Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuntolainan ehto: lainaa ei saa siirtää toiselle luotonantajalle?!

Vierailija
07.09.2022 |

Asuntolainapapereissa lukee: Teillä ei ole mahdollista siirtää tätä lainaa toiselle luotonantajalle. Kaupanteko pian.

Tarkoittaako todella sitä, että en voi 25 vuoteen vaihtaa asuntolainaani toiseen pankkiin? Olen todella järkyttynyt.

Miten tuollainen ehto voi olla laillinen?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi siirtää ottamalla uuden lainan jolla maksaa vanhan pois. Tietysti uuden lainan pankista riippuu miten vakuuksien pitää mennä.

Siis tämä ei ole siirto vaan vanha maksetaan pois uudella toisen pankin lainalla

Ihan normaali pykälä.

Vierailija
22/25 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi sen siirtää. Toinen pankki voi antaa lainaa, että laina maksetaan pois. Eli sitä ei siirretä, vaan maksetaan pois ja olet velkaa toiselle pankille.

Siis antavatko pankit todella asuntolainan minun tililleni, vaikka saisivat panttinsa (= asunnon osakekirjat) vasta maksettuaan tililleni suuren summan rahaa ja saatuani itse osakekirjat pois vanhasta pankista? Toimivatko pankit oikeasti niin luottavaisesti?

Ei

Et saa osakekirjoja itsellesi vaan virkailija tuo tai lähettää ne uuteen pankkiin.

Omaan käteen saat paperit vasta kun laina on maksettu eikä ole vakuutena missään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, ettei saa siirtää lainaa, sitten voidaan nostaa korkoa vaikka kuinka paljon ja olet lainasi kanssa jumissa kiskurisi kanssa.

Vierailija
24/25 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko tätä. Sanamuoto on sellainen, jota ei kyllä pankissa käytetä, ainakaan virallisissa papereissa. Vai onko tuo joku chat-keskustelu?

Vierailija
25/25 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmistat, että voit maksaa lainan pois ilman lisäkuluja milloin vain! Silloin pankin vaihto onnistuu. Eli toisesta pankista otetulla lainalla maksetaan vanha laina pois.

Voi sen lainan maksaa pois ihan omilla säästöilläänkin. Mulla mm. on tällainen rahatilanne ollut jo yli vuoden, mutta lainan korko on toistaiseksi niin halpa, ettei se ole taloudellisesti ollut perusteltua.

Siis häh?

Toisin sanoen sinulla ei ole lainaa eikä omia säästöjä jos plussat ja miinukset lasketaan?

Mitä järkee maksaa minkäänlaista korkoa jos voisi maksaa velkansa.....?

Älyy hoiiii!