Miksi kun syö yksin, ruoka ei ole niin hyvää
Lukuunottamatta jos olet ensitreffeillä, niin silloin kaikki ruoka on pahaa jännityksen vuoksi.
Kuitenkin, miksi yksinään syöty ruoka ei ole niin hyvää. Vaikka olen asunut yksin koko aikuisikäni, niin väitän, että hyvällä porukalla syöty ruoka on parempaa, kuin yksin syöminen.
Itselleen on tylsä alkaa väsätä pizzaa, mutta jos väsäät sitä sisaruksille, on se paljon parempaa.
Jos syöt ravintolassa hyvän annoksen hyvällä porukalla, mutta kun menet yksin syömään, samaan ravintolaan saman annoksen tai tilaat sen sitten kotiin, se maistuu ei oikein miltään.
Sipsipussi töissä porukalla häviää minuutissa, ja ostat saman pussin kotiin, se säilyy sulla vuoden.
Jos meet heseen ja syöt puoliksi dipin vaikka kaverin kanssa, on se dippikin niin paljon parempaa, kuin se, että yksin kotona syöt sitä dippiä ranskalaisten kanssa elokuvan parissa.
Onko teillä samoja fiiliksiä?
Kommentit (22)
Jaa. Kyllä minun suussani ruoka maistuu samalta seurasta riippumatta. Kivassa porukassa voi toki joskus olla muuten hauskempaa, mutta ei se ruokaan vaikuta. Ehkä et vain osaa erottaa muita kivoja tunnelmia hyvästä mausta. Olet ehkä jotenkin vajaaälyinen. :)
Ei ole, samalta maistuu seurasta riippumatta.
mietipä ensimmäisiä ruokailujasi tässä maailmassa.
tai ehkä sitä miten äitisi syötti sinua ruokapöydässä, siinä oli jo ehkä muitakin.
jotain alitajuista siinä on.
itsehän en pysty syömään yksin kotona ilman, että on "seurana" tv tai jotain lukemista"
Kai se johtuu siitä että ihminen on sosiaalinen laji vaikka kuinka olisikin introvertti. Erityisesti tämän ilmiön huomaa itselleen rakkaiden ihmisten kanssa. Esimerkiksi äitini tekemät leivät ja kahvi on aina ihan taivaallisia, mutta vaikka kotona tekisin ihan tismalleen samanlaiset, ei ne leivät maistu yhtään samalta ja kahvikin on ihan kuran makuista. Töissäkin tykkään juoda jonkun muun keittämää kahvia kun se mun keittämä maistuu aina (itselleni) huonommalta kuin muiden keittämä.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, mutta juomat sensijaan maistuu paremmilta yksin.
Mun mielestä ei nekään.
Sillon se on parasta! Voispa aina syödä yksin.
Ei elokuvankaan katselu tunnu samalta kuin kaverin tai kumppanin kanssa katsellessa. Yksin on tylsempää katsoa elokuvia.
maggara ON! aina hyvää. kun sen muistaa VAA! huuhtoo oluella ja viinalla alas. Syö maggaraa!
Olen jo tottunut syömään yksin, kun pesä on tyhjentynyt vuosia sitten. Nykyään aterioin komeiden miesten ja hauskojen naisten seurassa, kun katselen mieliohjelmiani netistä.
Vierailija kirjoitti:
Niino. On joo..paitsi( kun omat loppuu, ja 'kaverilla ois'.. ;) - se, *Klassinen(tappo-)kuolemansyy' suomessa.. auts!
Vierailija kirjoitti:
Yksinsyöminen ON tylsää!!
"On jäätelö hyvää, kun yksin syö."
Vierailija kirjoitti:
Olen jo tottunut syömään yksin, kun pesä on tyhjentynyt vuosia sitten. Nykyään aterioin komeiden miesten ja hauskojen naisten seurassa, kun katselen mieliohjelmiani netistä.
(arvauksia)
TTK + majoneesitRinnuksilla ja viiniTahrat, sohvalla?
Jep. pidähä 'kivaa..kavereittesi' kaa..
Jaa, no voithansää kokeilla nauhotella sun mässytystä ja pistää Youtubee ja katsoa että ketä kiinnostaa...
Vierailija kirjoitti:
"On jäätelö hyvää kun yksin syö!"
Juuri toisin päin. Ruoka on ihaninta kun saa syödä yksin.
Vierailija kirjoitti:
Ei elokuvankaan katselu tunnu samalta kuin kaverin tai kumppanin kanssa katsellessa. Yksin on tylsempää katsoa elokuvia.
Minä nautin elokuvien katselusta yksin kotona (home alone) omasta televisiosta, niin että koko asunto on pimennetty. Silloin siihen elokuvaan tai hyvään tv-sarjaan voi kunnolla keskittyä pariksi tunniksi eikä katselukokemusta häiritse kenenkään kommentit juonen käänteistä tai moralisoinnit roolihenkilöiden toiminnasta.
Moni ruoka on yksin syötynä parempaa kun porukassa.
En pysty samaistumaan. Minulle ruoka maistuu samalta, söi sen yksin tai kavereiden kanssa. Mutta lapsesta asti minusta jonkun toisen tekemä ruoka on aina ollut parempaa kuin itse tekemä. Mummulassa oli esimerkiksi leivän päällä pala juustoa. Se maistui parhaimmalta leivältä koskaan. Kotiin ostettiin samaa leipää, samaa voita ja samaa juustoa eikä se maistunut kovin erikoiselta. Jos olen vierailemassa jonkun luona, niin toisen keittämä kahvi on todella hyvää. Mutta jos keittäisin itse samalla keittimellä samaa kahvia ja samalla tavalla, niin se ei maistukkaan enään niin kummoiselta.