En oikein ota selvää onko uuden tapailukumppanin kommentit kehuja vai piikittelyä?
Olen puolisen vuotta viikottain tapaillut yhtä miestä, johon tutustuin ystäväni kautta.
Esimerkkejä: Olin laittautunut treffeille nätiksi ja ostanut uuden mekon joka mielestäni sopi hyvin, ja sievät alusvaatteet. Illallisen jälkeen jatkoimme miehen luokse ja hommat etenivät makuuhoneen puolelle. Kesken puuhien mies sanoi "vielä kun sä olisit blondi niin tää olis täydellistä" Minulla on ruskeat hiukset. Pitäisikö tämä käsittää niin, että seksi kanssani oli lähes täydellistä, eli kehuna vai että minun pitäisi värjätä hiukseni?
Kaverinsa mökillä grillailimme, saunoimme, uimme ja vietimme mukavaa iltaa. Miehen kaveri, mökin omistaja alkoi korjailla astioita ja ylijääneitä ruokia pois, jolloin mies toppuutteli "Ei sun tarvi kun toi Elina on niin kätevä noissa hommissa" Eli siis minä, koska olen keittiöllä töissä. Viimeinen asia mitä haluan vapaa-ajallani kylään kutsuttuna tehdä, on siivota toisten tiskejä tai kerätä tyhjiä pulloja.
Tavallaanhan tuo oli kehu, olen hänen mielestä taitava. Mutta toisaalta, miksi juuri minun olisi pitänyt siivota ainoana naisvieraana muiden jäljet?
Kerran sanoi, että näytän seksikkäältä ilman korkokenkiä kun niiden kanssa olen liian pitkä (olen 174cm) Ja taas, kehu: näytän seksikkäältä, moite: olen liian pitkä.
En ymmärrä miten tuota ihmistä täytyisi "lukea" ?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tuollainen ystävä. Hänen tapaamisestaan jää aina sellainen epämiellyttävä ikävä olo. En siinä hetkessä ennen miettinyt hänen sanomisia lainkaan, mutta nykyään koitan vältellä, tai jos en voi välttää niin valmistaudun henkisesti pukemaan haarniskan päälle, kun tiedän että hän kehuu ja piikittelee tavoilla, jotka saa mut tuntemaan oloni todella huonoksi, ja samalla hän jotenkin onnistuu itseään kehumaan jatkuvasti. Jos minun on pakko tavata häntä, keskityn nykyään vain kyselemään häneltä hänen elämästään asioita, niin piikittelyn määrä pysyy edes vähän aisoissa. Useimmiten nykyään piikit tulee silloin, jos seuraan liittyy joku muukin henkilö, niin minut esitellään jotenkin meganolosti tai minusta puhutaan vähän "reppanana" tai dissataan jotain tekemistäni tai ominaisuuttani. En sano useimmiten mitään siinä tilanteessa, koska tuntuu, että se vain pahentaisi tilannetta. Luojan kiitos ei tarvitse enää nykyään tavata kuin maks pari kertaa vuodessa.
Nää on niin hankalia tyyppejä.. :p
"Olisit täydellinen, jos olisit blondi" -heitto on kyllä niin törkeä veto tuollaisella intiimillä hetkellä. Ai luoja, kyllä olisi mies saanut kuulla kunniansa, en hetkeäkään edes miettisi tuota kohteliaisuutena. Kelpaisit jos teet hänen mielensä mukaan, mutta et omana itsenäsi.
Mies on alistava ja ilkeä, anna samalla mitalla takaisin ja lähde pois suhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Narsisti, juokse ja lujaa vielä kun voit.
Yhtään mikään siinä, mitä miehestä tiedämme, ei anna aihetta diagnosoida häntä narsistiksi.
Vierailija kirjoitti:
Mun miesystävä haluaisi, että värjäisin karvoituksen mustaksi, kun se on seksikästä. Voi hyvää päivää. Otin itseeni aika tavalla. Mulle ei tulisi mieleenkään kommentoida hänen alapäänsä varustusta millään tavoin, koska se on niin herkkää aluetta. Ylipäätään hänellä on toivomuksia ulkonäköni suhteen. Onko se miehille tyypillistä?
On tyypillistä miehillä, joilla ei ole mahdollisuuksia sellaiseen kumppaniin kuin oikeasti haluaisivat. Eli miehillä, jotka eivät ole itse mitään unelmamiehiä. Sitten ottavat jonkun joka ei miellytä ja yrittävät parhaan mukaan muokata siitä sellaista kuin se unelmanainen, johon ei ole mahiksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun miesystävä haluaisi, että värjäisin karvoituksen mustaksi, kun se on seksikästä. Voi hyvää päivää. Otin itseeni aika tavalla. Mulle ei tulisi mieleenkään kommentoida hänen alapäänsä varustusta millään tavoin, koska se on niin herkkää aluetta. Ylipäätään hänellä on toivomuksia ulkonäköni suhteen. Onko se miehille tyypillistä?
On tyypillistä miehillä, joilla ei ole mahdollisuuksia sellaiseen kumppaniin kuin oikeasti haluaisivat. Eli miehillä, jotka eivät ole itse mitään unelmamiehiä. Sitten ottavat jonkun joka ei miellytä ja yrittävät parhaan mukaan muokata siitä sellaista kuin se unelmanainen, johon ei ole mahiksia.
Niin, voi olla. Olen huomannut, että monella miehellä on pakkomielle johonkin tiettyyn naistyyppiin tai ominaisuuteen naisella ja jos sitä ei naisella ole niin yritetään muokata naisesta sellaista. Onhan mullakin naisena toiveena jotain ominaisuuksia, joita mieheltä toivon, mutta jos olen suhteessa, niin en esitä toivomuksia niiden suhteen, koska olen valintani tehnyt. En ryhdy suhteeseen, jos koen, ettei mies tyydytä, joko ulkonäöltään tai luonteenpiirteiltään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, voi olla. Olen huomannut, että monella miehellä on pakkomielle johonkin tiettyyn naistyyppiin tai ominaisuuteen naisella ja jos sitä ei naisella ole niin yritetään muokata naisesta sellaista. Onhan mullakin naisena toiveena jotain ominaisuuksia, joita mieheltä toivon, mutta jos olen suhteessa, niin en esitä toivomuksia niiden suhteen, koska olen valintani tehnyt. En ryhdy suhteeseen, jos koen, ettei mies tyydytä, joko ulkonäöltään tai luonteenpiirteiltään.
Yleensähän ihastuneena/rakastuneena näkee toisen täydellisenä, eikä haluaisi muuttaa hänessä mitään. Tuollaiset muutoskommentit kertovat vain, ettei aitoja tunteita ole.
Ei lienee sattumaa, että miehillä on usein toivomuksia ulkonäön ja ominaisuuksien suhteen. Pahimmat pakkomielteet ja perversiot ovat kyllä miehillä. Kaikki muu on heille tyytymistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkavaa dissausta ja alistamista. Mies kokeilee mitä siedät ja kohta sulla on itsetunto lytätty, kun et ikinä ole tarpeeksi hyvä tai kaunis.
Jep, tämä! Kokeilee mikä sun tolerenssi on, ja kun et älähdä heti vastaan niin pikkupiikittelyistä kasvaa pikkuhiljaa isovittuiluja.
Seuraavana vuorossa leikkisät puristelut vatsamakkarasta, naapurin rouvan ääneen ihaileminen ja työurasi vähättely. Run Forrest Run!
Tähän vielä, varsinkin tuo sängyssä heitetty blondi-kommentti oli törkeä. Hommat olisi pitänyt jättää siihen ja heittää rappukäytävään vähäksi aikaa miettimään sanojaan. Törkeä ukko.
Miksi oletat, että kaikki asuvat kerrostalossa???????
1) Oot ihan kiva, mutta ottaisin toisennäköisen naisen jos saisin
2) Sovinisti ja haluaa sinusta kotisiivojaan itselleen
3) Taas oot ihan kiva, ottaisi silti toisenlaisen jos sai
Red flag x 3
Vierailija kirjoitti:
Vaapuhan jo roskiin nyt siitä sen puhkikuluneen narskukorttisi kanssa. Sivistä itseäsi siitä, mitä narsistisuus on ja mitä se ei ole lukemalla vaikkapa Taina Kuuskorven Tieteen näkökulmia pahuuteen -opus, ja lakkaa viljelemästä misinformaatiota. Ap:lle tokaisisin, että nuo miehen kommentit ovat ihan tavallisia kehuiksi tarkoitettuja heittoja vailla sivumerkityksiä. Ovathan nuo sosiaalisen pelisilmän lievästä kehittymättömyydestä kertovia merkkejä, mutta selkeästi positiiviseksi aiottuja kehuja eli hänen tarkoituksensa on prososiaalinen ja välittävä. Ole siis huoleti ja hillitse kuormittavaa ylianalysointiasi. Kiitos jo etukäteen alapeukaloista, sillä niitä on luvassa kaikille, jotka eivät puolla alkupään armeliaisuusperiaatteen vastaisia ja jopa houreellisia pelotteluviestejä.
M24
Vierailija kirjoitti:
Tuoskahtaa vähän paremmin laaditulta provolta.
Ainakin muumimammat ovat jo repimässä pelihousujaan lynkatessaan ap:n satutonttua. Hyvän provon 4/5 keksit bro!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaapuhan jo roskiin nyt siitä sen puhkikuluneen narskukorttisi kanssa. Sivistä itseäsi siitä, mitä narsistisuus on ja mitä se ei ole lukemalla vaikkapa Taina Kuuskorven Tieteen näkökulmia pahuuteen -opus, ja lakkaa viljelemästä misinformaatiota. Ap:lle tokaisisin, että nuo miehen kommentit ovat ihan tavallisia kehuiksi tarkoitettuja heittoja vailla sivumerkityksiä. Ovathan nuo sosiaalisen pelisilmän lievästä kehittymättömyydestä kertovia merkkejä, mutta selkeästi positiiviseksi aiottuja kehuja eli hänen tarkoituksensa on prososiaalinen ja välittävä. Ole siis huoleti ja hillitse kuormittavaa ylianalysointiasi. Kiitos jo etukäteen alapeukaloista, sillä niitä on luvassa kaikille, jotka eivät puolla alkupään armeliaisuusperiaatteen vastaisia ja jopa houreellisia pelotteluviestejä.
M24
Onpas siinä taas joku tärkeilijä löytänyt oivallisen puppugeneraattorin joka tuottaa melkein kuin oikeita kommentteja, vain huonompia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkavaa dissausta ja alistamista. Mies kokeilee mitä siedät ja kohta sulla on itsetunto lytätty, kun et ikinä ole tarpeeksi hyvä tai kaunis.
Jep, tämä! Kokeilee mikä sun tolerenssi on, ja kun et älähdä heti vastaan niin pikkupiikittelyistä kasvaa pikkuhiljaa isovittuiluja.
Seuraavana vuorossa leikkisät puristelut vatsamakkarasta, naapurin rouvan ääneen ihaileminen ja työurasi vähättely. Run Forrest Run!
Tähän vielä, varsinkin tuo sängyssä heitetty blondi-kommentti oli törkeä. Hommat olisi pitänyt jättää siihen ja heittää rappukäytävään vähäksi aikaa miettimään sanojaan. Törkeä ukko.
Miksi oletat, että kaikki asuvat kerrostalossa???????
No portaille sitten. Rappukäytäväkö sun mielestä oli ton viestin pointti?
Jos ei ole portaitakaan niin joka tapauksessa oven ulkopuolelle. Ulko-oven. Happy now?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M24Onpas siinä taas joku tärkeilijä löytänyt oivallisen puppugeneraattorin joka tuottaa melkein kuin oikeita kommentteja, vain huonompia.
Ovatko tärkeilijöitä kaikki, joiden leksikkoon kuuluu sanoja, joita et ymmärrä? Entä sinäkö määrittelet, mikä on oikea kommentti ja mikä väärä? Ilmeisesti vain sinun soukka ja tapahtumahistoriaasi ilmentävä näkökulma on ainut ja ehdottoman oikea; muut jolkotelkoot Niuvanniemeen. Olisit nyt edes yhden perustelun voinut latoa tiskiin, jotta voisin vasta-argumentoida sitä, mutta ilmeisesti sen rustaaminen oli ymmärryksesi ulottumattomissa. Aurinkoista päivänjatkoa.
Ne kommentit ovat tahallisia piikkejä, jotta itsetuntosi murenisi.
Yksi tapa selvittää, onko joku vahinko vai tietoista henkistä vökivaltaa on se, toistuuko joku ilmiö systemaattisesti. Tuossa ap:n kuvauksessa ap:n vähättely toistuu systemasttisesti samantyyppisesti joka kerta eli kehuun liitetään haukku. Se ei ole vahinko. Se on kaksoissidosviestintää, joka on yleensä tyypillistä narsisteille.
Tykkää blondeista. Eli ei ole kehu. Plus toi pituuden moittiminen. Mä oon myös pitkä ja ylpee pituudestani. Mun ex sanoi alussa että hyvä kun sulla on noin matalat kengät niin et näytä niin pitkältä. Sanoisin että mulkku mies toisun
Mun ex halus käyttää myös toista nimeäni koska etunimeni on liian vanhanoloinen. Ei kehu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M24Onpas siinä taas joku tärkeilijä löytänyt oivallisen puppugeneraattorin joka tuottaa melkein kuin oikeita kommentteja, vain huonompia.
Ovatko tärkeilijöitä kaikki, joiden leksikkoon kuuluu sanoja, joita et ymmärrä? Entä sinäkö määrittelet, mikä on oikea kommentti ja mikä väärä? Ilmeisesti vain sinun soukka ja tapahtumahistoriaasi ilmentävä näkökulma on ainut ja ehdottoman oikea; muut jolkotelkoot Niuvanniemeen. Olisit nyt edes yhden perustelun voinut latoa tiskiin, jotta voisin vasta-argumentoida sitä, mutta ilmeisesti sen rustaaminen oli ymmärryksesi ulottumattomissa. Aurinkoista päivänjatkoa.
Jopas meni kuppi nurin.
Minulla oli joskus nuorena samansorttisia tapailuja, ja ihan haukkumistahan tuo on. Yksikin tapaus provosoitui hirveästi, kun sylissä istuessa vain taputtelin häntä kädellä silleen maneerinomaisesti pari kertaa. Tyyppihän suuttui tosissaan ja alkoi käyttäytyä todella passiivis-aggressiivisesti. Hän alkoi taputtaa minua selkään tosissaan niin että se sattui, alkoi naljailla että voisin mennä tällä osaamisella muskariin missä muut osallistujat ovat vasta kävelemään oppineita. Kesti hetki tajuta, että kaverin huumorintaju oli toisia alistavaa ja ylipäätään ymmärtää sekin, että onko tyyppi oikeasti tosissaan ton kiukuttelunsa kanssa. Kun tämä tuuli vielä vaihteli kaiken aikaa niin en pysynyt millään perässä.
Toinen tapailukumppani taas heittämällä heitti ja piti väkisin yllä sovinistista läpänheittoa. Hän myös saattoi suoraan sanoa, että lyhyet hiukset ovat paremmat kuin pitkät, hän inhoaa blondeja ja punatukkaisuus on hyve. Samalla hänellä oli jääkaapin ovessa yhteisen punatukkaisen kaverin kuva! :D Kun myöhemmin eron jälkeen kävelin häntä vastaan lyhyellä punaisella tukalla, niin hän oli onnessaan "minuako varten leikkasit" Siis oiluoja, kaikki ei pyöri sun ympärillä!
Baarissa hän sanoi, että ei saa pettää, mutta saa katsella - ööööö, minullehan tästä piti kertoa.
Näihin ei auta muu kuin omanarvontunnostaan kiinni pitäminen ja ero. En jatkaisi tuollaisen kanssa.