En osaa nukkua, kun puoliso ei ole kotona.
Ne yöt on ihan kauheita. Sydän hakkaa, nään painajaisia ja nukun vain lyhyitä pätkiä. Eikä siis väliä onko hän töissä vai vapaalla. Olisko vinkkejä tätä helpottamaan?
Kommentit (23)
Hae apua ennen kuin joudut täysin paniikkiin. Trollit tietysti selviää mistä vaan 😳
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä mielestäni ole kyse pelosta. Vaan jonkinlainen ahdistus. En pelkää, mulla on koira ja hälytin turvaa tuomassa. Mua ahdistaa ja tulee rytmihäiriöitä. Ap
Sitten terveyskeskukseen. Itsekin nukun tosi huonosti ilman miestäni. Hän ei tee vuorotöitä, vaan on yleensä ihan aina nukkumisaikaan paikalla, tuntuu kuin olisi asiat jotenkin oudosti, jos ei ole. Ei sellaista tosin usein satukaan, paitsi jos on pakottava konferenssi. Itselleni auttaa kissa (jos jostain kuuluu kolahdus, en ajattele "apua joku on murtautunut sisään!!" vaan "jaa kissa". Lisäksi auttaa mindfulness-harjoitukset ja yoga nidra -youtubessa on videoita vaikka millä mitalla). En mielelläni nuku yksinäni, mutta meneehän se.
Jos oikeasti et pysty olemaan, niin on ahdistukseen olemassa hoitoa, en suosittele mitään lääkekoomaa, mutta ei ihmisen kärsiäkään pidä.
MInulla sama asia.
Olen jo ihan aikuinen, yli 50. Minulla on omakin huusholli (kaupungissa) mutta siellä on nyt remontti ja "joudun", saan olla mieheni talossa maaseudulla.
Mies lähtee käymään parin päivän reissussa ja olen jo miettynyt mihin menisin yöksi.
Tämä maaseudulla oleva talo on ihan rauhallinen, paitsi että tänne murtauduttiin kymmenisen vuotta sitten. Emme olleet paikalla silloin.
En oikein tiedä mitä pelkään, en pelkää rosvoja enkä kummituksia.
Mutta silti tuntuu onealta (kyllä, on oikea sana, murresana pohjois-Suomesta) olla yksin.
Hävettää, kun olen tällainen lullero.