Mies ei vienyt koiraa ulos, vaikka olin kuumeessa
Olen koronassa ja ollut kovassa kuumeessa jo monta päivää, voimat ihan minimissä. Mies on myös koronassa, mutta hänellä ei ole enää kuumetta ja muutenkin hänen vointinsa on parempi. No, tänään koiramme alkoi vinkua ulos ja itse tärisin peiton alla, koska kuume oli taas nousemassa. Kuulin, miten mies sanoi koiralle, että jos minä tulisin ulos, että hän ei jaksa. Sanoin miehelle, että mulla on todella kylmä, kuume nousee taas.
No, nousin sitten hetken päästä ja puin toppatakin päälle, koska oli niin kylmä. Lisäksi jo pelkkä seisominen hengästyttää, tämänkin mies varmasti huomasi, mutta ei lupautunut viemään koiraa. 🙁 Minä sitten vein koiran ulos ja kävelin köpöttelyvauhtia keuhkot sattuen. Jotenkin semmonen olo, et ei menny ihan oikein. Jos asetelma ois ollut toisinpäin, en ikimaailmassa olisi olettanut miehen vievän koiraa ulos.
Onko muilla yhtä auttavaisia miehiä? Kertokaa esimerkkejä samanlaisista tilanteista.
Kommentit (84)
Sun mies on itsekäs pskiainen. Mutta miksi koiraa ei viedä ulos ennen kuin se joutuu vinkumaan hätäänsä? Jos jaksat kirjoittaa tänne niin jaksat kyllä viedä koiran ulos tarpeilleen, eihän sen kanssa tarvitse kipeänä kävellä kauan. Ja ota Paracetamolia, se laskee kuumetta. Hädässä ystävä tunnetaan joten et voi vastaisuudessakaan luottaa siihen että miehesi pitää sinusta huolta.
Vierailija kirjoitti:
Koirahan tuossa kärsii, jos ei pääse kuin minimi pissalle ja kakalle ilman lenkitystä. EIkö naapuri voi auttaa? Itse naapurina mieluusti käyttäisin koiraanne etätöiden lomassa pienellä lenkillä muutaman kerran päivässä ja normi aamu- ja iltapissa-kakat siihen päälle.
Koira ei kärsi, jos ei muutamaan päivään pääse kunnon lenkille. Tarpeille sen on päästävä useamman kerran päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehissä on vähän tätä, että kun he itse ovat kipeitä, niin se on maailman loppu, mutta sitten kun muut ovat, niin se ei ole mitään.
Ei toki kannata yleistää. Onko heidän puolisoissaan taas sitä, että kyllä minä teen vaikka olen sänkypotilaana? Itse en tuollaista katselisi.
Ei todellakaan kaikki ole, mutta osa on. Ja yleensä nämä miehet ovat juurikin niitä, joiden nainen passaa ja hoivaa. Sitten kun se heidän nainen tarvitsee passausta ja hoivaa, niin mies näkee naisen jotenkin heikkona ja kohtelee naista nöyryyttävästi ja huonosti esim. laittamalla 40 asteen kuumeessa koiran kanssa ulos eikä suostu käymään kaupassa. Sitten kun arvon herra itse sairastaa miesflunssaansa nainen tekee kaiken mukisematta.
Tämä on kuin omasta elämästäni. Olen aina hoitanut kaiken vaikka pää kainalossa oli mikä oli. Kerran tulin kuumeeseen ja soitin miehelleni, että voisiko hakea lapset päiväkodista, koska kuumemittarini näyttää 39 astetta. Mies kieltäytyi, koska oli töiden jälkeen menossa kaverilleen.
Kävimme huutoriidan puhelimessa, jonka jälkeen tuli selväksi että mies mielummin jättää lapsemme päikkyyn ja sieltä sosiaalitoimen hoteisiin ennen kuin tinkii menostaan kaverinsa kanssa.
Ei siinä mitään, otin 2 buranaa ja odottelin niiden vakuttavan ja kävin hakemassa lapset. En kunnolla muista koko päiväkotivierailusta mitään. Mies tuli kotiin kymmenen aikoihin, olin hoitanut lasten ruuan ja nukkumaanmenot edelleen kuumeessa.
En päässyt tuosta tapahtumasta yli vaan aloin älytä, että mieshän on meillä täysi vapaamatkustaja, koska minä sen mahdollistan. Pistin eron vireille 3 kuukautta myöhemmin, hankin oman asunnon ja elämä on ollut paljon helpompaa, kun on yksi huolehdittava vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luen ihan järkyttyneenä tätä ketjua. Millaisten miesten kanssa te oikein olette?
Mä olen juuri nyt kipeä, en edes pahasti, voisin mennä pihalle ja päästää koirat siihen tarpeilleen.Silti mun mies ennen töihin lähtöä lenkitti koirat, hoiti lapsille aamupalat, toi mulle kahvia ja aamupalan sänkyyn, pussasi otsalle ja vannotti et pitää soittaa jos olo huononee tai tarviin jotain, niin hän kyllä tuo.
Oli myös tehnyt mulle ruoan valmiiksi et voin vaan lämmittää.
Meillä otetaan tasapuolisesti koppi kotitöistä,lemmikeistä ja lapsista kun toinen on kipeä.Valitkaa itsellenne tällainen mies, älkääkä tyytykö vähempään.
Meillä homma toimii myös noin.
Jos jompikumpi on kipeänä, niin tietenkin se terveempi osapuoli hoitaa ja lenkittää koiran. Lisänä ylläpitää kotia ja tekee ruoan. Ei tulisi mieleenkään sanoa miehelleni jos on kipeänä, että en käytä, enkä tee.Älytöntä minkälaisissa parisuhteissa ihmiset ovat. Jos koiran hoitaminen ei onnistu toisen ollessa sairaana, niin miten sitten esim. lasten kanssa?
Oksettavaa verrata koiraa lapsiin! Kyllä mun mies hoitaa lapset ihan mukisematta. Koiraa ei hoida, se on mun oma juttu. Koira ei ole yhteinen, lapset on.
No kyllä todellakin voi verrata, vaikka toinen on eläin ja toinen ihminen. Huolenpitoa tarvitsee molemmat. Jos suhteessa toinen osapuoli ei jousta ja nirsoilee lemmikkien huolehtimisen suhteen, niin todennäköistä on että lapsi jää myöhemmin huolehtimatta. Lapsi sitäpaitsi tarvitsee etenkin vauva-aikaan enemmän huolenpitoa.
Olen ikävä kyllä nähnyt suhteen, jossa toista ei kiinnostanut lemmikin hoito. Lapsi kuitenkin pitänyt pukata ja se on hetken aikaa mukavaa, mutta jäi sitten äidille sekä lemmikin että lapsen hoito. Pitemmän päälle ero tuli. Ja yleensä nämä reppanat eivät pysty pitämään edes itsestään huolta.
Ps. Miehelleni kani, jonka olin hankkinut ennen seurustelua, oli yhtälailla yhteinen kun yhteen muutettiin. Huolehti siitä samalla tavalla kuin itsekin, eikä ollut erittelyä, että en huolehdi kun ei oo mun! Ihmeellinen ajattelutapa sulla.
Sama meillä. Ja sama juttu myös lasten ja kotitöiden kanssa. Se ei vaikuta mitenkään mihinkään, jos minä olen kipeä. Jos Hän on kipeä, niin Hänellä on toki oikeus levätä ja valittaa oloaan. Palveluksien pyytämisen on lopettanut, sitäkin joskus aiemmin yritti.
Suosittelen, lähde nyt kun kyse on vasta yhdestä koiran kusetuksesta. Kokemukseni mukaan koiran pystyy kusettamaan lähes puolikuolleenakin, mutta sitten menee jo vaikeaksi kun on kyse pienistä lapsista, jotka ovat täydessä vauhdissa ja itse esim. kovassa kuumeessa ja mahataudissa.
Oon ollut naimisissa itsekkään kusipään kanssa ja neuvoni on: juokse.
Nykyään minulla on miesystävä, joka esimerkiksi ajaa oma-aloitteisesti autolla 80 km vain käyttääkseen koirani lenkillä, jotta voin jäädä suoraan töistä firman illanviettoon.
Toki minä vastavuoroisesti olen hänelle huolehtiva kumppani.
Tää on ihan sekopimeetä nykyään kun kaikilla on koira!! Joka paikassa ja joka kämpässä on koira! Ja todellakin näkee ettei niistä välitetä; haukkuvat ja räköttävät säntäillen ohikulkijoita kohti ja vinkuvat 8 h yksin kämpässä ym. Mutta kun pitää olla koira niin sitten pitää olla koira, koska kaikilla on nykyään KOIRA!!!
No voih, prinsessalla vähän heikko olo :( tehkää, palvelkaa, auttakaa MINUA.
Sinä olet kuule itse sen koirasi hommannut ja sinun pitäisi tajuta että hoidat sitä vaikka pää kainalossa jos on tarvetta. Tai sitten ostat lemmikinhoitoapua.
Miten te lemmikinomistajat olettekin niin ärsyttäviä?
Vierailija kirjoitti:
No voih, prinsessalla vähän heikko olo :( tehkää, palvelkaa, auttakaa MINUA.
Sinä olet kuule itse sen koirasi hommannut ja sinun pitäisi tajuta että hoidat sitä vaikka pää kainalossa jos on tarvetta. Tai sitten ostat lemmikinhoitoapua.
Miten te lemmikinomistajat olettekin niin ärsyttäviä?
Onko sun ymmärryksessä vikaa? Ap nimenomaan kirjoitti monikossa koiraMME. Siinä vaiheessa hän on miehensä kanssa yhteistuumin hankkinut sen ja siinä vaiheessa molemmat siitä huolehtii.
Vaikka kuinka yrität tämän ap:n syyksi vierittää, niin heikko yritys. Jokainen täysissä järjissä oleva ihminen ymmärtää auttaa puolisoaan, jos tämä on kipeänä. Ei tulisi mieleenkään laittaa puolisoani lenkittämään koiraa kuumeessa.
Mutta sinulla ei olekaan empatiakykyä ymmärtää tätä, kun tuijotat omaa napaasi.
Siis pelkästään sen takia, että sukupuoli sattuu olemaan mies, niin hän olisi velvollinen hoitamaan jokaista maailman koiraa? En ihan ymmärrä palstalogiikkaa taaskaan.
Ei, yksikään mies ei ole yhtään palvelusta velkaa yhdellekään naiselle pelkän sukupuolensa takia. Jos hankkii lemmikin, niin huolehtii siitä kaikissa olosuhteissa. Kukaan muu ei ole velvollinen tekemään sitä puolestasi. Ei vaikka olisi mies.
Vierailija kirjoitti:
Siis pelkästään sen takia, että sukupuoli sattuu olemaan mies, niin hän olisi velvollinen hoitamaan jokaista maailman koiraa? En ihan ymmärrä palstalogiikkaa taaskaan.
Ei, yksikään mies ei ole yhtään palvelusta velkaa yhdellekään naiselle pelkän sukupuolensa takia. Jos hankkii lemmikin, niin huolehtii siitä kaikissa olosuhteissa. Kukaan muu ei ole velvollinen tekemään sitä puolestasi. Ei vaikka olisi mies.
Nyt mä alan olla huolissani suomalaisten luetunymmärtämisestä ihan todella. Eikä tässä asiassa sinänsä ole sukupuolella edes merkitystä. Jos otetaan yhteinen koira tai mikä tahansa lemmikki, sitä myös hoitaa molemmat. Jos kumpikin on kipeä, se ulkoiluttaa joka on vähemmän ja joustoa löytyy molemmille. Ilmeisesti tilannetajuakaan ei enää löydy vaan minä minä ja kun mun ei oo pakko, eikä huvita menee edelle.
No niin meillä on vain ap:n versio tästä. Mies on paremmassa kunnossa, onko hän hoitanut koiran edelliset lenkit vaikka on itsekin toipilas koronan takia? Sanoiko ap tarpeeksi selvästi että just nyt on ihan kamala olo, voisitko käyttää vielä tämän kerran? Ainakin kuulostaa sille että suhteen kommunikaatiossa on joku vialla, jos koiran välityksellä keskustellaan asioista, eikä mies tule edes ap:n kanssa puhumaan ja sopimaan kumpi käyttää.
Vierailija kirjoitti:
En minä nähnyt missään mainintaa että kyseessä olisi vain naisen koira, tai että mieheltä olisi vaadittu kaikkien koirien ulkoiluttamista? Kai mieskin voi oman koiransa ulkoiluttaa, jos sen toinen omistaja makaa tärisemässä sängyn pohjalla. Ei tästä tarvitse mitään sukupuolikysymystä tehdä (mistä me edes tiedetään että ap on nainen?).
Aidosti, jätä tuollainen. Narsisti on, eikä muutenkaan aikuinen. Koira on sinun, mutta normaalisssa parisuhteessa pyytämättä avustetaan kun hätä on. Ei voi luottaa ihmisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vain naisia , koiria ja lapsia rakastetaan ehdoitta!!.Miehiä rakastetaan vain sillä ehdoin että sillä on antaa jotain...
Empatia on aivan eri asia kuin koiranhoitokyky ja -halukkuus.
Vaimolla on koira ja alusta asti oli selvää että minä en halua koiraa mutta koska se on tärkeä vaimolle niin siedän sitä. Diili oli että vaimo hoitaa koiran eikä se jää minun niskoilleni. On ollut tilanteita joissa vaimo ei voi koiraa ulkoiluttaa ja jonkunhan se pitää kusettaa eli minun hommakseni on jäänyt mutta nuo ovat erikoistilanteita joissa pitää joustaa.
JOS koira on vaimon (AP kirjoittaa koiraMME mutta ei tiedetä mitä AP:n siippa koiran omistussuhteista ajattelee) eikä mies ole sitä juurikaan hoitanut niin sen koiran kävelyttäminen ei välttämättä onnistu. Ainakin vaimon Luppa ei monesti suostu edes syömään minun tarjoilemaani ruokaa puhumattakaan siitä että antaisi minun edes laittaa itselleen remmiä kävelyä varten. En minä ole koiraihminen enkä saa koiraa toimimaan eli nuo tilanteet ovat monesti aika hankalia. Eli koiran perään katsominen ei välttämättä onnistu vaikka yrittäisinkin.
No onhan se nyt normaalia auttaa puolisoa, jos toinen on kipeä. Eksä sanoi suoraan, että hän ei halua osallistua koiran päivittäiseen hoitoon ja se oli mulle täysin ok, koska kyseessä minun koira. Hän kuitenkin jatkoi, että ilman muuta auttaa sitten, jos olen vaikka kipeä. Harvoin olin kipeä, mutta hän kyllä lenkitti silloin koirani ihan omatoimisesti eikä minun tarvinnut edes kysyä apua.
Vierailija kirjoitti:
Ootko tyhmä? :D
Onneksi olkoon, sulla on käynyt älytön tsäkä, mutta naurettavaa tulla tänne kerskumaan että valitkaa itsellenne tällainen mies, kun ei niitä niin vaan kaupan hyllyltä valita parhaimpien ominaisuuksien kera. Joskus on vain tapailtava sitä sikaa, jotta joukosta voi mahdollisuuksien mukaan poimia sen helmen.
Mutta toki jos Ap on jo naimisissa tuollaisen sian kanssa, niin sitten pakko sanoa että mitäs läksi.