija kirjoitti:
He nostavat rikkaiden veroja jotta miljonääri lapsiperheiltä voidaan ottaa rahaa köyhemmille. Suomessa on 20% miljonäärejä. Tämä on mielestäni epäreilua, tuloja pitää tasoittaa. Onko vaikea ymmärtää ?
Vierailija kirjoitti:
Minuakin kiinnostaa. Lähinnä vaikuttavat ajavan vakituisissa työsuhteissa erilaisia suojatöitä tekevien loisduunareiden asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Tukia on nostettu, ei poistamassa. Kuten eräät haaveilee. Ay-liikkeitä on tuettu, ei räksytetty perään, kuten eräät. Eli palkatkin on nousseet sopimuskierroksilla. Kiky on haudattu, toivottavasti ikuisesti. Koulutus on saannut lisää rahaa.
Kok haluaa alentaan työnverotusta 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He nostavat rikkaiden veroja jotta miljonääri lapsiperheiltä voidaan ottaa rahaa köyhemmille. Suomessa on 20% miljonäärejä. Tämä on mielestäni epäreilua, tuloja pitää tasoittaa. Onko vaikea ymmärtää ?
Haluan kyllä nähdä tilaston jonka mukaan täällä 20% on miljonäärejä :DD
Vierailija kirjoitti:
Ei ole köyhän asialla.
Nukkuvia. Koko peli on suunniteltu sinua ja minua vastaan.
Kyllä se itselläkin demareihin kääntyy. Tietyllä tavalla liberaali oikeistolainen ideologia viehättää minua, eli kokoomus lähinnä, mutta kun valitettavasti tiedän että heidän käytännössä ajamiensa asioiden kannalta olen väliinputoaja, eli väärä puolue omia etuja ajamaan. Kokoomushan ei pahimpien panettelujen vastaisesti halua tappaa köyhiä nälkään ja viluun vaan kyllä hekin haluaa ihan kaikkein pienituloisemmista perustasolla huolehtia, eli jonkinlaainen hyvinvointivaltio. Mutta me tällaiset keskimääräisesti tienaavat ei olla tämän huolenpidon kohteita, meidän pitäisi pärjätä itse, puolueen ajaessa enemmän suurituloisten, paljon omistavien ja suuryritysten asiaa.
Vierailija kirjoitti:
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHSHAAAAAAA
Vierailija kirjoitti:
Joka sataa rikkaiden pussiin. Pienipalkkaista verotetaan muutenkin vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole köyhän asialla.
On, koska kun Suomella menee hyvin on rahaa kaikille. Siihenhän hyvinvointivaltio perustuu. Luuletteko, että velkaa pystyy ottaa loputtomiim. Ei ole mitään ilmaista jakoautomaattia.
Vierailija kirjoitti:
Kok ei aja pienituloisten köyhien asioita. Eikä aja persut. Molempien puolueiden kannattajat ovat hyvätuloisia.
SDP, olen 4 lasteni perheitten mummo. He kaikki ovat tavan työläisiä. Palkat 2500.. 3000e. He kaikki äänestä SDP. Itse olen eläkkeellä ent. Siivooja.