Ihmiset polttavat jopa jätteitä takassa säästääkseen lämmityskustannuksissa
Köyhyys näyttää leviävän Suomessa. Mitähän muuta on edessä?
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ihmiset-polttavat-jopa-jatteita-tak…
Kommentit (49)
Jätteet?!?kyllä tämäkin roskia puunseassa polttaa.Jätteet kompostoin.Vaikka senkin lopetin..vuosia nyt meni maku kaikkeen sontaan.Maailma ei pelastu polttarn eikä ulkowc.Mutta ulkowc harkinnassa.Kyllä on kylmää syyskuun ekat päivät ja jo viime viikko oli hyinen.Kyllä meille taitaa tulla jääkausi.Lumi tulee taas liian aikaisen.Mutta se kesä.oliko sitä edes.Muutama ylilämmin päivä ja muuten kalsaa.Ei ollut hiki,teki mitä tahaan..
Vierailija kirjoitti:
Voisko lehmänulosteet ja hevostenkin ulosteet laittaa briketteihin? Siinä olisi oiva ratkaisu kaikelle!!!!
Ei. Kannattaa mielummin käyttää lannotteena pelloille, koska idästä ei nyt saada lannoitemateriaaleja.
Vähän pitäisi niitä aivoja käyttää, ennenkuin miettii ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnosta kerätään oksat ja kävyt kotiin poltettavaksi.
Metsän eläimet kärsivät kun eivät löydä pesävärkkejä.
Ootko sinä ihan sekaisin?
Jäteöljy on oikein hyvää polttoainetta.
Elintarvikemuovit palaa aika puhtaasti, jos kuuman hiilloksen seassa polttaa pienen määrän kerrallaan.
Toki asiantuntijan mielestä ei saa polttaa, kuten sääntö Suomessa nyt ylipäätään saa mitään tehdä, jos erehtyy kysymään.
Mutta siis itse, naapurit ja kaverit käytännössä vähän poltetaan roskia puiden seassa. Tosin motiivina on ollut ehkä enemmän jätemaksut tähän asti.
Onneks eu ei ehtinyt kieltää takkoja yms yksityisten polttamisia
Vierailija kirjoitti:
Minä olen polttanut painekyllästettyä jo vuosia ja tulen aina polttamaankin.Ei voisi vähempää kiinostaa onko se sallittua.
Painekyllästetystä puusta tulee ilmaa raskaanpaa kaasua lämmitystilaan ja se aiheuttaa kurkku ja keuhosyöpää. Polta vaikka ennemmin vaneria.
Muuta nyt sinne luvattuun maahan jo
Siis lehmän paskan voi kuivattaa ja polttaa tai käyttää lannoitteena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen polttanut painekyllästettyä jo vuosia ja tulen aina polttamaankin.Ei voisi vähempää kiinostaa onko se sallittua.
Painekyllästetystä puusta tulee ilmaa raskaanpaa kaasua lämmitystilaan ja se aiheuttaa kurkku ja keuhosyöpää. Polta vaikka ennemmin vaneria.
Mitä sitten, kaiken värinen puutavara menee takkaan ja kyllästetystä tulee hienot vihreät liekitkin.
Aikanaan nauratti ihan vdusti, kun romuhommia tekevä kaveri poltti aina auton renkaita kotipihallaan ja kolmen kilometrin päästä näkyi sellainen sienipilvi että ihan kuin olisi joku taktinen ydinase räjähtänyt. xD
Vierailija kirjoitti:
Jäteöljy on oikein hyvää polttoainetta.
Joo eiköhän useimmat autoalan pienyrittäjät lämmitä jäteöljyllä hallejaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi je esus mikä v i tun idiootti joku voi olla! 😂 mutta oletan että vitsillö heitetty
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko sinä ihan sekaisin?
Voi sentään - eiköhän tuo ollut tarkoitettu kevennykseksi.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sitä muka saa polttaa??
Vierailija kirjoitti:
Voisko lehmänulosteet ja hevostenkin ulosteet laittaa briketteihin? Siinä olisi oiva ratkaisu kaikelle!!!!
Ne voisi sotkea puruun, ruumeniin ja pajuhakkeeseen! Kaikki tuollainen jäte briketeiksi!!!
Jätä pohjoinen kirjoitti:
Muuta nyt sinne luvattuun maahan jo
Sinne ei niin vaan muuteta. Tuskin meitä minnekään huolitaan. Suomessa ollaan ja yritetään selviytyä pakkasista.
Vierailija kirjoitti:
Minä alankin kuivattelemaan koirankakat briketeiksi ja poltan ne takassa.
jep, sen huomaa täällä kaupungin laitamillakin, me lähellä kerrostaloissa asuvat kiitämme siitä savuisen kitkerästä ilmasta, joka tunkeutuu asuntoihin. Jonkun järjen soisi olevan ihmisillä päässä, mut elämä opettanut että n. 40% puuttuu kaikenlainen reflektointikyky omista toimista ja niiden seurauksista..oltiin sitten liikeenteessä, kaupassa, tuhoamassa ulkoilmaa etc.
On myös soistuviä ja puhdistettavia lampia ja järviä joissa paljon kaislaa ja muuta viherjätettä! Nyt voisi nekin ottaa sieltä ja puhdistaa samalla vesistöjä! Hirmuinen määrä sitä massaa> kuiville vaan ja hyötykäyttöön!!!
Meillä ainakin takasta menee savut piipusta ulos. Ja joo, itsekin poltan pääsääntöisesti ihan polttopuuta, mutta seassa menee kyllästetyt rakennusjätteetkin, nyt ja tulevaisuudessa.