Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esiintymisjännitys. En jaksa enää.

Vierailija
05.09.2022 |

Mikä tahansa yhtäkkinen esittele itsesi muille tilanne tms töissä aiheuttaa kunnon punastumisen, ajatus katkeilee ja katse vaeltelee. Oon fiksu tyyppi ja ihan normaalisti käyttäytyvä sekä sosiaalinen muuten, mutta yhtäkkiä joku liskoaivokytkin saattaa mennä päälle, ohittaa järjen ja heittää päälle kaikenlaiset keholliset reaktiot. Meikitki sulaa kun poskien kuumotus jää päälle niin pitkäksi aikaa. Ja tätä jännittämistä voi käydä tosi arvaamattomissakin tilanteissa. Esim yhtäkkiä tuttujen työkavereiden kesken palaverissa tai hemmetti vaikka lounaalla. Miten tästä pääsee eroon??

Kommentit (115)

Vierailija
1/115 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae beetasalpaajat lääkkeeksi.

Vierailija
2/115 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen myös. Kokeilin näitä vasta yliopistossa opiskellessani ja voi että ärsytti, kunpa olisin löytänyt nämä lääkkeet jo vuosia aikaisemmin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/115 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ainakaan auta pelkkä beeta, auttaa kyllä vähän fyysisiin oireisiin, mutta varsinaiseen henkiseen jännitykseen ja ahdistukseen ei.

eri

Vierailija
4/115 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen myös. Kokeilin näitä vasta yliopistossa opiskellessani ja voi että ärsytti, kunpa olisin löytänyt nämä lääkkeet jo vuosia aikaisemmin!

Tasan sama! Ja itse löysin tämän helpotuksen vasta yliopisto-opintojen loppupuolella. Kävin lääkäriltä pyytämässä salpaajat ja sain myös diapamit. Uusi maailma avautui, esiintyminen on nykyään jopa ihan mukavaa.

Lääkärikin sanoi että olet kyllä sitkeä sissi jos alakoulusta asti olet kärsinyt esiintymisjännityksestä ja nyt vasta haet siihen apua.

Vierailija
5/115 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ainakaan auta pelkkä beeta, auttaa kyllä vähän fyysisiin oireisiin, mutta varsinaiseen henkiseen jännitykseen ja ahdistukseen ei.

eri

Ja sitä varten on olemassa bentsodiatsepiini. Itse otan molemmat lääkkeet tilanteita varten.

Vierailija
6/115 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot sen ensinmäisenä ääneen kun aloitat esim esityksen. 

Vierailija
7/115 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Ja sitä varten on olemassa bentsodiatsepiini. Itse otan molemmat lääkkeet tilanteita varten.

YTHS:n lääkäri ei suostunut määräämään muuta kuin beetaa, oikein korosti, ettei rauhoittavia määrätä esiintymisjännitykseen. Muilla näköjään eri kokemuksia, kun määrätty oheen bentsoja.

Vierailija
8/115 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä pitäisikö työpaikka vaihtaa sellaiseen ettei tarvitse popsia lääkkeitä päivittäin suoriutuakseen siellä ahdistuksensa kanssa.

Vierailija
9/115 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

YTHS:n lääkäri ei suostunut määräämään muuta kuin beetaa, oikein korosti, ettei rauhoittavia määrätä esiintymisjännitykseen. Muilla näköjään eri kokemuksia, kun määrätty oheen bentsoja.

En ole se jolle vastaat, mutta mulle YTHS-lääkäri itse ehdotti samantien diapamia kun pyysin salpaajia. Sanoi että noin voimakkaaseen jännitykseen ei salpaaja riitä. Salpaaja hillitsee fyysisiä oireita, rauhoittava lääke hillitsee mieltä. Mulle ei olisi tullut mieleenkään kaivata rauhoittavaa.

Vierailija
10/115 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa miettiä pitäisikö työpaikka vaihtaa sellaiseen ettei tarvitse popsia lääkkeitä päivittäin suoriutuakseen siellä ahdistuksensa kanssa.

Vai pitäisikö vaan hyväksyä itsensä vikoineen päivineen? Entä sitten jos esim puhe ei mene täydellisesti? Hei, mulla on tänään liskoaivo päivä. Katsotaan miten menee ja hymy.

Vierailija
11/115 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin muut, propral (beetasalpaaja) yleensä auttaa. Tosin sen teho on lieventynyt kun on jo monta vuotta syönyt.

Vierailija
12/115 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Treenaus

2. Treenaus

3. Treenaus

Harjoittele esittäytymistä, firman hissipuhe etc. peilin edessä kunnes osaat ne ulkoa vaikka unissasi. Tämä on ollut tehokkain lääke esiintymisjännitykseen minkä olen löytänyt.

Vierailija
13/115 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Treenaus

2. Treenaus

3. Treenaus

Harjoittele esittäytymistä, firman hissipuhe etc. peilin edessä kunnes osaat ne ulkoa vaikka unissasi. Tämä on ollut tehokkain lääke esiintymisjännitykseen minkä olen löytänyt.

Itselläni esiintymiskammo otti reilusti takapakkia niinä vuosina kun kuvittelin että harjoittelemalla se lähtee. Huonot kokemukset kasaantuivat ja pahensivat tilannetta entisestään. Toimii siis ehkä joillakin, kaikilla ei.

Vierailija
14/115 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kuin muut, propral (beetasalpaaja) yleensä auttaa. Tosin sen teho on lieventynyt kun on jo monta vuotta syönyt.

Mulla sama huomio! Sen takia en käytä propralia kuin tarvittaessa, en siis joka päivä (viimeksi viime viikolla). Käytin sitä joskus pari viikkoa putkeen, niin mahan ainakin vetäs kovaksi.

(mulla oli se ongelma, että alkoi aina 1 ja 2 tulemaan juuri silloin, kuin sitä ei olisi tarvittu)

Vierailija
15/115 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Treenaus

2. Treenaus

3. Treenaus

Nimenomaan se oman itsetunnon kehittäminen. Ketä kiinnostaa jonkun punaiset posket? 

Vierailija
16/115 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma. Olen siedättänyt itseäni ja ihan kaikki ei enää ahdista. Mutta esiintymistä olen vihannut koko ikäni ja just tuollaiset kierrokset on pahimpia. Ihan kamalaa odottaa että 15 muuta esittelee itsensä ja sitten tulee se oma vuoro.

Vierailija
17/115 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis itekin kokeilla salpaajia.

Mikään muu ei auta. Harjoittelulässytys on ihan vtn humpuukisontaa

Vierailija
18/115 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Treenaus

2. Treenaus

3. Treenaus

Itselläni esiintymiskammo otti reilusti takapakkia niinä vuosina kun kuvittelin että harjoittelemalla se lähtee. Huonot kokemukset kasaantuivat ja pahensivat tilannetta entisestään. Toimii siis ehkä joillakin, kaikilla ei.

Joo ei kannata missään nimessä yrittää työstää tätä asiaa. Muuttuu vaan huonommaksi kun hyvällä säkällä voi saada persoonallisuutensa ominaisuuksien peittelyyn sydänlääkettä tai addiktoivia huumausaineita. Niiden kanssa sujuu asiat aina hyvin...

Vierailija
19/115 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eri

Ei tietenkään auta. Beetat vaikuttaa vain fyysisiin oireiin. EI mielialaan mitenkään kuin korkeintaan välillisesti, jos itse kykenee tsemppaamaan paremmin kun ei esim tärisytä. Rauhoittavista voi olla apua jos on paha ahdistus esiintyessä, mutta lääkärit ovat nihkeitä niiden kanssa. 

Vierailija
20/115 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Treenaus

2. Treenaus

3. Treenaus

Nimenomaan se oman itsetunnon kehittäminen. Ketä kiinnostaa jonkun punaiset posket? 

Minulla tuo treenaaminen ei niinkään kehittänyt itsetuntoa vaan turrutti esiintymispelkoa kun sanat tuli kuin nauhurista. Sitten kun muutaman kerran olin onnistunut punastellen nuo rimpsut puhkumaan tajusin ettei siihen kuitenkaan kuole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi