Sanonko vain, nytkö sinä jo tulit kotiin?
Onko ehdotuksia tähän tilanteeseen:
Siippani tapana on lähteä päiviksi pois. Ei kerro, minne menee, eikä kerro palatessaankaan. Puhelimeensa ei saa yhteyttä.
Olen jo aikoja sitten lopettanut peräänsä soittelun. Sitä hän odottanee, että soittaisin ja kysyisin, missä olet.
En ole aikoihin kysellyt palatessaankaan, missä olit.
Hän ei koskaan soita kysyäkseen, onko täällä kaikki hyvin. Kuukauden sisään on jo toinen tämmöinen reissu meneillään.
Olen testannut kerran mykkäkoulua, josta ei vaikutusta ollut. Alkuun paheksuin, ja sanoin häntä vastuuttomaksi. Se ei ole vaikuttanut hänen toimintatapaansa.
Olisiko teillä kommentoijat jotain vinkkiä, miten minun pitäisi toimia, kun siippa palailee muutaman yön reissultaan. Ainakaan ilahtunut en ole, kun palaa. Veikkaan, että hän haluaisi mustasukkaisuusreaktion. Ei tule tapahtumaan. Eikä käy sekään, että sanoisin, että olin huolissani.
Ikävä puoli hänen kannaltaan on se, kun hän on jopa viikonkin pois usein, niin jos hänelle olisi jotain sattunut, en arvaa tehdä vaikka katoamisilmoitusta. Tapahan on piintynyt, eikä ole lainkaan poikkeuksellista, että hänestä ei kuulu mitään päiväkausiin.
Kommentit (192)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestään tämä piiloleikki on tosi nastaa. Saa jonkilaista tyydytystä ilmeisesti, kun tätä harrastaa niin usein.
Sitä tyydytystä hän nyt ei kyllä enää saa, että soittaisin perään.
-apTuota ei tuo mitään leikkiä ole, ei arvosta sinua lainkaan, suhtautuu sinuun alentuvasti ja haluaa jostain syystä sen vielä osoittaa sinulle vahvasti. Tuohan on henkistä väkivaltaa. Haluaa tahallaan pahoittaa mielesi, huolestuttaa ja tehdä olosi epävarmaksi. Vahingoittaa sinua.
Olen täysin samaa mieltä kanssasi.
Voi miten väärässä olin, kun kuvittelin hänen olevan luotettava puoliso. Metsään meni se arvioni.
-ap
Ja olet yhä yhdessä hänen kanssaan miksi?
Olen niin hyväuskoinen, kun luulin, että katoamistemput on jo niin kulunut keino hänellekin näyttää mieltänsä. Kai hän mielestään antaa tällä tavalla minulle kunnon opetuksen.
Tässä on nyt jokin pahasti vinksallaan.
Nyt muistelinkin niitä hänen tarinoitaan siitä, kun hän jätti ensimmäisen vaimonsa useinkin oman onnensa nojaan yksin kotiin. Törkeältä kyllä kuulosti ne jutut, koska vaimonsa oli sairastanut pitkään liikuntakyvyn vievää sairautta.
Kertoili vielä, että oma isänsä saattoi olla reissuillansa samalla tavalla, kuin nyt itse tekee. Häviämiset ja radiohiljaisuus tuntuu vaan lisääntyvän, eikä vähenevän. Mitään toivoa käytöksen muuttumisesta minun on enää turha haaveilla. Edellisen reissunsa ja meneillään olevan reissunsa välissä, hän oli peräti 3 viikkoa kotona.
Miten tätä tilannetta lähtisin purkamaan? Mistä aloittaisin?
Sitä minä ihmettelen, että miten voi puuttua täysin vastuuntunto ihmiseltä. Onko se joku tunnevamma tai ihan fyysisen sairauden merkki vai onko trauma taustalla?
Minä en pystyisi olemaan päivätolkulla huoletonna reissussa siten, että en kertoisi, minne menen, tai kysyisi puolisolta, miten teillä menee kotona. -ap
Onko mies työtön tms?
Minäkin pohdin onko tämä juttu totta vai höpöä. Jos on totta niin mietipä ap ihan tarkkaan, näetkö mielessäsi tämän käytöksen jatkuvan vuosikausia?
Ikinä en minä tuommoista katsoisi, ihan outo liitto.
Vierailija kirjoitti:
Onko mies työtön tms?
Minäkin pohdin onko tämä juttu totta vai höpöä. Jos on totta niin mietipä ap ihan tarkkaan, näetkö mielessäsi tämän käytöksen jatkuvan vuosikausia?
Ikinä en minä tuommoista katsoisi, ihan outo liitto.
Olet oikeassa. Liitto on outo. Muutosta ei ole näkyvissä. Ei hän pääse tuosta tavastaan mitenkään. Tapahtuu aina vaan tiheämmin. Juttu on totta.
Muutama vuosi sitten, hänellä oli aivohalvaus. On toipunut siitä. Mietin vasn, että onkohan sillä tapahtumalla ollut vaikutus hänen vastuuttomuuteen ja huolettomaan elämäntyyliin. - ap
Lähteekö omalla autollaan? Jos, niin hankkisin sellaisen seurantanapin ja laittaisin hyvissä ajoin sen auton istuimen alle. Sitten voisin katsoa missä kulkee ja tehdä päätökseni sen perusteella. Tuollainen seuranta tosin on kiellettyä, tiedän, mutta tekisin sen kaiken uhallakin.
Hanki sinne mies, kuka tahansa (sellainen, jota siippasi ei tunne) ja sovi, että tämä saa nukkua makuuhuoneessa, sinä nukut lastenhuoneessa. Kun siippa tulee kotiin, ole ihmeissäsi, että mites sinä nyt, voi sentään, ei osattu odottaa. Meillä on nyt Kimble kesken, mutta joo, tää on siis Leevi ja tää on mun mies Aleksi, Leevi varmaan tästä sitten lähteekin.
Miehelle et selitä yhtään mitään, jatkat elämää kuin Leevi ei olisi ikinä teillä käynytkään.
Vierailija kirjoitti:
Jospa hommaat uuden kämpän ja kun ukkeli lähtee reissuillensa, muutat omat kamasi uuteen asuntoon etkä jätä mitään yhteystietoja ja tietenkään et hänen yhteydenottoihinsa vastaa.
Kannatan tätä ehdotusta.
Vierailija kirjoitti:
Mielestään tämä piiloleikki on tosi nastaa. Saa jonkilaista tyydytystä ilmeisesti, kun tätä harrastaa niin usein.
-ap
Ja mitä tyydytystä sinä saat siitä, että pysyt suhteessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-apJa mitä tyydytystä sinä saat siitä, että pysyt suhteessa?
Ei meidän suhde anna mitään minulle enää. - ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi ihmeessä olet sitten vielä miehesi kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi ihmeessä olet sitten vielä miehesi kanssa?
Pitkän yhdessä elämisen takia kai. Voi olla aikalailla erilaista elämää tulevaisuudessa yksin, ja se mietityttää vielä. - ap
Vierailija kirjoitti:
Lähteekö omalla autollaan? Jos, niin hankkisin sellaisen seurantanapin ja laittaisin hyvissä ajoin sen auton istuimen alle. Sitten voisin katsoa missä kulkee ja tehdä päätökseni sen perusteella. Tuollainen seuranta tosin on kiellettyä, tiedän, mutta tekisin sen kaiken uhallakin.
Autollaan lähtee. Vaihtoi edellisen autonsa varmatoimisempaan ja isompaan edellisellä reissullansa.
Puhelimen laturia hän ei ota koskaan mukaansa, vaikka on viikon pois. Mahtaako hänellä olla toinenkin puhelin jemmassa. - ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mies työtön tms?
Ikinä en minä tuommoista katsoisi, ihan outo liitto.Olet oikeassa. Liitto on outo. Muutosta ei ole näkyvissä. Ei hän pääse tuosta tavastaan mitenkään. Tapahtuu aina vaan tiheämmin. Juttu on totta.
Muutama vuosi sitten, hänellä oli aivohalvaus. On toipunut siitä. Mietin vasn, että onkohan sillä tapahtumalla ollut vaikutus hänen vastuuttomuuteen ja huolettomaan elämäntyyliin. - ap
Jos hän on tehnyt tuota samaa jo aikaisemmillekin kumppaneilleen, ja hänen isänsäkin on samaa tehnyt, kyse on kotona opitusta miehen mallista.
Hän ei ole muuttunut eikä tule muuttumaan. Sinä vain romanttisissa unelmissasi kuvittelit, että mies ei tulisi katoilemaan sinulta, vaan se katoilu aikaisemman naisen luota johtui siitä naisesta. Ei, se oli, on ja tulee aina olemaan sen miehen omaa kus*päisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä näitä kynnysmattoja riittää tällä palstalla? Tämän täytyy olla provo.
Mutta minäpä vastaan: olisin vihainen, asiasta keskusteltaisiin pitkään. Mitä kävi, miksi teki, missä kunnioitus ja vastuunottokyky.
Jos vielä toisen kerran tekisi vastaavaa, lähtisimme eri teille. En ole niin lapanen, että lähtisin tuollaisen ihmisen kanssa jatkamaan elämääni tai rakentamaan sitä. Tuohan kertoo vain ja ainoastaan siitä, että kaikki arvostus ja kunnioitus minua kohtaan puuttuu täysin enkä keksi yhtään syytä, miksi jäisin sellaiseen suhteeseen vaikka kuinka tekisi kipeää erota.
Mitä tuossa olisi keskusteltavaa ja raivoamista.
Lukot vaihtoon jos oma kämppä ja jos miehen kämppä niin lapset kainaloon ja menoksi.
Vierailija kirjoitti:
Mistä näitä kynnysmattoja riittää tällä palstalla? Tämän täytyy olla provo.
Mutta minäpä vastaan: olisin vihainen, asiasta keskusteltaisiin pitkään. Mitä kävi, miksi teki, missä kunnioitus ja vastuunottokyky.
Jos vielä toisen kerran tekisi vastaavaa, lähtisimme eri teille. En ole niin lapanen, että lähtisin tuollaisen ihmisen kanssa jatkamaan elämääni tai rakentamaan sitä. Tuohan kertoo vain ja ainoastaan siitä, että kaikki arvostus ja kunnioitus minua kohtaan puuttuu täysin enkä keksi yhtään syytä, miksi jäisin sellaiseen suhteeseen vaikka kuinka tekisi kipeää erota.
Olen aikoinaan puhunut vastuuttomuudesta ja kysynyt missä olit jne. Keskustelu ei tuota tulosta. Hän ei oikein kykene keskusteluun. Olen tästä maininnut hänelle. Vaikuttaa, että hän saa nautintoa tuosta salailusta. Aiemmin se närkästytti minua, kuten ketä tahansa. Siksi keskusteluyritykseni on turhaa. Nykyään nämä katoamiset lähinnä väsyttää minua. En aio palkita häntä enää kysymyksillä, joihin en saa kuitenkaan vastausta.
Sääli kun sitouduin tosissaan häneen, ja ajattelin suhteen kestävän loppuelämäni. Näin ei taida käydä sittenkään. - ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mies työtön tms?
Ikinä en minä tuommoista katsoisi, ihan outo liitto.Olet oikeassa. Liitto on outo. Muutosta ei ole näkyvissä. Ei hän pääse tuosta tavastaan mitenkään. Tapahtuu aina vaan tiheämmin. Juttu on totta.
Muutama vuosi sitten, hänellä oli aivohalvaus. On toipunut siitä. Mietin vasn, että onkohan sillä tapahtumalla ollut vaikutus hänen vastuuttomuuteen ja huolettomaan elämäntyyliin. - apJos hän on tehnyt tuota samaa jo aikaisemmillekin kumppaneilleen, ja hänen isänsäkin on samaa tehnyt, kyse on kotona opitusta miehen mallista.
Hän ei ole muuttunut eikä tule muuttumaan. Sinä vain romanttisissa unelmissasi kuvittelit, että mies ei tulisi katoilemaan sinulta, vaan se katoilu aikaisemman naisen luota johtui siitä naisesta. Ei, se oli, on ja tulee aina olemaan sen miehen omaa kus*päisyyttä.
Maksimaalista pahaa oloa minulle hän taitaa tavoitella. Tämä on, kuten sanoit, opittu malli kiusantekoon. Enpä tiennytkään, minkä kiusaajan kanssa menin yhteen. Uskon nyt siihen, ettei hän muutu. Vaikeaahan tätä oli uskoa, että puolisoni on kovan luokan henkisen väkivallan käyttäjä. Mätä sisältä. Päältäpäin katsottuna ei uskoisi. -ap
En jäisi suhteeseen tuollaisen ihmisen kanssa. Laita eropaperit vireille ja lopeta alistuminen henkiselle väkivallalle.