Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kun syö yksin, ruoka ei ole niin hyvää

Vierailija
04.09.2022 |

Lukuunottamatta jos olet ensitreffeillä, niin silloin kaikki ruoka on pahaa jännityksen vuoksi.

Kuitenkin, miksi yksinään syöty ruoka ei ole niin hyvää. Vaikka olen asunut yksin koko aikuisikäni, niin väitän, että hyvällä porukalla syöty ruoka on parempaa, kuin yksin syöminen.

Itselleen on tylsä alkaa väsätä pizzaa, mutta jos väsäät sitä sisaruksille, on se paljon parempaa.

Jos syöt ravintolassa hyvän annoksen hyvällä porukalla, mutta kun menet yksin syömään, samaan ravintolaan saman annoksen tai tilaat sen sitten kotiin, se maistuu ei oikein miltään.

Sipsipussi töissä porukalla häviää minuutissa, ja ostat saman pussin kotiin, se säilyy sulla vuoden.

Jos meet heseen ja syöt puoliksi dipin vaikka kaverin kanssa, on se dippikin niin paljon parempaa, kuin se, että yksin kotona syöt sitä dippiä ranskalaisten kanssa elokuvan parissa.

Onko teillä samoja fiiliksiä?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin tottunut syömään yksin, että seurassa syöminen saattaa suorastaan ahdistaa. Ensin söin yksin, koska mies oli/on edelleen vuorotöissä. Sitten lastenkin kanssa söin usein eri aikaan kuin muut, kun en muuten olisi ehtinyt saada ruokaa lämpimänä suuhuni. Nyt etätyöläisenä olen usein yksin kotona lounasaikaan.

Usein tottakai syön puhelin kädessä tai läppäri naaman edessä, mutta aika usein raivaan itselleni ruokapöytään kunnon tilan ja syön kaikessa rauhassa. Teen omasta mielestäni hyvää ruokaa, ja minusta on kiva syödä sitä. Olisi ehkä kivaa, jos olisi joku muukin siinä syömässä, mutta harvoin enää niin käy.

Vierailija
22/22 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen niin tottunut syömään yksin, että seurassa syöminen saattaa suorastaan ahdistaa. Ensin söin yksin, koska mies oli/on edelleen vuorotöissä. Sitten lastenkin kanssa söin usein eri aikaan kuin muut, kun en muuten olisi ehtinyt saada ruokaa lämpimänä suuhuni. Nyt etätyöläisenä olen usein yksin kotona lounasaikaan.

Usein tottakai syön puhelin kädessä tai läppäri naaman edessä, mutta aika usein raivaan itselleni ruokapöytään kunnon tilan ja syön kaikessa rauhassa. Teen omasta mielestäni hyvää ruokaa, ja minusta on kiva syödä sitä. Olisi ehkä kivaa, jos olisi joku muukin siinä syömässä, mutta harvoin enää niin käy.

Lisäys: olisi kiva syödä jonkun muun tekemää ruokaa silloin tällöin. En vaan uskalla, esimerkiksi äitini ei ole koskaan oppinut, mille olen allerginen (suurempi ongelma tämä on siskolleni, joka on allerginen aika isolle määrälle asioita, pähkinöistä porkkanoihin jne). Lapsena en pystynyt syömään oikein mitään, ja se varmaan edelleen heijastuu siihen, että nautin ruuasta vain silloin, kun olen täysin varma, että voin syödä sitä ilman oireita. Ravintoloissa syöminen on aina arpapeliä, joskus onnistun saamaan "turvallisen" annoksen, ja joskus en. Etniset ravintolat ovat yleensä turvallisia, en muista, että olisin koskaan saanut "väärää" ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi