Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanonko vain, nytkö sinä jo tulit kotiin?

Vierailija
07.09.2022 |

Onko ehdotuksia tähän tilanteeseen:
Siippani tapana on lähteä päiviksi pois. Ei kerro, minne menee, eikä kerro palatessaankaan. Puhelimeensa ei saa yhteyttä.
Olen jo aikoja sitten lopettanut peräänsä soittelun. Sitä hän odottanee, että soittaisin ja kysyisin, missä olet.
En ole aikoihin kysellyt palatessaankaan, missä olit.
Hän ei koskaan soita kysyäkseen, onko täällä kaikki hyvin. Kuukauden sisään on jo toinen tämmöinen reissu meneillään.
Olen testannut kerran mykkäkoulua, josta ei vaikutusta ollut. Alkuun paheksuin, ja sanoin häntä vastuuttomaksi. Se ei ole vaikuttanut hänen toimintatapaansa.

Olisiko teillä kommentoijat jotain vinkkiä, miten minun pitäisi toimia, kun siippa palailee muutaman yön reissultaan. Ainakaan ilahtunut en ole, kun palaa. Veikkaan, että hän haluaisi mustasukkaisuusreaktion. Ei tule tapahtumaan. Eikä käy sekään, että sanoisin, että olin huolissani.

Ikävä puoli hänen kannaltaan on se, kun hän on jopa viikonkin pois usein, niin jos hänelle olisi jotain sattunut, en arvaa tehdä vaikka katoamisilmoitusta. Tapahan on piintynyt, eikä ole lainkaan poikkeuksellista, että hänestä ei kuulu mitään päiväkausiin.

Kommentit (192)

Vierailija
101/192 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuvio kaverini lapsuudenperheessä, isä katoili säännöllisesti ja läheisriippuva äiti piti kynsin ja hampain kiinni puolisosta, vaikka tiesi että petti ja oli myös väkivaltainen.

Tarvitseeko kertoakaan, että perheen tyttärestä tuli myös vakavasti läheisriippuvainen ja joutui aikuisena terapiaan traumojen takia...

Vierailija
102/192 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin miehenä kysyn ihan mielenkiinnosta, että miksi katsot tollasta ihmistä ylipäätään. Onko toi jotenkin niin erikoinen ihminen, ettö siedät tota menoa.

Tietenkin saat sietää. Mutta, kun ajattelen itseäni, niin en edes kehtaisi omalle naiselle noin tehdä. Ja tuskin kattois minulta tota menoa.

Kerran olen ollut ilmoittamatta pois hänen tutkasta ja hänen ystävät sanoi, että olen pettämässä ja heräilen toisen naisen luota. Avokki tietenkin uskoi tämän kaiken ja oli ok, kun palaan niin kamat oli pakattuna. Olin sairaalassa, kun joku löi huvikseen minua takaraivoon mailalla. Tekijä jäi kiinni kyllä myöhemmin. Ryösti minut eikä kukaan tiennyt kuka olen. Kun heräilin Meilahdesta, niin mietin missä vtusssssssa olen. Meni kännykkä, lompakko ja ihan kaikki. Jopa kotiavaimet kelpas. Rahaa oli nostanu lähimaksulla vaan 50e ja apteekissa minun kelakortilla oli hakemassa jotain lääkkeitä mitä minulle ei ollu edes määrätty. Oli ollut niin sekasin, että luuli jotain outoa. Apteekissa olivat soittaneet poliisit.

Mutta heti olin pettämässä kavereiden mielestä. Avokki uskoi ja kun kysyin miksi, niin sanoi ettei uskonut ikinä, mutta kaikkki painosti ja huuteli ja sekoitti pääni. Ymmärsin häntä. Samalla sanoin usko seuraavalla kerralla toisin, koska en ikinä petä sinua.

Tämä sinun tapaus koskettaa. Olen pahoillani. Kertokaa muutkin näitä tapauksia, mitä olette kohdanneet elämässänne. -ap

Minä puolestani kerron, miten meidän kuvio etenee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/192 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taitaa tulla yllärinä aviomiehelleni, kun kehoitan pakkaamaan tavaransa sitten kun tulee nykyiseen kotiinsa. Siinä vaiheessa hänelle viimeistään pitäisi valjeta, että käytöksensä on ala-arvoitsta.

-ap

Vierailija
104/192 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

korjaan ala-arvoista

Vierailija
105/192 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdeltaisiko lähimmäisiä niin, kuin haluamme itseämme kohdeltavan?

Kohdellaan vaan. Hän saa nyt hylkäämiseni, jota on kerjännyt vuosikausia.-ap

Vierailija
106/192 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko olla provo. Ei kukaan täyspäinen tässä tilanteessa jatka. Ap:n vastauksetkin vaikuttaa niin oudoilta.

Luuletko ihan oikeasti, että kaikki täällä olisivat täyspäisiä? Ei todellakaan. Kaikki me olemme tavalla tai toisella, enemmän tai vähemmän sekaisin. Ainakin kaikki AV-mammat.

Vierailija
107/192 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, kuulostat hiukan passiivis-aggressiiviselta ja lapselliselta noilla "korkkaanko skumpan/askartelenko mitalin" -jutuilla,

Ihan kuin saisit jonkinlaista kiksiä siitä, että olet kynnysmatto.

olet saanut täällä paljon hyviä vinkkejä siitä, että tuollainen suhde olisi järkevä katkaista ja alkaa aidot toimenpiteet eron hankkimiseksi. 

Mitä väliä sillä on, miten reagoit kun hän tulee kotiin - noteeraat hänet/et noteeraa.. oleellista kai lienee, että lopetat olemasta kotona nyhjöttävä kynnysmatto ja mietit mitä SINÄ haluat elämältäsi ja alat toimia sen tavoitteen saamiseksi. 

Vierailija
108/192 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa muutkin kokemuksistanne. Tämä keskustelu sopii myös muille saman kokeneille. Eihän kukaan sano, että ei liity aloitukseen.

Voi olla pienoinen sokki siipalle se, että ilmoitan kantani suhteestamme. Jatko ei ole horisontissa.-ap

Vierailija
109/192 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, kuulostat hiukan passiivis-aggressiiviselta ja lapselliselta noilla "korkkaanko skumpan/askartelenko mitalin" -jutuilla,

Ihan kuin saisit jonkinlaista kiksiä siitä, että olet kynnysmatto.

olet saanut täällä paljon hyviä vinkkejä siitä, että tuollainen suhde olisi järkevä katkaista ja alkaa aidot toimenpiteet eron hankkimiseksi. 

Mitä väliä sillä on, miten reagoit kun hän tulee kotiin - noteeraat hänet/et noteeraa.. oleellista kai lienee, että lopetat olemasta kotona nyhjöttävä kynnysmatto ja mietit mitä SINÄ haluat elämältäsi ja alat toimia sen tavoitteen saamiseksi. 

Eli paras vaihtoehto on vaan todeta miehelle, että pakkaa kamas, ja häivy silmistäni. Ei kuittailua hupailuilla? En saisi edes kerran maksaa potut pottuina?-ap

Vierailija
110/192 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa hommaat uuden kämpän ja kun ukkeli lähtee reissuillensa, muutat omat kamasi uuteen asuntoon etkä jätä mitään yhteystietoja ja tietenkään et hänen yhteydenottoihinsa vastaa.

Jos tuo aloitus on totta, niin samaa suosittelen!

Vierailija
111/192 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen että -ap keksii kaikenlaista, kun kovin "tapahtumarikasta" on hänen elämänsä. Ja muut antavat ohjeita sen minkä kerkiävät. Lukekaa vaikka hyvää kirjallisuutta välillä.

Vierailija
112/192 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni tavalla parisuhdetta ei hoideta hyvälle mallille. Toimintansa takia hän saa vaan lähtöpassit.-ap

Vierailija
113/192 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi oleellinen seikka on se, miten miehesi kohtelee sinua ja lapsia silloin, kun on kotona? En tarkoita tilannetta, jolloin hän on juuri palannut reissusta, vaan ihan niitä tavallisimpia päiviä, kun hän on kotona.

Vierailija
114/192 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen että -ap keksii kaikenlaista, kun kovin "tapahtumarikasta" on hänen elämänsä. Ja muut antavat ohjeita sen minkä kerkiävät. Lukekaa vaikka hyvää kirjallisuutta välillä.

Ei tässä mitään tapahtumarikasta ole tapahtunut, koska miehestä ei kuulu mitään. 

Kirjallisuuden lukeminen ei auta nyt.-ap

Vierailija
115/192 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi oleellinen seikka on se, miten miehesi kohtelee sinua ja lapsia silloin, kun on kotona? En tarkoita tilannetta, jolloin hän on juuri palannut reissusta, vaan ihan niitä tavallisimpia päiviä, kun hän on kotona.

Kohtelee kotona ollessaan siedettävästi. -ap

Vierailija
116/192 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa hommaat uuden kämpän ja kun ukkeli lähtee reissuillensa, muutat omat kamasi uuteen asuntoon etkä jätä mitään yhteystietoja ja tietenkään et hänen yhteydenottoihinsa vastaa.

Jos tuo aloitus on totta, niin samaa suosittelen!

Minulla on oma asunto jo. Minä omistan asuntoni yksin. Miksi minun pitäisi paeta omistamastani kodistani?-ap

Vierailija
117/192 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko olla provo. Ei kukaan täyspäinen tässä tilanteessa jatka. Ap:n vastauksetkin vaikuttaa niin oudoilta.

Millä tavalla vastaukseni vaikuttaa oudolta? -ap

Sulla on erikoisen passiivinen suhtautuminen miehesi tekemisiin. Kirjoitat miehesi tekemisistä toteavasti, ikäänkuin raportoisit sateesta, ukkosesta tai muusta luonnonilmiöstä, joka tulee ja menee sinusta riippumatta. Normaali mies ei toimi kuten miehesi, mutta eipä myöskään normaali nainen olisi jäänyt seuraamaan, mitä mies tekee.

Vierailija
118/192 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on sinulla ap ongelma, jota kannattaa alkaa käsittelemään. Yrität huumorilla peitellä vakavaa asiaa. Jos sinä haluat kannustaa miestäsi olemaan mahdollisimman kauan reissuillaan, niin eiköhän kannata nyt vain niellä ylpeytesi (jos se on syy olla liitossa), käydä Kelan sivuilla tutkimassa tukia (jos olet liitossa taloudellisten asioiden vuoksi) ja ottaa yhteyttä vaikka perheasian neuvottelukeskukseen, jossa neuvotaan erossa eteenpäin myös lasten kannalta. 

Jos olet lasten takia liitossa, muista että lapset ymmärtävät enemmän kuin luuletkaan, etkä ole mitenkään esimerkki lapsillesi tämän toiminnan vuoksi. Haluatko, että he oppivat tällaisen parisuhdemallin? Että puoliso voi tehdä ihan mitä vain ja itse pitää se kestää? Tuskinpa. 

Mene itseesi ja mieti, mitä tällä kysymykselläsi hait - haluatko meiltä empatiaa ja myötätuntoa vai oikeita neuvoja. Oikeat neuvot ovat nyt se, että älä tosiaan enää katsele tuollaista vaan ota elämä omiin käsiisi, lopeta selittely ja tekosyyt ja pistä mies vastuuseen teoistaan. 

Kuten alkoholi ei lopeta juomistaan ennenkuin tulee se viimeinen herätys, joko oma terveys pettää tai perhe lähtee. Joskus sekään ei auta, mutta nämä asiat eivät ole muiden ratkaistavissa. Miehesi on tehnyt nämä valinnat eikä sinun shampanjapullojen poksauttelu muuta yhtään mitään. Lähde tai pistä eropaperit sisälle. Tai vaihda lukot. Tai ota miehesi vakavaan puhutteluun. Voitte mennä myös perheasian neuvottelukeskukseen puhumaan, jos se sinusta tuntuu paremmalta. Tai ota joku läheinen mukaan keskusteluun, jotta sävy pysyy asiallisena. 

Ei tässä mitkään odottelut auta, eikä vihjailut. Tietysti mikäli koet, että on mukavaa kun mies sitten kuitenkin tulee reissuiltaan kotiin ja koet siitä jotain tyydytystä, niin pysy siinä tilanteessa missä olet. Mutta silloin tämä foorumi on tuskin kannattaa hakea kauheasti myötätuntoa. 

Muista kuitenkin lapsesi, millaisen esimerkin heille annat parisuhteesta ja perheestä?

En minä täältä myötätuntoa hae. Vakavat keskustelut eivät tuota tulosta. Mielestäni olen jo siihen suuntaan mennyt, että otan elämäni omiin käsiini. En kuvittele muutosta tapahtuvan.

Kysyin palstalaisilta lähinnä ehdotuksia siihen, että miten jatkossa toimisin eri tavalla miehen palatessa jälleen reissultaan. En siis halua jatkaa samalla kaavalla, kuin ennen. Muutostahan minä tässä etsin. En minä myöskään kuvittele saavani empatiaryöppyä, vaan uusia ehdotuksia siitä, mitä kannattaisi nyt tällä kerralla todeta miehelle tullessaan. -ap

Sano :"Morjens! Olen tässä miettinyt ja päättänyt, että haluan erota. Mites tässä nyt käytännössä edettäisiin?"

Lopeta typerät "ei kiinnosta että olit pois" leikkisi.

Vierailija
119/192 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla vastaukseni vaikuttaa oudolta? -ap

Sulla on erikoisen passiivinen suhtautuminen miehesi tekemisiin. Kirjoitat miehesi tekemisistä toteavasti, ikäänkuin raportoisit sateesta, ukkosesta tai muusta luonnonilmiöstä, joka tulee ja menee sinusta riippumatta. Normaali mies ei toimi kuten miehesi, mutta eipä myöskään normaali nainen olisi jäänyt seuraamaan, mitä mies tekee.

Hyvin kuvailtu. Kiitos vastauksestasi. Yritän normalisoitua. -ap

Vierailija
120/192 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just niin, että ilmoitat haluavasi erota. Selvästikään et miehenkuvatustasi rakasta eikä hän sinua.

Samantien vaan puhumaan, miten asia etenee, ja miten lusikat ja muut jaetaan.

Ihan absurdilta kuulostaa tuo teidän yhteiselämänne ja miehen toiminta!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi