Pariskuntana ulos syömään, mutta sinkkuna ei - mikä tässä on ideana??????
Monille (varsinkin) naisille on tärkeää, että parisuhteessa käydään ainakin silloin tällöin kunnon ravintolassa syömässä. Se oikeastaan jopa "kuuluu" parisuhteeseen, varsinkin seurustellessa; jostakin syyst' juuri yhdessä syöminen ravintolassa on monille THE juttu. Sellaisetkin naiset ovat yhtäkkiä innokkaita ulkonasyöjiä ja sitä vaativia, jotka eivät sinkkuna ollessaan käyneet käytännössä lainkaan ravintolassa syömässä. Työpaikkaruokalalounasta tai salaatilla käymistä kaverin kanssa shoppaillessa en lue ulkona syömiseksi.
Ilmaista se ei kuitenkaan ole ja monet sinkkunaiset perustelevatkin ravintolassa syömättömyyttään sillä, että samalla rahalla voi itse tehdä paljon enemmän ruokaa. Joo niin varmaan voi, mutta jos annos maksaa x euroa ravintolassa sinkkuna, saman x euroa se maksaa parisuhteessakin.
Vai maksajan puuteko se sinkkuna ulkonasyömisen estää?
Kommentit (75)
Mä olen käynyt ihan yhtä lailla ravintoloissa syömässä yksin. Olenkin ollut sinkkuna suurimman osan aikuiselämääni, nyt jo keski-iässä. Yllättävä oli lukea täältä, että monen mielestä on epämukavaa käydä yksin ravintolassa. Minusta se on mukavaa, kännykältä löytyy aina loputtomasti viihdettä ja mm. kirjoja joita selata siinä ruokaa odottaessa tms. Ei tule aika pitkäksi.
Ne naiset jotka hokee että pariskunnan kuuluu käydä ulkona syömässä on niitä samoja naisia jotka sanoo että miehen kuuluu maksaa se ravintola lasku. Sen takia naiset ei treffeille miehiä pyydä vaan ilmoittaa tapaamalleen miehelle että pyydät minua ulos kun naiset ovat päättäneet että pyytäjä maksaa
Vierailija kirjoitti:
Ne naiset jotka hokee että pariskunnan kuuluu käydä ulkona syömässä on niitä samoja naisia jotka sanoo että miehen kuuluu maksaa se ravintola lasku. Sen takia naiset ei treffeille miehiä pyydä vaan ilmoittaa tapaamalleen miehelle että pyydät minua ulos kun naiset ovat päättäneet että pyytäjä maksaa
Sinä sotket nyt ensitreffit ja parisuhteen, ne on eri asioita. Tässä ketjussa mainitaan jo otsikossa parisuhde.
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteessa,ainakin alussa on varmasti kiva käydä yhdessä ravintolassa syömässä. Sinkkuna ei viitsi lähteä yksin syömään,itsestä ainakin on kiva käydä kaverin kanssa,on juttuseuraa. Eli sinkkuna käydään,jos saa seuraa mukaan. Rahasta ei ole kiinni,maksan omat tilaukseni parisuhteessakin.
Minä kävin kyllä sinkkuna useinkin yksin syömässä.
Ap:n avauksessa ei taas ole päätä eikä häntää, pääasia päästä mollaamaan naisia ihan keksityllä yleistyksellä.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa miten naiset eivät ole tunnistavinaan sitä naistyyppiä, joka edellyttää miehen maksavan kaiken. Näitä naisia on paaaljon liikenteessä.
Eikä siinä mitään, olen minä sellaisiakin treffaillut. Jos nainen on kaunis, seksi on hyvää ja sitä on paljon, niin naisen elämän rahoittaminen voi hyvinkin olla fiksua. Tosin täysinä horoina olen näitä naisia pitänyt.
No minä en tuollaisia naisia tunne. Eikä tuollaisia ole mikään pakko treffailla, sinkkunaisia kyllä riittää.
Harva ravintolaruoka on hyvää enää nykyään kun mausteet on minimoitu ja raaka-aineiden laatu laskettu ja silti pitäisi maksaa siittä todella paljon. Yrittäjien puhjaton rahan ahneus on pilannut liian monet ravintolat.
Paras mitä olen joskus nähnyt oli HK:n pakaste hampurilainen ja jotain pakaste ranskalaisia sekä kokiskin oli vedellä jatkettua ja näistä tuli 35 euron lasku.
