Sanonko vain, nytkö sinä jo tulit kotiin?
Onko ehdotuksia tähän tilanteeseen:
Siippani tapana on lähteä päiviksi pois. Ei kerro, minne menee, eikä kerro palatessaankaan. Puhelimeensa ei saa yhteyttä.
Olen jo aikoja sitten lopettanut peräänsä soittelun. Sitä hän odottanee, että soittaisin ja kysyisin, missä olet.
En ole aikoihin kysellyt palatessaankaan, missä olit.
Hän ei koskaan soita kysyäkseen, onko täällä kaikki hyvin. Kuukauden sisään on jo toinen tämmöinen reissu meneillään.
Olen testannut kerran mykkäkoulua, josta ei vaikutusta ollut. Alkuun paheksuin, ja sanoin häntä vastuuttomaksi. Se ei ole vaikuttanut hänen toimintatapaansa.
Olisiko teillä kommentoijat jotain vinkkiä, miten minun pitäisi toimia, kun siippa palailee muutaman yön reissultaan. Ainakaan ilahtunut en ole, kun palaa. Veikkaan, että hän haluaisi mustasukkaisuusreaktion. Ei tule tapahtumaan. Eikä käy sekään, että sanoisin, että olin huolissani.
Ikävä puoli hänen kannaltaan on se, kun hän on jopa viikonkin pois usein, niin jos hänelle olisi jotain sattunut, en arvaa tehdä vaikka katoamisilmoitusta. Tapahan on piintynyt, eikä ole lainkaan poikkeuksellista, että hänestä ei kuulu mitään päiväkausiin.
Kommentit (192)
Eropaperit vetämään ja kirjallinen häätöilmoitus miehelle. Että on esimerkiksi 2kk aikaa muuttaa pois. Jos muutenkin jo katoilee, niin eiköhän se suosiolla lähde. Jos ei kirjojaan itse pois siirrä, saat ne siirrettyä itse maistraatin kautta. Ilmoitat sinne, että tämä henkilö ei enää asu täällä. Tämä tuskin onnistuu ennenkuin ero on astunut voimaan.
Toki suosittelen ottamaan yhteyttä juristiin, osaa kertoa nämä asiat paremmin että mitä tehdä ja miten edetä. Mutta kyllä sen toisen sieltä ulos saa hoidettua. Saattaa toki ottaa aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Just niin, että ilmoitat haluavasi erota. Selvästikään et miehenkuvatustasi rakasta eikä hän sinua.
Samantien vaan puhumaan, miten asia etenee, ja miten lusikat ja muut jaetaan.
Ihan absurdilta kuulostaa tuo teidän yhteiselämänne ja miehen toiminta!!!
Olet aivan oikeassa. Tavarat jaetaan. Jatketaan omillamme -ap
Jokaisella perheellä on omat tapansa ja se heille suotakoon. Avaajan perheessäkin kaikki tuntuu olevan ihan ok. Ukko käy reissuillaan ja palaa rakastettavan kultansa luokse aina. Ei meidän muiden tarvitse siitä huolestua.
En halua, että mieheni aiheuttaa minulle harmia jatkossa. Päätin ilmoittaa asian hänelle.
Minä elän omaa elämääni en hänen kuvioita. -ap
Vierailija kirjoitti:
Eropaperit vetämään ja kirjallinen häätöilmoitus miehelle. Että on esimerkiksi 2kk aikaa muuttaa pois. Jos muutenkin jo katoilee, niin eiköhän se suosiolla lähde. Jos ei kirjojaan itse pois siirrä, saat ne siirrettyä itse maistraatin kautta. Ilmoitat sinne, että tämä henkilö ei enää asu täällä. Tämä tuskin onnistuu ennenkuin ero on astunut voimaan.
Toki suosittelen ottamaan yhteyttä juristiin, osaa kertoa nämä asiat paremmin että mitä tehdä ja miten edetä. Mutta kyllä sen toisen sieltä ulos saa hoidettua. Saattaa toki ottaa aikaa.
Kiitos kommentistasi. Nyt tulee asiaa. Saan siis annettua häätöilmoituksen miehelle. Voiko häätöilmoitus olla itseni tekemä kirjallisesti? -ap
Puoliso elelee jo suuren osan kuukaudessa pois. Haluaisin tuon asumuseron voimaan nyt.
Hänellä lienee paikka, missä oleilee. Peli jatkuu niin, että ilmoitan häädöstä. Pelataan sitten näin, -ap
Mulla vastaava tilanne, mutta ollaan avoliitossa ja omistetaan "koti" puoliksi. Hankalaa kun ei voi vain käskeä miestä häipymään ja toisen kämpän hankkiminen ennen tämän myyntiä ei mahdollista.
Onko jollakin lisätietoa tuosta häätökuviosta, että miten tulisi toimia? -ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla vastaava tilanne, mutta ollaan avoliitossa ja omistetaan "koti" puoliksi. Hankalaa kun ei voi vain käskeä miestä häipymään ja toisen kämpän hankkiminen ennen tämän myyntiä ei mahdollista.
Millainen kuvio sinulla on sen puolison kanssa? On tervetullutta tähän ketjuun omat kokemukset. Kukaan ei voi sanoa, ettei liity aloitukseen, kun kokemuksia haluan kuulla. -ap
En näkisi mitään huumorin kaltaista tilanteessani. Haluan ilmoittaa häädöstänsä mahdollisimman pian.
Minulla on oikeus häätää omasta kodistani henkilö, jota en siedä. Miten häätöprosessi etenee? Onko ohjeita? -ap
Mies on paha ihminen.Hän tahtoo nujertaa minut lopullisesti toiminnallansa. Nyt meni metsään rytisemällä. Ei tule onnistumaan. Sen takaan hyvät palstalaiset.
Mieheni tavoite ei ole saavutettavissa. Olipa hyvä, että silmäni avautuivat. -ap
Joudutko maksamaan äijän ulos asunnostasi, toivottavasti olet ymmärtänyt tehdä avioehdon....luulen että et ole ja siksi roikut ääliössä.... Huhhuh, on sairasta 😬
Suosittelen sinua varomaan ap. Mies voi olla täysin arvaamaton kun erosta puhutaan jne.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen sinua varomaan ap. Mies voi olla täysin arvaamaton kun erosta puhutaan jne.
Olen samaa mieltä kanssasi. Epäluotettava hän ainakin on -ap
Vierailija kirjoitti:
Joudutko maksamaan äijän ulos asunnostasi, toivottavasti olet ymmärtänyt tehdä avioehdon....luulen että et ole ja siksi roikut ääliössä.... Huhhuh, on sairasta 😬
Sairasta on kuvio. Yritän nyt toimia oikein. Annan häätöilmoituksen aluksi. -ap
Tässä päivä saapuu jo iltaan. Ei hän ole enää minkään arvoinen meille. Menköön menojaan jatkossakin. Se lienee ihaninta, mitä maailmassa on. Vapaasti vaan. -ap
Annan vapaasti mennä jatkossakin. Go for it. Sopii minulle. Menoks, sano Annie Lenox. Ei paljon kiinnostele.
Saahan ihminen tehdä elämässään mitä haluaa. Esimerkiksi pellen itsestään. -ap
Ap on alkanut vaikuttaa pro volta, kenellä perheenäidillä on muka tuntitolkulla aikaa pyöriä av:lla jos on lapset hoidettavana ja koti yksin pyöritettävänä...Jatkuvasti vastailee itselleen tässä ketjussa ja haluaa pitää keskustelua käynnissä, epäilyttävää
Oikeasti hävettää jo aikuisen miehen puolesta. Häpeä on hänen omansa. Ei auta itkut puolin, ei toisin. -ap
Tiedän, ettei saman pelin pelaaminen ole aikuisen hommaa. Haluaisin edes kerran kuittailla takaisin. -ap