Jälkisupistukset!
Hei!
Nyt olisi hyvät neuvot kalliit..Synnytin toisen lapseni tuossa 5 päivää sitten ja siitä lähtien jälkisupistukset on ollut aivan helvetillisiä. Mitkään sairaalassa annetut lääkkeet ei auttanut näihin..
Kysynkin nyt, että kuinka kauan teillä muilla nämä supparit kestänyt synnytyksen jälkeen?
Mulla oli kyllä esikoiseltakin vaikka kuulema usein ekalta lapselta ei tuliskaan..
Harmittaa hirveästi kun olen koko ajan niin pirun kipeä. Luulisi että se hirveä synnytys olisi riittänyt mutta näköjään kärsimykset vaan jatkuvat...:/
Mitkä keinot teillä auttanut? Ja ennenkaikkea, kuinka kauan näistä joutuu kärsimään?
Huh.
Kommentit (6)
kesti puoltoista viikkoa noi kauheat jälkisupistukset, niistä jo ehdin soittelemaan kättärille että voiko olla normaalia mutta sieltä kerrottiin että mitä " pahemmat" jälkisupparit sen parempi kun silloin kohtu varmasti tyhjenee ja supistuu kunnolla.
tiedän tosiaan tunteesi, mutta yritä kestää kyllä ne loppuvat.
rottahilarius
Sain niihin Litalginia ja Ketorinia, auttoivat jonkin verran. Supistuksia kesti sen ensimmäisen yön ja seuraavan päivän (tyttö syntyi illalla).
Neljännen jälkeen ei jälkisupistuksia juurikaan ollut,en tarvinnut mitään lääkkeitä.
Itseasiassa pahemmat kuin synnytyssupparit. Mulla parhaiten auttoi lämmitetty kauratyyny. Suosittelen!!
kannattaa huolehtia että sitä on riittävästi ne jokusen päivän kun noita pahoja tulee.
mulla toisen ja kolmannen kanssa olleet hirveitä. kolmannen kanssa pökräsin sairaalan kaytävälle jumahtaneen (kesti 20min)jälkisupistuksen kanssa- siivooja kärräsi mut taisin osastolle. olin ajatellut olla vähemmillä särkyllääkkeillä ja imetin.. vajaan viikon niitä kesti. panacodia ja kuumaa suihkua suosittelen minäkin.
Tässä todella 6. synnytyksen jälkeistä päivää elellään ja edelleen supistuksia tulee, mutta luojan kiitos, on hieman kipu hellittänyt.
Sain sairaalassa mm.Litalginia ja kipon jossa oli 3 särkytablettia mutta sanottavasti noista ei apua ollut..Kotonakin olen käyttänyt särkylääkkeitä, kaurapussia ja lämmintä suihkua mutta kivut oli kyllä ihan valtavat siltikin.
Hirmu vähän noista puhutaan ja mitään tietoa löytyy..Vaikka vaikeuttaakin elämää synnytyksen jälkeen valtavasti.
Mutta jospa tää tästä pikku hiljaa helpottaa..
harmillista.
Itsellä ei kestänyt toisesta lapsesta kun pari päivää. Sairaalassa sain Panacodia, vaikkei edes kovin pahoja ollut nuo supparit.
Eipä tästä mun sepustuksesta ole sulle lohtua, mutta eiköhän nääkin oo niitä yksilöllisiä eroja. Kysyitkö sairaalasta miten pitkään ne voi jatkua.
Jaksamisia.
-m- rv 21+