Jos haluat jotain oikeasti hyvää ravintola ruokaa se maksaa saman verran kuin koko kuukauden ruokabudjetti ja annos on minimaalinen että ravintolasta lähtiessäsi saat mennä ruokakaupan kautta kotiin kun jäi nälkä. Hyvin harvassa on ne ravintola jossa oikeasti saa rahoilleen vastinetta
Tottakai ravintolassa maksetaan enemmän kuin kotona. Ei siinä makseta pelkästä ruoasta, vaan arjesta irrallaan olevasta elämyksestä joka on ihanaa jakaa tärkeän ihmisen kanssa. Onko AP:lla rahat tiukassa? Jos sinulla on mielikuvitusta, saat kyllä elämyksen järjestettyä pienemmälläkin budjetilla.
Itse käyn yleensä vain puolisoni kanssa syömässä ravintolassa, mutta joskus lomalla käymme isommalla porukalla. Käymme silloin ravintolassa, kun tekee jotakin tiettyä ruokaa mieli, eikä sitä tee mieli kotona alkaa valmistaa.
Vierailija kirjoitti:
Harva ravintolaruoka on hyvää enää nykyään kun mausteet on minimoitu ja raaka-aineiden laatu laskettu ja silti pitäisi maksaa siittä todella paljon. Yrittäjien puhjaton rahan ahneus on pilannut liian monet ravintolat.
Paras mitä olen joskus nähnyt oli HK:n pakaste hampurilainen ja jotain pakaste ranskalaisia sekä kokiskin oli vedellä jatkettua ja näistä tuli 35 euron lasku.
Jos haluat jotain oikeasti hyvää ravintola ruokaa se maksaa saman verran kuin koko kuukauden ruokabudjetti ja annos on minimaalinen että ravintolasta lähtiessäsi saat mennä ruokakaupan kautta kotiin kun jäi nälkä. Hyvin harvassa on ne ravintola jossa oikeasti saa rahoilleen vastinetta
Missä sä oikein käyt ulkona syömässä, jos aiba vain näin huonoja kokemuksia on? 🤔
Vierailija kirjoitti:
Itse käyn yleensä vain puolisoni kanssa syömässä ravintolassa, mutta joskus lomalla käymme isommalla porukalla. Käymme silloin ravintolassa, kun tekee jotakin tiettyä ruokaa mieli, eikä sitä tee mieli kotona alkaa valmistaa.
Puolisoni myös maksaa aina herrasmiesmäisesti ravintolalaskun. Meillä on yhteiset tilit ja yhteiset rahat, joten käytännössä on aivan samantekevää kumpi maksaa, mutta herrasmies on aina herrasmies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolisoni myös maksaa aina herrasmiesmäisesti ravintolalaskun. Meillä on yhteiset tilit ja yhteiset rahat, joten käytännössä on aivan samantekevää kumpi maksaa, mutta herrasmies on aina herrasmies.
Minäkin maksan aina herrasmiesmäisesti esimerkiksi kaupassa. Tosin sitä ei moni ehkä aavista, että mulla saattaa siinä maksupäätteellä olla oma tai vaimon kortti.
Taidan tuntea niin rumia naisia, että joutuvat elättämään ihan itsensä eikä miehet maksele yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Taidan tuntea niin rumia naisia, että joutuvat elättämään ihan itsensä eikä miehet maksele yhtään mitään.
Eikö olekin hassua, että kumppani valitaan ulkonäön mukaan, eikä seksitaitojen. Siinähän sitten kärvistelet nätin nuken kanssa, kun toinen nauttii karumman kanssa loistavista kyydeistä.
Päin vastoin: sinkkunahan sitä just käydäänkin ulkona syömässä, koska a) on kiva nähdä ihmisiä ja näyttäytyä itse
b) ei viitsi laittaa aina ruokaa vain itselleen
Parisuhteessa kokkaillaan yhdessä kotona eikä käydä ravintolassa kuin vuosipäivänä ehkä. Sekin olisi kyllä mukavampi viettää kahdestaan vaikka piknikillä.
Asuin ennen ravintoloiden lähettyvillä. Käytiin miesystävän kanssa syömässä n joka 2 viikko.
Nyt ei käydä oikein koskaan. Mies tykkää grillata.
Syömme perusruokaa arkisin ja sitten viikonloppuisin parempaa