Miksi työnantajat valittavat työvoimapulaa mutta pitkäaikaistyöttömät eivät kelpaa?
Olen ollut melkein neljä vuotta työtön mutta en ole saanut kertakaan vastausta hakemuksiini vaikka uutisissa yms työnantajat valittavat tekijäpulasta.
Mitä kauemmin työtön sitä todennäköisemmin kukaan ei palkkaa ja koska kukaan ei palkkaa niin sitä todennäköisemmin pysyy työttömänä. Mikä kierre!
Kommentit (107)
Mihin olet hakenut ja mikä sinulla on koulutus?
Vierailija kirjoitti:
Mihin olet hakenut ja mikä sinulla on koulutus?
Minulla perinteinen logistiikka-alan koulutus.
No ne haluaa, että tänne saisi tuoda joka alalle ulkomailta työvoimapulan paikkaajia, vähän halavemmalla.
Lisäisin vielä että minulle valehdeltiin kun sanottiin että logistiikka-alan koulutuksen avulla työnantajat suorastaan repivät töihin.
Näitä töitä olen tehnyt kolmisen vuotta + kouluksen harjoitukset joita oli melkein vuosi yhteensä ja nyt sitten tuo liki neljän vuoden työttömyysputki menossa.
Ei ole näkynyt hakijoissa pitkäaikaistyöttömiä. Joskus toki näitä, jotka sanovat hakevansa työkkärin pakottamana, eivätkä oikeasti halua meille töihin.
Eipä se hirveästi auta jos pitäisi lääkäri palkata, mutta työttömänä on vaan kokkeja.
Tai jos työtön on Rovaniemellä ja avoin työpaikka Ahvenanmaalla.
Vierailija kirjoitti:
No ne haluaa, että tänne saisi tuoda joka alalle ulkomailta työvoimapulan paikkaajia, vähän halavemmalla.
Vähän? Raksatöitä vitosen tuntipalkalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole näkynyt hakijoissa pitkäaikaistyöttömiä. Joskus toki näitä, jotka sanovat hakevansa työkkärin pakottamana, eivätkä oikeasti halua meille töihin.
Mistähän sinä näet että joku on ollut yli vuoden työttömänä? Minä en ole sellaista tietoa ainakaan laittanut yhteenkään hakemukseen eikä laita monet muutkaan.
Mulla on työnhakuprofiili, haen ihan mitä tahansa työtä. Eipä ole työnantajat soitelleet.
Niinpä. Olisi ihan kiva kun joskus se aktivointimalli osuisi niihin työnantajiin. HUSista ja muista vastaavista voisi aloittaa: pakko palkata asiallisella palkalla ihmisiä töihin vakituisiin työsuhteisiin 1000 hlö / vuosi
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Olisi ihan kiva kun joskus se aktivointimalli osuisi niihin työnantajiin. HUSista ja muista vastaavista voisi aloittaa: pakko palkata asiallisella palkalla ihmisiä töihin vakituisiin työsuhteisiin 1000 hlö / vuosi
HUSin ongelma taitaa olla se, että pitää olla pätevä sairaanhoitaja saadakseen paikan. Muutenhan he taitaa ottaa jo kenet vain. Ainakin meillä paikallisesti pääsee jo nekin jotka suoraan ilmoittaa että rokotteita ei ole ottaneet ja maskia eivät aio käyttää. Niin paha pula ettei ole varaa sanoa ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HUSin ongelma taitaa olla se, että pitää olla pätevä sairaanhoitaja saadakseen paikan. Muutenhan he taitaa ottaa jo kenet vain. Ainakin meillä paikallisesti pääsee jo nekin jotka suoraan ilmoittaa että rokotteita ei ole ottaneet ja maskia eivät aio käyttää. Niin paha pula ettei ole varaa sanoa ei.
Hoitavatko ne potilaita huuhaa kristalleilla kun eivät lääketieteeseen usko?
Jotta saavat niitä palkkatuettuja halpistyöntekijöitä itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huom kohta ASIALLINEN PALKKA
Pimeitä töitä saa jatkuvasti. Työsopimuksen kanssa ei töitä saa. En istu kotona vaan teen sitten pimeesti.
Hallitus määrää kaikki työttömät hakemaan töitä, mutta hallitus ei voi määrätä kenet otetaan töihin. Ottakoot sitten hoono soomi-ulkomaalaisia. On se hyvä että meille tulee työvoimaa ihan Afrikkaa ja Filippiinejä myöten. Suomalainen työtön pääsee vähemmällä ja voi levähtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistähän sinä näet että joku on ollut yli vuoden työttömänä? Minä en ole sellaista tietoa ainakaan laittanut yhteenkään hakemukseen eikä laita monet muutkaan.
Valehteletko CV:ssäsi vai jätätkö sen kokonaan lähettämättä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valehteletko CV:ssäsi vai jätätkö sen kokonaan lähettämättä?
"mikä on CV?" 🤣🤣🤣
Ei siinä varmaan muusta ole kyse, kuin että osaamisprofiili ei kohtaa tarjotun työn vaatimuksia. Nykyaikana kun moni paikka vaatii monipuolisen paletin osaamista ja näyttöjä.
Sanopa se!