Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten KUKAAN voi haluta olla vanhainkodissa töissä???

Vierailija
28.10.2006 |

Niin hirveää, kamalaa ja ÄLLÖTTÄVÄÄ työtä! Sitä paskan määrää ja hajua ei voi kuvitellakaan. Työkaveritkin ovat useimmiten ääliöitä. Yhtä masentavaa työpaikkaa ei löydy mistään.

En sano, etteikö työ olisi arvokasta - onhan se -, mutta silti en voi käsittää kuinka sellaista työtä voi haluta tehdä. Onko mekossa olevat paskaraidat ja suihkussa päälle roiskunut kusipaskavesi sivuseikka työn arvokkuuteen nähden?

Onneksi pääsin pois. Hattua kuitenkin nostan teille, jotka sydämestänne teette tuota yököttävää työtä.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoaako paskaa, vai auttaako ihmistä. Minä teen sitä jälkimmäistä.

Vierailija
22/30 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta on niitä hyviäkin puolia, kuten myös vanhainkodeilla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä paskan pesu on aina paskan pesua. Kun aamulla yökkö on laittanut tyhjennykset 10.lle asukkaalle ja aamulaiset vetää muoviessun ja kumpparit jalkaan ja alkaa vetää niitä paskaa täynnä olevia vaippoja auki niin sitä se on.

Tyhjä sitä on kaunistella. Millä palkalla sinä sitä tekisit?

Vierailija
24/30 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ihan hyvin myös sen, että meikäläisestä ei tuohon sonnanlapiointiin ole. Siksi vaihdoinkin kevyisiin ja leppoisiin hommiin.

Vierailija
25/30 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että saadaan " parempaa" väkeä vanhainkoteihinkin töihin. tekisi varmasti hyvää itse kullekkin käydä tekemässä muutama keikkapäivä näissä suurissa vanhainkodeissa että näkisitte sen touhun. vakityöntekijät ovat varmaan jo turtuneet siihen. säälin niitä vanhuksia. hoitajiksi on palkattu myös ihmisiä joilla ei ole alan koulutusta.

Vierailija
26/30 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskelemassa sairaanhoitajaksi ja muistan miten ennen ensimmäistä harjoittelujaksoa vuodeosastolla mietin, etten tulisi tykkäämään työstä. Ajattelin vaan sitä paskavaippojen määrää ja olin varma, että yrjöän joka kerta vaippaa vaihtaessa.

Nyt olen kuitenkin sitä mieltä nähtyäni vuodeosaston arkea, että voisin joku päivä työskennellä vuodeosastolla. Todella epäempaattiset hienohelmat(jotka ei tiedä elämästä näitä varjopuolia) jaksavat väittää ja voivotella tästä asiasta toista. Kuten ap...

Oikeasti toivon, ettet ikinä joudu vuodepotilaaksi, minusta tuntuu, että heillä siellä on inhottava olla!

Vierailija
27/30 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

5)tänä päivänä hoitaja saisi " helpompaakin" hommaa, eli ehkä vanhainkoteihin menee sellaiset jotka eivät halua enää kehittää itseään eli tehkää omat johtopäätökset! Nämä olivat vaan sellaisia minun mielipiteitä, mutta arvostan kuitenkin vanhainkodissa työtä tekeviä.

Mä olen hakeutunut tarkoituksella vanhainkotiin töihin. Työpaikka kouluttaa minua koko ajan ja lisäksi suorittelen pikkuhiljaa lisäopintoja vapaa-ajalla. Haluan kehittää itseäni ammatillisesti ja haluan hoitaa työni hyvin. Ja luulenpa, että ainakin 80% mun työkavereista haluaa kehittyä hoitajina ja saada tietoa alan uusimmista " keksinnöistä" . Eli se siitä teoriasta...=)

Ja vielä eritteistä: oletteko kuulleet ammatillisuudesta? On ammattitaitoa osata unohtaa/sivuuttaa hajut yms. Mä kuivitan keskimäärin 12 vanhusta/työvuoro. Olen ollut nyt hoitovapaan jälkeen töissä puolisen vuotta. Kaksi kertaa olen joutunut vähän " kakomaan" kun haju on ollut erityisen " ihana" . Jos ei hajuja kestä, on joko väärällä alalla tai ammattitaitoa ei ole riittävästi.

Vierailija
28/30 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Uusi sosiaali- ja terveyspiiri aloittaa 1.1.2007---> muuttuu koko organisaatio, aika iso homma.

2. Meillä on käytössä hyvinvointiranneke, poistumishälyttimet ja lämpömatot. Kyllä se tekniikan kanssa pelaaminenkin vaatii kehittymistä ja uuden oppimista.

3. Tiimityö: uudet tavat organisoida työ vaatii oppimista.

4. Laatukäsikirjan tekeminen: kyllä, vaatii kehittämistä ja kehittymistä

Vanhustyö ei ole paikalleen jämähtänyttä sonnan lapioimista. Jos noin ajattelee, ehkä se tuntuukin tosi tympeältä.

No okei, en ole ihan perinteisessä vanhainkodissa (onko niitä vielä?) vaan 30 asukkaan asumispalveluyksikössä, jossa on myös pieni (8 henkeä) ryhmäkoti dementoituneille. Kyllä minusta meillä aika kovat paineet on kehittää ammattitaitoa kokoajan.

Sijaisten vastaanottamisesta en tiedä, koska en sijaisena talossamme ole ollut, mutta ei meillä ole aikaa pitää ketään kädestä kiinni vaan kyllä sijaisella on löydyttävä oma-aloitteisuutta ja olla kyky kysyä asioita. Perehdytetään tietenkin, mutta aika äkkiä on hommat hoksattava.

Ja ilmapiiri meillä on ok, vaikka uupumus monia vaivaakin.

Vierailija:

eräässä suurimmista vanhainkodeista ja enää en moiseen menisi.

Tässä muutamia syitä miksi 1)raskasta työtä sisältäen kakat yms,2)vanhainkodeissa yleensä äärimmäisen huono työilmapiiri, puhutaan koko ajan pahaa muista ja ei oteta sijaisia ystävällisesti vastaan3)vanhat työntekijät väsyneitä ja nuoret lähihoitajat ei motivoituneita4)huono palkka 5)tänä päivänä hoitaja saisi " helpompaakin" hommaa, eli ehkä vanhainkoteihin menee sellaiset jotka eivät halua enää kehittää itseään eli tehkää omat johtopäätökset! Nämä olivat vaan sellaisia minun mielipiteitä, mutta arvostan kuitenkin vanhainkodissa työtä tekeviä.

Vierailija
29/30 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös

- lääkekoulutuksia pari kertaa vuodessa

- muistihoitajakoulutus

- ensiapukoulutuksia

- päidekoulutusta

- sähköiseen asiakastietojärjestelmään liittyvää kirjaamiskoulutusta

Kyllä, myös vanhustyössä voi kehittyä jos haluaa. Ja kaikki se uuden oppiminen HELPOTTAA työtä niin fyysisesti kuin henkisesti. Mistä tätä asennevammaista ja tietämätönät porukkaa sikiää?

Vierailija
30/30 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhuttiin näistä suomen suurimmista vanhainkodesta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän