Jaksaisiko joku jakaa ajatuksia :( Parisuhdeongelma, pettäminen
Minulla ei ole ystäviä, jakaisiko joku ajatuksiaan.
Mies petti kesällä minua ystävänsä kanssa. Ei pahimmalla mahdollisella tavalla, mutta keskusteltu raja ylittyi. Ystävyys jatkuu heillä kuten ennen pettämistäkin. Tapaavat monta (2-3) kertaa viikossa, harrastavat, kyläilevät ja viettävät aikaa kuten ennenkin. (Sinkku)nainen kuulemma edelleen ihastunut mieheeni, mutta mieheni puolelta ei ole enää mitään seksuaalista, pelkkää ystävyyttä. Minä kuulemma ylireagoin, ei ole enää syytä huoleen. Ystävyyden/tapaamisten lopettaminen ei ole kuulemma mahdollista. Olen kärsinyt asiasta tosi paljon, valmiiksi huono mielenterveyteni järkkyy joka tapaamisen aikaa uudestaan.
Ajatuksia, neuvoja? Mieliala lääkityksen olen aloittanut ja terapiaan pääsyä odotan.
Kommentit (2372)
Puhelin oli pöydällä, ruudulta pystyi näkemään tulleen viestin avaamatta sitä. Mirkku toivoi että huomenna voisivat nähdä, viedä hänen koirat vaikka yhdessä ulos. Luki että on yksinäinen ja kaipaa mieheni seuraa. Puhelulokista näki että tänäänkin on puhuttu puoli tuntia puhelimessa. Sisälläni kiehuu, pää meinaa revetä. Tuoko hänen mieltä ok ja niin vähäistä ettei ole syytä tällaiseen reagointiin. Olen ihan loppu tähän kaikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Puhelin oli pöydällä, ruudulta pystyi näkemään tulleen viestin avaamatta sitä. Mirkku toivoi että huomenna voisivat nähdä, viedä hänen koirat vaikka yhdessä ulos. Luki että on yksinäinen ja kaipaa mieheni seuraa. Puhelulokista näki että tänäänkin on puhuttu puoli tuntia puhelimessa. Sisälläni kiehuu, pää meinaa revetä. Tuoko hänen mieltä ok ja niin vähäistä ettei ole syytä tällaiseen reagointiin. Olen ihan loppu tähän kaikkeen.
Tietenkin olet loppu. Ja hei muista, tämä ei lopu vuosikausiin. Tulet olemaan tässä limbossa vuosikausia. Mirkku haluaa miehesi kanssa parisuhteeseen ja he ovat jo suudelleet ja miehen mielestä on ihan ok jatkaa yhteydenpitoa ja tapaamisia. Hoh hoijakkaa.
Etkö ap saa nyt sen vertaa itsestäsi irti, että pakotat miehesi lopettamaan 100% yhteydenpidon Mirkkuun?
Vierailija kirjoitti:
Voi sua ap. On varmasti ihan raastavan rankka tilanne sulle.
Mutta niinkuin kaikki ulkopuoliset näkee ja on sulle kertonut tässä ketjussa varmaan satoja kertoja, sun mies ei tosta muutu. Se rakastaa mirkkua. Se ei välitä susta.
Ymmärrän että aina viimeiseen asti haluaisi uskoa että asiat muuttuu hyväksi ja ennalleen, mutta ei ne tosta enää muutu. Ei teidän suhdetta vois tälläsen jälkeen enää paikata. Vaikka mies lopettaisi yhteydenpidon Mirkkuun (mitä ei tule tapahtumaan) pystyisitkö ikinä unohtamaan tätä? Niinpä.
Se on outo tunne kun 20 vuotta on ollut ihmisen kanssa kuin paita ja perse. Kaikki on ollut selvää, yhdessä ollaan nyt ja aina. Rakastettu paljon ja vielä enemmän. Tehty kaikki yhdessä. Saatu lapset, rakennettu yhteinen koti. Suunniteltu tulevaisuutta ja nautittu arjen pienistä iloista. Oltu sylikkäin, pussailtu, suudeltu, rakasteltu, rakastettu. Naurettu ja itketty yhdessä. Oltu asioista samaa mieltä ja ajatukset osuneet yksiin hämmentävän hyvin. Ajatus ja sopimus, että olemme aina näin. Sinä ja minä. Me. Nyt ja aina.
Sitten yhtenä päivänä kaikki on toisin. On joku kolmas, vieras ihminen. Ei olla enää vain sinä ja minä. On me ja on te. On elämän osa-alue johon minä en kuulu. Elämää, johon minä en liity millään tavalla. Salaisuuksia, surua, pettäminen ja petetyksi tuleminen. Epätoivoa, itkua, ääretöntä tuskaa. Huutoa, katkeruutta, vihaa. Miten tässä näin kävi? Mihin hävisi ne 20 vuotta. Mihin hävisi me, yhdessä, nyt ja aina. Ikuisesti. Sinä ja minä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Se on outo tunne kun 20 vuotta on ollut ihmisen kanssa kuin paita ja perse. Kaikki on ollut selvää, yhdessä ollaan nyt ja aina. Rakastettu paljon ja vielä enemmän. Tehty kaikki yhdessä. Saatu lapset, rakennettu yhteinen koti. Suunniteltu tulevaisuutta ja nautittu arjen pienistä iloista. Oltu sylikkäin, pussailtu, suudeltu, rakasteltu, rakastettu. Naurettu ja itketty yhdessä. Oltu asioista samaa mieltä ja ajatukset osuneet yksiin hämmentävän hyvin. Ajatus ja sopimus, että olemme aina näin. Sinä ja minä. Me. Nyt ja aina.
Sitten yhtenä päivänä kaikki on toisin. On joku kolmas, vieras ihminen. Ei olla enää vain sinä ja minä. On me ja on te. On elämän osa-alue johon minä en kuulu. Elämää, johon minä en liity millään tavalla. Salaisuuksia, surua, pettäminen ja petetyksi tuleminen. Epätoivoa, itkua, ääretöntä tuskaa. Huutoa, katkeruutta, vihaa. Miten tässä näin kävi? Mihin hävisi ne 20 vuotta. Mihin hävisi me, yhdessä, nyt ja aina. Ikuisesti. Sinä ja minä.
Ap
Ymmärrän sinua ihan täysin. Olen samaa ikäluokkaa kanssasi eli 40 + vuotias. Mieheni lähti erään Mirkun matkaan aivan yhtäkkiä, ilmoituksella, 20 vuoden avioliiton jälkeen. Hän pakkasi repun, lähti eikä ikinä tullut takas. Lapsetkin hylkäs täysin mulle.
Olen seurannut ketjua alusta asti ja kommentoinut tänne paljonkin.
Jotkut haluavat korostaa, ettei mies välitä ap:sta tai rakasta häntä. Ihmismieli on paljon monimutkaisempi, ei näin mustavalkoinen. Samaan aikaan voi tuntea useampaa kohtaan ja olla hämmennyksissä. Mies ei tässä asiassa osaa asettua ap:n asemaan, mutta se ei tee hänestä narsistia tai 100 % empatiakyvytöntä. Miehellä voi olla ikäkriisi tai mitä vaan, ihastuminen toiseen naiseen on yllättänyt ehkä hänetkin. Ap on ymmärrettävästi kauhuissaan, koska mirkun ilmestyminen elämään uhkaa koko tämän hetkistä todellisuutta ja on särkenyt kuvan menneestä. Luottamus ei enää palaa ennalleen. Veikkaan, että mies ei ajatellut kovinkaan pitkälle, kun alkoi kaverisuhteeseen mirkun kanssa eikä tarkoittanut satuttaa. Alkuun hän yritti ystävystyttää naisia jopa keskenään, kunnes kaverisuhde alkoi muistuttamaan enemmän seurustelusuhdetta. Mies yrittää paikkailla tilannetta vähentämällä kontaktia mirkkuun, mutta se on epärealistinen toiveajatus, että muu toimisi kuin lopullinen välien katkaiseminen. Silti aika entinen ei enää palaa.
Illalla selvisi, että mies oli tavannut mirkkua pikaisesti edellisenä päivänä. Mirkku oli toivonut tapaamista, ja näin oli tehty, vaikka minä olin vaatinut, ettei näin tapahtuisi. Ei valehdellut kun kysyin asiasta. Suuttui ja on vihainen edelleen. Kyttään ja rajoitan hänen elämäänsä. Jos olisin ollut sellainen puoliso mitä hän olisi tarvinnut, ei mirkku-asiaa olisi koskaan tapahtunut. Minun syytäni, että näin kävi ja nyt minulla ei ole oikeutta vaatia tapaamisten lopettamista, koska hän saa mirkulta sellaista tukea ja iloa mitä ei minulta ole tarpeeksi saanut. Ja että vaikka minusta ennen kaikki oli hyvin, niin hänestä ei, ja hän on minulle siitä vuosien varrella monta kertaa sanonut, enkä ole tehnyt asialle mitään. Nyt saan kärsiä sitten seurauksista, omaa syytäni kaikki. En enää tiedä mitä sanoa. Mies tuntuu vieraalta. Katsoin jo vuokra-asuntojakin. En jaksa enää tätä. Miten hän ei ymmärrä, ettei voi olla naimisissa ja seurustella yhtä aikaa. Miten hän ei näe, että rikkoo perheen tällä toiminalla. Onko oikeasti mirkku ja hänen kanssaan seurustelu tämän arvoista. Melkein vain toivon, että pakkaisi oikeasti kassinsa ja lähtisi mirkun nurkkiin. Olisi iso suru minulle ja lapsille, mutta ei tästäkään mitään tule. Jos olisitte minä, niin mitä sanoisitte miehelle? Harrastustoiminnan takia yhteydenpidon lopettaminen täysin ei ole mitenkään mieheni puolelta mahdollista. En halua avata sitä asiaa enempää, ettei kukaan vaan tunnista. Mitä tekisitte/sanoisitte? Kotieläimet myös hoidettava, ja se tarvitsee kahta aikuista, täysin ei voi välejä katkaista yhdeltä istumalta. Tilanne on niin käsittämätön ja minulle täysin uusi ja vieras, että tuntuu vaan kun näkisin pahaa unta. Olen yrittänyt olla todella ymmärtäväinen ja sovitteleva. Inhoan ristiriitoja. En tiedä enää mistään mitään. Maailma ympärilläni on murentunut palasiksi.
Ap
Ala katsella sitä asuntoa. Ja tässä odotellessa hommaa itselle se Markku. Olisihan se mielenkiintoista tietää mitä mies siihen sanoisi, kun teet samalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Ala katsella sitä asuntoa. Ja tässä odotellessa hommaa itselle se Markku. Olisihan se mielenkiintoista tietää mitä mies siihen sanoisi, kun teet samalla tavalla.
Tiedän mitä sanoo, olen sanonut, että miltä tuntuisi jos minulla olisi Markku? Ei ole kuulemma sama asia. Hän on minua tukenut kaikki nämä vuodet, toisin kuin minä häntä. Asioita ei voi kuulemma verrata. Hänellä on tähän syy ja oikeutus, minulla ei ole.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän mitä sanoo, olen sanonut, että miltä tuntuisi jos minulla olisi Markku? Ei ole kuulemma sama asia. Hän on minua tukenut kaikki nämä vuodet, toisin kuin minä häntä. Asioita ei voi kuulemma verrata. Hänellä on tähän syy ja oikeutus, minulla ei ole.
Ap
Eroa kun mies ei ole tyytyväinen sinuun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Huono omatunto saa syyttelemään, ja antaa voimia miehelle erota, koska se toinen nainen on mielinkielin niin pitkään kun ero selvä. . Koveta jo luontosi ja syytä takaisin, vaadi tekoja, talon jako/myynti tms. Ja muista pitää puolesi. Alaikäisten lasten huolto ja elarit. Elareista saa ilmaisen oikeusavun, koska lasten asiaa. Itselleni tuttua että mies syyllistää kaikesta. Loppusuoralla ollaan.
Kyllä, jos miehelleni olisi joku mirkku ollut noin tärkeä niin ilman muuta olisin laittanut eron vireille. Todella rumasti miehesi sinulle puhuu, tuollaista ei tarvitse kenenkään sietää. Voimia sinulle Ap.
Vierailija kirjoitti:
Illalla selvisi, että mies oli tavannut mirkkua pikaisesti edellisenä päivänä. Mirkku oli toivonut tapaamista, ja näin oli tehty, vaikka minä olin vaatinut, ettei näin tapahtuisi. Ei valehdellut kun kysyin asiasta. Suuttui ja on vihainen edelleen. Kyttään ja rajoitan hänen elämäänsä. Jos olisin ollut sellainen puoliso mitä hän olisi tarvinnut, ei mirkku-asiaa olisi koskaan tapahtunut. Minun syytäni, että näin kävi ja nyt minulla ei ole oikeutta vaatia tapaamisten lopettamista, koska hän saa mirkulta sellaista tukea ja iloa mitä ei minulta ole tarpeeksi saanut. Ja että vaikka minusta ennen kaikki oli hyvin, niin hänestä ei, ja hän on minulle siitä vuosien varrella monta kertaa sanonut, enkä ole tehnyt asialle mitään. Nyt saan kärsiä sitten seurauksista, omaa syytäni kaikki. En enää tiedä mitä sanoa. Mies tuntuu vieraalta. Katsoin jo vuokra-asuntojakin. En jaksa enää tätä. Miten hän ei ymmärrä, ettei voi olla naimisissa ja seurustella yhtä aikaa. Miten hän ei näe, että rikkoo perheen tällä toiminalla. Onko oikeasti mirkku ja hänen kanssaan seurustelu tämän arvoista. Melkein vain toivon, että pakkaisi oikeasti kassinsa ja lähtisi mirkun nurkkiin. Olisi iso suru minulle ja lapsille, mutta ei tästäkään mitään tule. Jos olisitte minä, niin mitä sanoisitte miehelle? Harrastustoiminnan takia yhteydenpidon lopettaminen täysin ei ole mitenkään mieheni puolelta mahdollista. En halua avata sitä asiaa enempää, ettei kukaan vaan tunnista. Mitä tekisitte/sanoisitte? Kotieläimet myös hoidettava, ja se tarvitsee kahta aikuista, täysin ei voi välejä katkaista yhdeltä istumalta. Tilanne on niin käsittämätön ja minulle täysin uusi ja vieras, että tuntuu vaan kun näkisin pahaa unta. Olen yrittänyt olla todella ymmärtäväinen ja sovitteleva. Inhoan ristiriitoja. En tiedä enää mistään mitään. Maailma ympärilläni on murentunut palasiksi.
Ap
Jos olisin sinä suuttuisin ihan miehelle ja sanoisin että hän on se joka rikkoo perheen ja on itsekäs mulkku. Että asiat oltaisiin voitu puhua, mutta sen sijaan lähti toisen naisen luo. Hän aloitti tämän koko sopan ja syyttäminen loppuu nyt! Sanoisin että saa nyt alkaa pakkaa tavaroitaan Mirkulle ja suhde oli nyt tässä ja että ero lähtee vireille. Toteaisin myös että en rakasta miestä enään kun on ollut noin julma ja välinpitämätön eikä ole tullut vastaan asiassa vaan toimii itsekkäästi omien etujen mukaisesti. Suhteella ei ole tulevaisuutta ja se on nyt ohi, häivy.
Miehesi on ihan järkyttävä sinua kohtaan. Sinuna eroaisin heti ja vuokra-asunto vireille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miehesi käyttäytyy kun mikäkin kesken kasvuinen pentu ja sen lisäksi on itsekäs kusipää. Kenelläkään ei ole "oikeutta" loukata toista noin kun miehesi tekee. Teidän olisi pitänyt puhua asiat läpi. Kokee syyllisyyttä pettämisestä ja koittaa vierittää syyn sinulle että itsellä olisi parempi mieli. Se on ihan yleistä että miehet tekee näin kun pettää. Sinuna suuttuisin miehelle kunnolla ja sanoisin että en tunne enää edes koko miestä kun tilalle on tullut joko tuntematon itsekäs kusipää.
Olette kasvanut henkisesti erilleen ja mies on selvästi rakastunut Mirkkuun vaikka sanoo haluavansa olla kanssasi. Mies varmaan ajattelee samaa kuin sinä että olisi liian hankalaa erosta hoituvat asiat niin helpompi pyöriä Mirkun nurkilla kuin erota kokonaan sinusta. Mies on loukannut nyt myös Mirkkua kun ei sanomansa mukaan ole halunnut tämän kanssa parisuhteeseen, mutta edelleen kiusoittelee häntä pitämällä yhteyttä. Voi toki olla myös että ovat keskenään sopineet parisuhteesta, mutta et siitä tiedä. Jostain syystä miehet tykkää harrastaa tälläistä sen sijaan että vain eroaisi. Haluavat että asiat olisi itselle mukavaa ja helppoa. Vaimo hoitaa kodin ja lapset ja sivussa parisuhde toisen kanssa. Ja tuo että ei reagoi tai ole pahoillaan sinun huonosta olosta johtuu siitä että ei rakasta oikeasti. Rakastaa Mirkkua. Kylmä kohtelu johtuu siitä että tunteet ovat muualla eikä sinun luonasi. Muutenhan mies olisi jo ajat sitten jättänyt Mirkun.