Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanonko vain, nytkö sinä jo tulit kotiin?

Vierailija
07.09.2022 |

Onko ehdotuksia tähän tilanteeseen:
Siippani tapana on lähteä päiviksi pois. Ei kerro, minne menee, eikä kerro palatessaankaan. Puhelimeensa ei saa yhteyttä.
Olen jo aikoja sitten lopettanut peräänsä soittelun. Sitä hän odottanee, että soittaisin ja kysyisin, missä olet.
En ole aikoihin kysellyt palatessaankaan, missä olit.
Hän ei koskaan soita kysyäkseen, onko täällä kaikki hyvin. Kuukauden sisään on jo toinen tämmöinen reissu meneillään.
Olen testannut kerran mykkäkoulua, josta ei vaikutusta ollut. Alkuun paheksuin, ja sanoin häntä vastuuttomaksi. Se ei ole vaikuttanut hänen toimintatapaansa.

Olisiko teillä kommentoijat jotain vinkkiä, miten minun pitäisi toimia, kun siippa palailee muutaman yön reissultaan. Ainakaan ilahtunut en ole, kun palaa. Veikkaan, että hän haluaisi mustasukkaisuusreaktion. Ei tule tapahtumaan. Eikä käy sekään, että sanoisin, että olin huolissani.

Ikävä puoli hänen kannaltaan on se, kun hän on jopa viikonkin pois usein, niin jos hänelle olisi jotain sattunut, en arvaa tehdä vaikka katoamisilmoitusta. Tapahan on piintynyt, eikä ole lainkaan poikkeuksellista, että hänestä ei kuulu mitään päiväkausiin.

Kommentit (192)

Vierailija
61/192 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras ylläri ois tyhjä (tai sinun tavaroista tyhjä) koti tai lukko johon avain ei käy.

Oikeesti. Ei kai kukaan alistu tollasen käytöksen uhriks. Toivon, että alottaja ei oo tosissaan.

Vierailija
62/192 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juujuuu, ja lehmät lentää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/192 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeet kannattas ottaa kirjoitti:

Ap oletko sä aivan toope? Sun äijäs on täys mulkku ja sinä vielä pässimpi kun roikut tollasessa mullissa. Lähde ny hyvän sään aikana meneen. Mieluummin yksinki ku tommosen lolleron kanssa. Kaikkia se leipä elättää.

No tästä viestistä tuli ensimmäinen hymyni tälle päivälle. Onhan hän mulqvist, en sitä kiellä.

Ajattelin alkuun vaatia vuokran maksamista minulle, koska käytännössä hän on kuin vuokralainen minun asunnossani. Mikäli hän täällä mielii asustella vielä jatkossa. -ap

Vierailija
64/192 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihda lukot kun on poissa. Jos olette vuokralla, muutatte pois lasten kanssa. Tai kun on palannut kotiin, lähdet itse reissuun. Vaikka kaverin luokse viikoksi. Kai se ukko voi lapset huolehtia, jos ei töissäkään ole.

Tuo lukkojen vaihto on tietääkseni ongelmallista, kun mies on kirjoilla tässä kodissani, joka on minun omistama. Minulle on kerrottu, että kun on kirjoilla, niin silloin en pysty laillisesti estämään kotiin tulemista häneltä.

Lähtisin itse reissuun. Siinä on vaan se vaikeus, kun mieheen ei voi luottaa, että hoitaisi kotona hommat.-ap

Saa kai sitä omaan kotiinsa lukot vaihtaa. Ainakin vähän säikäyttäisi miestä, vaikka ei ehkä voisikaan lopullisesti estää tulemasta kämppään. Otat lapset mukaan sinne reissuun, tai jos voitte johonkin tutulle mennä, esimerkiksi äitillesi.

Vierailija
65/192 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kommentoinut mitään tuohon ehdotettuun avioeroasiaan. Eikö se nyt ole selvää että mikään ei muutu, joten tee itsellesi palvelus ja täytä paperit. Jos mies ei siitä korjaa käytöstään niin ei mistään. Muussa tapauksessa on turha edes keskustella enää tästä, sitten olet osasi valinnut. 

Vierailija
66/192 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihda lukot kun on poissa. Jos olette vuokralla, muutatte pois lasten kanssa. Tai kun on palannut kotiin, lähdet itse reissuun. Vaikka kaverin luokse viikoksi. Kai se ukko voi lapset huolehtia, jos ei töissäkään ole.

Tuo lukkojen vaihto on tietääkseni ongelmallista, kun mies on kirjoilla tässä kodissani, joka on minun omistama. Minulle on kerrottu, että kun on kirjoilla, niin silloin en pysty laillisesti estämään kotiin tulemista häneltä.

Lähtisin itse reissuun. Siinä on vaan se vaikeus, kun mieheen ei voi luottaa, että hoitaisi kotona hommat.-ap

Saa kai sitä omaan kotiinsa lukot vaihtaa. Ainakin vähän säikäyttäisi miestä, vaikka ei ehkä voisikaan lopullisesti estää tulemasta kämppään. Otat lapset mukaan sinne reissuun, tai jos voitte johonkin tutulle mennä, esimerkiksi äitillesi.

Ei saa jos toinen asuu vakituisesti asunnossa. Häätäminen on laitonta vaikka toinen ei maksaisi asumisesta penniäkään. 

Vierailija
67/192 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi päivä ja viides sellainen menossa, kun miehestä ei ole koko aikana kuulunut mitään.

Saapa nähdä, tekeekö hän ennätyksen. Ennätys on 7 vuorokauden poissaolo radiohiljaisuuksineen.

Miten teidän mielestä voisin juhlistaa mahdollisesti hänen tulevaa ennätystään? Ostaisinko jo samppanjapullon valmiiksi, ja poksauttaisin sen hänen tullessa kotiin? Pitäähän sitä saavutusta jotenkin juhlistaa, vai mitä mieltä olette?

Nyt ihan jänskättää. -ap

Vierailija
68/192 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, menetämme kiinnostuksen jos ole tuollainen lapanen. Älä kirjoittele tänne jos et aio tehdä asialle mitään. 

Vierailija
69/192 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, menetämme kiinnostuksen jos ole tuollainen lapanen. Älä kirjoittele tänne jos et aio tehdä asialle mitään. 

Minun tarkoitus on tuottaa hänelle pettymys siten, että en ole millänsäkään hänen poissaolosta.

Hän ilmiselvästi haluaa vahingoittaa entisestään minua. Tällä tavalla kuten suunnittelin toimivani, hän kokee karvaan pettymyksen. Kysymysten ja paheksumisen sijaan sekä pettymykseni kertomisen häntä kohtaan mies ehkä voisi ymmärtää sen, ettei minua hetkauta menemisensä.

Vierailija
70/192 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuanhan minä sen, että mies haluaa nähdä jälleen pettymyksen ja loukkaantumisen tunteeni. Se vaikuttaisi olevan hänelle palkinto teostaan. Pointtini onkin, että tällä kerralla niin ei tule käymään, vaan päinvastoin kannustan olemaan mahdollisimman kauan reissuillansa. Silloinhan hän ei pääse näin toimimalla haluamaansa tavoitteeseen, joka on sairasta parisuhteessa. 

-ap

Vierailija
71/192 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki sinne mies, kuka tahansa (sellainen, jota siippasi ei tunne) ja sovi, että tämä saa nukkua makuuhuoneessa, sinä nukut lastenhuoneessa. Kun siippa tulee kotiin, ole ihmeissäsi, että mites sinä nyt, voi sentään, ei osattu odottaa. Meillä on nyt Kimble kesken, mutta joo, tää on siis Leevi ja tää on mun mies Aleksi, Leevi varmaan tästä sitten lähteekin.

Miehelle et selitä yhtään mitään, jatkat elämää kuin Leevi ei olisi ikinä teillä käynytkään.

Tämä on ihan varteenotettava asia. Pohdin vaan, mistä tällaisen miehen saisi, ennen aviomiehen paluuta.

Olisi se näkemisen arvoista nähdä aviomieheni ilme, kun vieras mies on parkkeerannut autonsa pihalle niin, ettei aviomieheni pääse pihalle ollenkaan. Tänne ei pääse pihalle ajamaan, kun siinä edessä on jo minun auto ja lisäksi toinen auto vierekkäin. -ap

Vierailija
72/192 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on sinulla ap ongelma, jota kannattaa alkaa käsittelemään. Yrität huumorilla peitellä vakavaa asiaa. Jos sinä haluat kannustaa miestäsi olemaan mahdollisimman kauan reissuillaan, niin eiköhän kannata nyt vain niellä ylpeytesi (jos se on syy olla liitossa), käydä Kelan sivuilla tutkimassa tukia (jos olet liitossa taloudellisten asioiden vuoksi) ja ottaa yhteyttä vaikka perheasian neuvottelukeskukseen, jossa neuvotaan erossa eteenpäin myös lasten kannalta. 

Jos olet lasten takia liitossa, muista että lapset ymmärtävät enemmän kuin luuletkaan, etkä ole mitenkään esimerkki lapsillesi tämän toiminnan vuoksi. Haluatko, että he oppivat tällaisen parisuhdemallin? Että puoliso voi tehdä ihan mitä vain ja itse pitää se kestää? Tuskinpa. 

Mene itseesi ja mieti, mitä tällä kysymykselläsi hait - haluatko meiltä empatiaa ja myötätuntoa vai oikeita neuvoja. Oikeat neuvot ovat nyt se, että älä tosiaan enää katsele tuollaista vaan ota elämä omiin käsiisi, lopeta selittely ja tekosyyt ja pistä mies vastuuseen teoistaan. 

Kuten alkoholi ei lopeta juomistaan ennenkuin tulee se viimeinen herätys, joko oma terveys pettää tai perhe lähtee. Joskus sekään ei auta, mutta nämä asiat eivät ole muiden ratkaistavissa. Miehesi on tehnyt nämä valinnat eikä sinun shampanjapullojen poksauttelu muuta yhtään mitään. Lähde tai pistä eropaperit sisälle. Tai vaihda lukot. Tai ota miehesi vakavaan puhutteluun. Voitte mennä myös perheasian neuvottelukeskukseen puhumaan, jos se sinusta tuntuu paremmalta. Tai ota joku läheinen mukaan keskusteluun, jotta sävy pysyy asiallisena. 

Ei tässä mitkään odottelut auta, eikä vihjailut. Tietysti mikäli koet, että on mukavaa kun mies sitten kuitenkin tulee reissuiltaan kotiin ja koet siitä jotain tyydytystä, niin pysy siinä tilanteessa missä olet. Mutta silloin tämä foorumi on tuskin kannattaa hakea kauheasti myötätuntoa. 

Muista kuitenkin lapsesi, millaisen esimerkin heille annat parisuhteesta ja perheestä?

Vierailija
73/192 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on sinulla ap ongelma, jota kannattaa alkaa käsittelemään. Yrität huumorilla peitellä vakavaa asiaa. Jos sinä haluat kannustaa miestäsi olemaan mahdollisimman kauan reissuillaan, niin eiköhän kannata nyt vain niellä ylpeytesi (jos se on syy olla liitossa), käydä Kelan sivuilla tutkimassa tukia (jos olet liitossa taloudellisten asioiden vuoksi) ja ottaa yhteyttä vaikka perheasian neuvottelukeskukseen, jossa neuvotaan erossa eteenpäin myös lasten kannalta. 

Jos olet lasten takia liitossa, muista että lapset ymmärtävät enemmän kuin luuletkaan, etkä ole mitenkään esimerkki lapsillesi tämän toiminnan vuoksi. Haluatko, että he oppivat tällaisen parisuhdemallin? Että puoliso voi tehdä ihan mitä vain ja itse pitää se kestää? Tuskinpa. 

Mene itseesi ja mieti, mitä tällä kysymykselläsi hait - haluatko meiltä empatiaa ja myötätuntoa vai oikeita neuvoja. Oikeat neuvot ovat nyt se, että älä tosiaan enää katsele tuollaista vaan ota elämä omiin käsiisi, lopeta selittely ja tekosyyt ja pistä mies vastuuseen teoistaan. 

Kuten alkoholi ei lopeta juomistaan ennenkuin tulee se viimeinen herätys, joko oma terveys pettää tai perhe lähtee. Joskus sekään ei auta, mutta nämä asiat eivät ole muiden ratkaistavissa. Miehesi on tehnyt nämä valinnat eikä sinun shampanjapullojen poksauttelu muuta yhtään mitään. Lähde tai pistä eropaperit sisälle. Tai vaihda lukot. Tai ota miehesi vakavaan puhutteluun. Voitte mennä myös perheasian neuvottelukeskukseen puhumaan, jos se sinusta tuntuu paremmalta. Tai ota joku läheinen mukaan keskusteluun, jotta sävy pysyy asiallisena. 

Ei tässä mitkään odottelut auta, eikä vihjailut. Tietysti mikäli koet, että on mukavaa kun mies sitten kuitenkin tulee reissuiltaan kotiin ja koet siitä jotain tyydytystä, niin pysy siinä tilanteessa missä olet. Mutta silloin tämä foorumi on tuskin kannattaa hakea kauheasti myötätuntoa. 

Muista kuitenkin lapsesi, millaisen esimerkin heille annat parisuhteesta ja perheestä?

En minä täältä myötätuntoa hae. Vakavat keskustelut eivät tuota tulosta. Mielestäni olen jo siihen suuntaan mennyt, että otan elämäni omiin käsiini. En kuvittele muutosta tapahtuvan.

Kysyin palstalaisilta lähinnä ehdotuksia siihen, että miten jatkossa toimisin eri tavalla miehen palatessa jälleen reissultaan. En siis halua jatkaa samalla kaavalla, kuin ennen. Muutostahan minä tässä etsin. En minä myöskään kuvittele saavani empatiaryöppyä, vaan uusia ehdotuksia siitä, mitä kannattaisi nyt tällä kerralla todeta miehelle tullessaan. -ap

Vierailija
74/192 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä edelliseen, että missään nimessä en halua mieheni saavan kiksejään taas siitä, että näkee minun pahoittaneen mieleni tapansa takia. Sehän on hänen tavoite ja palkitsee ja vahvistaa vain käytöstään. -ap

Että menisi häneltä se pohja pois katoilemisesta, kun ei enää saa sitä reaktiotani, mitä tavoittelee.

Vierailija
75/192 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestään tämä piiloleikki on tosi nastaa. Saa jonkilaista tyydytystä ilmeisesti, kun tätä harrastaa niin usein.

Sitä tyydytystä hän nyt ei kyllä enää saa, että soittaisin perään.

-ap

Tuota ei tuo mitään leikkiä ole, ei arvosta sinua lainkaan, suhtautuu sinuun alentuvasti ja haluaa jostain syystä sen vielä osoittaa sinulle vahvasti. Tuohan on henkistä väkivaltaa. Haluaa tahallaan pahoittaa mielesi, huolestuttaa ja tehdä olosi epävarmaksi. Vahingoittaa sinua.

Sanavalintasi osui täysin nappiin. Olen samaa mieltä -ap

Vierailija
76/192 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä täältä myötätuntoa hae. Vakavat keskustelut eivät tuota tulosta. Mielestäni olen jo siihen suuntaan mennyt, että otan elämäni omiin käsiini. En kuvittele muutosta tapahtuvan.

Kysyin palstalaisilta lähinnä ehdotuksia siihen, että miten jatkossa toimisin eri tavalla miehen palatessa jälleen reissultaan. En siis halua jatkaa samalla kaavalla, kuin ennen. Muutostahan minä tässä etsin. En minä myöskään kuvittele saavani empatiaryöppyä, vaan uusia ehdotuksia siitä, mitä kannattaisi nyt tällä kerralla todeta miehelle tullessaan. -ap

Minä toteaisin ykskantaan, että voit saman tien kääntyä kannoillasi ja mennä ulos samaa tietä mistä tulitkin. Lopullisesti. Ojentaisin hänelle valmiiksi pakkaamani matkalaukun mukaan. Siinä se.

Vierailija
77/192 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä edelliseen, että missään nimessä en halua mieheni saavan kiksejään taas siitä, että näkee minun pahoittaneen mieleni tapansa takia. Sehän on hänen tavoite ja palkitsee ja vahvistaa vain käytöstään. -ap

Että menisi häneltä se pohja pois katoilemisesta, kun ei enää saa sitä reaktiotani, mitä tavoittelee.

Eiköhän hänellä ole ihan muut syyt katoamiseensa kuin se, että saisi sinut pahoittamaan mielestä. Tuskin hän kärvistelee päiväkausia jossain miettien, milloin tulisi kotiin jotta SINÄ olisit tarpeeksi pahoillasi, toki hän saattaa hämmästyä siitä, jos et olekaan. Mutta eiköhän ole niin, että sinä olet ainoa, joka tässä kärsii, ihan sama miten ajattelit olla ja käyttäytyä kun hän palaa, ja on tosiaan vaikea ymmärtää, miksi hyväksyt sen. Mitä hän antaa sinulle niin paljon, että et tahdo tehdä pesäeroa tuollaisen ihmisen kanssa? Ettei kyse ole siitä, että tutussa, vaikkakin pahassa tilanteessa on helpompi elää kun ottaa itseään niskasta kiinni ja hypätät tuntemattomaan? 

Toki itse vastaat omasta elämästäsi ja teet niin kuin tahdot, mutta lapsillesi et kyllä kovin hyvää esimerkkiä anna. Mutta ehkä he sitten aikuisina tahtovat tehdä päinvastoin kuin äitinsä/isänsä, eivätkä ajaudu samanlaiseen tilanteeseen. 

Mutta voimia sinulle joka tapauksessa, ehkä joskus päädyt lähteämään, vaikkei vielä sen hetki ole. Mies tuskin tuosta muuttuu, ellei sitten jotain poikkeuksellista tapahtudu. Se, että sinä et osoita pahoittaneesi mielesi ei kuitenkaan siihen riitä- 

Vierailija
78/192 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tosiaan voi lain mukaan heittää miestä ulos, mutta voit toki vaihtaa lukot ja ojentaa oven raosta eropaperit ja listan tarjolla olevista vuokra-asunnoista. Ehkä se toimisi riittävän selkeänä vihjeenä että nyt tuli mitta täyteen.

Vierailija
79/192 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun tarkoitus on tuottaa hänelle pettymys siten, että en ole millänsäkään hänen poissaolosta.

Hän ilmiselvästi haluaa vahingoittaa entisestään minua. Tällä tavalla kuten suunnittelin toimivani, hän kokee karvaan pettymyksen. Kysymysten ja paheksumisen sijaan sekä pettymykseni kertomisen häntä kohtaan mies ehkä voisi ymmärtää sen, ettei minua hetkauta menemisensä.

Ja kuvitteletko sinä oikeasti, että tämä toimisi? Voi elämän kevät. Sinun tilanteeseesi ei auta mikään muu kuin avioeropaperit vetämään. Jossain viestissäsi kirjoitat, että et tiedä millaiseksi elämäsi tulisi muuttumaan.

No sen nyt voi kertoa jokainen: ei ainakaan huonommaksi!

Vierailija
80/192 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän hänellä ole ihan muut syyt katoamiseensa kuin se, että saisi sinut pahoittamaan mielestä. Tuskin hän kärvistelee päiväkausia jossain miettien, milloin tulisi kotiin jotta SINÄ olisit tarpeeksi pahoillasi, toki hän saattaa hämmästyä siitä, jos et olekaan. Mutta eiköhän ole niin, että sinä olet ainoa, joka tässä kärsii, ihan sama miten ajattelit olla ja käyttäytyä kun hän palaa, ja on tosiaan vaikea ymmärtää, miksi hyväksyt sen. Mitä hän antaa sinulle niin paljon, että et tahdo tehdä pesäeroa tuollaisen ihmisen kanssa? Ettei kyse ole siitä, että tutussa, vaikkakin pahassa tilanteessa on helpompi elää kun ottaa itseään niskasta kiinni ja hypätät tuntemattomaan? 

Toki itse vastaat omasta elämästäsi ja teet niin kuin tahdot, mutta lapsillesi et kyllä kovin hyvää esimerkkiä anna. Mutta ehkä he sitten aikuisina tahtovat tehdä päinvastoin kuin äitinsä/isänsä, eivätkä ajaudu samanlaiseen tilanteeseen. 

Mutta voimia sinulle joka tapauksessa, ehkä joskus päädyt lähteämään, vaikkei vielä sen hetki ole. Mies tuskin tuosta muuttuu, ellei sitten jotain poikkeuksellista tapahtudu. Se, että sinä et osoita pahoittaneesi mielesi ei kuitenkaan siihen riitä- 

Asiallinen kommentti. Pitää paikkansa. Aloitan nyt tästä, etten näytä hänelle sitä, kuinka olen pettynyt ja pahoillani. Sellaista nautintoa en aio hänelle antaa.

Pärjään minä ilman henkistä pahoinpitelijääkin omassa kodissani. Tästä hänellä lienee eri käsitys.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi