Pienet yksiöt eivät enää kelpaa vuokralaisille
Jännä miten kranttuja nuoret nykyään on. Vaaditaan vähintään 30m2, mielellään 35 neliön yksiötä. Vuokra ei saisi olla yli 850e/kk. Silti pitäisi keittiöstä löytyä uudet energiatehokkaat kodinkoneet, astianpesukonetta unohtamatta. Kylpyhuoneen pitäisi olla uusittu muutaman vuoden sisällä ja tilava parvekekin pitäisi löytyä. Vanhat ikkunat ja muovilattiat ei kelpaa. Ihme kermaperiä nuoret nykyään.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Pikkuyksiöidenkin vuokrahinnat ovat melko suolaisia.
Varmaan jossain Helsingissä.
Mutta keskikokoisista kaupungeista löytyy ihan keskustasta kohtuuhintaisia yksiöitä.
Markkinataloudessa kauppa syntyy oikealla hinnalla. Jos ei mene vuokralle niin hintaa on silloin liikaa. Turha siitä on itkeä.
Vierailija kirjoitti:
No ei se vuokranantaja mikään hyväntekijä ole. Ei 850e kata ison, remontoidun ja hyvällä sijainnilla olevan asunnon kustannuksia.
Ei ole vuokralainenkaan mikään hyväntekijä. Ei kukaan vuokraa asuntoa säälistä. Jos vuokralainen voi valita useammasta asunnosta, hän tietenkin valitsee sen, mikä vastaa parhaiten omia tarpeita ja toiveita. Ja hinnalla on ihan aina merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikkuyksiöidenkin vuokrahinnat ovat melko suolaisia.
Varmaan jossain Helsingissä.
Mutta keskikokoisista kaupungeista löytyy ihan keskustasta kohtuuhintaisia yksiöitä.
Varmasti, kun ei ole opiskelupaikkoja sen enempää kuin töitäkään.
Hyvä kun tavallisilla kansalaisilla on mahdollisuus vastustaa tätä riistoa, eli pieniä ja sikakalliita asuntoja. Eihän siinä oo mitään järkeä. Kyllähän ihmisten asunnot pitää olla kohtuullisen kokoiset, jotta elämä on mielekästä. Johan niillä on kohta vankilassakin enemmän tilaa kuin näissä stadin "yksiöissä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla yksiö 42 neliöö 550e kk Uudellamaalla.
Niin, Vihdissä tai Lohjalla
Minulla on espoossa lepuskin keskustan kyljessä 40 neliöinen yksiö ja vuokra on alle neljä ja puolsataa veden ja netin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reps.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on espoossa lepuskin keskustan kyljessä 40 neliöinen yksiö ja vuokra on alle neljä ja puolsataa veden ja netin kanssa.[/quote
Oletko onnistunut saamaan tuollaisen ihan oikeasti vuokramarkkinoilta? Vai onko kyseessä joku sukulaisen tms hyväntekijän asunto? Avaa vähän. Eihän tuollaisia oikeasti ole.
Sijoittajan ongelma jos tuollaiseen on mennyt säästönsä tuhlaamaan. Vuokranantajat eivät tosiaankaan ole mikään hyväntekijöitä, vuokralaiset sentään tuo teille ns. leivän pöytään. Kun on vara valita asunnoista niin mikään tonnin koppi ei komeile listan kärjessä, niin se vain on.