Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sosiaalisista tilanteista kärsivä! Miten pääset eroon ahdistuksesta tilanteen jälkeen?

Vierailija
07.09.2022 |

Koulun vanhempainillan jälkeen taas valtava ahdistus, olen aivan ylikierroksilla ja vaikea hengittää. Sentään menin paikalle.. tiedän että alkoholi purkaisi, mutta en halua sille tielle.
Ennen olen vaan vältellyt tilanteita mahdollisimman paljon, nyt tahtoisin vähän yrittää tsempata, tuo vanhempainillasta selviäminen joten antoi uskoa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinua ahdistaa tuollaisessa tilaisuudessa?

Vierailija
2/12 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wau! Hieno suoritus, jos siis kärsit sosiaalisten tilanteiden pelosta. Voit olla ylpeä itsestäsi. Erikoista kuitenkin, että ahdistuksesi tulee esiin vielä tilanteen jälkeenkin, yleensä se on pahimmillaan ennen tilannetta ja sen aikana.

Ei kannata sortua alkoholiin, vaikka se hetkellisesti toisikin helpotusta. Se vain liian usein vie sitten hiljalleen muihin ongelmiin ja yleensä myös pahentaa seuraavien päivien ahdistus oireilua.

Onnittele itseäsi hyvästä suoriutumisesta ja palkitse itseäsi jotenkin: hieronnalla, lempimusiikilla, saunalla, hyvällä ruoalla/herkulla tai kävelylenkillä.

Älä myöskään pety liikaa, jos joskus tulee takapakkeja, nekin kuuluvat elämään. Ole itsellesi armollinen, mutta älä kuitenkaan mene aina sieltä, missä aita on matalin. Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sua ahdistaa jälkikäteen tarkalleen, tiedätkö? Mua ahdistaa se, että häpeän sitä miten olen jossain aiemmassa tilanteessa toiminut. Se on kauheaa ja voi jatkua pitkään.

Tsemppiä sulle ja mulle!

Kyllä me kehitytään!

Vierailija
4/12 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunominen tai lämmin/jääkylmä suihku rentouttaa. Syö hyvin. Katsele jotakin lempiohjelmaa tai lue hyvää kirjaa.

Vierailija
5/12 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteen jälkeen päässä pyörii kaikki lauseet mitä ihmiset ovat sanoneet. Ja pää vaan kelaa alusta loppuun koko tilannetta. Vaikea selittää, mutta joka kokee samoin niin varmaan ymmärtää.

Vierailija
6/12 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurat mielessäsi niille, joiden luulet nauravan sinulle. Tai naura jonkun kaverin kanssa. Onko siellä vanhempainillassa pakko edes avata suutaan muutoin kuin kertoakseen kenen vanhempi on?

Vierailija
7/12 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vainottu, joten kierrän kaukaa kaiken maailman kissanristiäiset niin pitkään kun voin.

Vierailija
8/12 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista, juuri sinä olet arvokas, ihmeellinen ja ainutlaatuinen, juuri sellaisena kuin olet. Sinä et ole vain sairautesi, vaan olet niin paljon enemmän.

Kukaan meistä ei ole täydellinen ja jokaisen kohdalla riittää, että yrittää parhaansa, mihin se sitten kenenkin kohdalla milloinkin riittää.

Paniikkihäiriöstä/Sosiaalisesta pelosta kärsivät usein ajattelevat, että se oireilu näkyisi todella selvästi ulospäin. Yleensä asia ei ole aivan niin, vaan monet ulkopuoliset eivät edes huomaa sinun erityisemmin jännittävän.

Tiedän toki, että poikkeuksiakin tähän sääntöön löytyy. Monilla myös tilanteet ja oireet vaihtelevat esim sen mukaan miten on syönyt tai nukkunut, älä kuitenkaan anna periksi yhden tai useammankaan epäonnistumisen perusteella.

Vierailija
9/12 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia tilanteita varten on täysin oikeutettua käyttää rauhoittavia lääkkeitä. Ne ovat parempi vaihtoehto alkoholiin verrattuna.

Vierailija
10/12 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän niin hyvin. Välttelen kaikkea tuollaista koska ne ovat henkisesti niin uuvuttavia tilanteita. Olen yleensä aivan totaalisen poikki tuollaisen jälkeen.

Vierailija
11/12 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtaan tunteen, enkä välttele sitä alkoholilla, liikunnalla, netflixillä. Totean, että nyt taas tulee tätä ahdistusta, mistä en tykkää, mutta joka on vain inhottavaa, mutta ei vaarallista. Mitä enemmän hyväksyn tätä oloa nyt, sen nopeammin se häipyy pois ja muita tunteita tulee tilalle. Vaikka mulla on ahdistusta, pystyn tekemään välttämättömät asiat, eikä mikään tärkeä ole uhattuna.

Vierailija
12/12 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön karkkia, pullaa ja suklaata

Juon pesiä ja kahvia

Auttaa

Huono puoli on että

Hampaat mätänee ja oon lihava