Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jaksaisiko joku jakaa ajatuksia :( Parisuhdeongelma, pettäminen

Sarita
05.09.2022 |

Minulla ei ole ystäviä, jakaisiko joku ajatuksiaan.
Mies petti kesällä minua ystävänsä kanssa. Ei pahimmalla mahdollisella tavalla, mutta keskusteltu raja ylittyi. Ystävyys jatkuu heillä kuten ennen pettämistäkin. Tapaavat monta (2-3) kertaa viikossa, harrastavat, kyläilevät ja viettävät aikaa kuten ennenkin. (Sinkku)nainen kuulemma edelleen ihastunut mieheeni, mutta mieheni puolelta ei ole enää mitään seksuaalista, pelkkää ystävyyttä. Minä kuulemma ylireagoin, ei ole enää syytä huoleen. Ystävyyden/tapaamisten lopettaminen ei ole kuulemma mahdollista. Olen kärsinyt asiasta tosi paljon, valmiiksi huono mielenterveyteni järkkyy joka tapaamisen aikaa uudestaan.
Ajatuksia, neuvoja? Mieliala lääkityksen olen aloittanut ja terapiaan pääsyä odotan.

Kommentit (2372)

Vierailija
41/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielipiteitä? Mitå vaan? Olen niin yksin tämän asian kanssa.

Ap

Oikeesti kukaan ei hyväksyisi tuollaista. Mieshän kohtelee sua kuin tiskirättiä.

Ja normaalielämässä kelllään ei olisi aikaa edes nähdä noin usein, oikeitakaan ystäviä (ainakaan samaa tyyppiä)

Oletteko työttömiä vai mistä sitä ylimääräistä aikaa noin löytyy?

Ihan kokoaika töissä olemme, näkee useimmiten silloin kun minä olen töissä ja hän vapaalla, ettei ole minulta pois.

Ap

Vierailija
42/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä oma mies saisi valita joko minut tai "kaverin". En katselisi tuollaisten touhuja sekunttiakaan. Toki olisk ukko saattanut saada lähtöpassit jo pettämisestä. Et avannut enempää sitä, mitä he tekivät. Älä ainakaan jää sivusta seuraamaan tuota. Joko eroat tai sitten ukko lopettaa täysin yhteydenpidon.

On hyvä ystävä, ei pelkkä kaveri. Ja mieheni hänen ainut ystävänsä, äärimmäisen tärkeä ihminen tämän naisen elämässä. En haluaisi tuhota hänenkään elämäänsä. Eivät harrastaneet seksiä, läheisyyttä ja suudelma. Olin tehnyt selväksi, että minulle suuteleminen on pettämistä.

Ap

Jos ystävyys on molemmille niin tärkeä, miksi ylittivät tiedossa olevan rajan? Tuo on monelle muullekin pettämistä, ei vain aplle. Tilanne on vielä paljon pahempi, kun se tapahtuu "ystävän" kanssa, ei jonkun satunnaisen tuttavuuden. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Aloitit tuon asian takia terapian ja mielenterveyslääkityksen. Oikea meininki olisi,että jättäisit miehen niin voisit jättää lääkityksenkin. Miehiä on kuin kaloja meressä ei noin huonon ukon perään kannata itkeä.

Mielenterveyden ongelmat eivät ole noin yksioikoisia. Alttius oli kuten ap totesi jo entuudestaan, tapahtunut vain oli se viimeinen oljenkorsi. Tuskin ap voi jättää lääkitystä jättämällä miehen, vaan tätäkin asiaa hän tulee käsittelemään kuukausia vähintään.

Olet ap varmasti purkanut huolesi miehelle, mutta jollet ole se on ensimmäinen askel. Mielestäni miehesi pitäisi harventaa yhteydenpitoa, mutta hänen olisi tehtävä se omasta valinnastaan. Vaatimus ettei miehesi saa pitää yhteyttä ystäväänsä tai "ystäväänsä," voi toimia hetken, mutta voi tulla välillenne ongelmaksi pidemmän ajan kuluttua.

Ap:n olisi myös hyvä löytää muita ihmisiä elämäänsä, ystäviä ja kavereita, niin ettei parisuhde olisi koskaan se ainoa. Niin moni jää yksin kun ero tulee, ja vasta silloin muistaa miten arvokkaita ne muut ystävät ja kaverit ovat.

Tsemppiä ap. 👍

Vierailija
44/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miesnäkökulmaa: joko niin että se ukkeli ei piittaa sun tunteista viduakaan- tai se on niin tyhmä ettei tajua loukkaavansa. molemmissa tapauksissa : miksi vielä oot sen kans?

Tietää loukkaavansa, mutta hänestä ei ole mitään syytä olla mustasukkainen tai loukkaantunut, koska mitään pettämistä ei tule enää tapahtumaan. Minä en myöskään ole täydellinen, en ole osannut tukea häntä hänen vaikeina aikoina. Pettänyt en koskaan ole, mutta tuen puutteesta on kärsinyt.

Ap

Vierailija
45/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä puolustele miestäsi vaan mieti mikä on sinulle itsellesi hyväksi. Jos joudut terapiaan miehesi törttöilyn takia niin pitäisi olla selvää ettei noin voi jatkua.

Vierailija
46/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuokaan tervettä ole että ystävyys noin häiritsee,

Vierailija
47/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti et halua kuitenkaan erota. Mitä siis haluat?

Vierailija
48/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tuo "toinen" kaverinainenkaan näytä sua pahemmin arvostavan. : /

Vierailija
49/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ratkaisu voisi olla, että sinä liityt tuohon ystävyysrinkiin mukaan, eli mies ei tapaa naista ilman sinua eikä hänen näin ollen edes tarvitse luopua ystävyydestä tuohon kolmanteen ihmiseen. Mainitsit ettei sinullakaan ole ystäviä, kuten ei miehesi mukaan tuolla naisellakaan, joten tällä järjestelyllä kukaan ei luovu mistään ja päinvastoin olisi win-win situation kaikille. Jos sinä et mahdu ystävyyskuvioon mukaan, kertoo se miehesi ja tuon toisen naisen ystävyyden laadusta ja sua vedätetään täysillä. Keski-ikäiseksi mieheksi ukkosi vaikuttaa idiootilta.

Vierailija
50/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä mieltä mieheni on ja juuri siksi kaipasin näkökulmia.

Kiitos paljon kaikista mielipiteistänne! Kultaakin kalliimpia!

Erota en halua, rikkoa lasten perhettä. Kunhan ei enää valehdella tai petetä minua.

Ap

Vierailija
51/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää parisuhdeterapiaan, jos ero ei tule kyseeseen.

Vierailija
52/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys! Taidan olla todella riippuvainen ja mustasukkainen mielestäni ja haluaisin jonkinlaisen rauhan ja hyvitystä pettämisestä.

Ap

Vierailija
53/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erota en halua, rikkoa lasten perhettä. Kunhan ei enää valehdella tai petetä minua.

Ap

Et sinä rikokaan lasten perhettä - mies on jo tehnyt sen. Olet vain niin lytätty ja maassa nyt ettet pysty vaatimaan itsellesi parempaa.

Vierailija
54/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Aloitit tuon asian takia terapian ja mielenterveyslääkityksen. Oikea meininki olisi,että jättäisit miehen niin voisit jättää lääkityksenkin. Miehiä on kuin kaloja meressä ei noin huonon ukon perään kannata itkeä.

Mt-ongelmia ollut aiemminkin kyllä, burn-out, lapsuustraumaa. Nyt tämän takia lääkitystä lisätty ja kovasti odotan terapiaan pääsyä. En pääse tästä asiasta eteenpäin omin voimin.

Ap

Sinulle tuo mies on kuitenkin lisätaakka, hän huonontaa vointiasi jatkuvasti. Jättämisen jälkeen käyt ehkä syvemmällä kuopassa, mutta sitten olet vapaa. 

Itse joskus kyseenalaistin sen, miksi minä syön lääkkeitä kestääkseni läheisiä. Vaihdoin läheiset ja tarve lääkitykselle on ollut poissa 20 vuotta. 

Lämmin halaus ja tsemppiä <3

Vierailija
55/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vrailija kirjoitti:

Yksi ratkaisu voisi olla, että sinä liityt tuohon ystävyysrinkiin mukaan, eli mies ei tapaa naista ilman sinua eikä hänen näin ollen edes tarvitse luopua ystävyydestä tuohon kolmanteen ihmiseen. Mainitsit ettei sinullakaan ole ystäviä, kuten ei miehesi mukaan tuolla naisellakaan, joten tällä järjestelyllä kukaan ei luovu mistään ja päinvastoin olisi win-win situation kaikille. Jos sinä et mahdu ystävyyskuvioon mukaan, kertoo se miehesi ja tuon toisen naisen ystävyyden laadusta ja sua vedätetään täysillä. Keski-ikäiseksi mieheksi ukkosi vaikuttaa idiootilta.

Tämä oli ajatuksena jossain vaiheessa ja hieman toteutettiinkin, mutta nyt en ole innostunut näkemään tätä naista. En kestä ajatusta nähdä hänen huuliaan. Hän ei myöskään ole erityisen innostunut, haluaa viettää aikaa mieheni kanssa. Mieheni on tätä yrittänyt, että oltaisiin kaikki yhdessä, mutta jotenkin koen, että pettäminen pilasi kaiken tämän asian suhteen.

Ap

Vierailija
56/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ok. Jssap

Vierailija
57/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vmp

Vierailija
58/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys! Taidan olla todella riippuvainen ja mustasukkainen mielestäni ja haluaisin jonkinlaisen rauhan ja hyvitystä pettämisestä.

Ap

Niinpä. Yleensä pettämisen jälkeen sovitaan rajoista ja ei todellakaan tapailla enää ihmistä, jonka kanssa on jo pettämistä ollut. Voin ihan kokemuksella sanoa, että noin tiivis tapailu "tuen" merkeissä jo tapahtuneen jälkeen ei tule päättymään hyvin. Sinä säröilet, mies syyttää/selittää, että vika sinussa kun mustasukkainen. On todella tervettä olla tuossa tilanteessa mustasukkainen, koska olet huolissasi suhteestanne.

Vierailija
59/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Et sinä rikokaan lasten perhettä - mies on jo tehnyt sen. Olet vain niin lytätty ja maassa nyt ettet pysty vaatimaan itsellesi parempaa.

Hän on oikeasti tosi hyvä ihminen, haluaa auttaa kaikkia ja siitä tässä ystävyydessäkin pohjimmiltaan on kyse. Ja siksi sitä ei voi niin vain jättää. Rikkoa ihmistä jättämällä yksin.

Ap

Vierailija
60/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niinpä. Yleensä pettämisen jälkeen sovitaan rajoista ja ei todellakaan tapailla enää ihmistä, jonka kanssa on jo pettämistä ollut. Voin ihan kokemuksella sanoa, että noin tiivis tapailu "tuen" merkeissä jo tapahtuneen jälkeen ei tule päättymään hyvin. Sinä säröilet, mies syyttää/selittää, että vika sinussa kun mustasukkainen. On todella tervettä olla tuossa tilanteessa mustasukkainen, koska olet huolissasi suhteestanne.

Tämä juuri häiritsee ja tätä pelkään.

Ap