Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pariskuntana ulos syömään, mutta sinkkuna ei - mikä tässä on ideana??????

Vierailija
06.09.2022 |

Monille (varsinkin) naisille on tärkeää, että parisuhteessa käydään ainakin silloin tällöin kunnon ravintolassa syömässä. Se oikeastaan jopa "kuuluu" parisuhteeseen, varsinkin seurustellessa; jostakin syyst' juuri yhdessä syöminen ravintolassa on monille THE juttu. Sellaisetkin naiset ovat yhtäkkiä innokkaita ulkonasyöjiä ja sitä vaativia, jotka eivät sinkkuna ollessaan käyneet käytännössä lainkaan ravintolassa syömässä. Työpaikkaruokalalounasta tai salaatilla käymistä kaverin kanssa shoppaillessa en lue ulkona syömiseksi.

Ilmaista se ei kuitenkaan ole ja monet sinkkunaiset perustelevatkin ravintolassa syömättömyyttään sillä, että samalla rahalla voi itse tehdä paljon enemmän ruokaa. Joo niin varmaan voi, mutta jos annos maksaa x euroa ravintolassa sinkkuna, saman x euroa se maksaa parisuhteessakin.

Vai maksajan puuteko se sinkkuna ulkonasyömisen estää?

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteessa on yhteiset rahat ja pääsee kerrankin toisen tekemään pöytään.

Sinkkuna ei syönyt ulkona, koska mä sotken aina, en kehdannut.

Yhteiset rahat = miehen rahat. Vai vuorotellenko maksatte?

Vierailija
22/75 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kyllä sinkkunakin ulkona syömässä ajoittain, joko yksin tai kavereiden kanssa. Parisuhteessa joskus joo, jos tekee mieli joitain erikoisempaa sapuskaa.

Meillä kumpikaan ei erityisemmin pidä ruuanlaitosta vaan se on sellaista turhaa, aikaavievää pakkopullaa, joka useimmiten kaatuu minun (eli naisen) harteille. Paskaa mitä paskaa. Asutaan vielä sellaisella alueella, että tänne ei oikein wolt/foodora tuo perille mitään, niin pakko itse lähteä ulos syömään jos haluaa muuta kun sitä helpointa ja nopeinta kotitekoista safkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärtänyt. Mitä tällä aloituksella haetaan takaa?

Olen sinkku ja käyn usein ulkona syömässä. Joko yksin tai ystävien kanssa.

Ne on näitä Allun hakemisia.

Vierailija
24/75 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kyllä maksajia piisaa. Ei ole aikaa edes kaikille, rankkaa on kauniin sinkun elämä :)

Vierailija
25/75 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sinkku, ja käyn harva se päivä yksin ulkona syömässä, joko lounasta tai päivällistä. En juuri kokkaa kotona. En ala kokkailemaan vaikka olisin parisuhteessakin.

Vierailija
26/75 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampurilaisella voin käydä yksin mutta kyllä ravintolassa on mukavampaa syödä seurassa.

Vierailija
27/75 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tämä nyt joku puoliverhottu väite, että naiset maksattavat fine diningin miehellä parisuhteessa?

Vierailija
28/75 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan tykkää käydä yksin ravintolassa, toisen/toisten kanssa paljon mukavampaa. Lounaalla voin käydä yksin, mutta illalla tuntuu hölmölle mennä yksin ravintolaan. Joskus joutuu odottamaan annosta (ja lopuksi laskua) pitkään, mitä siinä yksin tekee? Ja minäkin maksan ihan itse ruokani, se ei liity tähän mitenkään.

Vierailija
29/75 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle siinä ulkona syömisessä tärkeintä on seura eli yksin en tykkää lähteä mihinkään syömään.

Ja ihan samalla tavalla se työkaverin kanssa nautittu lounas tai ystävän kanssa shoppailun lomassa syöty salaatti tai hampurilaisateria on ulkona yhdessä syömistä. Toki se romanttinen puoli puuttuu noista ja se just tekee kumppanin kanssa nautitun ruuan arvokkaaksi. Sen sijaan se ruoka voi hyvin olla vaikka pizza ja kumpikin maksaa oman laskunsa. Joku hienompi monen ruokalajin illallinen taasen on spesiaalia joka sopii esim kihlajaisiin tai vaikka hääpäivän juhlintaan, ei tosiaan mihinkään tapailuvaiheeseen.

Sama pätee myös kesäisin piknikkiin eli en mä yksin tykkää lähteä, mutta seurassa se on kivaa. Tosin silloinkin pääasia on seura ja yhdessä olo, ei niinkään se ruoka tai juoma.

Vierailija
30/75 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteessa on yhteiset rahat ja pääsee kerrankin toisen tekemään pöytään.

Sinkkuna ei syönyt ulkona, koska mä sotken aina, en kehdannut.

Yhteiset rahat = miehen rahat. Vai vuorotellenko maksatte?

Ei ole kyllä parisuhteessa yhteiset rahat, eikä ole avioliitossakaan, edes lain mukaan. Vasta erotessa jos ei ole avioehtoa, varallisuus on laskennallisesti yhteistä. Ja silloinkin vain laskennallisesti. Tokko nykyaikana juurikaan on pariskuntia, joissa toisen varallisuus olisi tyyliin 100 ja toisen 0.

Ulkona syömistä tai ei, niin jos parisuhdekumppani tai aviopuoliso alkaisi vaatia "yhteisiä rahoja" tarkoittaen että minun pitäisi alkaa maksella hänen huvituksiaan, joita hän ei itse haluaisi jostakin syystä maksaa, siitä olisi helppo tehdä johtopäätökset.

Vierailija
31/75 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on aina puuttunut maksaja koska minä olen se joka maksaa. Miehet yleensä ulkona haluaa syödä, tietysti kun nainen maksaa aina kaiken.

Vierailija
32/75 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa elävät on läskeimpiä.

Vierailija
33/75 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi nyt kertoa, keitä ovat nämä monet sinkkunaiset, joista hän kertoo. Etunimi ja sukunimi ainakin tusinasta tähän selvitykseen tietoja antaneesta henkilöstä, muute en usko.

Vierailija
34/75 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasalaatuisempaa parisuhteessa kaikki jaetaan tasan.

Mitä suurempi eriparisuus, sen suuremmin jakaantuu maksajan ja saajan osat.

Mitä järkeä olisi nuoremman, kauniimman ja köyhemmän tuhlata aikaansa ruman, vanhan ja lihavan seurassa? Kun nuorta ja komeaakin olisi tarjolla !

Vanha ja ruma voi kutsua kaltaisensa ja kumpikin maksaa omansa.

Vierailija
35/75 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin ei ole kiva syödä ravintolassa, siinä on vain kiire päästä pois. Pulison tai kaverin kanssa syömässä viihtyy pitempään, kun on juteltavaa.

Miksei ole kiva, miksi kiire pois? Makuasioita. Tykkään syödä yksin, ei ole kiva puhua syödessä, se vie pois syömisen nautintoa. Töissäkin ikävä jos joku tulee tauolle samaan aikaan.

Vierailija
36/75 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin ei ole kiva käydä ravintolassa syömässä edes lounaalla, mutta toki sen ymmärtää tarpeelliseksi ilman eväitä.

Kävin ystävieni kanssa syömässä ravintolassa sekä sinkkuna että parisuhteessa. Maksan edelleen parisuhteessa ollessa oman osuuteni puolisoni kanssa ravintolakäynnistä, kuten muustakin aterioimisesta.

Mihin tämä ap: een aloitus oikein perustuu? Mille asialle haluat oikeasti vastauksen?

Vierailija
37/75 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn syömässä joskus yksin, joskus kavereiden, sisarusten tai vanhempieni kanssa ja joskus mieheni kanssa. Parisuhteella ei ole tähän muuta merkitystä kuin että yksi ihminen jonka kanssa käydä enemmän. 😊

Vierailija
38/75 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasalaatuisempaa parisuhteessa kaikki jaetaan tasan.

Mitä suurempi eriparisuus, sen suuremmin jakaantuu maksajan ja saajan osat.

Mitä järkeä olisi nuoremman, kauniimman ja köyhemmän tuhlata aikaansa ruman, vanhan ja lihavan seurassa? Kun nuorta ja komeaakin olisi tarjolla !

Vanha ja ruma voi kutsua kaltaisensa ja kumpikin maksaa omansa.

Juuri näin. Usein aviopari on samaa viehätystasoa ja ikäeroa max 2 vuotta.

Vierailija
39/75 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuollaisia; kun itse pitäisi maksaa esim. kaverien kanssa, ei kiinnosta tulla mukaan kun ravintolaruoka on rasvaista ja pahaa, joutuu odottamaan ja laittautumaan, kotona saa parempaa kun itse tekee jnejne. Sitten kun on mies, sama nainen selittää, kuinka syötiin siellä ja tuolla. Yhtäkkiä se paha ravintolaruoka onkin tosi hyvää. "Pahaahan" se olikin vain siksi, ettei saituuttaan halunnut maksaa.

Vähemmistössähän tällaiset nykyään ovat, suurin osa naisista maksaa ihan itse omat kulunsa, ovat sitten sinkkuna tai suhteessa.

Vierailija
40/75 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jaa, meillä on kyllä mies enemmän aloitteellinen ulkona syömiseen. 😀 Kyllähän mä lähden, mutta oikeastaan tosi harvoin itse sitä ehdotan.