Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tehyn mukaan poliisit voivat pian viedä lakkoilevia hoitajia töihin

Vierailija
05.09.2022 |

Tällaiseksi homma on mennyt, aletaan uhkailemaan poliisilla jos hoitajat eivät suostu paskapalkalla huonoihin työoloihin.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009049703.html

Kommentit (802)

Vierailija
581/802 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vaan alkaa näin ulkopuolisen silmiin näyttää enenevissä määrin siltä, että hoitoalaa ei kannata valita. Hoitajilla ei ole enää, kun alan vetovoimaisuus on poissa, mitään ihmisarvoa, vaan heitä orjuutetaan ihan surutta. Ei tällaisilla toimilla ainakaan lisää hoitajia saada.

Myös toisen ulkopuolisen silmin näyttää enenevissä määrin siltä,että hoitoalaa ei kannata valita. Syynä lähinnä se,että kuinka negatiivisen kuvan hoitoalan omat ammattijörjestöt ja hoitajat itse antavat alasta.Kuka semmoselle alalle haluaa töihin,josta ei edes alan omalla ammattijärjestöllä ole mitään positiivista sanottavaa.

Valehdellako pitäisi? Tottahan se on että palkka ja työolot on huonot!

Vierailija
582/802 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tuli hoitajille pala kurkkuun. Lapsien uhma saapui päätökseen. Poliisi laittaa kuriin 😂

Ei laita uuno 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/802 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen a-studiossa sanottiin, että vaikka olisi muissa töissä (vaikka korkeassa johtoasemassa) mutta on hoitoalan koulutus, voidaan hakea/pakottaa hoitoalan töihin.

Eikö tämä ole itsestään selvää, ettei kenenkään kannata enää koskaan hankkia tuota koulutusta, joka on rangaistus eikä palkinto.

Siis vaikka vaihtaa alaa tai uudelleen kouluttautuu tai mitä tahansa, niin alkuperäinen hoitoalan koulutus kulkee mukanasi koko elämän, ikään kuin jokin syöpä joka tulee uudestaan ja uudestaan, josta ei pääse eroon???

Pääsee eroon luopumalla oikeudestaan annatinharjoittamiseen. Se on ihan helppo juttu. Pyyntö vaan valviraan.

Kannattaa pistää sitten pöhinää töppöseen, vai luuletko ettei tätä osata ottaa huomioon. Eikä se muuten ole mikään läpihuutojuttu. Käsittelyaikakin siinä on. Päätös on sitten joko myönteinen tai kielteinen.

Miten niin kielteinen?

No tietenkin hakemuksesi ja sen perustelut arvioidaan Valvirassa. Siis se ei ole sinun puoleltasi vain ilmoitus tyyliin että "kun mä en saa rahaa niin paljon kun mä haluan, mä eroon". Työnantajallesi sen voi toki sanoa, ja siinähän se toki toimiikin.

Niinpä, kyse on _hakemus_asiasta, joten Valvira voi olla myös poistamatta ah-oikeuksia.

En itse asiassa yllättyisi jos Valviran linja alkaisikin mennä siihen suuntaan. Valtion viranomainen se kuitenkin on ja ei tää nyt ihan toimi että ensin yhteiskunta tarjoaa ilmaisen koulutuksen ym. ja sitten se ei kelpaakaan.

Ei muuten voi. Perustuslaki takaa kaikille oikeuden valita itse ammattinsa. Sen yli ei voi kävellä.

Nyt kävellään yli ja valmiuslaki on aktivoitu.

Ei kävellä eikä ole. Opettele termit.

Minä kyllä tunnen lainkohdat. Potilasturvallisuuslakia käsitellään. Valmiuslaki on aktivoitu

Ei ole

Vierailija
584/802 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen a-studiossa sanottiin, että vaikka olisi muissa töissä (vaikka korkeassa johtoasemassa) mutta on hoitoalan koulutus, voidaan hakea/pakottaa hoitoalan töihin.

Eikö tämä ole itsestään selvää, ettei kenenkään kannata enää koskaan hankkia tuota koulutusta, joka on rangaistus eikä palkinto.

Siis vaikka vaihtaa alaa tai uudelleen kouluttautuu tai mitä tahansa, niin alkuperäinen hoitoalan koulutus kulkee mukanasi koko elämän, ikään kuin jokin syöpä joka tulee uudestaan ja uudestaan, josta ei pääse eroon???

Pääsee eroon luopumalla oikeudestaan annatinharjoittamiseen. Se on ihan helppo juttu. Pyyntö vaan valviraan.

Kannattaa pistää sitten pöhinää töppöseen, vai luuletko ettei tätä osata ottaa huomioon. Eikä se muuten ole mikään läpihuutojuttu. Käsittelyaikakin siinä on. Päätös on sitten joko myönteinen tai kielteinen.

Miten niin kielteinen?

No tietenkin hakemuksesi ja sen perustelut arvioidaan Valvirassa. Siis se ei ole sinun puoleltasi vain ilmoitus tyyliin että "kun mä en saa rahaa niin paljon kun mä haluan, mä eroon". Työnantajallesi sen voi toki sanoa, ja siinähän se toki toimiikin.

Niinpä, kyse on _hakemus_asiasta, joten Valvira voi olla myös poistamatta ah-oikeuksia.

En itse asiassa yllättyisi jos Valviran linja alkaisikin mennä siihen suuntaan. Valtion viranomainen se kuitenkin on ja ei tää nyt ihan toimi että ensin yhteiskunta tarjoaa ilmaisen koulutuksen ym. ja sitten se ei kelpaakaan.

Tämähän sitten koskee myös kaikkia muita valtion kouluttamia aloja eli kaikkia? Kun opiskelet insinööriksi, olet prkl insinöörin hommissa lopun ikääsi, halusit tai et. Kaikki on koulutettu valtion takaamalla opintolainalla, että se siitä. Lisäksi, vaikka oikeuksia ei poistettaisi, ketään ei voi silti pakottaa tekemään töitä. Voi maata X:nä lattialla. Hyödyllistä työntekoa.

Ei, koskee Vain hoitoalaa, ei muita. Reilua vai mitä.

Väärin jälleen

Vierailija
585/802 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vaan alkaa näin ulkopuolisen silmiin näyttää enenevissä määrin siltä, että hoitoalaa ei kannata valita. Hoitajilla ei ole enää, kun alan vetovoimaisuus on poissa, mitään ihmisarvoa, vaan heitä orjuutetaan ihan surutta. Ei tällaisilla toimilla ainakaan lisää hoitajia saada.

Myös toisen ulkopuolisen silmin näyttää enenevissä määrin siltä,että hoitoalaa ei kannata valita. Syynä lähinnä se,että kuinka negatiivisen kuvan hoitoalan omat ammattijörjestöt ja hoitajat itse antavat alasta.Kuka semmoselle alalle haluaa töihin,josta ei edes alan omalla ammattijärjestöllä ole mitään positiivista sanottavaa.

Kuten monella muullakin "huonopalkkaisella" alalla.Ei oo kyllä tämmöstä lokakamppanjaa omaa alaa kohtaan näkyny muilla.Sitten mietitään,että miksi nuoria ei kiinnosta.Eikä muuten kiinnosta tämänkään shown jälkeen.

Vierailija
586/802 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te i d i oo tit poliisia syytätte? Eivät he päätä tuosta asiasta, vaan he joutuvat vaan tekemään sen JONKUN SELLAISEN KÄSKYSTÄ, KENELLÄ ON PÄÄTÄNTÄVALTA SIIHEN. Vit tu että ootte pällejä.

Vierailija
587/802 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksen teesit keväälle

Pakkotöitä mä rakastan

Valtiolle lisää lainaa

Ajetaan suomi lamaan.

t: vihervassarit

Vierailija
588/802 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muille riitt miljardeja, mutta hoitajille ei mitään. Ette ansaitse mitään korotuksia. Palkan alennus olisi ihanaaa.

Vierailija
589/802 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt töihin siitä tai poliisisetä tulee hakemaan. Meidän pitää laittaa italiaan 6 miljardia, jotta siellä olisi asiat hyvin. Teille ei nyt rahaa riitä.

T: Samariini

Vierailija
590/802 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te i d i oo tit poliisia syytätte? Eivät he päätä tuosta asiasta, vaan he joutuvat vaan tekemään sen JONKUN SELLAISEN KÄSKYSTÄ, KENELLÄ ON PÄÄTÄNTÄVALTA SIIHEN. Vit tu että ootte pällejä.

Ihmisoikeusrikosten tekeminen on laitonta, vaikka siitä saisi rahaa.

Vierailija
591/802 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette sitten mene töihin, syyllistytte myös rikokseen, jos laki määrrä pakkotyön ?

Vierailija
592/802 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette sitten mene töihin, syyllistytte myös rikokseen, jos laki määrrä pakkotyön ?

Lopeta se keskenkäyneen kiljun juominen, nolaat itsesi.

Vierailija
593/802 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten taataan potilasturvallisuus, jos hoitsut pakotetaan työmaalle? joukkoirtisanoutuminen, ja muistakaa mitätöidä hoitsuluvat. kuinkas sitten pakotetaan? kehitysapu yli miljaardi, maahan muuttoon menee miljaardeja, sähkölaitoksille miljaardeja. terveyden huoltoon ei mitään. missä ovat ne rokottamattomat hoitajat ja alan henkilöt joilta evättiin työskentely mahdollisuus jonkun vapaaehtoisen rokotuksen ottamattomuuden takia? joko ne on takasin töissä?

Vierailija
594/802 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten monella muullakin "huonopalkkaisella" alalla.Ei oo kyllä tämmöstä lokakamppanjaa omaa alaa kohtaan näkyny muilla.Sitten mietitään,että miksi nuoria ei kiinnosta.Eikä muuten kiinnosta tämänkään shown jälkeen.

Kyllä se totuus paljastuu jo ekassa harkassa vaikka kaikki olisi suut kiinni.

Ja miksi totuudesta ei saisi puhua? Alassa ei ole mitään vikaa, työnantajien asenteessa on todellakin paljon.

Parempi vaan ettei nuoret pilaa elämäänsä varsinkin kun sitten menettävät ensikertalais-aseman ja uudelleen kouluttautuminen on vaikeempaa.

Vierailija
595/802 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että potilasturvallisuus on tärkeämpi kuin raha. Ensi viikoksi laki valmistuu.

Nauran ilkkuen.

Vierailija
596/802 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muslimimaat kuulisivat kuinka uskonsisaria aiotaan hakea väkipakolla, niin 

Vierailija
597/802 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinäpähän ensin paukuttelevat ovea, vetäsen kossupaukun ja avaan oven. Haistavat jo, että turha patistaa töihin.

Tunnetaan nimellä suojakänni.

Vierailija
598/802 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin alle 2 vuotta sitten ja vaihdan jo alaa. Tiedän hyvin monia muitakin. Ei hyvältä vaikuta. Itse en jää valittamaan alan ongelmista tai palkasta, en jaksa kun ei se mitään auta, vaihdan vain alaa.

Vierailija
599/802 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turvakänni ja vaikka vaan sanotte olevanne rokottamattomia niin ette pääse lähellekään työpaikkaa (oletan, että rokottamattomia hoitajia ei päästetä hoitotyöhön). 

Päästetään kyllä rokottamattomat taas  työhön. Ei joka paikkaan, mutta suurimpaan osaan.

Vierailija
600/802 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valmistuin alle 2 vuotta sitten ja vaihdan jo alaa. Tiedän hyvin monia muitakin. Ei hyvältä vaikuta. Itse en jää valittamaan alan ongelmista tai palkasta, en jaksa kun ei se mitään auta, vaihdan vain alaa.

TEHKÄÄ SITTEN SE ALANVAIHTO, ÄLKÄÄ VAAN HUUTAKO, Mistä löytyy se huippupalkalla varustettu ala johon hoitajan koulutuksella pääsee?

No kannattaa suunnata eduskuntaan, siellä ei koulutusta tarvita, tosin paikkoja on rajoitutetusti tarjolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi