Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielestäsi ihanteellisin kuukausi saada vauva?

Vierailija
28.10.2006 |

Minusta huhtikuu :)

-Tukala raskausaika talvella, helpompi kestää kuin helteet.

-Ei liian kylmää vauvalle, pääsee paremmin ulkoilemaan.

-kevät ja valo, luonto herää. Jaksaisi ehkä yövalvomisetkin paremmin kun on valoisaa.

-Itse ehtisi saada " reppua" kasaan ennen kesää :)

Kaksi lasta minulla on, toinen on syntynyt tammikuun alussa ja toinen elokuun lopulla. Tammikuu oli aivan kamala aika saada vauva. Pimeää ja kylmää. Elokuun loppu olis kiva muuten, mutta hurjan mahan kanssa koko p i t k ä kesä....auts!

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei itse tartte loppuraskaudesta liikoja vaatteita, muttei ole hellekään. Seuraavaan talveen on vielä hyvin aikaa ja vauva ehtii vähän kasvaa. Jos on jo lapsia ennestään, on helppo pukea heidätkin ulos lähtiessä.

Vierailija
2/31 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojat syntyneet tuolloin. Näistä kivempi toukokuu odotuksen kannalta, mutta vauvan kannalta lokakuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun koko ajan kävi valoisammaksi ja yövalvominen helpottui. Sitten kesäaikaan vauva oli jo kivassa iässä, pystyi nauttimaan lämmöstä ja katselemisesta, reissut onnistui hyvin kun nukkui autossa mielellään pitkiä aikoja eikä kaivannut viihdykettä.

Toinen tulossa nyt marraskuussa ja olen ajatellut että tällä kertaa tuon kivan voisi repiä irti joulun lähestymisestä.

Vierailija
4/31 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapseni ovat syntyneet marraskuussa ja elokuussa. Elokuussa ei ollut kiva odottaa viimeisillään, oli kovat helteet ja ne oli kestäneet jo viikkoja.

Vierailija
5/31 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän nuorempi on syntynyt huhtikuun lopussa ja vanhempi joulukuun lopussa. Huhtikuussa syntynyt ei joudu toppapukuun rääpäleenä ja on sopivan ikäinen, kun menee kouluun (ei vanhin eikä nuorin luokallaan).

Vierailija
6/31 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä lapsen toivoisin sen olevan huhti-toukokuun lapsi. syy: olen itse kesä ihminen ja silloin virkeässä kunnossa. vauvaa ei tarvitsisi paljoa pukea ja olisi helppoa olla liikenteessä. ensimmäinen lapseni on elokuun lapsi. helteinen kesä ei ollut niin nautittava virtahepo kunnossa;)

Vierailija
7/31 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuria ponnisteluja.

Vierailija
8/31 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin olisin raskaana kesähelteillä, kuin pienen vauvan ja maitoa valuvien rintojen kanssa.

Vierailija
9/31 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvällä omalla tunnolla olla lämpimässä pesässä vielä kuukauden, kaksi. Helmikuussa syntynyt vauva osaa jo kesällä nauttia lämmöstä eri tavalla kuin ihan pikkuinen. Samalla itsekin on saanut kroppaansa muutamassa kuukadessa vähän enemmän kondikseen kuin ihan loppukeväällä synnyttävä.

Heinäkuu oli hiton huono kuu saada vauva. Haavat tulehtuivat helteessä ja imettäessä oli tukalan kuuma. Kun synnytyksestä toipui, oli jo syksy. Lisäksi helteissä oli inhottavaa odottaa vauvaa.

Vierailija
10/31 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästiin heti ulkoilemaan, mikä oli kiva juttu. Mutta auringolta oli välillä tosi vaikea päästä piiloon, tuntu että aina se pääs yllättämään jostain välistä. Jotenkin hankalaksi koin sen.

Myös marraskuussa olen synnyttänyt ja se oli ihan jees.

Toukokuussa saattasi olla kiva saada lapsi, oon itsekin syntynyt toukokuussa :)

Vierailija
11/31 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä siis laskettu marraskuun alussa ja raskausaika ainakin on ollut tähän aikaan hyvä. Eli ei tarvitse paksua toppatakkia yms. Ainakin itse pärjännyt ilman paksuja vaatteita, ja kesäkään ei mitään kauheata ollut mahan kanssa.

Vierailija
12/31 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sai keskittyä jouluun ihan rauhassa, pienen nyytin kanssa. Pikku pakkasella oli kiva ulkoilla pieni aika kerrallaan ja ihastella jouluvaloja :))

Vierailija
13/31 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Saa mennä vähissä vaatteissa ison mahan kanssa, eikä tarvitse ahtautua kaikenmaailman talvitelttoihin.

-Saa olla ihan luvan kanssa sisällä, kun ulkona on kylmä.

-Seuraavana kesänä vauva saa ihastella vaippasillaan maailmaa ulkona.

Vierailija
14/31 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just toi, että on äidille helppoa, kun lapsi pärjää yhdellä vaatekerroksella sisällä ja uloskin pääsee huoletta ja pienellä pukemisella heti pienestä pitäen. Syksyllä kun tarvii enemmän vaatetta, niin lapsi on jo puolivuotias ja paljon helpompi pukea.

Vierailija
15/31 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti :)

Vierailija
16/31 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmikuu oli ihan huippu! Ainoa negatiivinen asia oli, että pelkäsin ison mahani kanssa liukastuvani. Muuten maha lämmitti kivasti talvella. Ja ulkoilu- ja pukemisjutuista...minulla ei ollut ainakaan mitään kiirettä rynnätä vastasyntyneen kanssa ulos. Päinvastoin oli kiva käpertyä pikkuisen kanssa lämpimään sisälle ja imettää kynttilän valossa. Ja mikäs pientä vauvaa on pukiessa, kun se ei laita yhtään hanttiin! Talvi meni ihan hujauksessa, ja pian olikin kevät ja kesä, jolloin oli helppoa matkustella jo vähän isomman vauvan kanssa, varsinkin kun ruoka tuli koko ajan mukana :).

Elokuu olikin sitten toinen juttu. Koko kesä meni passissa kotona, kun ei uskaltanut lähteä mökille eikä muutenkaan kauaksi sairaalasta. Viimeiset hellepäivät yliaikaisen mahan kanssa oli ihan painajaista. Sitten kun vauva syntyi, olikin heti marraskuun ankeus. Eikä joulustakaan oikein voinut nauttia, kun kaikki vauva-ajan krempat oli pahimmillaan.

Vierailija
17/31 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden ystäväni kanssa. Olemme molemmat kesäkuisten äitejä, mutta tulimme siihen tulokseen, että tammi-helmikuu olisi ihanteellisin aika. Perustelut:

Ehtii kesäksi kuntoon, ainakin jossain määrin

vauva on jo niin iso, että sen kanssa voi nauttia kesästä

Arkeen on tullut rytmiä ja ryhtiä, kun ei ole enää tuore äiti, jotem itsekin saa kesästä enemmän irti

Ja jos saa tammi-helmikuussa lapsen, niin tukalat viimeiset kuukaudet eivät osu helteille. Niin ja jos olo on alussa kurja, niin ei harmita ihanien kesäpäivien valuminen läpi sormien....

Vierailija
18/31 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi syy siihen on se, että miehellä on aina ollut koko kesä aikaa olla perheen kanssa, hoitanut kanssani ekaa lasta, sitten isompien lasten kanssa, kun minä olen hoitanut vauvaa. Tosi kätevää. Muutenkin kesä on ollut hyvää aikaa vauvan kanssa, kun on päässyt heti ulkoilemaan.

Vierailija
19/31 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lokakuulle.

Saadaan rauhassa viettää " pesäaikaa" kotona talven pimeyden kolkutellessa ovelle. Kynttilät, ruskan loppu ja odotus ensilumesta, ihanaa aikaa tuo syksyn loppuminen!!!

Pienen vauvan kanssa ei liikuta muutenkaan paljon (esikoisen kanssa oltiin melkein ekat 3kk kotona), niin on ihanaa kun saa olla talvi kotosalla rauhassa:) Talven aikana saa rauhassa pudottaa painoa ja keväällä pääsee pihalle vauvan kanssa joka pärjää jo pitempiä aikoja syömättä jne...

Kesällä lapsi on jo sen ikäinen että pääsee konttaileen ja tutkimaan, seuraavan talven tulessa on jo sen verran isompi, että pukeminen ym. helpompaa...

Ainakin 100 syytä ja uskokaa pois, tämä on tarkkaan mietitty:)

Esikoinen syntyi toukokuussa ja oltiin ihan tokkurassa ekat kuukaudet, kesä meni ihan vilisten silmissä, olo oli tukalaa kun piti nukkua imeväinen kainalossa...

Vierailija
20/31 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOs saa vauvan lokakuussa, on se ryömiväinen kesällä ja panee kaiken lian suuhunsa. Yök.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi