Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jaksaisiko joku jakaa ajatuksia :( Parisuhdeongelma, pettäminen

Sarita
05.09.2022 |

Minulla ei ole ystäviä, jakaisiko joku ajatuksiaan.
Mies petti kesällä minua ystävänsä kanssa. Ei pahimmalla mahdollisella tavalla, mutta keskusteltu raja ylittyi. Ystävyys jatkuu heillä kuten ennen pettämistäkin. Tapaavat monta (2-3) kertaa viikossa, harrastavat, kyläilevät ja viettävät aikaa kuten ennenkin. (Sinkku)nainen kuulemma edelleen ihastunut mieheeni, mutta mieheni puolelta ei ole enää mitään seksuaalista, pelkkää ystävyyttä. Minä kuulemma ylireagoin, ei ole enää syytä huoleen. Ystävyyden/tapaamisten lopettaminen ei ole kuulemma mahdollista. Olen kärsinyt asiasta tosi paljon, valmiiksi huono mielenterveyteni järkkyy joka tapaamisen aikaa uudestaan.
Ajatuksia, neuvoja? Mieliala lääkityksen olen aloittanut ja terapiaan pääsyä odotan.

Kommentit (2372)

Vierailija
21/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisesti sinun on päätettävä annatko anteeksi, miehesi on valittava ystävänsä tai sinut. Noin ette voi jatkaa. Kaikkea ei voi saada.

Vierailija
22/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä sinne terapiaan vahvistamaan omia rajojaan. Tuollaiseen kuvioon suostuminen ei missään nimessä ole normaalia, ja suhteesta irrottautuminen on näköjään hyvin vaikeaa. Mieluiten pariterapiaan, jos mies vain lähtee.

Kyllä se vanha sanonta paikkansa pitää, että jos asettuu kynnysmatoksi maahan makaamaan, niin muut kävelevät päältä. Omien rajojen puolustamista on pakko opetella, se kuuluu myös aikuistumiseen. Oletan, että olette vielä aika nuoria.

Miehesi harrastaa tuon ns. ystävänsä kanssa mitä haluaa, koska hän tietää, ettet uskalla katkaista suhdettanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä sikamainen mies.

Vierailija
24/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielipiteitä? Mitå vaan? Olen niin yksin tämän asian kanssa.

Ap

Oikeesti kukaan ei hyväksyisi tuollaista. Mieshän kohtelee sua kuin tiskirättiä.

Ja normaalielämässä kelllään ei olisi aikaa edes nähdä noin usein, oikeitakaan ystäviä (ainakaan samaa tyyppiä)

Oletteko työttömiä vai mistä sitä ylimääräistä aikaa noin löytyy?

Vierailija
25/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähintä mitä miehesi voi tehdä mikäli haluaa pelastaa suhteenne, on katkaista välit ystäväänsä. Se on myös välttämätöntä.

Jos ei voi ystävästään luopua, kuulostaa siltä että suhteenne on ohi. Pettämisestä ei voi koskaan toipua, mikäli mies ei muuta ja korjaa asioita, priorisoi asioita uudestaan. Teidän täytyy keskustella ja panostaa suhteeseenne.

Ihanko oikeasti sinä tai miehesi kuvittelette, että hän voi jatkossakin tavata ystäväänsä koko ajan, varsinkin kun ilmassa on koko ajan ihastuminen ja sen tiedostaa molemmat? Raja tulee ylittymään jatkossakin. Tai oikeastaan ylittyy koko ajan, kun miehesi ruokkii ystävänsä ihastusta. Luulen kyllä, että on itsekin ihastunut vaikka muuta väittää.

Ainakin ruokkii ihastusta jatkuvilla viesteillään ja ajankäytöllään. Antaa myös läheisyyttä halaaminen muodossa tälle naiselle, koska hänellä ei ole ketään muuta. On rikkinäinen ja yksinäinen ihminen.

Ap

Vierailija
26/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ex-miesystäväni jäi kiinni siitä että kun joku nainen oli lähestynyt häntä somessa, ja puhunut kuinka he sopisivat yhteen, ja hän haluaisi tavata, niin mies oli vastannut tähän "olisi kiva tavata".

Tämä oli suhteen alkumetreillä.

Minua asia on kuitenkin jäänyt kaivelemaan. Hänellä on hirveä hinku kerätä kauniita naisia (nuorempia) kavereikseen, ja nimittää näitä nettinaisia ystävikseen. Niitä on satoja.

Joskus tuli puhetta siitä että luopuisi ennemmin minusta kuin näistä "ystävistään".

Siinähän se oikeastaan näkyy kuinka paljon välittää minusta...

Sinunkin tilanteesi näyttäisi olevan se, että se ystävä on tärkeämpi kuin sinä.

Jätä se etsimään sellaista jolle tuollainen käytös ei ole ongelma.

Vierailija
27/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne panee edelleen.

Mies ei voi jättää "kaveriaan" mutta sä voit jättää miehen.

Ei kaikkea tarvitse sulattaa.

Eivät panneet, lievempää, mutta mulle pettämistä ja mies tiesi sen. Katui, ja sanoi ettei enää kiinnosta seksuaalisessa mielessä. Ei muutenkaan ns. hänen tyyppiään ollenkaan. Vannoo rakkauttaan minulle ja antaa tosi paljon aikaa myös minulle.

Ap

Vierailija
28/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähintä mitä miehesi voi tehdä mikäli haluaa pelastaa suhteenne, on katkaista välit ystäväänsä. Se on myös välttämätöntä.

Jos ei voi ystävästään luopua, kuulostaa siltä että suhteenne on ohi. Pettämisestä ei voi koskaan toipua, mikäli mies ei muuta ja korjaa asioita, priorisoi asioita uudestaan. Teidän täytyy keskustella ja panostaa suhteeseenne.

Ihanko oikeasti sinä tai miehesi kuvittelette, että hän voi jatkossakin tavata ystäväänsä koko ajan, varsinkin kun ilmassa on koko ajan ihastuminen ja sen tiedostaa molemmat? Raja tulee ylittymään jatkossakin. Tai oikeastaan ylittyy koko ajan, kun miehesi ruokkii ystävänsä ihastusta. Luulen kyllä, että on itsekin ihastunut vaikka muuta väittää.

Ainakin ruokkii ihastusta jatkuvilla viesteillään ja ajankäytöllään. Antaa myös läheisyyttä halaaminen muodossa tälle naiselle, koska hänellä ei ole ketään muuta. On rikkinäinen ja yksinäinen ihminen.

Ap

Miehet eivät tee tuollaista hyvää hyvyyttään. Kyllä miestäsi nyt kulli vie.

Vierailija
29/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne panee edelleen.

Eivät panneet, lievempää, mutta mulle pettämistä ja mies tiesi sen. Katui, ja sanoi ettei enää kiinnosta seksuaalisessa mielessä. Ei muutenkaan ns. hänen tyyppiään ollenkaan. Vannoo rakkauttaan minulle ja antaa tosi paljon aikaa myös minulle.

Ap

Älä katso sanoja, vaan tekoja. Sanat ovat halpoja, voi vannoa ihan mitä tahansa, mutta se mitä tekee on ratkaisevaa.

Hän on siis valmis menettämään sinut, loukkaamaan sinua ja uhkaamaan mielenterveyttäsi eli sinä et ole yhtä tärkeä kuin tuo ystävä. Jos todella rakastaisi sinua, niin olisi heti katkaissut välit tuohon ystäväänsä. 

Sinun ei pidä luottaa tähän mieheen yhtään.

Mutta luultavasti et usko, koska muutenhan olisit jo suhteen lopettanut. Onneksi kuitenkin olet terapiaan menossa. Ei pidä roikkua miehissä, jotka antavat vain paskaa vastalahjaksi rakkaudesta.

Vierailija
30/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Aloitit tuon asian takia terapian ja mielenterveyslääkityksen. Oikea meininki olisi,että jättäisit miehen niin voisit jättää lääkityksenkin. Miehiä on kuin kaloja meressä ei noin huonon ukon perään kannata itkeä.

Mt-ongelmia ollut aiemminkin kyllä, burn-out, lapsuustraumaa. Nyt tämän takia lääkitystä lisätty ja kovasti odotan terapiaan pääsyä. En pääse tästä asiasta eteenpäin omin voimin.

Ap

Vierailija
31/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että mies tosiaan on palauttanut kaverisuhteen takaisin friendzonelle, mutta jos asia silti vaikuttaa sinuun noin syvästi, niin kyllä miehen pitää valita sinun ja ystävän väliltä.

Ymmärrän että hän ei halua jättää ystävää yksin, mutta valinta on tehtävä.

Tai sitten sinä valitset sen ettet asiaa hyväksy ja jatkat matkaa.

Vierailija
32/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäät kyllä yksinkin ja bonuksena mielenterveytesi paranee. Tiedän tämän, koska itsekin erosin paskasta miehestä ja sen jälkeen valtava paino putosi hartioiltani. Mikä helpotus olikaan olla taas yksin.

Vierailija
33/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

miesnäkökulmaa: joko niin että se ukkeli ei piittaa sun tunteista viduakaan- tai se on niin tyhmä ettei tajua loukkaavansa. molemmissa tapauksissa : miksi vielä oot sen kans?

Vierailija
34/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne panee edelleen.

Ap

Jostain kumman syystä mies korostaa tuota "ei kiinnosta seksuaalisessa mielessä" miksiköhän?

Oikeiden ystävien kanssa se on itsestäänselvyys

Oikeiden ystävien kanssa ei myös suudella, saatika muutakaan.

Olen melkoisen introvertti joten olen ehkä väärä sanomaan, mutta ei mulla ole ketään ystävää jota haluaisin tavata 2-3* viikossa jatkuvasti.

Vierailija
35/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelläsi on peittelemätön ystävyys- ja seksisuhde toisen naisen kanssa, ja sinä olet se, joka päätyy terapiaan ja mielialalääkitykselle? 

Saakos kysyä, mikä tuossa miehessä on niin mahtavaa, että se kompensoi hänen käytännön kaksinnaimisensa?

Ollaan oltu teineistä asti yhdessä, nyt jo keski-ikäisiä ja lapset tehty. Ollut aina hyvä mies ja tukenut mua vaikeina aikoina. Itse ei koe saaneensa minulta tarvitsemaansa tukea tässä vuosien aikana, eikä varmasti olekaan, koska olen ollut väsynyt ja rikkinäinen koko ikäni. Katuu tekoaan (valehtelu ja pettäminen), eikä näe mitään syytä miksi ystävyys pitäisi lopettaa, kun ei enää petä ja on rehellinen kaikesta. Ei ymmärrä mikä tässä on minulle niin vaikeaa, kun kaikki on hyvin ja hän vain tapaa ystäväänsä.

Ap

Vierailija
36/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellä aikuisella parisuhteessa olevalla ihmisellä on muka aikaa nähdä kaveriaan noin monta kertaa viikossa?

Vierailija
37/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vaihtoehto on se, että etsit itsellesi miespuolisen kaverin ja alat viettää aikaa hänen kanssaan. Katsotaan sitten mitä miehesi tykkää.

Vierailija
38/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä oma mies saisi valita joko minut tai "kaverin". En katselisi tuollaisten touhuja sekunttiakaan. Toki olisk ukko saattanut saada lähtöpassit jo pettämisestä. Et avannut enempää sitä, mitä he tekivät. Älä ainakaan jää sivusta seuraamaan tuota. Joko eroat tai sitten ukko lopettaa täysin yhteydenpidon.

On hyvä ystävä, ei pelkkä kaveri. Ja mieheni hänen ainut ystävänsä, äärimmäisen tärkeä ihminen tämän naisen elämässä. En haluaisi tuhota hänenkään elämäänsä. Eivät harrastaneet seksiä, läheisyyttä ja suudelma. Olin tehnyt selväksi, että minulle suuteleminen on pettämistä.

Ap

Voi vit sanon minä! Suuteluhan on just pahempaa kuin paneminen. Paljon intiimimpää.

Vierailija
39/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa mennä sinne terapiaan vahvistamaan omia rajojaan. Tuollaiseen kuvioon suostuminen ei missään nimessä ole normaalia, ja suhteesta irrottautuminen on näköjään hyvin vaikeaa. Mieluiten pariterapiaan, jos mies vain lähtee.

Kyllä se vanha sanonta paikkansa pitää, että jos asettuu kynnysmatoksi maahan makaamaan, niin muut kävelevät päältä. Omien rajojen puolustamista on pakko opetella, se kuuluu myös aikuistumiseen. Oletan, että olette vielä aika nuoria.

Miehesi harrastaa tuon ns. ystävänsä kanssa mitä haluaa, koska hän tietää, ettet uskalla katkaista suhdettanne.

40+ molemmat, ystävä paljon nuorempi.

Ap

Vierailija
40/2372 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sinun pitää kyllä skarpata. Ukkosi on toisen toosan perässä. Ei sinun ole mitään järkeä olla suhteessa joka satuttaa.