Jaksaisiko joku jakaa ajatuksia :( Parisuhdeongelma, pettäminen
Minulla ei ole ystäviä, jakaisiko joku ajatuksiaan.
Mies petti kesällä minua ystävänsä kanssa. Ei pahimmalla mahdollisella tavalla, mutta keskusteltu raja ylittyi. Ystävyys jatkuu heillä kuten ennen pettämistäkin. Tapaavat monta (2-3) kertaa viikossa, harrastavat, kyläilevät ja viettävät aikaa kuten ennenkin. (Sinkku)nainen kuulemma edelleen ihastunut mieheeni, mutta mieheni puolelta ei ole enää mitään seksuaalista, pelkkää ystävyyttä. Minä kuulemma ylireagoin, ei ole enää syytä huoleen. Ystävyyden/tapaamisten lopettaminen ei ole kuulemma mahdollista. Olen kärsinyt asiasta tosi paljon, valmiiksi huono mielenterveyteni järkkyy joka tapaamisen aikaa uudestaan.
Ajatuksia, neuvoja? Mieliala lääkityksen olen aloittanut ja terapiaan pääsyä odotan.
Kommentit (2372)
Vierailija kirjoitti:
Misä nuo hotellirahat ovat nyt löytyneet? Vai maksaako tuo ko. mies mies kaiken?
Itse en näe mitenkään voimaantumisena hotellien päivähuoneissa tai autossa suoritettua seksiä aikuiselta naiselta.
Pikemminkin on hätähuuto tai ihan sekaisin tunteidensa ja itsensä kanssa. Olen enemmänkin huolestunut aloittahjan tilanteesta. Esimerkiksi on vaarallista mennä tuntemattoman kanssa hotelliin tai autoon muiden siitä tietämättä.
Toiseksi on tuossa tilanteessa hyvä kohde hyväksikäyttäjille tai ihmisillä leikkijöille. Tai joillekin vinksahtaneille. Aloittaja on täysin tottumaton nykyiseen elämään ja sen raadollisuuteen monessa asiassa.Oli hän ollut ilman seksiä tai ei, tuontyyppinen menettely ei asioita korjaa tai tuo vain enemmän sekavuutta.
Entistä enemmän aloittaja satuttaa ja asettaa vaaraan itseään näillä seksisekoiluilla.
Jos nyt on ylipäätään totta eikä fantasiaa.Ensin kaikki asiat ja oma pää selviksi. Se on nyt tärkeintä. Ja lasten hyvinvointi.
Nyt puhutaan kuitenkin aikuisesta ihmisestä. Saa tehdä niin kuin haluaa ja mikä tuntuu hyvältä. Vähän hassua kauhistella sitä että aikuiset ihmiset menevät hotelliin tai viettää aikaa autossa. Parempi niin kuin jonkun tuntemattoman kotona omasta kodista puhumattakaan. Mutta eri mielipiteitä on ja näkemyksiä. Ap päättää itse miten haluaa edetä. Pääasia että itse voi hyvin ja lapset. Oletan että lapset on edelleenkin ap:n pää vastuulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Misä nuo hotellirahat ovat nyt löytyneet? Vai maksaako tuo ko. mies mies kaiken?
Itse en näe mitenkään voimaantumisena hotellien päivähuoneissa tai autossa suoritettua seksiä aikuiselta naiselta.
Pikemminkin on hätähuuto tai ihan sekaisin tunteidensa ja itsensä kanssa. Olen enemmänkin huolestunut aloittahjan tilanteesta. Esimerkiksi on vaarallista mennä tuntemattoman kanssa hotelliin tai autoon muiden siitä tietämättä.
Toiseksi on tuossa tilanteessa hyvä kohde hyväksikäyttäjille tai ihmisillä leikkijöille. Tai joillekin vinksahtaneille. Aloittaja on täysin tottumaton nykyiseen elämään ja sen raadollisuuteen monessa asiassa.Oli hän ollut ilman seksiä tai ei, tuontyyppinen menettely ei asioita korjaa tai tuo vain enemmän sekavuutta.
Entistä enemmän aloittaja satuttaa ja asettaa vaaraan itseään näillä seksisekoiluilla.
Jos nyt on ylipäätään totta eikä fantasiaa.Ensin kaikki asiat ja oma pää selviksi. Se on nyt tärkeintä. Ja lasten hyvinvointi.
Nyt puhutaan kuitenkin aikuisesta ihmisestä. Saa tehdä niin kuin haluaa ja mikä tuntuu hyvältä. Vähän hassua kauhistella sitä että aikuiset ihmiset menevät hotelliin tai viettää aikaa autossa. Parempi niin kuin jonkun tuntemattoman kotona omasta kodista puhumattakaan. Mutta eri mielipiteitä on ja näkemyksiä. Ap päättää itse miten haluaa edetä. Pääasia että itse voi hyvin ja lapset. Oletan että lapset on edelleenkin ap:n pää vastuulla.
Olemme varmaan sitten lukeneet jotenkin erilailla. Sinä ajattelet, että nämä aikuiset ihmiset menevät hotelliin ja ovat autossa "viettämässä aikaa". No voihan sen niinkin sanoa kauniisti. Niinhän sen kuuluisi ollakin.
Oikeasti he varaavat jonkun nuhruisen tunti- tai päivähuoneen siksi aikaa, että saavat naida. Sama on autossa, ajetaan jonnekin syrjään naimaan. Tuskin he sen ummen aikaa yhdessä vuettävät. Aloittajalla on ainakin kiire kotiin ja mies saattaa olla, ja ilmeisesti onkin, varattu.
Minua kyllä aikuisena naisena nolottaisi varata respasta se päivähuone ja sitten hetken päästä tulla sieltä pois jos on vielä sama virkailija töissä. Hän tietää ihan tarkkaan mihin tarkoitukseen huone oli varattu. Lisäksi minua aloittajana vaivaisi kun mies ilmeisesti hoitaa maksun huoneesta.
Ei mielestäni kovin aikuismaiselta toiminnalta tunnu.
Koviin on täällä paasattu, että tottakai nykyaikainen nainen maksaa itse sen kahvikupillise treffeillä. Nyt nykyaikainen nainen sallii miltei tuntemattoman miehen maksavan huoneen jossa panevat. Mites nyt näin?
Tai jos aloittajalla on nyt kuitenkin rahaa näihin seksi-iloitteluihin niin järkevämpää olisi se raha käyttää avioerhakemukseen. Edelleenkään en usko, että aloittaja voi hyvin. Ja myös tarinan todellisuuteen en kaikilta osin usko.
Ja ei, en ole kateellinen. Ja edelleen on riskialtista, tähän ei ole kukaan ottanut kantaa vaan taputtanut aloittajaa selkään, mennä tuntemattoman miehen kanssa niin hotelliin kuin johonkin autoon syrjäiseen paikkaan.
Aloittaja tuskin tietää miehestä paljon mitään.
Minä olen jo aloittajaa vanhempi, kokeneempi ja elämää nähnyt nainen, mutta en silti nykyään menisi.
En tiedä mitä miehiä te tapailette, mutta minun tapailumiehillä ei ole koskaan ollut ongelmaa tarjota kahvilassa tai muuallakaan. Tuskin joka maaseudunkaan ukko on köyhä ja nuuka. Tai raivoisasti jonkun 50/50 tasa-arvoa treffeilläkin ja varsinkin siellä -aatteen kannattaja. Pöhköä epäillä Ap:ta huijariksi tuollaisen perusteella.
Lisäksi en nyt menisi heti väittämään, että jos joku on kerran masentunut, hän ei voisi sieltä nousta ja joskus elämän iloistakin nauttia. Kyllä ihmisiä myös paranee.
Pidän myös ajatusta siitä, että jos on ollut vuosikymmeniä yhdessä saman miehen kanssa, ei voisi mennä sänkyyn uuden tapailumiehen tai salasuhteen kanssa, vähän vanhentuneena. Tää on tätä vanhaa myyttiä, että nainen voi harrastaa seksiä vain ja ainoastaan rakkaudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme varmaan sitten lukeneet jotenkin erilailla. Sinä ajattelet, että nämä aikuiset ihmiset menevät hotelliin ja ovat autossa "viettämässä aikaa". No voihan sen niinkin sanoa kauniisti. Niinhän sen kuuluisi ollakin.
Oikeasti he varaavat jonkun nuhruisen tunti- tai päivähuoneen siksi aikaa, että saavat naida. Sama on autossa, ajetaan jonnekin syrjään naimaan. Tuskin he sen ummen aikaa yhdessä vuettävät. Aloittajalla on ainakin kiire kotiin ja mies saattaa olla, ja ilmeisesti onkin, varattu.
Minua kyllä aikuisena naisena nolottaisi varata respasta se päivähuone ja sitten hetken päästä tulla sieltä pois jos on vielä sama virkailija töissä. Hän tietää ihan tarkkaan mihin tarkoitukseen huone oli varattu. Lisäksi minua aloittajana vaivaisi kun mies ilmeisesti hoitaa maksun huoneesta.
Ei mielestäni kovin aikuismaiselta toiminnalta tunnu.
Koviin on täällä paasattu, että tottakai nykyaikainen nainen maksaa itse sen kahvikupillise treffeillä. Nyt nykyaikainen nainen sallii miltei tuntemattoman miehen maksavan huoneen jossa panevat. Mites nyt näin?
Tai jos aloittajalla on nyt kuitenkin rahaa näihin seksi-iloitteluihin niin järkevämpää olisi se raha käyttää avioerhakemukseen. Edelleenkään en usko, että aloittaja voi hyvin. Ja myös tarinan todellisuuteen en kaikilta osin usko.Ja ei, en ole kateellinen. Ja edelleen on riskialtista, tähän ei ole kukaan ottanut kantaa vaan taputtanut aloittajaa selkään, mennä tuntemattoman miehen kanssa niin hotelliin kuin johonkin autoon syrjäiseen paikkaan.
Aloittaja tuskin tietää miehestä paljon mitään.
Minä olen jo aloittajaa vanhempi, kokeneempi ja elämää nähnyt nainen, mutta en silti nykyään menisi.
Kukaan ei ole sanonut etteikö harrastaisi seksiä. Niinhän ap sanoi että on harrastanut seksiä autossa ja hotellilla. Myös keskustellut miesten kanssa, mutta sitä ei tiedä onko muusta juteltu kuin seksistä. Pointti oli että ap on aikuinen ihminen joka tekee omat päätöksensä ja valintansa. Hän on ollut nyt jo pitkään terveempi kuin mitä oli alussa ja luotan että tietää mitä tekee. Asia ei muutenkaan ole muiden käsissä. Voi kauhistella tai kannustaa niin paljon kun jaksaa, mutta ap itse päättää. Ihmiset käsittelee asioita eri tavalla ja omalla ajallaan. Puhut nyt omasta näkökulmasta.
Aloittaja pyysi palstalaisia jakamaan ajatuksia.
Nyt tuntuu siltä, että ainoa oikea ajatus on kannustaa aloittajaa.
"Puhut nyt omasta näkökulmastasi". No, eikö aloitta juuri pyytänyt erilaisia näkökulmia tilanteeseensa?
Minä kerroin oman näkökulmani, mutta se ei kelvannut vaan olisi pitänyt kertoa näkökulma joka miellyttää aloittajaa ja hänen kannattajiaan.
Edelleen sanon, että tuo seksin harrastaminen vieraiden miesten kanssa ei auta asiaa kuin ehkä tuo hyväolon.
Oman perheen koko kokonaisuus tulevine asumisineen, taloudellisen tilanteen perinpohjainen kartoitus, mahdolliset lasten koulut tai hoitopaikat, koko oman perheen sotkun selvittely olisi nyt ensisijaista.
Ei niin, että haalii kuvioon uusia tuntemattoia ihmisiä ja uusia mahdollisia tunnesotkuja ja sitä seuraavaa mahdollista pettymystä ja masennusta.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja pyysi palstalaisia jakamaan ajatuksia.
Nyt tuntuu siltä, että ainoa oikea ajatus on kannustaa aloittajaa.
"Puhut nyt omasta näkökulmastasi". No, eikö aloitta juuri pyytänyt erilaisia näkökulmia tilanteeseensa?
Minä kerroin oman näkökulmani, mutta se ei kelvannut vaan olisi pitänyt kertoa näkökulma joka miellyttää aloittajaa ja hänen kannattajiaan.
Edelleen sanon, että tuo seksin harrastaminen vieraiden miesten kanssa ei auta asiaa kuin ehkä tuo hyväolon.Oman perheen koko kokonaisuus tulevine asumisineen, taloudellisen tilanteen perinpohjainen kartoitus, mahdolliset lasten koulut tai hoitopaikat, koko oman perheen sotkun selvittely olisi nyt ensisijaista.
Ei niin, että haalii kuvioon uusia tuntemattoia ihmisiä ja uusia mahdollisia tunnesotkuja ja sitä seuraavaa mahdollista pettymystä ja masennusta.
Tuota mielipidettä on ap:lle sanottu aiemminkin. Ei ole yhtä oikeaa mielipidettä tai miten hoitaa tilannetta tietenkään. Ap:n pitää itse löytää se mikä on omasta mielestään oikein. Kyllä näyttäisi suht usein lukevan kommentteja edelleen. Se on totta että ei ole järkevää liiaksi harrastaa tuota ja hankkia enempää ettei mene ihan sotkuksi touhu. Molemmat ovat aika levottomia, mies ja ap. Kunhan ei lapset kärsi vanhempien tunne kiemuroista.
Lapset kärsii kun vanhemmilla on tuollaiset välit ja asuvat yhdessä silti.
Se, ettei 200€ löydy avioerohakemukseen on tekosyy. Varmasti sen saa säästettyä kahden työssäkäyvän perheessä niin kuin jonkin muunkin yllättävän menon. Tekosyy.
Lapsia käy sääliksi.
Miten se avioeron hakeminen muuttaa yhtään mitään, ihan kun se olisi nyt se ratkaisu kaikkeen. En ymmärrä laisinkaan. Isompi kuvio on se kaikki muu, asumiskuviot, eläimet jne. Minusta tässä kaksi aikuista asuvat lapsiensa ja eläimiensä kanssa samassa taloudessa. Jos Ap ei näe siinä ongelmaa niin miksi ihmeessä se vaivaa muita ihmisiä. Ei tässä mitään puolia suuntaan tai toiseen tarvitse hakea. Jos joku haluaa elää ilman seksiä eron jälkeen niin sekin on ihan ok, mutta on yhtä ok hakea seksiä eron jälkeen. Lapsista ollaan nyt kovin huolissaan kun äidilläkin on omat menot. Olisiko lapsille parempi, että äiti makaa siellä sängynpohjalla. Kyllä se erokin kova pala lapsille on.
Onhan se lapsille outo kuvio kun kummatkin vanhemmat kulkee omilla reissuillaan. Siinä helposti jäävät lapset vähemmälle huomiolle kun kummatkin haluaisi päästä riiuulle ja kinataan kumpi jää kotiin lasten kanssa.
Antaahan tuo aika huonon kuvan lapsille myös parisuhteesta. Kumpikin on tunteeton toisiaan kohtaan ja läheisyyttä ei ole.
Vaikka vanhempien asioita ei lapsille tarvitse kertoa niin kyllä lapset vaistoaa ja huomaa paljon. Ja kyllä nyt jotain pitää selittää mijsi isi ja äiti elävät nyt näin.
Eikö oisi paljon selkeämpää kaikille erota reilusti ja jatkaa sitten elämäänsä.
Kyllä tuollainen kulissielämä syö ihmistä ja ainakin sitten kun toisen naama alkaa todella v...ttaa, mitä varmaan alkaa tapahtua, niin myös riitoja alkaa tulla.
Myös eläinten hoidosta, kotitöistä, raha-asioista yms. saattaa tulla jatkossa riitaa.
Riittääkö edes kiinnostusta kummallakaan kotiasioihin?
Voi tuntua ulkopuoliseltta helpolta vaan jatkaa ilman eroa, mutta siinä kuviossa ei ole helppo elää.
Ainakaan normaalisti tuntevan ja toimivan ihmisen
Eihän se äiti nyt enää makaa sängynpohjalla. Silloin makasi kun vielä miehen puuhat loukkasivat.
Nythän hän on piristynyt ja kun ei ole tunteita mieheen niin mikä ettei eroakaan saisi aikaiseksi. Masennushan on menneen talven lumia ja kertoo voivansa nyt hyvin.
Ei lapsille tuokaan elämä mitenkään herkkua ole katsella ja seurata sivusta.
Kiitos kaikista mielipiteistänne, ne ovat monesti herätelleet minua. Olen oikeasti tosi seksuaalinen ja halukas nainen, eikä siinä ole mitään väärää minusta. Tähän seksikumppaniin tutustuin kunnolla ennen hotelliin menoa. Alunperin löytyi netin keskustelupalstalta. Hotellin päivähuone on maksanut n.60€ ja mies hoitanut omasta halustaan maksun, tarjonnut myös kahvit, ei ole hänelle ongelma, eikä hetkauta hänen taloudellista tilannetta suuntaan eikä toiseen. Ne kaksi kertaa olen ajanut pois täältä maalta, josta ei oikeasti ole kovin pitkä matka edes sivistyksen pariin. Hotelli oli oikein siisti, ihan tavallinen sokos-hotelli tasoinen. Ei mikään likainen läävä.
Ap
Minä kyllä sinänsä uskon AP:n kirjoittamaan tarinaan. Mutta se epäilyttää, miksi AP on ollut niin kylmän rauhallinen koko ajan, eikä ole menettänyt hermojaan missään vaiheessa. Luulisi, että mies olisi jo tässä vaiheessa heitetty seinälle ja Mirkulle luettu lakia. Tämän flown takia en enää ole varma, onko AP trolli vai ei. Alan kallistumaan fiktion kannalle, tosin nostan hattua hyvälle tarinankerronnalle ja tiettyyn loogisuuteen.
Mä en kyllä ymmärrä, että miksi ei ap voisi täyttää sitä avioerohakemusta netissä?
Kuoliko sun tunteet, ap? Oikeasti?
Vierailija kirjoitti:
Kuoliko sun tunteet, ap? Oikeasti?
Minä luulen, etteivät ole kuolleet. Aloittaja tuntee edelleen pahaa mieltä ja loukkaantumista Mirkusta ja miehen tekemisistä. Hän hakee nyt hyvitystä ja tasoitusta itselleen. Tietysti nuo salaiset tapaamiset ovat jännittäviä ja hän on kokenut uuden seksuaalisuuden. Myös vieraan miehen kiinnostus hivelee itsetuntoa.
Mutta on muistettava, että todellisen elämän kanssa noilla seikkailuilla ei ole välttämättä mitään tekemistä. Toivottavasti aloittaja tajuaa mikä on homman nimi.
Se, ettei ole tehnyt/tehty mitään avioeroa koskevaa kertoo siitä, että aloittaja toivoisi miehen rauhoittuvan ja palaavan ruotuun.
Sitten voisivat jatkaa edelleen yhdessä.
Kumpikin olisi ikäänkuin tasoissa ulkopuolisten kokeiltuaan välillä ulkopuolisia suhteita.
Sitä kyllä ihmettelen miten ja missä välissä aloittaja on ehtinyt tutustua tähän rakastajaansa kunnolla. Ja mikä on kunnolla?
Mielestäni kunnolla tutustuminen vaatii hiukan pitempää tutustumisaikaa ja muutakin yhdessäoloa kuin lyhyet tapaamiset. Kun siitäkin suurin osa menee muuhun kuin jutteluun ja tutustumisee muulla tapaa.
Kun on kuitenkin se lapset, perhe, työ ja kotieläimet. Ja kun oma mieskin on vähän kotona niin joutuu olemaan lasten kanssa enemmän.
Yhtäkkiä tosiaan on masentuneesta ja paljon miehen tukea tarvitsevasta naisesta puhjennut todellinen jokapaikan toimija, suorittaja ja ehtijä.
Mun mielestä tämä oli trolli. En usko koko juttuun.
Maaseudulla? Vai missä olette autossa, hotelleissa ja kahveilla?
Ja miehet maksavat? Kun aloittajalla ei ole rahaa ja jopa kahvikupillisen tarjoamisesta nousee suuri möly miehillä nykyn.
Autollako kulkee sinne hotelliin ja kahveille vai miten?
Bensakin maksaa kun rahat ovat vähissä.
Mistä näitä miehiä löytyt?
Paljon jäi auki tarinassa. Tuntuu, että aloittaja keksii jatkokertomusta sitä mukaa kun tarina etenee.
Itse elämäntilanteen selvittämiseen ei liikene aikaa, rahaa eikä energiaa.