Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Help! Mitkä kengät lapselle liukkaaseen märkään loskakeliin!

Vierailija
06.09.2022 |

Tiedättehän tämän etelä-suomen tyypillisen talvisään, jossa on pari astetta plussan puolella, sataa vettä, maassa on jäätä ja liukasta ja jään pinnalla vettä tai loskaa. Joka vuosi ollut siihen lapsella väärät ja huonot kengät. Vaikka olen luullut ostaneeni jotenkin kunnolliset. Joten neuvokaa mitkä on hyvät.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen, aloittaja, että teette reissun johonkin isompaan kauppakeskukseen, niin voit sitten sovitella lapselle niitä kenkiä. Näin mäkin olen usein toiminut.

Jos paikkakunnallasi on edes jonkinlainen urheilukauppa, kannattaa käydä siellä. Me ostetaan osa kengistä paikallisesta Kesportista. Ja Viking-merkkiä saa ainakin Cittarista, ehkä Prismastakin. Mä oon kyllä tilannutkin kenkiä, mutta vain silloin, kun kyseisestä merkistä on jo kokemusta.

Sovittaminen neljävuotiaan kanssa on kyllä ihan yhtä tyhjän kanssa olevaa puuhaa. Ei tuon ikäinen osaa sanoa sopiiko kenkä vai ei. Ja talvikengät on sen verran jäykät, että kengän päältä painelemalla ei saa selville missä kohtaa ne lapsen varpaat on.

-eri

Siis onko tällä vastaajaporukalla kenelläkään yhtään lasta?! Kengästä otetaan pohjallinen ulos, lapsi käsketään seisomaan sen pohjallisen päälle kantapaa siellä kantapään reunassa ja sitten katsotaan paljonko sitä tilaa siellä varpaissa on. Ja sitä tilaa sitten sopiva määrä. Ja ihan sopiva mikään talvikenkä ei saa koskaan olla, koska sinne pitää mahtua ilmaa. Se on se ilma, joka sen jalan pitää lämpimänä ei se villasukka yksinään. Ja villasukkiakin on sellaisia, että se voi olla sen lapsen ainoa sukka jalassa, ei sinne alle tarvitse mitään puuvillasukkaa tarvita hikoontumaan ja kastumaan. Sitten on varmasti jaloilla kylmä, vaikka ei olisi edes pakkasta.

Ei kaikista kengistä ollenkaan saa pohjallista irti. Edes kalliista laatukengistä.

No sitähän ei tiedä ennen kuin kokeilee vai mitä? Ja jos sitä pohjallista ei saa irti ja sitä kokoa ei pysty arvioimaan, sitten kannattanee jättää ne kengät sinne kauppaan ihan suosiolla? Kun kyse on lapsesta, joka ei osaa itse määritellä mikä on hyvä ja mikä ei. Valitsee merkin, jonka kohdalla tuo onnistuu, eikös? Kun esim Vikingeissä, Soreleissa ja Salomonilla se onnistuu.

Salomonilla ei ole pikkulapsille talvikenkiä. Meillä on Viking toastyt tuolla eteisessä, en saanut ainakaan niistä pohjallista irti. Sorelit voisi kiinnostaa. Onko ne hyviä?

Eikö? https://www.salomon.com/en-fi/shop-emea/product/xa-pro-v8-mid-climasalo…

Ei ole. Nuo on kouluikäisille. Pikkulasten koot on noin 20-30.

Vierailija
62/73 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen, aloittaja, että teette reissun johonkin isompaan kauppakeskukseen, niin voit sitten sovitella lapselle niitä kenkiä. Näin mäkin olen usein toiminut.

Jos paikkakunnallasi on edes jonkinlainen urheilukauppa, kannattaa käydä siellä. Me ostetaan osa kengistä paikallisesta Kesportista. Ja Viking-merkkiä saa ainakin Cittarista, ehkä Prismastakin. Mä oon kyllä tilannutkin kenkiä, mutta vain silloin, kun kyseisestä merkistä on jo kokemusta.

Sovittaminen neljävuotiaan kanssa on kyllä ihan yhtä tyhjän kanssa olevaa puuhaa. Ei tuon ikäinen osaa sanoa sopiiko kenkä vai ei. Ja talvikengät on sen verran jäykät, että kengän päältä painelemalla ei saa selville missä kohtaa ne lapsen varpaat on.

-eri

Siis onko tällä vastaajaporukalla kenelläkään yhtään lasta?! Kengästä otetaan pohjallinen ulos, lapsi käsketään seisomaan sen pohjallisen päälle kantapaa siellä kantapään reunassa ja sitten katsotaan paljonko sitä tilaa siellä varpaissa on. Ja sitä tilaa sitten sopiva määrä. Ja ihan sopiva mikään talvikenkä ei saa koskaan olla, koska sinne pitää mahtua ilmaa. Se on se ilma, joka sen jalan pitää lämpimänä ei se villasukka yksinään. Ja villasukkiakin on sellaisia, että se voi olla sen lapsen ainoa sukka jalassa, ei sinne alle tarvitse mitään puuvillasukkaa tarvita hikoontumaan ja kastumaan. Sitten on varmasti jaloilla kylmä, vaikka ei olisi edes pakkasta.

Ei kaikista kengistä ollenkaan saa pohjallista irti. Edes kalliista laatukengistä.

No sitähän ei tiedä ennen kuin kokeilee vai mitä? Ja jos sitä pohjallista ei saa irti ja sitä kokoa ei pysty arvioimaan, sitten kannattanee jättää ne kengät sinne kauppaan ihan suosiolla? Kun kyse on lapsesta, joka ei osaa itse määritellä mikä on hyvä ja mikä ei. Valitsee merkin, jonka kohdalla tuo onnistuu, eikös? Kun esim Vikingeissä, Soreleissa ja Salomonilla se onnistuu.

Salomonilla ei ole pikkulapsille talvikenkiä. Meillä on Viking toastyt tuolla eteisessä, en saanut ainakaan niistä pohjallista irti. Sorelit voisi kiinnostaa. Onko ne hyviä?

Eikö? https://www.salomon.com/en-fi/shop-emea/product/xa-pro-v8-mid-climasalo…

Ei ole. Nuo on kouluikäisille. Pikkulasten koot on noin 20-30.

Noi Salomonit on tosiaan isommille lapsille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä vaan hyvät ja tukevat syys / talvikengät. Niihin voi laittaa joustavat, kiinnitettävät nastapohjalliset. Itselläni on ollut ja tytölleni hankin ne, kun hän liukkailla kaatuili päikyn ja myöhemmin koulun pihalla.

Vierailija
64/73 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä vaan hyvät ja tukevat syys / talvikengät. Niihin voi laittaa joustavat, kiinnitettävät nastapohjalliset. Itselläni on ollut ja tytölleni hankin ne, kun hän liukkailla kaatuili päikyn ja myöhemmin koulun pihalla.

Mistä saa lapsille noita irroitettavia nastapohjallisia? Siis kengän koko alle 30? En ole löytänyt mistään. Ap

Vierailija
65/73 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.nokianjalkineet.fi/tuote/wintry-plus/?color=tummaharmaa

Nämä on parhaat, mitä on kokeiltu. Painavat kylläkin, mutta pohja on todella hyvä. Se tuntuu sormiinkin sellaiselta vähän nihkeältä. Eikä ole hinnalla pilattu siihen nähden, että ovat lämpimät.

Vierailija
66/73 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kokemukseni on, että Kuoman kengissä on hyvä pito. Vuosi sitten ostin itselleni kitkapohjakengät (michelin pohjat), ja ne ovat ihan luistimet Kuoman kenkiin verrattuna.

On olemassa myös kengän päälle laitettavia nastallisia liukuesteitä. Pienimmissä, mitä olen nähnyt, alkaa koot 31:sä ylöspäin.

Vierailija
67/73 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä saa lapsille noita irroitettavia nastapohjallisia? Siis kengän koko alle 30? En ole löytänyt mistään. Ap

Oma kokemukseni noista irrotettavista nastapohjista on, että ne ovat aika siroille kengille mitoitettu. Joten voivat kyllä pysyä pienemmänkin ulkoilukengän päällä kuin valmistajan lupaama koko. Ja harvalla kuitenkin ikuisiksi ajoiksi jää se kengän koko sinne alle 30 numeron, joten jos nyt ostat sen pienimmän koon, se on vuoden tai parin kuluttua viimeistään sopiva.

Vierailija
68/73 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun kokemukseni on, että Kuoman kengissä on hyvä pito. Vuosi sitten ostin itselleni kitkapohjakengät (michelin pohjat), ja ne ovat ihan luistimet Kuoman kenkiin verrattuna.

On olemassa myös kengän päälle laitettavia nastallisia liukuesteitä. Pienimmissä, mitä olen nähnyt, alkaa koot 31:sä ylöspäin.

Kuomat on kyllä muuten huonot kasvavan lapsen jalalle. Niissä se varvasosa on nouseva. Tästä on ollut juttuakin.

Vierailija
69/73 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuomat on kyllä muuten huonot kasvavan lapsen jalalle. Niissä se varvasosa on nouseva. Tästä on ollut juttuakin.

Millä tavalla huonot? Eikä lapsi koko päivää ne jalassa ole. Mikä sitten olisi hyvä? Meillä on aina ollut kuomat.

Vierailija
70/73 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piikkarit

Vierailija
71/73 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Sulla ei ainakaan lasta ole. Suurimmasta osasta kenkiä ei saa pohjallista irti. Muuten olisikin toimiva konsti.

Vierailija
72/73 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimivat viime talvena hyvin nämä, jalat pysyivät kuivina ja lämpiminä eikä lapsi liukastellut

https://www.kotto.fi/product/515/be-lenka-snowfox-tex-dark-teal-21-talv…

Tälle talvelle tulossa vielä parannettu versio

Vierailija
73/73 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla oolmella lapsella on ollut Viking Gore-Tex, mennyt läpii vededestä ja seisonut siellä, vesi ei menee vain läpii.

Itse myös testattu kotona juokseva veden alla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme