Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanonko vain, nytkö sinä jo tulit kotiin?

Vierailija
07.09.2022 |

Onko ehdotuksia tähän tilanteeseen:
Siippani tapana on lähteä päiviksi pois. Ei kerro, minne menee, eikä kerro palatessaankaan. Puhelimeensa ei saa yhteyttä.
Olen jo aikoja sitten lopettanut peräänsä soittelun. Sitä hän odottanee, että soittaisin ja kysyisin, missä olet.
En ole aikoihin kysellyt palatessaankaan, missä olit.
Hän ei koskaan soita kysyäkseen, onko täällä kaikki hyvin. Kuukauden sisään on jo toinen tämmöinen reissu meneillään.
Olen testannut kerran mykkäkoulua, josta ei vaikutusta ollut. Alkuun paheksuin, ja sanoin häntä vastuuttomaksi. Se ei ole vaikuttanut hänen toimintatapaansa.

Olisiko teillä kommentoijat jotain vinkkiä, miten minun pitäisi toimia, kun siippa palailee muutaman yön reissultaan. Ainakaan ilahtunut en ole, kun palaa. Veikkaan, että hän haluaisi mustasukkaisuusreaktion. Ei tule tapahtumaan. Eikä käy sekään, että sanoisin, että olin huolissani.

Ikävä puoli hänen kannaltaan on se, kun hän on jopa viikonkin pois usein, niin jos hänelle olisi jotain sattunut, en arvaa tehdä vaikka katoamisilmoitusta. Tapahan on piintynyt, eikä ole lainkaan poikkeuksellista, että hänestä ei kuulu mitään päiväkausiin.

Kommentit (192)

Vierailija
121/192 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on sinulla ap ongelma, jota kannattaa alkaa käsittelemään. Yrität huumorilla peitellä vakavaa asiaa. Jos sinä haluat kannustaa miestäsi olemaan mahdollisimman kauan reissuillaan, niin eiköhän kannata nyt vain niellä ylpeytesi (jos se on syy olla liitossa), käydä Kelan sivuilla tutkimassa tukia (jos olet liitossa taloudellisten asioiden vuoksi) ja ottaa yhteyttä vaikka perheasian neuvottelukeskukseen, jossa neuvotaan erossa eteenpäin myös lasten kannalta. 

Jos olet lasten takia liitossa, muista että lapset ymmärtävät enemmän kuin luuletkaan, etkä ole mitenkään esimerkki lapsillesi tämän toiminnan vuoksi. Haluatko, että he oppivat tällaisen parisuhdemallin? Että puoliso voi tehdä ihan mitä vain ja itse pitää se kestää? Tuskinpa. 

Mene itseesi ja mieti, mitä tällä kysymykselläsi hait - haluatko meiltä empatiaa ja myötätuntoa vai oikeita neuvoja. Oikeat neuvot ovat nyt se, että älä tosiaan enää katsele tuollaista vaan ota elämä omiin käsiisi, lopeta selittely ja tekosyyt ja pistä mies vastuuseen teoistaan. 

Kuten alkoholi ei lopeta juomistaan ennenkuin tulee se viimeinen herätys, joko oma terveys pettää tai perhe lähtee. Joskus sekään ei auta, mutta nämä asiat eivät ole muiden ratkaistavissa. Miehesi on tehnyt nämä valinnat eikä sinun shampanjapullojen poksauttelu muuta yhtään mitään. Lähde tai pistä eropaperit sisälle. Tai vaihda lukot. Tai ota miehesi vakavaan puhutteluun. Voitte mennä myös perheasian neuvottelukeskukseen puhumaan, jos se sinusta tuntuu paremmalta. Tai ota joku läheinen mukaan keskusteluun, jotta sävy pysyy asiallisena. 

Ei tässä mitkään odottelut auta, eikä vihjailut. Tietysti mikäli koet, että on mukavaa kun mies sitten kuitenkin tulee reissuiltaan kotiin ja koet siitä jotain tyydytystä, niin pysy siinä tilanteessa missä olet. Mutta silloin tämä foorumi on tuskin kannattaa hakea kauheasti myötätuntoa. 

Muista kuitenkin lapsesi, millaisen esimerkin heille annat parisuhteesta ja perheestä?

En minä täältä myötätuntoa hae. Vakavat keskustelut eivät tuota tulosta. Mielestäni olen jo siihen suuntaan mennyt, että otan elämäni omiin käsiini. En kuvittele muutosta tapahtuvan.

Kysyin palstalaisilta lähinnä ehdotuksia siihen, että miten jatkossa toimisin eri tavalla miehen palatessa jälleen reissultaan. En siis halua jatkaa samalla kaavalla, kuin ennen. Muutostahan minä tässä etsin. En minä myöskään kuvittele saavani empatiaryöppyä, vaan uusia ehdotuksia siitä, mitä kannattaisi nyt tällä kerralla todeta miehelle tullessaan. -ap

Sano :"Morjens! Olen tässä miettinyt ja päättänyt, että haluan erota. Mites tässä nyt käytännössä edettäisiin?"

Lopeta typerät "ei kiinnosta että olit pois" leikkisi.

Tiedän, ettei saman pelin pelaaminen ole aikuisen hommaa. Haluaisin edes kerran kuittailla takaisin. -ap

Vierailija
122/192 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eropaperit vetämään ja kirjallinen häätöilmoitus miehelle. Että on esimerkiksi 2kk aikaa muuttaa pois. Jos muutenkin jo katoilee, niin eiköhän se suosiolla lähde. Jos ei kirjojaan itse pois siirrä, saat ne siirrettyä itse maistraatin kautta. Ilmoitat sinne, että tämä henkilö ei enää asu täällä. Tämä tuskin onnistuu ennenkuin ero on astunut voimaan.

Toki suosittelen ottamaan yhteyttä juristiin, osaa kertoa nämä asiat paremmin että mitä tehdä ja miten edetä. Mutta kyllä sen toisen sieltä ulos saa hoidettua. Saattaa toki ottaa aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/192 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just niin, että ilmoitat haluavasi erota. Selvästikään et miehenkuvatustasi rakasta eikä hän sinua.

Samantien vaan puhumaan, miten asia etenee, ja miten lusikat ja muut jaetaan.

Ihan absurdilta kuulostaa tuo teidän yhteiselämänne ja miehen toiminta!!!

Olet aivan oikeassa.   Tavarat jaetaan. Jatketaan omillamme -ap

Vierailija
124/192 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella perheellä on omat tapansa ja se heille suotakoon. Avaajan perheessäkin kaikki tuntuu olevan ihan ok. Ukko käy reissuillaan ja palaa rakastettavan kultansa luokse aina. Ei meidän muiden tarvitse siitä huolestua.

Vierailija
125/192 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua, että mieheni aiheuttaa minulle harmia jatkossa. Päätin ilmoittaa asian hänelle.

Minä elän omaa elämääni en hänen kuvioita. -ap

Vierailija
126/192 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eropaperit vetämään ja kirjallinen häätöilmoitus miehelle. Että on esimerkiksi 2kk aikaa muuttaa pois. Jos muutenkin jo katoilee, niin eiköhän se suosiolla lähde. Jos ei kirjojaan itse pois siirrä, saat ne siirrettyä itse maistraatin kautta. Ilmoitat sinne, että tämä henkilö ei enää asu täällä. Tämä tuskin onnistuu ennenkuin ero on astunut voimaan.

Toki suosittelen ottamaan yhteyttä juristiin, osaa kertoa nämä asiat paremmin että mitä tehdä ja miten edetä. Mutta kyllä sen toisen sieltä ulos saa hoidettua. Saattaa toki ottaa aikaa.

Kiitos kommentistasi. Nyt tulee asiaa. Saan  siis annettua häätöilmoituksen miehelle. Voiko häätöilmoitus olla itseni tekemä kirjallisesti? -ap

Vierailija
127/192 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso elelee jo suuren osan kuukaudessa pois. Haluaisin tuon asumuseron voimaan nyt. 

Hänellä lienee paikka, missä oleilee. Peli jatkuu niin, että ilmoitan häädöstä. Pelataan sitten näin, -ap

Vierailija
128/192 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vastaava tilanne, mutta ollaan avoliitossa ja omistetaan "koti" puoliksi. Hankalaa kun ei voi vain käskeä miestä häipymään ja toisen kämpän hankkiminen ennen tämän myyntiä ei mahdollista.

Vierailija
129/192 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollakin lisätietoa tuosta häätökuviosta, että miten tulisi toimia? -ap

Vierailija
130/192 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla vastaava tilanne, mutta ollaan avoliitossa ja omistetaan "koti" puoliksi. Hankalaa kun ei voi vain käskeä miestä häipymään ja toisen kämpän hankkiminen ennen tämän myyntiä ei mahdollista.

Millainen kuvio sinulla on sen puolison kanssa? On tervetullutta tähän ketjuun omat kokemukset. Kukaan ei voi sanoa, ettei liity aloitukseen, kun kokemuksia haluan kuulla. -ap

Vierailija
131/192 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näkisi mitään huumorin kaltaista tilanteessani. Haluan ilmoittaa häädöstänsä mahdollisimman pian.

Minulla on  oikeus häätää omasta kodistani henkilö, jota en siedä. Miten häätöprosessi etenee? Onko ohjeita? -ap

Vierailija
132/192 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on paha ihminen.Hän tahtoo nujertaa minut lopullisesti toiminnallansa. Nyt meni metsään rytisemällä. Ei tule onnistumaan. Sen takaan hyvät palstalaiset. 

Mieheni tavoite ei ole saavutettavissa. Olipa hyvä, että silmäni avautuivat. -ap

Vierailija
133/192 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudutko maksamaan äijän ulos asunnostasi, toivottavasti olet ymmärtänyt tehdä avioehdon....luulen että et ole ja siksi roikut ääliössä.... Huhhuh, on sairasta 😬

Vierailija
134/192 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen sinua varomaan ap. Mies voi olla täysin arvaamaton kun erosta puhutaan jne.

Vierailija
135/192 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen sinua varomaan ap. Mies voi olla täysin arvaamaton kun erosta puhutaan jne.

Olen samaa mieltä kanssasi. Epäluotettava hän ainakin on -ap

Vierailija
136/192 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joudutko maksamaan äijän ulos asunnostasi, toivottavasti olet ymmärtänyt tehdä avioehdon....luulen että et ole ja siksi roikut ääliössä.... Huhhuh, on sairasta 😬

Sairasta on kuvio. Yritän nyt toimia oikein. Annan häätöilmoituksen aluksi. -ap

Vierailija
137/192 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä päivä saapuu jo iltaan. Ei hän ole enää minkään arvoinen meille. Menköön menojaan jatkossakin. Se lienee ihaninta, mitä maailmassa on. Vapaasti vaan. -ap

Vierailija
138/192 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan vapaasti mennä jatkossakin. Go for it. Sopii minulle. Menoks, sano Annie Lenox. Ei paljon kiinnostele.

Saahan ihminen tehdä elämässään mitä haluaa. Esimerkiksi pellen itsestään. -ap

Vierailija
139/192 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on alkanut vaikuttaa pro volta, kenellä perheenäidillä on muka tuntitolkulla aikaa pyöriä av:lla jos on lapset hoidettavana ja koti yksin pyöritettävänä...Jatkuvasti vastailee itselleen tässä ketjussa ja haluaa pitää keskustelua käynnissä, epäilyttävää

Vierailija
140/192 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti hävettää jo aikuisen miehen puolesta. Häpeä on hänen omansa. Ei auta itkut puolin, ei toisin. -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä